مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
زندگی روزانه در آلمان-بخش اول

زندگی روزانه در آلمان-بخش اول

دکترها و داروخانه‌ها

درمان‌های پزشکی در آلمان

درمان‌های پزشکی در آلمان شرایط مناسبی دارد. سیستم مراقبت‌های بهداشتی در آلمان را شبکه‌ی فشرده‌ای از پزشکان آموزش‌دیده پشتیبانی می‌کنند. شما می‌توانید داروها را از داروخانه‌ها تهیه کنید، اما برای برخی داروها، ابتدا باید پیش پزشک بروید تا برای‌تان نسخه‌ای تجویز کند.

این تصور وجود دارد که سیستم مراقبت‌های بهداشتی در آلمان، یکی از بهترین سیستم‌های بهداشتی در جهان است. اگر شما به درمان پزشکی نیاز پیدا کردید، احتمالاً هیچ مکان بهتری جز آلمان برای آن وجود ندارد.

رفتن پیش دکتر

اگر دچار دندان‌درد شدید، باید پیش دندان‌پزشک بروید. اگر مشکلات یا دردهای دیگری دارید، بهتر است پیش یک پزشک عمومی بروید که به او Hausarzt می‌گویند. پزشک عمومی می‌تواند ارزیابی کند که آیا بیماری یا جراحت شما باید توسط پزشک متخصص درمان شود یا خیر. در ‌صورتی‌که جواب مثبت باشد، او یک نامه‌ی ارجاع می‌نویسد. با این نامه، می‌توانید پیش پزشک متخصص بروید.

شما می‌توانید فهرستی از تمام پزشکان عمومی، دندان‌پزشکان و متخصصان را در Yellow Pages (دفترچه‌ی تلفن) محلی خود پیدا کنید. آدرس مطب پزشکان، در وب‌سایت Yellow Pages وجود دارد.

ساعت باز شدن مطب دکترها در آلمان با هم متفاوت است. خیلی از مطب‌ها، بعدازظهر چهارشنبه‌ها بسته هستند. قبل از تعیین وقت و ویزیت شدن، بهتر است با مطب تماس بگیرید. در موارد اضطراری، می‌توانید بدون تعیین وقت قبلی، مستقیم به مطب دکتر بروید. با این حال، قبل از ویزیت شدن توسط دکتر، ممکن است کمی منتظر بمانید.

اگر دکتر نسخه‌ای برای شما تجویز کرد، باید به داروخانه بروید. معمولاً باید بین 5 تا 13 یورو، برای خرید داروی تجویزشده پرداخت کنید. بقیه‌ی پول داروی شما را شرکت بیمه‌ی سلامت‌تان پرداخت می‌کند. با این حال، این فقط برای داروهای تجویز شده توسط پزشکان صدق می‌کند. پول خرید داروهای غیر نسخه‌ای را باید تمام و کمال پرداخت کنید.

شرایط اورژانسی

اگر در میانه‌های شب یا آخر هفته، به کمک پزشکی اورژانسی نیاز پیدا کردید، می‌توانید به بیمارستان بروید. اگر نتوانستید خود را به بیمارستان برسانید، می‌توانید با شماره‌ی 112 تماس بگیرید و یک آمبولانس یا پزشک درخواست کنید.

اگر شرایط‌تان خیلی اضطراری نیست، اما در عین حال، نمی‌توانید منتظر باز شدن مطب دکتر بمانید، می‌توانید از Arztlicher Bereitschaftsdienst (سرویس اورژانس پزشکی) استفاده کنید. در این سرویس، یک پزشک عمومی کشیک بعد از ساعات اداری، موارد اورژانسی را انجام می‌دهد. با گرفتن شماره‌ی 117 116، می‌توانید از هر نقطه‌ای در آلمان، از این سرویس استفاده کنید.

اگر با ماشین سفر می‌کنید، به باجه‌های تلفن اورژانسی نارنجی رنگ کنار جاده‌ها توجه کنید. اگر در مسیر تصادف کردید یا ماشین‌تان خراب شد، می‌توانید از این باجه‌های تلفن، برای کمک خواستن استفاده کنید.

خرید دارو

دو نوع خرید دارو در آلمان وجود دارد- خرید باجه‌ای و خرید با نسخه‌ی پزشک.

اگر پزشک‌تان نسخه‌ای برای شما نوشته است، شما می‌توانید آن را از داروخانه دریافت کنید. قانون اقدامات پزشکی در آلمان، خیلی سختگیرانه است. داروهایی که در برخی کشورها در باجه‌ی داروخانه‌ها یا حتی در سوپرمارکت‌‌ها بدون نسخه فروخته می‌شود، ممکن است در آلمان به نسخه‌ی پزشک نیاز داشته باشد. علاوه بر این، برخی کشورها ممکن است اجازه‌ی فروش داروهای خاصی را بدهند که استفاده از آن‌ها در آلمان مورد تائید نیست.

شما می‌توانید داروهای باجه‌ای را در بیشتر داروخانه‌های آلمان، برای مثال، در dm و Rossmann خریداری کنید. این داروها شامل شربت سرفه، قرص سرماخوردگی، لوزهای گلو و اسپری بینی می‌شود.

بیشتر داروخانه‌ها در آلمان از دوشنبه تا جمعه از ساعت 8:30 تا 6:30 عصر و غالباً صبح شنبه نیز باز هستند. داروخانه‌ها روزهای یکشنبه بسته هستند. داروخانه‌هایی در هر شهر وجود دارد که بعد از ساعات کاری و آخر هفته‌ها باز هستند. شما می‌توانید آدرس این داروخانه‌ها را در روزنامه‌ی محلی منطقه‌ی خود در بخش Apotheken-Notdienst (خدمات اورژانس داروخانه‌ها) و در هر داروخانه‌ای پیدا کنید.


خرید کردن و پس‌انداز پول: پس‌انداز پول با کارت دانشجویی خود

شما می‌توانید تخفیف‌های خیلی خوبی را در فروشگاه‌های تخفیف پیدا کنید. اما ساعت باز شدن این فروشگاه‌ها در آلمان محدود است- و بیشتر فروشگاه‌ها در روزهای یکشنبه تعطیل هستند. شما باید قیمت‌ها را مقایسه کنید. با کارت دانشجویی خود، می‌توانید پول زیادی پس‌انداز کنید.

شما می‌توانید با خرید کالاهای مورد نیاز خود از سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای تخفیف بزرگ همچون Aldi، Lidl و Netto، برای خود پول پس‌انداز کنید. شما باید همچنین قیمت‌های هفتگی را چک و آن‌‌ها را به‌دقت مقایسه کنید. به این شکل، می‌توانید چند یورو پول برای خود پس‌انداز کنید. شما می‌توانید تخفیف‌های دیگر سوپرمارکت‌های محلی، داروخانه‌ها و فروشگاه‌ها را در وب‌سایت Kaufda پیدا کنید.

ساعت کار فروشگاه‌ها در جاهای مختلف با هم متفاوت است. فروشگاه‌های واقع در مرکز شهر، معمولاً در طول روزهای هفته، بسته به مکان زندگی شما، از ساعت 10 صبح تا 8 شب و شنبه‌ها تا ساعت 4 یا 6 یا 8 بعدازظهر باز هستند. سوپرمارکت‌ها غالباً بیشتر باز هستند، در برخی موارد از ساعت 7 صبح تا 10 شب. تقریباً تمام فروشگاه‌ها در روزهای یکشنبه و تعطیلات عمومی بسته هستند. با این حال، در شهرهای بزرگ‌تر، برخی بازارها و کیوسک‌ها در روزهای یکشنبه باز هستند و شما می‌توانید مایحتاج ضروری خود را خریداری کنید. اگر همه‌جا بسته بود، بازارهای کوچک موجود در پمپ بنزین‌ها (که کمی گران هستند)، غذا می‌فروشند. چندین نانوایی هم وجود دارد که یکشنبه صبح‌ها باز هستند.

کارت دانشجویی‌تان نیز می‌تواند برای شما پول پس‌انداز کند. دانشجویان در خرید بلیط‌های تئاتر، سینما، استخرهای شنا یا موزه‌ها مشمول تخفیف می‌شوند. تخفیف‌های دانشجویی در اشتراک روزنامه‌ها، خرید نرم‌افزارهای کامپیوتری، قراردادهای موبایل و حساب‌های بانکی نیز وجود دارد.

اگر قصد سفر به خارج از آلمان را دارید، کارت دانشجوی بین‌المللی (ISIC) شما می‌تواند تخفیف‌هایی را برای‌تان در زمینه‌ی بلیط‌های هواپیما و قطار، هزینه‌ی ورود به موزه‌ها و تئاترها و چیزهای دیگر به همراه داشته باشد. شما می‌توانید یک ISIC را به مبلغ 12 یورو از انجمن دانشجویی محل تحصیل خود یا از آژانس‌های مسافرتی منتخب شهرتان خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی کارت دانشجوی بین‌المللی، به وب‌سایت ISIC مراجعه کنید.

تلفن: چگونه قبض تلفن پایینی در آلمان داشته باشیم

با داشتن یک سیم کارت در آلمان، شما می‌توانید با دوستان و هم‌کلاسی‌های خود ارزان صحبت کنید. شما می‌توانید یا یک قرارداد تلفن امضاء کرده یا کارت تلفن خریداری کنید. اگر می‌خواهید از تلفن ثابت استفاده کنید، باید قراردادی را با یک شرکت تلفن امضاء کنید. به طول مدت قرارداد خود توجه کنید. تخفیف‌های خوبی برای دانشجویان وجود دارد و همیشه مقایسه‌ی قیمت‌ها، کار درستی است.

موبایل‌ها و تلفن‌های هوشمند

تقریباً تمام دانشجویان در آلمان دارای موبایل یا تلفن هوشمند هستند. برخی حتی ترجیح می‌دهند به‌جای تلفن ثابت، در خانه از موبایل استفاده کنند. بیشتر دانشجویان خارجی در آلمان، یک سیم‌کارت تلفن همراه را خریداری می‌کنند. برقراری تماس با دوستان و آشنایان در آلمان به این شکل ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر است. اگر از یک سیم‌کارت تلفن همراه خارجی در آلمان استفاده کنید، باید نرخ‌های بالاتری را برای برقراری تماس و دادن پیام پرداخت کنید.

اصولاً دو روش برای استفاده از موبایل یا تلفن هوشمند در آلمان وجود دارد. یا می‌توانید یک قرارداد تلفن همراه امضاء کنید یا کارت اعتباری خریداری کنید. با برقراری اولین تماس، شما برای دوره‌ی خاصی از زمان، مشتری آن شرکت تلفن همراه می‌شوید. شما باید بدانید تا چه مدتی، آن قرارداد اعتبار دارد. معمولاً قراردادهای تلفن همراه، دارای یک هزینه‌ی پایه‌ای ماهانه هستند. شرکت تلفن همراه شما نیز جدیدترین تلفن هوشمند را با هزینه‌ای کم در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر بخواهید طول مدت قرارداد را بیشتر کنید، می‌توانید تلفن قدیمی خود را با یک مُدل جدید جایگزین کنید. اگر تصمیم گرفتید یک قرارداد تلفن همراه امضا کنید، باید از شرایط و نرخ‌ها آگاه شوید و فراموش نکنید که جزئیات قرارداد را بخوانید. شما می‌توانید قیمت‌های خاص دانشجویی را نیز بررسی کنید.

از سوی دیگر، با کارت‌های اعتباری، شما هیچ وظیفه‌ای مطابق با قرارداد ندارید و از انعطاف‌پذیری بیشتری برخوردار هستید. شما می‌توانید این کارت‌ها را به همراه موبایل یا بدون آن خریداری کنید. وقتی یک کارت اعتباری خریداری می‌کنید، مقدار مشخصی اعتبار دریافت می‌کنید که با هر بار تلفن زدن، پیام دادن یا رفتن به اینترنت، از آن کم می‌شود. اگر کارت‌تان خالی ‌شد، می‌توانید یا به شکل آن‌لاین، اعتبار بیشتری بخرید یا کارت دیگری را از سوپرمارکت، داروخانه یا کیوسک خریداری کنید.

اگر زیاد با تلفن حرف می‌زنید یا به اینترنت می‌روید، می‌توانید از نرخ‌های ثابت استفاده کنید- یک قیمت ثابت در هر ماه که معمولاً ارزان‌تر از پرداخت‌های جداگانه برای هر تماس است. چندین وب‌سایت وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا قیمت‌ها را مقایسه کنید. شما می‌توانید اطلاعات بیشتر در این زمینه را از انجمن دانشجویی محل تحصیل خود بدست آورید یا از دانشجویان خارجی دیگری بپرسید که از تماس‌های بین‌المللی زیادی استفاده می‌کنند.

تلفن ثابت

اگر نمی‌خواهید فقط بر موبایل یا تلفن هوشمند خود متکی باشید، می‌توانید اتصال تلفن ثابت را در خانه داشته باشید. خدمات تلفن ثابت توسط کمپانی‌های تلفن گوناگون با قیمت‌های متفاوت عرضه می‌شود. اگر تصمیم به داشتن یک تلفن ثابت دارید، گزینه‌ی دیگری جز امضای قرارداد با یک شرکت تلفن ندارید. بیشتر تلفن‌های ثابت با اتصال اینترنت و نرخ‌های ثابت همراه هستند. با این حال، تماس‌های بین‌المللی معمولاً شامل نرخ ثابت نمی‌شوند. برنامه‌های خاصی وجود دارد که شامل خدمات برای کشورهای خاص است. در هر صورت، شما باید به‌دقت قیمت‌ها را مقایسه کنید. چند وب‌سایت وجود دارد که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

Call-By-Call

علاوه بر تماس‌های ویدئویی از طریق اینترنت، یک روش خیلی ساده برای صرفه‌جویی در پول خود در برقراری تماس‌های بین‌المللی، استفاده از شماره‌های Call-By-Call است. این شماره‌ها، کُدهای تلفنی هستند که به شما اجازه می‌دهند از خدمات تلفن شرکت‌های ارزان حتی وقتی استفاده کنید که تماس تلفنی خود را با شرکت دیگری برقرار می‌کنید. قبل از گرفتن تماس، شما شرکت خود را انتخاب می‌کنید و کُد آن را می‌گیرید. با این حال، تمام شرکت‌های خدمات تلفن، شماره‌های Call-By-Call را به‌رسمیت نمی‌شناسند. قبل از ثبت‌نام برای تلفن ثابت، از شرکت تلفن خود بپرسید آیا Call-By-Call امکان‌پذیر است یا خیر. در اینترنت، درباره‌ی مقایسه‌ی قیمت‌های Call-By-Call ارزانی که در حال حاضر موجود است، تحقیق کنید.

پیدا کردن تلفن‌های عمومی در آلمان روز به روز سخت‌تر می‌شود. تلفن‌های سکه‌ای و همچنین تلفن‌های کارتی- معمولاً در فرودگاه‌ها- همچنان در آلمان وجود دارد. در ذهن بسپارید که تلفن‌های عمومی خیلی گران هستند. اگر تلفن ندارید و نیاز به برقراری تماس‌های طولانی‌ یا تماس‌های بین‌المللی دارید، ما رفتن به کافه تلفن را به شما توصیه می‌کنیم. چندین کافه تلفن در تمام شهرهای آلمان وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها، کارت‌های تلفن خریداری کنید یا از قیمت‌های خاصی به‌هنگام استفاده از تماس‌های بین‌المللی بهره‌مند شوید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آلمان در یک نگاه
آلمان در یک نگاه

به عنوان یک عضو از سازمان ملل، کشور آلمان متعهد شده است که از صلح جهانی حراست کند، برقوانین بین المللی پایبند باشد، از حقوق انسان ها در سراسر جهان محافطت کند و با تمام کشورها طبق قوانین سازمان ملل،همکاری داشته باشد. ...

بیشتر بخوانید
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: