مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دوره رایگان زبان سوئدی در سوئد

دوره رایگان زبان سوئدی در سوئد

حدود 10 میلیون نفر در سوئد زندگی می کنند که از آن ها حدود 2 میلیونشان زیر 18 سال هستند. 85 درصد آن ها در شهرها زندگی می کنند. سوئد کشوری چندفرهنگی است. 15 درصد افراد سوئد در کشوری دیگر متولد شده اند. در حالی که حدوداً از هر 5 کودک یک نفر خانواده اش ریشه در کشوری دیگر دارند. پایتخت سوئد، استکهلم، با بیش از 950 هزار ساکن، بزرگترین شهر این کشور هست. دیگر شهرهای بزرگ گوتنبرگ در غرب سوئد (750هزار جمعیت)، و مالمو (340 هزارجمعیت) در جنوب هستند. همچنین شهرهای اپسالا و لوند به دلیل دانشگاه هایشان اعتبار و شهرت دارند. کمتر از 3 درصد زمین های سوئد ساخت و ساز شده اند و جنگل ها 69 درصد این کشور را دربرمیگیرند. سوئد به لحاظ ظاهری دراز است – حدود 1574 کیلومتر از سر تا ته – و میتوان آن را به سه ناحیه ی عمده تقسیم کرد: گوتلند در جنوب، سوئیلند در مرکز و نرملند در شمال.

سوئد یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی است و یکی از راه های تحصیل در سوئد، تحصیل در دوره های زبان است. می توانید در دوره ی زبان انگلیسی یا سوئدی مشغول به تحصیل شوید و با کسب دانش زبانی خود را برای ورود به دانشگاه ها یا حتی بازار کار آماده کنید، دانشجویان بعد از گذراندن دوره زبان سوئدی، برای تحصیل در دانشگاه نیازی به مدرک زبان ندارند و میتوانند اقامت تحصیلی سوئد را بگیرند. در صورتی که نتوانید در دوره شش ماهه موفق به اخذ مدرک زبان شوید، این امکان برای شما وجود دارد که ویزای خود را برای شش ماه دیگر نیز تمدید کنید.

مزایای تحصیل در سوئد، عبارتند از:

  • بهره بردن از آموزش با بالاترین استاندارد جهانی
  • تجربه ی زندگی دانشجویی در کشوری امن
  • زندگی در کشوری بدون محدودیت زبانی
  • امکان سفر به کشورهای اروپایی و اسکاندیناوی
  • سرزمین شرکت های بین المللی
  • امکان کار حین تحصیل تا 40 ساعت در هفته
  • اجازه ی کار تا یکسال بعد از فارغ التحصیلی

شرایط دوره رایگان زبان سوئدی در سوئد

معمولا دوره رایگان زبان سوئدی در سوئد توسط دانشگاه ها یا انیستیتو زبان سوئدی یا Swedish Institute برگزار می شود. اکثر دانشگاه های دولتی سوئد دارای دپارتمان زبان سوئدی هستند که مسئولیت کورس های زبان سوئدی برای دانشجویان بین المللی را برعهده می گیرند. سطح زبان سوئدی که در دانشگاه ها به دانشجویان خارجی آموزش داده می شود، سطح مقدماتی است. از همین رو کلیه دانشجویان بین المللی دانشگاه های سوئدی می توانند در این دوره ها شرکت کنند. در زیر می توان با انواع دانشگاه های سوئدی برگزار کننده دوره رایگان زبان سوئدی آشنا شد:

اسامی دانشگاه های سوئد 
نام دانشگاهکورس زبان
دانشگاه لوندتحصیل برنامه زبان سوئدی در خارج
دانشگاه لینکو پینککورس اعطای مدرک در زبان سوئدی
دانشگاه گوتنبرگزبان سوئدی مقدماتی سطح 1 و 2
دانشگاه استکهلمزبان سوئدی برای دانشجویان بین المللی

دوره رایگان زبان سوئدی در دانشگاه های سوئد

معمولا شرط پذیرش در دوره رایگان زبان سوئدی در دانشگاه های سوئد، پذیرش تحصیلی از این دانشگاه هاست و از همین رو فقط دانشجویان همان دانشگاه مجاز به شرکت در این دوره ها هستند. این دوره ها در سطوح مختلفی برگزار می شود. مثلا در دانشگاه گوتنبرگ این دوره در دو سطح مختلف Swedish1 و Swedish2 برگزار می شود. سطح زبان سوئدی 1 بدین معنا است که دانشجو هیچگونه دانش قبلی درباره زبان سوئدی ندارد. اما سطح زبان سوئدی 2 بدین معنا است که دانشجو می تواند از عبارات کوتاه سوئدی بهره گرفته و نقطه نظر اصلی گوینده را متوجه شده و یادداشت برداری کند، اما در دانشگاه استکهلم دوره مذکور در 6 سطح با مشخصات زیر برگزار می شود:

دوره زبان دانشگاه استکهلم
کورس هاکد دورهواحد (ECTS)ترم و فاصله
کورس 1
NS0001

4 تا 5 واحد

50% دوره 1 و 2
کورس 2NS00025 تا 7 واحد50% دوره 1 و 2
کورس 3
NS00035 تا 7 واحد50% دوره 1
کورس 4NS0004

9 واحد

50% دوره 1
کورس 5
NS00059 واحد50% دوره 1
کورس 6NS0006

15 واحد

50% دوره 1

قبل از ثبت نام برای دوره رایگان زبان سوئدی در سوئد، توصیه می شود که دانشجویان جهت خود ارزیابی حتما از پاسپورت زبان یوروپاس (EUROPASS) استفاده کنند، به همین منظور آنها باید به وب سایت europass.cedefop.europa.eu مراجعه نمایند. با اینکه این خود ارزیابی اصلا اجباری نیست و دانشگاه های سوئدی نیز نتایج آن را از متقاضیان نمی خواهند. اما این کار می تواند در انتخاب سطح مناسب زبان سوئدی به دانشجو کمک کند. نکته آخر در اینباره آنکه شرط اعطای مدرک پایان دوره زبان در دانشگاه های سوئدی (مدرک تحصیل زبان سوئدی برای دانشجویان خارجی یا Tisus) نیز شرکت در 80% کلاس ها و قبولی در آزمون نهائی است.




شرایط دوره آنلاین رایگان زبان سوئدی

انیستیتوی زبان سوئدی متولی برگزاری کورس آنلاین رایگان زبان سوئدی می باشد. این دوره در واقع کورس زبان سوئدی مخصوص افراد مبتدی می باشد. دوره آنلاین آموزش زبان سوئدی دانش گفتاری و نوشتاری اصلی زبان سوئدی را به متقاضیان یاد داده و آنها را با فرهنگ و مردم سوئد آشنا می سازد. لازم است متقاضیان درجریان باشند که دوره زبان سوئدی ارائه شده توسط انیستیتو زبان سوئدی هم به صورت iOS و هم به صورت برنامه اندروید رایگان در دسترس متقاضیان قرار دارد.

ویزای تحصیلی سوئد

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد به شرح زیر می باشد:

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • تکمیل فرم مربوطه
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • پاسپورت
  • عکس
  • انگیزه نامه و رزومه
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک پزشکی در صورت نیاز
  • بیمه
  • سوء پیشینه
  • مشخص کردن محل اقامت
  • ترجمه ی کلیه مدارک
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید

انتظار سرانجام به سررسید. اکنون شما رسماً دارای جایگاهی را در یک دانشگاه سوئد به دست آورده اید. زمان هیجان زده بودن است! در کمتر از چندماه به سوئد خواهیدآمد. در اینجا لیستی از لوازم مورد نیاز که باید آماده کنید را ارائه کرده ایم. ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم

در این مقاله مراحل روند درخواست برای دوره ی لیسانس و ارشد را در دانشگاه های سوئد را برای شما آورده ایم. ...

بیشتر بخوانید
برنامه ی تحصیل در سوئد
برنامه ی تحصیل در سوئد

اگر در مورد تحصیل در سوئد در پاییز بعد کنجکاو هستید اما نمیدانید از کجا شروع کنید، دیگر نیازی به گشتن نیست، راهنمای مراحل در اینجا است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: