مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل میکروبیولوژی در سوئد

تحصیل میکروبیولوژی در سوئد

دانشجویان رشته میکروبیولوژی در سوئد می توانند این رشته تحصیلی را با اخذ حدود 180 ECTS (واحد) در عرض نهایتا 3 سال به پایان برسانند. اما از شرایط مهم برای تحصیل این رشته در دانشگاه های معروف سوئد این است که اولا معدل کل متقاضی در دروس PCB عالی باشد و در ضمن متقاضی با ارائه مدرک زبان خود تسلط خود را به زبان سوئدی یا انگلیسی نان دهد. ضمنا سوئد کشوری است که در دنیا به خاطر آزادی و نیز رفاه عمومی مردمانش شهرت دارد و به همین دلیل نیز امکان کار حین و پس از تحصیل میکروبیولوژی نیز میتواند به عنوان امتیاز بسیار مهمی برای دانشجویان تلقی شود. 

معرفی رشته میکروبیولوژی در سوئد

رشته میکروبیولوژی در زمره رشته های برتر و پرطرفدار محسوب میشود. این رشته تحصیلی در سوئد طوری طراحی شده است که هم مناسب کسانی باشد که به دنبال کسب دانش و مطالعه و تحقیق علمی در زمینه ها و موضوعات مختلف میکروبیولوژی هستند و هم مناسب افرادی باشد که پس از تخصص یابی به فکر ورود به بازار کاری این رشته هستند. در این رشته تحصیلی دانشجویان بیشتر با تنوع موضوعات، تعدد عملکردها و نیز فیزیولوژی میکروبیال سروکار داشته و از روش های بیولوژی مولکولی در مطالعه میکروب ها بهره می برند. ضمنا آنها می توانند در گرایشات مختلف زیر در دانشگاه های سوئد ادامه تحصیل دهند:

  • میکروبیولوژی اکولوژیکی
  • میکروبیولوژی پزشکی
  • میکروبیولوژی صنعتی




تحصیل کارشناسی رشته میکروبیولوژی در سوئد

از آنجایی که سوئد نیز در زمره کشورهای پذیرنده و امضاء کننده قرارداد بلونیا یا Bologna Process می باشد. به همین دلیل نیز امکان تحصیل رشته میکروبیولوژی در سوئد در سه سیکل یا مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد. سیکل اول همان دوره کارشناسی میکروبیولوژی در دانشگاه های سوئد می باشد. دانشجویان بین المللی می توانند این دوره در سوئد را در عرض 3 سال و با حدود 180 ECTS (واحد آموزشی) به اتمام برسانند. لازم به ذکر است که تحصیل در این مقطع هم به زبان سوئدی و هم انگلیسی برای متقاضیان فراهم بوده و آنها برای اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئد نیازمند ارائه مدارک و شرایط ذیل می باشند:

تحصیل کارشناسی ارشد رشته میکروبیولوژی در سوئد

سیکل دوم از تحصیل رشته میکروبیولوژی در سوئد مربوط به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این رشته می باشد. این برنامه تحصیلی نیز با حدود 120 ECTS (واحد آموزشی) نهایتا در طی 2 سال به اتمام می رسد. معمولا دروس ارائه شده در سیکل دوم تحصیل رشته میکروبیولوژی در سوئد تخصصی تر بوده و دانشجویان علاوه بر شرکت در کلاس های تئور و آزمایشگاهی در دانشگاه های سوئد همچنین در پایان دوره تحصیلی خود بایستی پایان نامه تحقیقی نیز ارائه دهند. اما از شرایط پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد رشته میکروبیولوژی در سوئد می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در سوئد

به جز دانشجویان اروپایی سایر دانشجویان خارجی حاضر در دانشگاه های سوئد ملزم به پرداخت شهریه تحصیلی خود می باشند. علاوه بر این شهریه که در دانشگاه های سوئد به صورت ترمی از دانشجویان اخذ می شود، هزینه ثبت نام نیز کاملا بر عهده متقاضیان است. مثلا در جدول زیر می توان با میزان شهریه (Tuition fee) و نیز هزینه ثبت نام (Registration fee) دانشجویان رشته میکروبیولوژی در دانشگاه لوند سوئد آشنا شد:

آیتم شرح
شهریه ترمی
SEK36250
هزینه ثبت نام
SEK900




مضاف بر اینکه هزینه زندگی در سوئد نیز بر عهده خود دانشجو بوده و ممکن است سطح آن نیز با توجه به محل اقامت دانشجو و یا عادت زندگی اش متغیر باشد. ولی به هر حال میانگین هزینه زندگی در سوئد 2021 بین €700 الی €1400 (یورو) می باشد. شما در لیست زیر می توانید با انواع این هزینه ها در سوئد 2021 آشنا شوید:

  • اجاره خانه و هزینه اشتراک: 710$ (دلار)
  • حمل و نقل: 109$ (دلار)
  • خورد و خوراک: 468$ (دلار)
  • سایر مخارج: 132$ (دلار)

اخذ ویزا برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در سوئد

برای تکمیل فرآیند پذیرش از دانشگاه های سوئد، دانشجویان رشته میکروبیولوژی پس از اخذ دعوت نامه خود از دانشگاه های این کشور نیازمند درخواست ویزای تحصیلی سوئد می باشند. ویزای مذکور که به علت مدت اقامت آن با نام ویزای D سوئد هم معروف است توسط دولت سوئد و از طریق سفارت این کشور برای آندسته از دانشجویان خارجی صادر می شود که واجد شرایط دریافت ویزای دانشجویی سوئد هستند. برای تایید صلاحیت دریافت اخذ این ویزای سوئد نیز ارائه مدارک آکادمیک، مدارک شناسایی، مدارک مسافرتی، مدارک مالی و مدارک پزشکی متقاضی امری الزامی است. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

محل اقامت در سوئد
محل اقامت در سوئد

به عنوان یک دانشجوی خارجی که در سوئد به دنبال خانه می گردد اولین جایی که تماس میگیرید باید دانشگاهتان باشد. اغلب دانشگاه ها سرویس های اقامتی برای دانشجویان خارجی ارائه میدهند، که شامل فراهم کردن محل سکونت قطعی یا توصیه هایی در مورد یافتن اتاقی برای خودتان ...

بیشتر بخوانید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید

انتظار سرانجام به سررسید. اکنون شما رسماً دارای جایگاهی را در یک دانشگاه سوئد به دست آورده اید. زمان هیجان زده بودن است! در کمتر از چندماه به سوئد خواهیدآمد. در اینجا لیستی از لوازم مورد نیاز که باید آماده کنید را ارائه کرده ایم. ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم

در این مقاله مراحل روند درخواست برای دوره ی لیسانس و ارشد را در دانشگاه های سوئد را برای شما آورده ایم. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: