مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
محل های اقامت در آلمان

محل های اقامت در آلمان

دانشجویان در آلمان دو انتخاب برای محل زندگیشان دارند، می توانند در خوابگاه های دانشجویی زندگی کنند یا آپارتمانی را اجاره کنند. پیشنهاد ما به شما این است که قبل از ورود به آلمان، محل اقامت خود را انتخاب کنید. مطمئنا تمایل شما به این خواهد بود که آپارتمانی را برای خودتان انتخاب کنید، زیرا در کشور آلمان برخلاف سایر کشورها برای دانشجویان در هنگام ثبت نام اتاقی در نظر گرفته نمی شود.
با درنظر گرفتن دانشگاهی که در آن قرار است، تحصیل کنید و شرایط مالیتان، ممکن است یافتن محل مناسب برای شما کمی دشوار باشد. بنابراین هر چه سریع تر، جستجو برای یافتن مکانی مناسب را شروع کنید، حتی قبل از پرواز به آلمان.
دفتر دانشجویان بین المللی در دانشگاه، می توانند برای یافتن آپارتمان مناسب اطلاعات لازم را به شما بدهند.
خوابگاه های دانشجویی در آلمان
خوابگاه های دانشجویی زیادی در شهرهای دانشجو پذیر آلمان وجود دارد. اجاره ی اتاقی در این خوابگاه ها،مقرون به صرفه ترین راه برای اقامت در آلمان است. درخواست های زیادی برای داشتن اتاق در این خوابگاه ها وجود دارد، شما باید در اولین زمان ممکن بعد از دریافت نامه ی پذیرش، برای اجاره ی اتاق اقدام نمایید.
Accommodation Finder ابزاری بسیار مناسب برای کسب اطلاعات درباره ی خوابگاه ها در شهرهای دانشجویی است.
در بعضی از دانشگاه ها، دفتر دانشجویان بین المللی مسئول هماهنگی و اختصاص دادن اتاق به دانشجویان است. اگر شما شرایط لازم برای اقامت در خوابگاه را داشته باشید، واحدی برای شما در نظر گرفته می شود.



اقامتگاه های خصوصی
همانند هرجای دیگری در دنیا، در آلمان شما می توانید اتاق خالی یا واحدی مبله را برای اقامت پیدا کنید. شما این امکان را دارید که یک اتاق در خانه ایی یا یک آپارتمان اجاره کنید. زمانی که شما واحدتان را با چند نفر شریک می شوید، هر فرد اتاق خواب اختصاصی خودش را دارد، اما آشپزخانه، حمام و پذیرایی را به صورت مشترک استفاده می کنند و هزینه هایی مانند قبض تلفن و اینترنت را تقسیم می کنند. زندگی در این آپارتمان ها در میان دانشجویان بسیار رایج است. معمولا لازم است اجاره ی نامه ی خود را شخصا امضا کنید، به عبارت دیگر احتمالا لازم است تا ورود به آلمان برای اجاره ی آپارتمان صبر کنید، زیرا مالک می خواهد شما را ببیند. با این حال شما می توانید از طریق اینترنت جستجوی خود را انجام داده و قرار ملاقاتهای خود را برای بازدید از آپارتمان مشخص کنید.
شب های اول بعد از ورود به آلمان
شما بعد از ورود به آلمان جایی را برای اقامت ندارید؟

 بنابراین لازم است که جایی را برای اقامتتان مشخص کنید. چند گزینه پیش روی شماست.
در بعضی از دانشگاه ها، اداره ی Studentenwerk، اتاق ها و واحدهایی را برای اقامت موقت شما در بدو ورود به آلمان در نظر می گیرند. هرچند شما می توانید در هتل، پانسیون و یا اقامتگاه های نوجوانان اقامت داشته باشید. اگر می خواهید در اقامتگاه نوجوان بمانید لازم است که در انجمن بین المللی اقامتگاه نوجوانان با هزینه ی اندکی عضو شوید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آلمان در یک نگاه
آلمان در یک نگاه

به عنوان یک عضو از سازمان ملل، کشور آلمان متعهد شده است که از صلح جهانی حراست کند، برقوانین بین المللی پایبند باشد، از حقوق انسان ها در سراسر جهان محافطت کند و با تمام کشورها طبق قوانین سازمان ملل،همکاری داشته باشد. ...

بیشتر بخوانید
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: