مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل به زبان انگلیسی در یونان

تحصیل به زبان انگلیسی در یونان

زبان یونانی یکی از قدیمی ترین زبان های نوشتاری در جهان محسوب می شود. در واقع، غنی و منحصر به فرد بودن زبان یونانی، یادگیری آن را به زبانی دشوار تبدیل می کند، اما یادگیری آن به شما مزیت های زیادی از جمله دسترسی به فرهنگ و میراث منحصر به فرد این کشور را می دهد.

خب، نظرتان چیست؟ آیا علاقه مند هستید تا با یادگیری یک زبان چالش برانگیز و خاص، دوستان و خانواده خود را تحت تاثیر قرار دهید؟

اکثر دانشگاه‌های یونان و انواع مؤسسات غیرانتفاعی با هدف ترویج ارزش‌های زبان یونانی، دوره‌های ابتدایی و تحصیلات عالی  را به زبان یونانی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. از طریق آنها، شما می توانید گواهی زبان یونانی دریافت کرده و واجد شرایط ارسال درخواست به  سیستم آزمون ملی زبان خارجی یونان (KPG) که می تواند سطح زبان شما را تایید کند، باشید. شما همچنین می توانید یادگیری زبان یونانی را حتی قبل از ورود به این کشور شروع کرده و دیپلم یا مدرک زبان یونانی بگیرید!

تحصیل مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی در یونان

در دانشگاه های یونان طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی 4 ساله است اما اگر دانشجویی بخواهد در رشته پزشکی ادامه تحصیل دهد باید به مدت 5 الی 6 سال مشغول به تحصیل باشد. تحصیل در این مقطع به دو زبان یونانی و انگلیسی امکان پذیر است اما باید دقت داشته باشید که بیشتررشته های تحصیلی به زبان یونانی ارائه می شود. اگر به زبان یونانی تسلط ندارید می توانید پیش از ورود به دانشگاه در دوره های آموزش زبان شرکت کنید ولی اگر قصد ادامه تحصیل به زبان انگلیسی را دارید باید مدرک معتبر IELTS 6 یا مدارک زبان معادل آن ارائه کنید. لازم به ذکر است دانشجویان برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی باید دارای مدرک تحصیلی دیپلم 12 ساله باشند. مجوز کاری اعطاء شده به دانشجویان در مقطع تحصیلی کارشناسی 10 ساعت در طول هفته است.

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در یونان

طول مدت تحصیل در این مقطع تحصیلی 2 ساله است، ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های یونان به 2 زبان انگلیسی و یونانی امکان پذیر است. رشته های تحصیلی فلسفه، حقوق و زبان های خارجه بیشتری آمار دانشجویان را به خود اختصاص داده اند و جزء رشته های تحصیلی پر مخاطب در این مقطع تحصیلی شناخته می شوند. دانشجویان برای تحصیل به زبان انگلیسی در این مقطع باید مدرک معتبر زبان آیلتس 6.7 یا تافل ارائه کنند همچنین متقاضیان باید دارای مدرک فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی باشند و موضع پایان نامه خود را مشخص کرده باشند. طبق قوانین وضع شده در کشور یونان دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد می توانند در طول هفته به مدت 20 ساعت کار کنند.


تحصیل مقطع دکتری به زبان انگلیسی در یونان

تحصیل دکتری در دانشگاه های یونان بین 3 تا 5 سال طول می کشد در این مقطع تحصیلی نیز دروس به زبان انگلیسی و یونانی تدریس می شوند، برای تحصیل به زبان انگلیسی در این مقطع ارائه مدرک IELTS 7 یا معادل این مدرک الزامی است علاوه بر این متقاضی باید دارای مدرک فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی ارشد باشد. در این مقطع تحصیلی دانشجویان با توجه به پروژه خود حقوق و دستمزد دریافت می کنند علاوه بر این دانشجویان می توانند در طول هفته به مدت 30 ساعت در مشاغل پاره وقت کار کنند. برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکتری متقاضی باید دارای رزومه قوی و مقالات بین المللی باشد.

شهریه دانشگاه ها برای تحصیل در یونان

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در کشور یونان به صرفه است با این حال دانشجویان می توانند با اخذ بورس تحصیلی به صورت رایگان تحصیل کنند و یا در طول دوران تحصیل مشغول به کار شوند. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی یونان برای دانشجویان خارجی و بین المللی بین 200€ الی 3000€ (یورو) و برای تحصیل در رشته های فنی و مهندسی سالانه بین 2000€ الی 3000€ (یورو) برآورد شده است. اگر موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های خصوصی این کشور شده باشید باید سالانه مبلغی بین 5000€ الی 20000€ (یورو) با توجه به رشته و مقطع تحصیلی پرداخت کنید.

اما برای زندگی در این کشور دانشجویان باید ماهانه مبلغی بین 600€ الی 1200€ (یورو) در نظر داشته باشند، بخش زیادی از هزینه های زندگی مربوط به هزینه های اقامت است دانشجویانی که در خوابگاه های دانشجویی اقامت داشته باشند در هزینه های زندگی آن ها صرفه جویی زیادی خواهد شد.

اقامت پس از تحصیل در کشور یونان

مهاجرت تحصیلی به یونان از راه های آسان و متداول برای مهاجرت و اقامت موقت در این کشور است، دانشجویان به موجب اخذ ویزای دانشجویی این کشور می توانند به صورت موقت در یونان اقامت داشته باشند و باید پس از پایان دوره تحصیلی این کشور را ترک کنند. اما اگر دانشجویی بخواهد پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه همچنان در یونان اقامت داشته باشد می تواند وارد بازار کسب و کار این کشور شده و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار یونان تغییر دهد. به این منظور دانشجو باید از طریق راه های ممکن کاریابی در کشور یونان را آغاز کند و پس از آن از کارفرمایی معتبر در این کشور قرار داد کاری کسب کند پس از آن دانشجو می تواند اقدامات لازم را در جهت تغییر ویزا انجام دهد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه تحصیل و ویزا یونان
اجازه تحصیل و ویزا یونان

شرایط ویزای تحصیلی یونان بیشتر برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی اعمال می شود. اگر شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نباشید، برای تحصیل در یونان به گرفتن ویزای دانشجویی نیاز دارید. ناگفته نماند که باز هم باید از معتبر بودن پاسپورت خود ...

بیشتر بخوانید
زبان و فرهنگ یونان
زبان و فرهنگ یونان

اکثر دانشگاه‌های یونان و انواع مؤسسات غیرانتفاعی با هدف ترویج ارزش‌های زبان یونانی، دوره‌های ابتدایی و تحصیلات عالی را به زبان یونانی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. ...

بیشتر بخوانید
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان

تحصیل در یونان در مقایسه با سایر مقاصد معروف اروپایی، انتخابی کاملاً مقرون به صرفه برای دانشجویان است. وزارت آموزش و امور مذهبی یونان با معرفی یونان به عنوان یک مقصد دانشگاهی جهانی تلاش کرده است تا موسسات خصوصی و دولتی این کشور را بین المللی کند. این اتفاق ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: