مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه ها برتر یونان برای دانشجویان بین المللی

دانشگاه ها برتر یونان برای دانشجویان بین المللی

تقریباً هر دانشجویی آرزوی بدست آوردن شانس تحصیل در یک کشور دیگر را دارد و دلیل این امر به خاطر چیزها و فرصت های بزرگی است که ممکن است فقط از ثبت نام در یک دانشگاه بین المللی خارجی ایجاد شود. آنها همچنین می توانند با دانشجویان بین المللی موفق آینده که ممکن است در طول تحصیل در خارج از کشور ملاقات کنند، ارتباط برقرار کنند. گذشته از این، کاملاً مشخص است که آموزش کشورهای دیگر معمولاً دارای کیفیت آموزشی بالاتری است و زمینه های تخصصی گسترده تری را ارائه می دهد.

یکی از کشورهایی که معتبرترین دانشگاه ها را دارد و به دلیل فرهنگ، تاریخ، هنر و مذهبی غنی که ارائه می دهد، مورد علاقه دانشجویان و گردشگران بین المللی است، یونان است. یونان از جمله کشورهای اروپایی است که روابط بین المللی قوی دارد. از این کیفیت و قدرت برای افزایش دامنه خود و دعوت از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های خود استفاده کرده است که ارتباط آنها را با کشورهای دیگر افزایش می دهد، بنابراین، اگر شما یکی از این دانشجویان مشتاق هستید که می خواهید این چیزهای عالی و کیفیت آموزشی را که یونان ارائه می دهد تجربه کنید، در اینجا اطلاعات جمع آوری شده ای در مورد موارد مهم مورد نیاز قبل از درخواست برای دانشگاه در این کشور وجود دارد. در این مقاله به بررسی بهترین دانشگاه های یونان برای دانشجویان بین المللی می پردازیم.

رضایت دانشجویان بین المللی از تحصیل در یونان چقدر است؟

از آنجایی که این کشور یک مقصد بسیار محبوب نه تنها برای گردشگران، بلکه برای دانشجویان بین المللی است، می توان انتظار داشت که میزان رضایت آن بالا باشد. یونان از سازمان های بین المللی بزرگ و جامعه ای که محبوب ترین کشور مورد علاقه دانشجویان بین المللی است، تقدیر و جوایز زیادی دریافت کرده است. گذشته از این، آنچه یونان را به مکانی مناسب برای یادگیری تبدیل می کند، تجربه ای است که دانشگاه های این کشور به ویژه برای کارآموزان آن فراهم می کند. طبق یک نظرسنجی، مهمترین عامل این است که آنها توانسته اند در یک محیط حرفه ای تجربه کنند، حتی اگر هنوز در حال یادگیری هستند.

محبوب ترین برنامه ها در یونان برای دانشجویان بین المللی چیست؟

به عنوان کشوری که زمانی مرکز تاریخ، هنر و فرهنگ اروپا بود، رایج‌ترین و محبوب‌ترین مدرک‌ها و برنامه‌های دانشگاهی برای هر سطح مربوط به همان رشته‌های تحصیلی است. برخی از رشته ها به ویژه لیسانس هنر در مدیریت، معماری، مطالعات کلاسیک و باستان شناسی و البته در برخی از رشته های مرتبط با هنر مانند موسیقی، طراحی و مد هستند. با این حال، اینها تنها برنامه ها یا دوره هایی نیستند که این کشور با آنها محبوب است. همچنین، به عنوان یک کشور اقتصادی در حال رشد، برنامه های مربوط به اقتصاد و تجارت محبوبیت دارند.

چند دانشجوی بین المللی در یونان تحصیل می کنند؟

تقریباً یونان در میزبانی از دانشجویان بین‌المللی در سطح جهانی تنها با داشتن 30000 دانشجو که در دانشگاه‌های خود زندگی می‌کنند سهم کوچکی داشته است. بر اساس گزارش آماری دولت یونان، نسبت دانشجویان بین المللی به ساکنان کشورشان 3000 به 1 میلیون مقیم است. آنها همچنین پیش‌بینی کرده‌اند که برای سال‌های تحصیلی آینده، تعداد دانشجویان بین‌المللی همچنان افزایش خواهد یافت، به همین دلیل است که بسیاری از دانشگاه‌ها از قبل برنامه‌هایی را اضافه می‌کنند، به‌ویژه برای دانشجویان بین‌المللی.

معتبرترین دانشگاه یونان کدام است؟

بر اساس بسیاری از سیستم های رتبه بندی بین المللی به ویژه از کشورهای غربی، معتبرترین دانشگاه یونان از نظر رضایت بین المللی، شیوه تدریس جهانی و روابط بین المللی با سایر کشورها، دانشگاه ملی و کاپودیستری آتن و پس از آن دانشگاه ارسطو تسالونیکی است. در رتبه بندی ملی آنها در یونان، توسط شاخه دولتی آموزش عالی آنها در رتبه اول قرار گرفته است. همچنین در سطح جهانی بر اساس رتبه بندی جهانی دانشگاه ها در رتبه 262 بهترین دانشگاه های جهان قرار گرفته اند.

بهترین دانشگاه های یونان برای دانشجویان بین المللی

برترین دانشگاه های یونان - دانشگاه ملی و کاپودیستری آتن (National and Kapodistrian University of Athens)

درصد دانشجویان بین المللی: 4%

از بین بسیاری از سیستم های رتبه بندی دانشگاه های ملی در یونان، دانشگاه ملی و کاپودیستری آتن تقریبا همیشه در صدر قرار دارد. این دانشگاه تأثیرگذارترین و قدرتمندترین دانشگاه یونان است. این را می توان با تعداد کل دانشجویان، تقریباً 126000، که همه سالانه در دانشگاه ثبت نام می کنند، ثابت کرد. بهترین دانشگاه یونان برای دانشجویان بین المللی، دانشگاه ملی و کاپودیستری آتن است.

برترین دانشگاه های یونان - دانشگاه ارسطو تسالونیکی (Aristotle University of Thessaloniki) 

تعداد دانشجویان بین المللی: 3543

درصد دانشجویان بین المللی: 5%

دانشگاه ارسطو تسالونیکی یکی از دانشگاه هایی است که مورد علاقه بسیاری از دانشجویان بین المللی است. از مجموع حدود 30000 دانشجو در کشور، 10 درصد در دانشگاه ثبت نام کرده اند و از آموزش، خدمات و امکاناتی که در حال حاضر دارند راضی هستند. گذشته از این، آنها بسیار مهمان نواز هستند و به نگرانی های همه دانش آموزان خود، بین المللی و محلی پاسخ می دهند.

برترین دانشگاه های یونان - دانشگاه فنی ملی آتن (National Technical University of Athens) 

درصد دانشجویان بین المللی: 4%

یکی از قدیمی ترین دانشگاه های یونان که به دلیل تجارب خود شبکه گسترده ای از ارتباطات را با سایر موسسات و کشورها برقرار کرده است، دانشگاه فنی ملی آتن است. به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های یونان برای دانشجویان بین‌المللی، 9 مدرسه مختلف تحصیلی ایجاد کرده است که هر کدام دوره‌ها و برنامه‌های متنوعی را برای میزبانی از دانشجویان داخلی و بین‌المللی ارائه می‌دهند. در حال حاضر، آنها با برقراری ارتباط با چندین موسسه از سراسر جهان، ارتباطات خود را برای اهداف تحقیقاتی تقویت می کنند.

برترین دانشگاه های یونان - دانشگاه کرت(University of Crete) 

تعداد دانشجویان بین المللی: 586

درصد دانشجویان بین المللی: 4%

دانشگاه کرت به عنوان یک دانشگاه منعطف در یونان شناخته می شود که همیشه اقدامات لازم را انجام می دهد و نگرانی های همه دانشجویان خود را برآورده می کند. به همین دلیل است که این دانشگاه در رتبه سوم بهترین یا معتبرترین دانشگاه یونان قرار گرفته است. این یک دانشگاه طرفدار دانشجویی است که کیفیت آموزشی را ارائه می دهد که دانشجویان شایسته آن هستند. این دانشگاه همچنین توسط بسیاری از سازمان های بین المللی و رتبه بندی های جهانی به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های یونان برای دانشجویان بین المللی شناخته شده است زیرا بالاترین میزان رضایت را از دانشجویان بین المللی به دست آورده است.

برترین دانشگاه های یونان - دانشگاه ایوانینا(University of Ioannina) 

درصد دانشجویان بین المللی: 4%

دانشگاه ایوانینا یکی از معدود دانشگاه‌های بین‌المللی در یونان است که دوره‌ها و برنامه‌هایی را به زبان انگلیسی ارائه نمی‌دهد، اما همچنان در بین دانشجویان بین‌المللی که زبان یونانی را می‌دانند، به ویژه آنهایی که از کشورهای اروپایی هستند، محبوبیت دارد. علاوه بر این، آنها همچنین دوره های زبان یونانی را به عنوان دوره های مقدماتی یا دوره های تکمیلی برای برنامه های تحصیلی خود ارائه می دهند، بنابراین اگر دانشجوی بین المللی هستید که می خواهید زبان مادری خود را غیر از برنامه تحصیلی خود یاد بگیرید، مشکلی وجود نخواهد داشت.

برترین دانشگاه های یونان - دانشگاه پاتراس(University of Patras) 

درصد دانشجویان بین المللی: 5%

دانشگاه پاتراس به عنوان بزرگترین مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی در یونان غربی، نه تنها ارتباط ملی خوبی با مؤسسات محلی و بخش های منطقه ای دارد، بلکه با روابط بین المللی خود نیز ارتباط دارد. دانشگاه بزرگ بودن مزیت هایی دارد زیرا تعداد دانشجویان در یک دانشگاه نشان دهنده تعداد فرصت هایی است که می تواند در آن دانشگاه ایجاد شود.

برترین دانشگاه های یونان - دانشگاه فنی کرت(Technical University of Crete) 

درصد دانشجویان بین المللی: 4%

اگرچه دانشگاه فنی کرت هنوز در برخی از رتبه‌بندی‌های جهانی دانشگاه در اروپا رتبه‌بندی نشده است، اما دانشگاه فنی کرت با موفقیت وارد رقابت بهترین دانشگاه‌های یونان برای دانشجویان بین‌المللی شده است. به دلیل پیشرفت برخی از برنامه های تحقیقاتی و مدرک خود، جوایز و تقدیرنامه های مختلف دانشگاهی را دریافت کرده است. مدارک فنی و دوره های مهندسی، به ویژه، چیزی است که دانشگاه را به یکی از بهترین دانشجویان بین المللی در پیشرفت فناوری تبدیل کرده است.

دانشکده پزشکی آتن(Athens Medical School) 

درصد دانشجویان بین المللی: 5%

دانشکده پزشکی آتن یکی از بهترین دانشکده های پزشکی نه تنها در یونان بلکه در اروپا است. به همین دلیل است که بسیاری از فارغ التحصیلانی که قبلاً مدرک پیش پزشکی خود را در کشورهایشان دریافت کرده اند، به یونان می روند و در اینجا در دانشگاه درخواست می دهند تا تخصص های خود را دنبال کنند. برخی از تخصص هایی که دانشگاه در آنها خوب است، در سیستم های قلب و عروق و جراحی است.

دانشگاه کشاورزی آتن(Agricultural University of Athens) 

درصد دانشجویان بین المللی: 2%

همانطور که از نام آن پیداست، جدای از تمرکز بر هنر و تاریخ، دانشگاه کشاورزی آتن بر دوره ها و درجه های تخصصی در زمینه های تحصیلی کشاورزی و جنگلداری تمرکز دارد. این شامل ماهیگیری، کشاورزی، دامپروری و پیاده نظام و سایر برنامه های مرتبط با کشاورزی است.

دانشگاه تسالی(University of Thessaly) 

درصد دانشجویان بین المللی: 3%

آخرین دانشگاه در لیست ما از دانشگاه های برتر یونان برای دانشجویان بین المللی، دانشگاه تسالی است، دانشگاه کوچکی در یونان که در مقاطع کارشناسی عمومی تخصص دارد. این دانشگاه محبوبیت زیادی دارد زیرا سیستم پذیرش صرفا بر اساس نتیجه آزمون ورودی شما است و سوابق تحصیلی گذشته شما تنها تاثیر کمی در قبولی شما خواهد داشت.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه تحصیل و ویزا یونان
اجازه تحصیل و ویزا یونان

شرایط ویزای تحصیلی یونان بیشتر برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی اعمال می شود. اگر شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نباشید، برای تحصیل در یونان به گرفتن ویزای دانشجویی نیاز دارید. ناگفته نماند که باز هم باید از معتبر بودن پاسپورت خود ...

بیشتر بخوانید
زبان و فرهنگ یونان
زبان و فرهنگ یونان

اکثر دانشگاه‌های یونان و انواع مؤسسات غیرانتفاعی با هدف ترویج ارزش‌های زبان یونانی، دوره‌های ابتدایی و تحصیلات عالی را به زبان یونانی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. ...

بیشتر بخوانید
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان

تحصیل در یونان در مقایسه با سایر مقاصد معروف اروپایی، انتخابی کاملاً مقرون به صرفه برای دانشجویان است. وزارت آموزش و امور مذهبی یونان با معرفی یونان به عنوان یک مقصد دانشگاهی جهانی تلاش کرده است تا موسسات خصوصی و دولتی این کشور را بین المللی کند. این اتفاق ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: