مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه علوم کشاورزی سوئد

دانشگاه علوم کشاورزی سوئد

سوئد یک کشور اسکاندیناوی است که به مناظر، تاریخ و فرهنگ خیره‌کننده‌ی خود می‌بالد. چشم‌اندازها و مناظر آن مملو از دریاچه‌ها، کوه‌ها و جنگل‌هاست و در مناطق شهری، معماری باشکوه با مناظر چشمگیر ساحلی آمیخته شده است. در کنار گالری‌های جذاب، موزه‌ها و پارک تفریحی لیزبرگ، مکان‌های زیادی برای گشت و گذار در این کشور پیدا خواهید کرد. جمعیت حدود 10 میلیون نفری در سوئد- نورلند در شمال، سوالند در مرکز و گوتالند در جنوب- پخش شده‌اند. به صدها جزیره به‌راحتی می‌توان با قایق دسترسی پیدا کرد و مجمع‌الجزایر گوتنبرگ، یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب این کشور است. سوئد که پایگاه ایده‌آلی برای سفر به اروپاست، با نروژ و فنلاند همسایه است و مرز دارد و به دانمارک نزدیک می‌باشد. مردم سوئد، به سوئدی و فنلاندی صحبت می‌کنند، اما انگلیسی نیز در این کشور بسیار صحبت می‌شود و واحد پول این کشور، کرون سوئد است. برای تحصیل در سوئد به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، باید از طریق وب‌سایت پذیرش سوئد، فرم درخواست، مدارک مورد نیاز و اسناد مهارت‌های زبان انگلیسی خود را ارسال کنید تا بتوانید شرایط ورود به دوره‌ی آموزشی مربوطه را برآورده سازید. شما می‌توانید حداکثر برای چهار دوره‌‌ی کارشناسی اقدام کنید. برای تکمیل مراحل پذیرش و پی بردن به مهلت ارسال درخواست‌ها، باید با دانشگاه‌ها، جداگانه مشورت کنید.

دانشگاه علوم کشاورزی سوئد (Swedish University of Agricultural Sciences (SLU)) در سال 1977 میلادی تاسیس شده است، این دانشگاه هدفی مشخص دارد و آن هم تحقیق و تربیت نیروی انسانی در زمینه ی منابع تغذیه بیولوژیک و تولیدات غذایی است و این هدف کار در زمینه های مختلفی را پوشش می دهد، مانند کشاورزی، جنگل، صنایع غذایی، دامپزشکی و بیوتکنولوژی. رتبه ی این دانشگاه براساس رتبه بندی Times Higher Education برای سال 2021 و در میان دانشگاه های جهان 400-351 است.

نحوه اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه علوم کشاورزی سوئد

برنامه های این دانشگاه بی نظیر بوده و مبتنی بر محیط زیست و زیست محیطی، سلامتی و کیفیت زندگی، مدیریت جمعیت ماهی و حیاط وحش، مدیریت خاک و آب و محیط بیرونی برای سلامتی می باشد. به دانشجویان خارجی و بین المللی پیشنهاد می شود برای اخذ پذیرش از دانشگاه در اولین دوره اعلام شده اقدامات لازم را انجام دهند، شهروندان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و کشور سوئیس می توانند در دومین مرحله اعلام شده نیز اقدامات لازم را در جهت اخذ پذیرش تحصیلی انجام دهند. برای تحقق برنامه خود لازم است چندین مرحله را طی کنید که در ادامه به آن ها اشاره می شود. دانشجویان خارجی پس از اخذ پذیرش از دانشگاه باید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی سوئد انجام دهند. 

  • برنامه خود را پیدا کنید: برای انتخاب برنامه تحصیلی باید به وب سایت دانشگاه مراجعه کنید و شرایط لازم را برای ادامه تحصیل در هر یک از رشته های ارائه شده بررسی کنید. پس از آن باید برنامه مورد علاقه خود را انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب رشته تحصیلی باید فرم درخواست آنلاین را تکمیل کنید و مستندات صلاحیت عمومی که شامل اثبات مهارت زبان، اسکن شناسنامه و پاسپورت، مدارک تحصیلی، انگیزه نامه و اثبات توانایی مالی می شود را به همراه فرم تکمیل شده ارسال کنید.
  • شهروندان خارجی ملزم به پرداخت هزینه درخواست به مبلغ 900SEK (کرون سوئد) هستند.
  • دانشجویان می توانند نتیجه درخواست خود را در se موسوم به اعلام نتایج انتخاب بررسی کنند
  • اگر واجد شرایط لازم برای ادامه تحصیل در دانشگاه علوم کشاورزی سوئد باشید باید اقدامات لازم را در جهت اخذ مجوز اقامت در کشور سوئد انجام دهید

امکانات دانشگاه علوم کشاورزی سوئد

کتابخانه SLU با توسعه و پیشرفت ارتباطات علمی فعالیت می کند و از دانشجویان، محققان و کارمندان به منظور تقویت کیفیت تحقیق و آموزش در دانشگاه علوم کشاورزی پشتیبانی می کند. از دیگر امکانات SLU می توان به این مورد اشاره کرد که تمام دانشجویان و کارمندان می توانند از عملکرد VPN برای برقراری ایمن بین کامپیوتری در خارج از دانشگاه و شبکه دانشگاه استفاده کنند. برای عملی شدن این کار باید حساب کاربری در  Activity Directory ایجاد کنید. مرکز بهداشت دانشجویی به عنوان سرویس بهداشتی در اختیار تمامی دانشجویان قرار دارد که عمدتا با مراقبت های بهداشتی، مشاوره پزشکی و کمک های بحرانی فعالیت می کنند. همانند سایر دانشگاه های کشور سوئد دانشجویان SLU نیز می توانند در اتحادیه دانشجویی عضو شوند. در این دانشگاه 8 اتحادیه دانشجویی وجود دارد که دانشجویان بسته به برنامه ای که ثبت نام کرده باشند می توانند به اتحادیه مورد نظر بپیوندند.




هزینه تحصیل در دانشگاه علوم کشاورزی سوئد

اگر دانشجویی هستید که تابعیت یک کشور خارج از اتحادیه و منطقه اقتصادی اروپا و کشور سوئیس را دارید ملزم به پرداخت شهریه دانشگاه هستید. هزینه سالانه تحصیل در SLU بین 105000SEK الی 300000SEK (کرون سوئد) است، در ادامه لیستی از شهریه دانشگاه برای رشته های تحصیلی مختلف ذکر شده است.

  • علوم اجتماعی 105000SEK (کرون سوئد)
  • علوم طبیعی/ فناوری 152000SEK (کرون سوئد)
  • معمای/ طراحی منظره 300000SEK (کرون سوئد)
  • علوم سلامت 160000SEK (کرون سوئد)
  • دامپزشکی 195000SEK (کرون سوئد)

هزینه های زندگی در کشور سوئد تا حد زیادی به سبک زندگی شما وابسته است، دانشجویان برای زندگی دانشجویی در این کشور نباید ماهانه مبلغ کمتر از 8370SEK (کرون سوئد) در نظر بگیرند. دقت داشته باشید که این مبلغ حداقل مبلغی است که توسط آژانس مهاجرت کشور سوئد اعلام شده است.

ویزای تحصیلی سوئد

شما می توانید با تحصیل در سوئد تا 40 ساعت در هفته همزمان با تحصیل کار کنید و تا شش ماه بعد از فارغ التحصیلی در سوئد بمانید و به دنبال کار بگردید، نکته ی قابل توجه این است که مدت زمان کار همزمان با تحصیل در کشورهای آلمان و کانادا 20 ساعت در هفته است، مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد به شرح زیر است:

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • تکمیل فرم مربوطه
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • پاسپورت
  • عکس
  • انگیزه نامه و رزومه
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک پزشکی در صورت نیاز
  • بیمه
  • سوء پیشینه
  • مشخص کردن محل اقامت
  • ترجمه ی کلیه مدارک
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید

انتظار سرانجام به سررسید. اکنون شما رسماً دارای جایگاهی را در یک دانشگاه سوئد به دست آورده اید. زمان هیجان زده بودن است! در کمتر از چندماه به سوئد خواهیدآمد. در اینجا لیستی از لوازم مورد نیاز که باید آماده کنید را ارائه کرده ایم. ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم

در این مقاله مراحل روند درخواست برای دوره ی لیسانس و ارشد را در دانشگاه های سوئد را برای شما آورده ایم. ...

بیشتر بخوانید
برنامه ی تحصیل در سوئد
برنامه ی تحصیل در سوئد

اگر در مورد تحصیل در سوئد در پاییز بعد کنجکاو هستید اما نمیدانید از کجا شروع کنید، دیگر نیازی به گشتن نیست، راهنمای مراحل در اینجا است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: