مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
برای اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئد چه زمانی باید اقدام کرد؟

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئد چه زمانی باید اقدام کرد؟

دانشجویان خارجی، دو دوره پذیرش برای هر ترم تحصیلی دارند. متقاضیان از کشورهایی خارج از اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا، تشویق نمی‌شوند تا برای دوره‌ی دوم درخواست پذیرش دهند.

اولین دوره‌ی پذیرش سوئد- ترم‌های پاییز و بهار

ما کلیه‌ی دانشجویان خارجی را ترغیب می‌کنیم تا در ضرب‌العجل تعیین شده، برای پذیرش در این دوره‌های اولیه، اقدام کنند. تصمیم‌گیری برای پذیرش یا عدم پذیرش شما، چند ماه قبل از شروع ترم، رخ می‌دهد. این امر به شما امکان می‌دهد تا درخواست اجازه‌ی اقامت خود را (در صورت نیاز) ارائه کرده و دریافت کنید، ترتیب سکونت‌تان را در مکانی بدهید و زمان زیادی برای برنامه‌ریزی برای انجام کارهای خود در سوئد داشته باشید.

علاوه بر این، می‌توانید خیلی زودتر آگاه شوید که آیا در یک دوره‌ی تحصیلی در سوئد پذیرفته شده‌اید یا نه و در نتیجه، آماده‌سازی و برنامه‌ریزی برای دوره‌ی تحصیلی‌تان راحت‌تر می‌شود.

اگر تحصیلات متوسطه‌ی دوم خود را تمام نکرده باشید

برای اینکه واجد شرایط پذیرش در دوره‌های سطح کارشناسی شوید، باید تحصیلات متوسطه (دبیرستان) خود را گذرانده و نمرات نهایی دبیرستان خود را دریافت کرده باشید. اگر در سال آخر تحصیل خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم برای پذیرش در ترم اول دوره‌ی پاییز، درخواست ندهید. فرایند پذیرش برای این ترم، در ماه‌های مارس/آوریل انجام می‌شود و از آنجایی‌که تحصیلات خود را تمام نکرده‌اید، نمرات نهایی و شرایط لازم را برای رقابت در پذیرش نخواهید داشت.

کاری که می‌توانید انجام دهید، یکی از موارد زیر است:

  •  اگر شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا یا منطقه‌ی اقتصادی اروپا یا سوئیس هستید، می‌توانید برای دوره‌ها و برنامه‌هایی که به زبان انگلیسی و در سطح کارشناسی هستند، در مرحله‌ی دوم درخواست دهید. از آنجایی‌که انتخاب در ماه ژوئیه صورت می‌گیرد، باید نمرات نهایی مدرسه‌تان وجود داشته باشد تا بتوانید برای پذیرش رقابت کنید.
  •  صبر کنید و برای دوره‌ی اول پذیرش ترم بهار آینده درخواست دهید. لطفاً توجه داشته باشید که با شروع ترم بهار، دوره‌ها و برنامه‌های کمتری ارائه می‌شود.
  • در مرحله‌ی اول پذیرش ترم پاییز سال آینده شرکت کنید.


مرحله‌ی دوم پذیرش سوئد- ترم‌های پاییز و بهار

برای مرحله‌ی دوم پذیرش، دانشجویان می‌توانند برای پذیرش در ترم‌های پاییز و بهار، اقدام کنند. این دوره‌های پذیرش، دیرتر از اولین دوره‌های پذیرش اتفاق می‌افتد و تصمیمات مربوط به پذیرش یا عدم پذیرش شما، مدت زمان کوتاهی قبل از شروع ترم انجام می‌شود.

دانشجویان خارج از اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا ترغیب نمی‌شوند که در این دوره‌های پذیرش شرکت کنند، زیرا احتمالاً آن‌ها زمان کافی برای درخواست و دریافت اجازه‌ی اقامت خود، قبل از شروع ترم ندارند.

در دسترس بودن دوره‌ها و برنامه‌ها

دانشگاه‌ها کل دوره‌ها و برنامه‌های بین‌المللی خود به زبان انگلیسی را در مرحله‌ی اول منتشر می‌کنند.

برای مرحله‌ی دوم، دانشگاه‌ها می‌توانند دوره‌ها و برنامه‌های مورد نظر خود را فقط برای آن مرحله، منتشر کنند. هیچ تضمینی وجود ندارد که یک دوره یا برنامه‌ای که در مرحله‌ی اول درخواست وجود دارد، ضرورتاً در مرحله‌ی دوم نیز وجود داشته باشد.

اگر علاقه‌مند به یک دوره یا برنامه‌ای هستید که در مرحله‌ی اول ارائه شده، باید برای آن در همان زمان اقدام کنید و مواظب تمام ضرب‌الاجل‌ها باشید. این احتمال وجود دارد که آن دوره یا برنامه، در مرحله‌ی دوم در دسترس نباشد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

محل اقامت در سوئد
محل اقامت در سوئد

به عنوان یک دانشجوی خارجی که در سوئد به دنبال خانه می گردد اولین جایی که تماس میگیرید باید دانشگاهتان باشد. اغلب دانشگاه ها سرویس های اقامتی برای دانشجویان خارجی ارائه میدهند، که شامل فراهم کردن محل سکونت قطعی یا توصیه هایی در مورد یافتن اتاقی برای خودتان ...

بیشتر بخوانید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید

انتظار سرانجام به سررسید. اکنون شما رسماً دارای جایگاهی را در یک دانشگاه سوئد به دست آورده اید. زمان هیجان زده بودن است! در کمتر از چندماه به سوئد خواهیدآمد. در اینجا لیستی از لوازم مورد نیاز که باید آماده کنید را ارائه کرده ایم. ...

بیشتر بخوانید
سوئد را بشناسید
سوئد را بشناسید

سوئد کشوری بسیار چندفرهنگی است. 15 درصد افراد سوئد در کشوری دیگر متولد شده اند. در حالی که حدوداً از هر 5 کودک یک نفر خانواده ای ریشه هایی در کشوری دیگر دارد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: