مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل روانشناسی در سوئد

تحصیل روانشناسی در سوئد

سیستم آموزش عالی دانشگاه های سوئد در رتبه دوم جهان قرار دارد، تحصیل رشته روانشناسی در سوئد و سیستم آموزش آن بیشتر مربوط به خودسازی از طریق گروه های دانشجویی و تحقیقات و مطالعات مستقل است تا گوش دادن به سخنرانی معلم های معمولی. آزادی، برابری و پایداری سه ارزش اصلی جامعه و شهروندان سوئد است. ارزش ها در تمام جنبه های زندگی، از جمله کار، تحصیل، محیط طبیعی و غیره منعکس می شود.

سوئدی ها در حد توان خود برای پشتیبانی و منابعی که برای دستیابی به هدف علمی، شغلی، شخصی یا هر هدف دیگر، در اختیار افراد قرار می دهند. سوئد بهترین مثال برای سازگاری با محیط زیست است. مدت زمان طولانی است که سوئد در رفاه و حفظ طبیعت سرمایه گذاری می کند. هر ملتی می تواند از طریق مشارکت و تعهد انجام دهد. سوئد تا سال 2040 هدف خود را برای تولید 100% انرژی تجدید پذیر قرار داده است.

تحصیل رشته روانشناسی در سوئد

سوئد مکانی عالی برای زندگی و تحصیل است. از سر و صدای شهرهای بزرگتر مانند استکهلم، گوتنبرگ یا مالمو، تا شهرهای دنج دانشگاه مانند اوپسالا و لوند، در سوئد محلی برای هر نوع سلیقه وجود دارد. تحصیل در سوئد دانشجویان باید سخت کار کنند و انتظارات زیاد است، اما سیستم آموزش عالی نیز بسیار انعطاف پذیر و غیررسمی است. بیش از 80% سوئدی ها انگلیسی صحبت می کنند، این امر تعامل با آنها را بسیار آسان می کند. روانشناسی دانش تجربیات و رفتارهاست. توجه به جنبه های مختلف تعامل انسان با جهان خارج متمرکز شده است. برخی پیش نیازهای مهم این تعامل ادراک، فکر، احساسات و اراده است (روانشناسی شناختی). رشد این ویژگی ها (روانشناسی رشد) به الگوهای مشخصه برای افراد مختلف (شخصیت) و تفاوت بین افراد و گروه ها (روانشناسی افتراقی) زمینه های مهم است.

مردم موجودات بیولوژیکی هستند و بنابراین روانشناسی زیست شناختی و روانشناسی عصبی از زمینه های مهم مرتبط با علوم طبیعی هستند. اما مردم نیز محصولی از محیط بیرونی هستند، چه جسمی و چه اجتماعی. در روانشناسی تعامل بین انسان و محیط مورد مطالعه قرار می گیرد. در روانشناسی اجتماعی افراد دیگر عناصر مهم محیط هستند. روانشناسی در برنامه های خود قصد دارد با روشن ساختن نیازها و محدودیت های انسانی، به سلامت و رفاه کمک کند. بنابراین روشهایی برای تأثیرگذاری و درمان افراد و همچنین محیطها ایجاد شده اند. تعداد روانشناسان در سوئد از سال 2013 تا 2019 رشد کرده است. در سوئد حدود 12300 روانشناس در سال 2013 وجود داشته است، اما این تعداد در سال 2019 با حدود 3000 نفر افزایش یافته است و به نزدیک 15500 نفر رسیده است.

مبانی تحصیل رشته روانشناسی در سوئد

روانشناسی یک زیرشاخه در زمینه علوم اجتماعی است. با تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی در روانشناسی، در مورد همه جنبه های مربوط به روان انسان و چگونگی تأثیرپذیری مردم از جامعه، فرهنگ و چالش های دوران معاصر آموزش داده می شود. در موضوعات متنوعی که با سوالات پیچیده ذهنی چون: آیا ذهن فقط یک محصول جانبی از فرایندهای مغز است؟ آیا رفتار آموخته شده یا ارثی است؟ ماهیت ناخودآگاه انسان چیست؟ چگونه افراد می توانند با کشف خود رفتار خود را تغییر دهند؟ می توان کاوش کرد و به بررسی عمیق آنها پرداخت. رشته روانشناسی می تواند کمک کند طیف گسترده ای از رفتارهای انسانی و همچنین اشکال مختلفی را که مسائل بهداشت روانی ایجاد می کند، درک کرد. دانشجویان روانشناسی کلاسهای نظری را با تجربه کار عملی و مطالعات موردی در مورد مواردی مانند ضربه، اختلالات روانی، اعتیاد، رشد کودک و روش های درمانی فعلی ترکیب می کنند.


روانشناسی دارای بسیاری از زیرشاخه ها است مانند روانشناسی بالینی، روانشناسی شناختی و ادراکی، روانشناسی رفتاری، روانشناسی اعصاب، روانشناسی رشد، روانشناسی تربیتی، روانشناسی تجربی یا اشکال روانشناسی عمق (با تمرکز بر فرایندهای ناخودآگاه). با فارغ التحصیلی از دروس روانشناسی، دانشجویان در سراسر جهان به گزینه های مختلف شغلی از جمله: روان درمانگر، مشاور روانشناسی، روانشناس شغلی، مشاور مدرسه، افسر منابع انسانی، درمانگر بازی، روانشناس قانونی، روانشناس سازمانی (I-O) و موارد دیگر دسترسی پیدا می کنند. مدرک لیسانس روانشناسی برای دانشجویانی است که علاقه مند به مطالعه رفتارهای فردی و اجتماعی هستند که شامل ذهن، شناخت، نظریه شخصیت، ادراک و عملکرد مغز است. این درجه تخصص های مختلفی را در روانشناسی ارائه می دهد، مانند روانشناسی ورزشی، روانشناسی بالینی، روانشناسی اصلاحی و غیره. موضوعاتی که توسط یک دانشجوی تحصیلات تکمیلی روانشناسی مطالعه می شود به شدت به حرفه انتخابی بستگی دارد.

تحصیل در برترین دانشگاه های سوئد

زمینه های احتمالی تحصیل در مقطع روانشناسی شامل مشاوره، مطالعه انگیزه ها، درک، کمک به حل تعارضات، اصلاح اختلالات رفتاری است. همانطور که از کشوری با اقتصاد مبتنی بر علم و فناوری انتظار می رود، سوئد انتخاب خوبی از دانشگاه ها را ارائه می دهد که همه در 350 رتبه برتر هستند. دانشگاه لوند یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های شمال اروپا است و در رده 78 مشترک جهان قرار دارد. دانش آموزان با تعداد دانشجویی بالغ بر 42000 نفر، تقریباً نیمی از جمعیت شهر لوند را تشکیل می دهند که 20% آنها از خارج سوئد هستند. این دانشگاه هم در تحقیقات و هم در برنامه های تبادل دانشجو مانند اراسموس با 600 دانشگاه در بیش از 70 کشور جهان همکاری می کند. دانشگاه اوپسالا قدیمی ترین دانشگاه در سوئد و در تمام کشورهای شمال اروپا است. در رتبه بندی جهانی رتبه 112 را دارد.

سابقه طولانی تحصیلات معتبر این دانشگاه باعث شده است که عضو انجمنی از موسسات دیرینه با استاندارد بین المللی بالا باشد. دانشگاه استکهلم دانشگاه ایالتی پایتخت سوئد است و در حال حاضر در رتبه 195 مشترک جهان قرار دارد. این یکی از بزرگترین دانشگاه های اسکاندیناوی است که بیش از 70000 دانشجو را در چهار دانشکده آموزش می دهد. دانشگاه استکهلم برنامه های زیادی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد و در حال حاضر در لیست 100 دانشگاه برتر جهان برای هنرها و علوم انسانی قرار دارد. از دیگر دانشگاه های دارای رتبه بین المللی در سوئد می توان به دانشگاه گوتنبرگ، دانشگاه Linköping و دانشگاه Umeå اشاره کرد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

محل اقامت در سوئد
محل اقامت در سوئد

به عنوان یک دانشجوی خارجی که در سوئد به دنبال خانه می گردد اولین جایی که تماس میگیرید باید دانشگاهتان باشد. اغلب دانشگاه ها سرویس های اقامتی برای دانشجویان خارجی ارائه میدهند، که شامل فراهم کردن محل سکونت قطعی یا توصیه هایی در مورد یافتن اتاقی برای خودتان ...

بیشتر بخوانید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید

انتظار سرانجام به سررسید. اکنون شما رسماً دارای جایگاهی را در یک دانشگاه سوئد به دست آورده اید. زمان هیجان زده بودن است! در کمتر از چندماه به سوئد خواهیدآمد. در اینجا لیستی از لوازم مورد نیاز که باید آماده کنید را ارائه کرده ایم. ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم

در این مقاله مراحل روند درخواست برای دوره ی لیسانس و ارشد را در دانشگاه های سوئد را برای شما آورده ایم. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: