مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل دندانپزشکی در سوئد

تحصیل دندانپزشکی در سوئد

آموزش کادر بهداشت و درمان بسیار مهم است، زیرا آن‌ها افرادی هستند که بیشتر از همه به آن‌ها احتیاج داریم. با افزایش روزافزون جمعیت جهان، دانشکده‌های پزشکی سخت تلاش می‌کنند تا از به‌روز بودن آموزش‌های خود اطمینان حاصل کنند و مهارت‌های بالینی لازم را برای دانشجویان پزشکی پس از فارغ‌التحصیلی فراهم کنند. داشتن مدرک پزشکی، دانش بنیادی لازم را برای کار به‌عنوان پزشک به شما می‌دهد. شما درس‌هایی را مطالعه خواهید کرد که بر علوم پزشکی همچون زیست‌شناسی، بیوشیمی، فیزیولوژی، آناتومی و میکروبیولوژی تمرکز دارد. همچنین با موضوعاتی آشنا خواهید شد که به شما امکان می‌دهد تا در شاخه‌‌های مختلف پزشکی همچون پزشکی عمومی یا پزشکی اطفال تخصص پیدا کنید. دوره‌ی تحصیلی شما ترکیبی از موارد گوناگونی مانند سخنرانی‌ها و سمینارها و همچنین جلسات عملی و آزمایشگاهی خواهد بود، همچنین از شما خواسته خواهد شد که در حالیکه تجربه‌ی بالینی کسب می‌کنید، در جلساتی شرکت کنید که به شما فرصت داده می‌شود تا مهارت‌های عملی خود را افزایش دهید. در کل، این امکان در اختیار شما قرار می‌گیرد تا برای حرفه‌ی پزشکی آماده شوید. آموزش پزشکی در سوئد، شبیه هیچ سیستم دیگری نیست. این سیستم آموزشی نه‌تنها غالباً رایگان است، بلکه به شما امکان می‌دهد روی علائق خود- بدون توجه زیاد به نمره‌های‌تان- کار کنید. با توجه به این ماهیت غیرمتعارف آموزش پزشکی در سوئد، دانشجویان بیشتر و بیشتری هر ساله به سوئد می‌آیند. اگر شما هم یکی از این افراد مشتاق هستید، قطعاً از چالش مدارس برتر پزشکی در سوئد لذت خواهید برد. دوره‌ی پزشکی در سوئد، به‌مدت 5 و نیم سال و در 11 ترم انجام می‌شود که در مقایسه با اکثر دوره‌های پزشکی در اروپا، کوتاه‌تر است. شما می‌توانید در حالیکه تازه از دبیرستان فارغ‌التحصیل شده‌اید، در این دوره شرکت کنید. شما باید دارای مدرک دیپلم متوسطه باشید و دوره‌های تکمیل‌شده‌ی خود را در رشته‌های زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات گذرانده باشید. متقاضیان خارجی باید بر دو زبان سوئدی و انگلیسی، تسلط داشته باشند. 

بازار کار دندانپزشکی در سوئد

به جرات می توان گفت که دومین شغل با درآمد عالی در سوئد، شغل دندانپزشکی است. فارغ التحصیلان دندانپزشکی در سوئد از این شانس برخوردارند که پس از تحصیل و با یافتن کاری در این کشور عضو اتحادیه اروپایی، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. دندانپزشکان در سوئد کارفرماهای زیادی از بخش خصوصی و دولتی دارند. بیمارستان ها، کیلینیک ها، درمانگاه ها و آزمایشگاه های مختلف نمونه این کارفرما هستند. همانطوری که در جدول زیر نیز مشاهده می شود، دندانپزشکی پس از پزشکی در رده دوم پردرآمدهای سوئد قرار دارند:

درآمد پزشکان در سوئد 
عنوان شغلیمیانگین درآمدی به کرون سوئد (SEK)
پزشکSEK127175
دندانپزشکSEK111785




هزینه دوره دندانپزشکی در سوئد در سال 2021

تحصیل در دوره های دندانپزشکی در سوئد در سال 2021 در قالب دوره هایی از جمله ارتودنسی، پریودنتولوژی و بیماریهای دندان و دهان وجود دارد. همچنین برای اخذ مدرک خود باید دوره های جراحی دندان و برنامه های بالینی دندان را گذراند. جمعا گذراندن این دوره ها و اخذ مدرک، حدود 5 سال زمان تحصیلی را به خود اختصاص میدهد.

از لحاظ هزینه تحصیل، سوئد به دو دسته دانشگاه های خصوصی و دولتی تقسیم میشود. هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در سوئد در دانشگاه های خصوصی از SEK19000 (کرون سوئد) به صورت سالانه شروع میشود. نکته ای که حائز اهمیت است این است که شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی نسبت به دانشگاه های دولتی بسیار آسانتر است، اما در کنار هزینه تحصیل، هزینه های روزانه زندگی فرد دانشجو نیز وجود دارد که باید فکری هم برای تدارک و تامین آن نمود. این هزینه های زندگی شامل مواردی همچون هزینه های اسکان، هزینه های خوراک، هزینه های پوشاک، هزینه های حمل ونقل، هزینه های آب و برق و غیره می باشد.

مدارک لازم برای تحصیل دندانپزشکی در سوئد

برای ورود به این کشور و اخذ اقامت از طریق تحصیل، نیاز به اخذ ویزا وجود دارد. مدارک لازم بدین منظور شامل موارد زیر می باشد:

  • ترجمه آخرین مدارک تحصیلی و دارای مهر تایید دادگستری
  • مدارک هویتی خود شامل شناسنامه و کارت ملی خود
  • ارائه نامه ای مبنی بر انگیزه کافی جهت تحصیل در سوئد
  • مدرک زبان معتبر
  • ارائه نامه تمکن مالی به عنوان نشان دهنده پشتوانه مالی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی
  • نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر

ارائه یک موضوع تحقیقاتی در زمینه علوم پایه و پزشکی

نکته ای که حائز اهمیت است این است که افراد برای ورود به دانشگاه های سوئد در رشته دندان پزشکی باید ثابت نمایند که در کشور خودشان درس هایی را مربوط به زیست شناسی در طول تحصیلات خود در مقطع دبیرستان گذرانده اند. مدرک زبان قابل ارائه بسته به دانشگاه در کشور سوئد متفاوت است. برای تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان و بین المللی فرد باید مدرک زبان و آیلتس 7 را ارائه دهد، در صورتی که برای تحصیل در دانشگاه ها به زبان سوئدی باید مدرک زبان سوئدی ارائه شود و مدرک فرد باید در سطح C1 باشد.




دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در سوئد

  • انستیتو کارولینسکا
  • دانشگاه اوپسالا
  • دانشگاه لاند
  • دانشگاه استکهلم
  • دانشگاه گوتنبرگ
  • دانشگاه علوم کشاورزی سوئد
  • دانشگاه اومئا
  • دانشگاه لینکوپینگ
  • دانشگاه اوربرو
  • دانشگاه مالمو

تمدید اقامت پس از فارغ التحصیلی در سوئد

ویزای تحصیلی از انواع ویزاهای نوع D و بلند مدت است اما تعداد سال های تحصیل برای اخذ اقامت دائم و پاسپورت سوئدی محاسبه نمی شود. در واقع کسانی که تمایل داشته باشند در این کشور بمانند باید راهی پیدا کنند تا ویزای خود را پس از فارغ التحصیلی تمدید نمایند. در واقع این افراد می توانند با ازدواج با یک فرد سوئدی اقامت خود را در سوئد ادامه دهند. همچنین فارغ التحصیلان می توانند با پیدا کردن کار ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری کنند. پرداخت مالیات و کار در سوئد پس از چند سال در نهایت به اخذ کارت اقامت دائم و در انتها پاسپورت سوئدی منجر می شود.

شرایط ویزای تحصیلی سوئد

در مهاجرت تحصیلی به سوئد همانند سایر کشورها، پس از دریافت پذیرش جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد می بایست جهت دریافت ویزای تحصیلی سوئد اقدام کرد. با دریافت این ویزا متقاضی اجازه حضور در سوئد را به مدت دوران تحصیل خواهد داشت. مدارکی که معمولا از متقاضیان خواسته می شود از قرار زیر می باشند.

  • گذرنامه
  • عکس مطابق گذرنامه
  • پذیرش قطعی دانشگاه
  • مدارک شناسایی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • نامه بانک در خصوص اثبات تمکن مالی موردنیاز
  • مشخص کردن وضعیت اقامتی دانشجو در سوئد
  • بیمه
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید

انتظار سرانجام به سررسید. اکنون شما رسماً دارای جایگاهی را در یک دانشگاه سوئد به دست آورده اید. زمان هیجان زده بودن است! در کمتر از چندماه به سوئد خواهیدآمد. در اینجا لیستی از لوازم مورد نیاز که باید آماده کنید را ارائه کرده ایم. ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم

در این مقاله مراحل روند درخواست برای دوره ی لیسانس و ارشد را در دانشگاه های سوئد را برای شما آورده ایم. ...

بیشتر بخوانید
برنامه ی تحصیل در سوئد
برنامه ی تحصیل در سوئد

اگر در مورد تحصیل در سوئد در پاییز بعد کنجکاو هستید اما نمیدانید از کجا شروع کنید، دیگر نیازی به گشتن نیست، راهنمای مراحل در اینجا است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: