مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
5 تجربه جدید در طبیعت سوئد

5 تجربه جدید در طبیعت سوئد

پنج تجربه‌ی طبیعت‌ گردی در استکهلم

هر جای استکهلم که باشید به طبیعت، آب و جزیره‌های مختلف بسیار نزدیک هستید. در این فهرست به پنج نقطه‌ی طبیعی اشاره خواهیم کرد که نباید از دیدنشان در استهکلم گذشت. بعضی از این مکان‌ها از نظر ماجراجویی از بقیه پربارترند؛ البته شما می‌توانید به گردش در پارک‌های بزرگ این شهر اکتفا کنید.

هلاس ‌گوردن

اگر می‌خواهید در دل طبیعت سوئد به تفریحات مختلف مشغول شوید، هلاس ‌گردن همه‌ی این  گونه فعالیت‌ها را در خود دارد. این مرکز تفریحی فضای ‌باز که فقط ۲۰ دقیقه از شهر استکهلم فاصله دارد، تفریحاتی همچون شنا، ماهی گیری، قایق ‌سواری و دوچرخه‌ سواری را برایتان مهیا می‌کند.

این مرکز در کنار منطقه‌ی حفاظت‌ شده‌ی ناکا جای دارد و کسانی که می‌خواهند به ‌تنهایی در دل طبیعت بکر گردش کنند، در آن منطقه مسیرهایی را برای پیاده ‌روی و دویدن آهسته خواهند یافت. اگر در فصل زمستان به این ناحیه سر می‌زنید، اسکی‌ سواری و اسکیت روی یخ را که در مسیرهای بین ‌ایالتی و بر روی دریاچه‌ای در همان نزدیکی برگزار می‌شود، امتحان کنید ــ لحظاتی از آرامش در میان این جنگل‌های یخ ‌زده و سفری کوتاه که شما را از دغدغه‌ی سروصدای شهر، که در همان نزدیکی است، آزاد می‌کند. به دل استخرهای آب سرد بزنید -چاله هایی که در دل یخ حفر شده اند- و با آرامش ناشی از نشستن در سونا، روز خود را به پایان ببرید.

اگر در فاصله‌ی این فعالیت‌ها نیاز بود که تجدید قوایی بکنید، رستوران استور اشتوگام در دسترس شما است و می‌توانید ناهارهای سبک، غذاهای گیاهی و البته فیکای سوئدی را ــ که به‌ معنای نوشیدنی داغ و شیرینی است ــ در محیطی روستایی و درکنار شومینه‌ای نرم‌ و راحت تجربه کنید. آخرهفته‌ها مردم دور باربیکیو جمع می‌شوند تا هات ‌داگ و برگر بخورند.

کایاک ‌سواری در مجمع ‌الجزایر استکهلم

شهر استکهلم بر روی چهارده جزیره ساخته شده است و مجمع ‌الجزایری که بیرون از شهر قرار دارد نزدیک به سی هزار جزیره‌ی دیگر را نیز شامل می‌شود. اگر متحیرید که به کدام جزیره سر بزنید، در یکی از تورهای کایاک ‌سواری مؤسسه‌ی «سوئد جلوه‌ گاه طبیعت راستین» ثبت ‌نام کنید تا گنج‌های پنهان این ناحیه را بیابید.

آغاز حرکت شما از روستای ساحلی و چشم ‌نواز دالارو است، که فقط ۴۵ دقیقه از شهر استکهلم فاصله دارد و در ادامه شمایید و پارو زدن در دل آب در جمع ایمن گروه و راهنمایتان. به مناظر رنگ ‌به ‌رنگ اطراف خود دقت کنید، زیرا همان وقتی که در صندلی راحتتان در کایان فرو رفته‌اید، طبیعت پرفراز و فرود، سواحل صخره‌ای و سواحل بکر از کنارتان خواهند گذشت. جزایر این مجمع‌ الجزایر هر یک مشخصاتی دارند ــ بعضی در طول سال پذیرای مغازه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها هستند ــ و بعضی دیگر ساکنی ندارند و طبیعی بکر و دست ‌نخورده را برایتان به ارمغان خواهند آورد. در مسیر این تور در یک جزیره‌ی رها شده توقف می‌کنید و همراه با صدای مطنطن امواج یک ناهار حسابی خواهید خورد، و شاید در حین خوردن ناهار عقاب دریایی را ببینید که در بلندای آسمان به دنبال شکار است. اگر از پارو زدن خسته شده‌اید، لباس‌ها را بکنید و به دل دریای بالتیک بزنید تا پیش از بازگشت به خشکی اصلی جانی تازه گرفته باشید.



اسکیت روی یخ در استکهلم

آيا تا امروز بر روی دریاچه‌ای یخ‌ زده اسکیت ‌سواری کرده‌اید؟ شاید این کار چندان خوشایند به نظر نرسد.

بسته به تجربه‌یتان می‌توانید از دو نوع تور یکی را انتخاب کنید: یا با تیمی حرفه‌ای‌تر همراه شوید یا با حمایت مستمر راهنما به آرامی پیش بروید. هر کدام از این دو گزینه را که انتخاب کنید، این اسکیت‌ سواری یک ماجراجویی یک‌روزه خواهد بود ــ اسکیت‌ سواری در میان سرزمینی یخ ‌زده و در همهمه‌ی بادها که درختان کاج را تکان می‌دهند و صدای اسکیت شما که یخ را خراش می‌دهد. صرف ناهار در فضای باز و در کنار آتش هیزمی خواهد بود، با طنین شکستن هیزم‌ها در دل آتش؛ با خوردن ناهار فرصت خواهید داشت تجدید قوا کنید و از آرامش و سکوت جنگل لذت ببرید.

همه‌ی تجهیزات لازم برای این تور پیشاپیش تدارک دیده شده‌اند و تنها کاری که شما خواهید کرد سوار شدن و پیاده در ایستگاه مرکزی استکهلم است. یعنی نیازی به آوردن هیچ چیزی نیست مگر لباس گرم و حس ماجراجویی.

شنا کردن در شهر

هر جای استکهلم را که نگاه کنید آب می‌بینید. راستش را بخواهید این آب چنان زلال و شفاف است که می‌توانید در وسط شهر به دل آب بزنید.

یکی از محبوب ‌ترین سواحل استکهلم در جزیره‌ی سودرمالم و در پارک تانتولوندن قرار گرفته است. این ساحل به‌ سبب نزدیکی‌اش به کافه‌ها و رستوران‌های امروزی و آلامد ــ همچون هورنشتول، سوفو و ماریاتوریه ــ تفرجگاهی بی‌نقص برای تابستان‌ها است. در این ساحل هم ساحل شنی و هم ساحل صخره‌ای وجود دارد که می‌توان بر آن ها دراز کشید و گذر قایق‌ها را تماشا کرد. اگر می‌خواهید دست به کاری بزنید، یک زمین والیبال ساحلی، یک زمین گلف دیسکی، مینی‌گلف و یک محوطه‌ی روباز ژیمناستیک در این پارک خواهید یافت. از باغچه‌های مشترک و عمومی زیبایی که بر روی تپه‌ی این پارک به‌دست علاقه‌مندان ساخته شده‌اند غفلت نکنید. خانه‌های مینیاتوری رنگارنگ و زمین‌های گل ‌کاری ‌شده به افسون پارک تانتولوندن می‌افزاید.

دیگر سواحل محبوب این شهر لونگهولمس‌بادت، اسمیه‌سودس‌بادت و رولامس‌هوفس‌بادت هستند و با وسایل حمل‌ ونقل عمومی می‌توان به همه‌ی این ساحل‌ها رسید.


راه‌پیمایی در مسیر سورملان

مسیر سورملان، یا سورملانس‌لیده، هزار کیلومتر طول دارد و یکی طولانی‌ترین مسیرهای راه‌پیمایی در اسکاندیناوی است؛ نقاط بسیاری در طول این مسیر برای آغاز راه‌پیمایی در نظر گرفته شده است که به‌ سادگی می‌توان با وسایل حمل ‌ونقل عمومی استکهلم به آنها رسید.

این مسیر راهی پیچاپیچ را از میان چشم‌ اندازهایی نفس‌گیر و رنگ ‌به ‌رنگ طی می‌کند، با جنگل‌ها، سرزمین‌های باز و گسترده، دریاچه‌ها و خط ساحلی. منطقه‌ای که این مسیر را احاطه کرده است اغلب نامسکون است، اما اگر شانس یارتان باشد شاید حیواناتی وحشی، همچون گوزن الک یا گوزن، در طی مسیر مدتی شما را همراهی کنند. افزون بر اینها در طول مسیر چند بنای تاریخی و منطقه‌ی حفاظت ‌شده نیز قرار دارد که می‌توان به گردش در آنها پرداخت. می‌خواهید چادر بزنید و شب را در طبیعت بگذرانید؟ چرا که نه؟ به خواب رفتن در زیر آسمان پرستاره تجربه‌ای است که از یادتان نخواهد رفت و صبحی که با زدن به دل آب دریاچه شروع شود جانتان را از انرژی سرشار خواهد کرد. اگر این حد از ماجراجویی برایتان مطلوب نیست، باید بدانید که مسیر به ۹۰ بخش تقسیم شده است و هر بخش بین ۲ تا ۲۱ کیلومتر طول دارد، و این یعنی شما بسته به آمادگی خود می‌توانید مسافت‌های مختلفی را بپیمایید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: