مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بیمه خصوصی در سوئد

بیمه خصوصی در سوئد

با توجه به شهرت سوئد در داشتن سیستم خدمات بهداشت و درمان عمومی با کیفیت بالا، ممکن است ندانید چرا باید از شرایط بیمه‌ی درمان خصوصی در سوئد آگاه باشید. اگرچه سیستم بهداشت و درمان در سوئد، به‌عنوان الگویی برای سایر کشورها عمل می‌کند، دلایلی وجود دارد که ممکن است مهاجران بخواهند بیمه‌ی درمانی خصوصی را نیز در نظر بگیرند.

زمان صبر کردن

به‌هنگام مقایسه‌ی بیمه‌ی درمانی خصوصی و عمومی در سوئد، یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌ها، زمان انتظار است. در مورد سیستم بهداشت و درمان عمومی، موارد غیرضروری بیماری، ممکن است برای ویزیت شدن، به یک هفته تا سه ماه وقت نیاز داشته باشد. برخی حتی برای ویزیت اولیه، باید زمان بیشتری را انتظار بکشند. موارد اضطراری، معمولاً در عرض چند روز ویزیت می‌شوند، اما هنوز هم اخبار بسیار زیادی در مورد مرگ افرادی وجود دارد که در زمان انتظار برای معالجه شدن، فوت کرده‌اند. در بیمه‌ی خصوصی، بیماران به‌سرعت ویزیت می‌شوند و حتی انتخاب‌های بیشتری برای زمان ویزیت شدن خود دارند.

پزشکان و بیمارستان‌ها

سیستم بهداشت و درمان در یک بیمارستان عمومی در مقایسه با یک بیمارستان خصوصی، به‌سختی قابل‌تشخیص است. با این حال، برخی پزشکان و بیمارستان‌ها فقط در دسترس کسانی قرار دارند که دارای بیمه‌ی خصوصی هستند. از مزایای مراجعه به بیمارستان‌های خصوصی، می‌توان به مراجعه به پزشک متخصص نیز اشاره کرد. همچنین به‌جای سر و کله زدن با هر کسی که طرح بهداشت عمومی را تجویز می‌کند، شما می‌توانید پزشک خود را انتخاب کنید.

مهاجران نیز اغلب بیمه‌ی خصوصی را به بیمه‌ی عمومی ترجیح می‌دهند، تا بتوانند به‌سادگی پزشکی را انتخاب کنند که به زبان مادری‌شان صحبت می‌کند.

هزینه‌های مکمل

اگر می‌دانید که در سوئد، به درمان‌های پزشکی با هزینه‌های سنگین نیاز خواهید داشت، می‌توانید به بیمه‌ی خصوصی به‌عنوان یک گزینه فکر کنید. بیمه‌ی درمانی عمومی، مقدار محدودی از هزینه‌ها را پرداخت می‌کند، اما بیمه‌ی خصوصی می‌تواند بخش زیادی از این هزینه‌ها را پوشش دهد.

آیا در سوئد به بیمه‌ی درمانی نیاز دارید؟

حضور در سوئد، بدون داشتن پوشش بیمه‌ی درمانی، غیرقانونی نیست. با این حال، برای دریافت مراقبت‌های بهداشتی و درمانی از طریق بیمه‌ی درمانی عمومی، به یک personnummer  نیاز خواهید داشت. اگر هنوزpersonnummer  ندارید، باید از بیمه‌ی خصوصی استفاده کنید.


انواع بیمه‌های درمانی در سوئد

در حالیکه نوع بیمه‌ی درمانی شما، به شرکت بیمه‌ای بستگی دارد که انتخاب می‌کنید، به طور متوسط، چهار سطح مختلف بیمه‌ای به شما ارائه می‌شود:

  • بیمه‌ی پایه‌ای: نیازهای اولیه‌ی بهداشتی همچون معاینه‌ها و چک‌آپ‌ها، تامین دارو، مراقبت‌های پیشگیرانه و هزینه‌های مختلف غیرمنتظره در این طرح بیمه‌ای، مورد پوشش قرار می‌گیرد.
  • بیمه‌ی ضروری: کمی بیش از خدمات بیمه‌های پایه‌ای را پوشش می‌دهد. این طرح به طور معمول هزینه‌ی بیشتری خواهد داشت، اما ویزیت‌ها و جراحی‌های بیشتری را دربر می‌گیرد.
  • بیمه‌ی جامع: این طرح شامل درمان بیماران سرپایی است.
  • حق بیمه: این طرح بیمه‌ای، نوعاً تمام نیازهای اولیه‌ی پزشکی، درمان بیماران سرپایی و بیمه‌ی مسافرت بین‌المللی را دربرمی‌گیرد.

موارد دیگری همچون بهداشت چشم و دندان، ممکن است در تمام برنامه‌های بیمه‌ای لحاظ نشود. اگر این موردی است که به آن نیاز دارید، حتماً بررسی کنید و ببینید که آیا ارائه‌دهنده‌ی بیمه‌تان، آن را در فهرست بیمه‌ی خود دارد یا نه.

متوسط هزینه‌های بیمه‌ی درمانی در سوئد

هزینه‌ی بیمه‌ی خدمات درمانی خصوصی در سوئد، در شرکت‌های بیمه‌ای گوناگون و همچنین براساس بیمه‌نامه‌های گوناگون متفاوت است، اما به طور متوسط، باید انتظار داشته باشید که حدود 4000 کرون (400 دلار آمریکا) در سال بپردازید.

به‌خاطر داشته باشید که حتی سیاست‌های بهداشت و درمان بخش خصوصی در سوئد، کاملاً توسط دولت تنظیم می‌شود و برخی از بیمه‌های خصوصی حتی توسط دولت حمایت نیز می‌شوند. این بدان معناست که حتی بیمه‌ی خصوصی هم، چندان گران نخواهد بود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

محل اقامت در سوئد
محل اقامت در سوئد

به عنوان یک دانشجوی خارجی که در سوئد به دنبال خانه می گردد اولین جایی که تماس میگیرید باید دانشگاهتان باشد. اغلب دانشگاه ها سرویس های اقامتی برای دانشجویان خارجی ارائه میدهند، که شامل فراهم کردن محل سکونت قطعی یا توصیه هایی در مورد یافتن اتاقی برای خودتان ...

بیشتر بخوانید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید

انتظار سرانجام به سررسید. اکنون شما رسماً دارای جایگاهی را در یک دانشگاه سوئد به دست آورده اید. زمان هیجان زده بودن است! در کمتر از چندماه به سوئد خواهیدآمد. در اینجا لیستی از لوازم مورد نیاز که باید آماده کنید را ارائه کرده ایم. ...

بیشتر بخوانید
سوئد را بشناسید
سوئد را بشناسید

سوئد کشوری بسیار چندفرهنگی است. 15 درصد افراد سوئد در کشوری دیگر متولد شده اند. در حالی که حدوداً از هر 5 کودک یک نفر خانواده ای ریشه هایی در کشوری دیگر دارد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: