مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اجازه اقامت سوئد

اجازه اقامت سوئد

شهروندان اتحادیه اروپا یا منطقه ی اقتصادی اروپا (EU/EEA citizens)، شهروندان سوئیس و شهروندان غیر از اتحادیه ی اروپا و منطقه ی اقتصادی اروپای (non-EU/EEA citizens.)

قوانین برای ویزا و اجازه ی تحصیل برای دانشجویان بین المللی در سوئد با توجه به کشور مبدأ آن ها متفاوت است. در زیر، راهنمای هر یک از این سه دسته را خواهید دید:

EA/EEA مخفف اتحادیه ی اروپا و منطقه ی اقتصادی اروپاست. اگر مطمئن نیستید که کشور شما به این نواحی تعلق دارد، لیست کشورهای عضو اتحادیه ی اروپا و منطقه ی اقتصادی اروپا را در وبسایت Universityadmissions مشاهده فرمایید.

شهروندان غیر از اتحادیه ی اروپا و منطقه ی اقتصادی اروپا یا کشورهای شمالی اروپا (non-EU/EEA citizens/Nordic countries)

اقامت های کمتر از سه ماه

اگر شما قراراست کمتر از سه ماه در سوئد بمانید و اگر کشور صادر کننده ی ویزای شما در این لیست است، نیاز به ویزا دارید. اگر وطن شما در این لیست نیست، معمولاً میتوانید بدون ویزا وارد سوئد شوید.

اقامت های بیش از سه ماه

اگر اقامت شما بیش از سه ماه به طول می انجامد، نیاز به اجازه ی اقامت قبل از آمدن به سوئد دارید. برای اینکه واجد اخذ این اجازه شوید، باید از یک دانشگاه معتبر برای تحصیل پذیرش گرفته و اولین قسط شهریه ی خود را پرداخت کرده باشید.

برای درخواست یک اجازه ی اقامت، شما نیاز دارید:

  • اولین قسط شهریه را پرداخت کنید.
  • مدارک جانبی خود را آماده کنید. این مدارک شامل رونوشت هایی از پاسپورت و نامه ی پذیرش به همراه مدرک تمکن مالی در طول تحصیل در سوئد می شود. اگر کمتر از یک سال در سوئد می مانید، همچنین نیاز به مدرک بیمه ی درمانی کامل خود دارید.
  • درخواست آنلاین خود را بفرستید. (درخواست آنلاین تضمین میکند که به درخواست شما در اسرع وقت رسیدگی شود).
  • هزینه ی درخواست را بپردازید.

در وبسایت آژانس مهاجرتی، میتوانید وضعیت لیست انتظار را برای گرفتن اجازه ی اقامت ببینید. حتما برای این مدرک در اسرع وقت پس از پرداخت اولین قسط شهریه اقدام نمایید.

در جمعیت سوئدی ها (Swedish Population Register) ثبت نام کنید.

اگر شما شهروندی از اتحادیه ی اروپا یا منطقه ی اقتصادی اروپا یا کشورهای شمالی اروپا نیستید، یا اگر بدون کشور و موطن هستید، و قصد زندگی به مدت یک سال یا بیشتر را در سوئد دارید، عموماً نیاز به ثبت نام در جمعیت سوئدی ها دارید (Swedish Population Register). برای این کار نیاز به اجازه ی اقامت در سوئد که حداقل یک سال اعتبار داشته باشد، دارید.

برای ثبت نام در این جمعیت، شما باید به آژانس مالیاتی سوئد اطلاع دهید که در حال حرکت به سمت سوئد هستید. این کار می تواند از طریق سر زدن به یکی از اداره های آن ها انجام شود.

شهروندان عضو اتحادیه ی اروپا و منطقه ی اقتصادی اروپا و مناطق شمالی اروپا

شهروندان این مناطق میتوانند در سوئد بدون اجازه ی اقامت یا ویزا زندگی کرده و تحصیل کنند.اگر قرار است بیشتر از 12 ماه در سوئد بمانید، باید در آژانس مالیاتی سوئد ثبت نام کنید.

ثبت نام در جمعیت سوئدی ها (Swedish Population Register)

شهروندان اتحادیه ی اروپا، مناطق اقتصادی اروپا و کشورهای شمالی اروپا می توانند بدون اجازه ی اقامت یا ویزا در این کشور درس خوانده و زندگی کنند. حق اقامت در سوئد برای شهروندان اتحادیه ی اروپا بدون اجازه ی اقامت (حق اقامت) نامیده می شود. اگر شما برنامه ی تحصیل در سوئد به مدت حداقل یک سال یا بیشتر را دارید (حداقل سه ترم)، عموماً نیاز به ثبت نام در جمعیت سوئدی ها دارید.

برای ثبت نام در این تشکل، باید به آژانس مالیاتی سوئد اطلاع دهید که در حال عزیمت به سوئد هستید. این کار می تواند از طریق سر زدن به یکی از ادارات آن ها انجام شود.

در مورد این موضوع و مدارک مورد نیاز هنگام بازدید از اداره ی مالیاتی به وبسایت آژانس مالیاتی سوئد سر بزنید.

شهروندان سوئیس

شهروندان سوئیس میتوانند بدون اجازه ی اقامت یا ویزا به سوئد وارد شوند. با این حال، اگر برای مدت بیش از سه ماه قصد تحصیل در این کشور را دارید، نیاز به درخواست جازه ی اقامت برای تحصیل خواهید داشت.

پس از تحصیلات

اگر شما یک دانشجوی بین الملل هستید، باید به آژانس مالیاتی سوئد اطلاع دهید که قصد ترک سوئد را پس از تحصیلات خود دارید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

محل اقامت در سوئد
محل اقامت در سوئد

به عنوان یک دانشجوی خارجی که در سوئد به دنبال خانه می گردد اولین جایی که تماس میگیرید باید دانشگاهتان باشد. اغلب دانشگاه ها سرویس های اقامتی برای دانشجویان خارجی ارائه میدهند، که شامل فراهم کردن محل سکونت قطعی یا توصیه هایی در مورد یافتن اتاقی برای خودتان ...

بیشتر بخوانید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید

انتظار سرانجام به سررسید. اکنون شما رسماً دارای جایگاهی را در یک دانشگاه سوئد به دست آورده اید. زمان هیجان زده بودن است! در کمتر از چندماه به سوئد خواهیدآمد. در اینجا لیستی از لوازم مورد نیاز که باید آماده کنید را ارائه کرده ایم. ...

بیشتر بخوانید
سوئد را بشناسید
سوئد را بشناسید

سوئد کشوری بسیار چندفرهنگی است. 15 درصد افراد سوئد در کشوری دیگر متولد شده اند. در حالی که حدوداً از هر 5 کودک یک نفر خانواده ای ریشه هایی در کشوری دیگر دارد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: