مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ویزای یونان

ویزای یونان

یونان زادگاه دموکراسی و زادگاه فیلسوفان مشهوری مانند افلاطون، ارسطو یا سقراط، زادگاه بازی های المپیک، همراه با تاریخ غنی باستانی و اساطیر منحصر به فرد است. یونان (یا به طور رسمی جمهوری یونان)، نباید تنها به عنوان یک مقصد سفر تابستانی تلقی شود. یونان اقتصاد متنوعی دارد، از گردشگری گرفته تا کشاورزی. تاریخ نیز در سراسر یونان وجود دارد، از ساحل کشتی شکسته در زاکینتوس تا پارتنون در آتن. این امر یونان را به مکانی عالی برای مطالعه طیف گسترده ای از موضوعات تبدیل می کند.

برای سفر به کشور زیبای یونان ابتدا شما باید وقت سفارت یونان و سپس ویزای یونان را اخذ نمایید. برای گرفتن ویزای یونان راه های زیادی وجود دارد و شما با گزینه های مختلفی برای اخذ ویزا از جمله ازدواج، کار، تحصیل روبه رو خواهید بود. اگر می خواهید اطلاعاتی درباره ی شرایط مورد نیاز برای اخذ ویزای یونان به دست بیاورید با ما در این مقاله همراه باشید.

از آن جا که یونان عضو محدوده ی شینگن می باشد در صورت اخذ ویزای شینگن به راحتی می توانید به تمامی کشورهای عضو این پیمان سفر کنید. برای دریافت ویزای شینگن در ابتدا باید اقامت دائم در یکی از کشورهای عضو اتحادیه را اخذ کنید. پس با دریافت ویزای یونان و اقامت دائم در این کشور قادر به اخذ ویزای شینگن خواهید بود.

دریافت ویزای یونان

ویزا مدرکی است که به گذرنامه (پاسپورت) ضمیمه می شود و نشان دهنده ی هدف شما ، مدت زمان اقامت و زمان خروج شما از کشور مقصد می باشد.

هر ساله افراد زیادی با اهدافی مثل کار، سرمایه گذاری، ازدواج، درمانی و یا توریستی اقدام به اخذ ویزا می کنند.

البته داشتن ویزا به معنای اجازه ی صد در صدی شما برای ورود به کشور مقصد نیست چراکه ممکن است افسران مهاجرت به دلایلی مانع از ورود شما به کشور شوند.


شرایط تمدید ویزای یونان

شما با داشتن شرایط زیر می توانید نسبت به تمدید ویزای خود اقدام کنید:

پاسپورت شما معتبر باشد.

ویزای صادر شده برای شما باید غیر مهاجرتی باشد در غیر این صورت باید قبل از اتمام اعتبار ویزا یونان را ترک کنید. در صورتی که اداره ی مهاجرت احساس کند که با تمدید ویزای غیر مهاجرتی، ممکن است شما به کشور خود بازنگردید هرگز ویزای شما را تمدید نخواهد کرد .

هزینه ی تمدید ویزا نسبت به هزینه ی اولیه برای صدور ویزا بیشتر است.

تمامی مدارک شما باید در دارالترجمه های معتبر ترجمه شده باشند تا در صورت موافقت با تمدید ویزایتان دچار مشکل نشوید.

ویزا چه اطلاعاتی به کشور مقصد می دهد؟

بعد از اینکه ویزای شما صادر شد تاریخ شروع ، پایان و مدت اقامت شما در آن درج شده است تعداد روزهایی که شما مجاز به اقامت در این کشور هستید از یک تا نود روز می باشد اما ذکر این نکته لازم است که تاریخ اعتبار با روزهای مجاز اقامت متفاوت است به طور مثال اگر ویزای شما 90 روزه باشد و مدت زمان مجاز برای اقامت شما در کشور 30 روز باشد بدین معنی است که شما می توانید انتخاب کنید از چه تاریخی در بازه ی 90 روزه از 30 روز مجازتان استفاده کنید.

در ادامه ی مقاله به بررسی انواع ویزا و نحوه ی دریافت ویزا آن می پردازیم.

مدارک مورد نیاز برای صدور انواع ویزای یونان

تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شوند و به تایید دادگستری و امور خارجه برسند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای یونان عبارت است از:

  • شش قطعه عکس 4*6 رنگی جدید با زمینه ی سفید(عکس باید بدون حرکات اضافه مثل اخم و لبخند باشد)
  • اصل و ترجمه ی گردش حساب از حساب بانکی شخص متقاضی که مربوط به شش ماه گذشته است
  • اصل و ترجمه ی مدارک شغلی
  • اصل و ترجمه ی مدارک تحصیلی و دفترچه ی بیمه
  • اصل و ترجمه ی شناسنامه به همراه کپی از تمامی صفحات (برای تایید شناسنامه باید مهر ثبت احوال در کنار نام همسر و فرزندان باشد)
    • هر فرد باید به صورت جداگانه گذرنامه ی خود را به سفارت تحویل دهد گذرنامه ی شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد
  • ارائه ی اصل و ترجمه ی گواهی حساب بانکی به همراه مهر و امضاء بانک


ویزای تحصیلی یونان

بسیاری از افراد علاقه دارند تحصیلات خود را در کشور یونان ادامه دهند تحصیلات در این کشور در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا صورت می پذیرد.

اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی را دارید باید مدارک گواهی دوره دبیرستان خود را ارائه دهید. 

افرادی که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنند اجازه دارند 20 ساعت و در مقطع دکتری 30 ساعت در هفته کار کنند.

نکته ی  مهم برای تحصیل در این کشور تسلط به زبان یونانی است چرا که تعداد محدودی از دانشگاه ها به زبان انگلیسی هستند هزینه ی تحصیل برای افراد اروپایی به زبان یونانی رایگان و دیگر افراد ملزم به پرداخت شهریه هستند.

در صورت مسلط نبودن دانشجو به زبان یونانی و انگلیسی برای او 3 دوره ی 3 ماهه ی آموزش زبان یونانی از طرف دانشگاه برگزار می شود.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی یونان عبارت است از:

  • گواهی سلامت
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • اثبات تمکن مالی
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • شناسنامه
  • مدارک سابقه شغلی
  • ارائه ی گذرنامه

ویزای کاری یونان

یکی دیگر از روش های مهاجرت به کشور یونان اقدام به اخذ ویزای کاری این کشور می باشد این کار به دو صورت انجام می شود اگر برای کار در شرکت خاصی اقدام کردید کارفرما به مدت سه ماه آگهی استخدامی در یونان منتشر می کند در صورتی که فرد مورد نظر پیدا نشد شما می توانید به عنوان فرد غیر اروپایی برای کار اقدام کنید اما این روش خیلی توصیه نمی شود درعوض روش بهتری وجود دارد که می توانید با دریافت ویزای جستجوی کار به مدت 6 ماه در کشور یونان به دنبال کار بگردید البته در صورت پیدا نکردن کار بعد از 6 ماه موظف به خروج از این کشور هستید.

ویزای کاری کشور یونان ویزای نوع D می باشد و اگر موفق به اقامت در این کشور از طریق ویزای کاری شوید می توانید خیلی راحت خانواده ی خود را به یونان آورده و با  5 سال کار کردن در این کشور اقامت دائم اخذ کنید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای کاری یونان

  • اصل و کپی پاسپورت
  • مدارکی که تمکن مالی فرد را ثابت می کند
  • گواهی سلامت
  • ارائه ی گواهی بهداشت از سوی بیمارستان دولتی
  • اثبات پرداخت مالیات به اداره مالیات کشور یونان
  • مجوز کار
  • کپی تایید شده ی محل اقامت
  • دو قطعه عکس 4*6

ویزای ازدواج یونان

افرادی که می خواهند ویزای ازدواج یونان را اخذ کنند باید به صورت رسمی با فردی که شهروند کشور یونان است ازدواج کنند ازدواج در این کشور به صورت مدنی و مذهبی صورت می گیرد البته برای دریافت ویزا ارائه ی مدارک ازدواج مذهبی لازم نیست و فقط مجوز ازدواج قانونی و رسمی باید ارائه شود.

برای اخذ ویزای ازدواج یونان باید ترجمه گواهی تولد، گذرنامه، ترجمه ی رسمی مدارکی که نشان دهنده ی مجرد بودن شما می باشد ، ارائه ی مدارک طلاق همسر، مدارک مربوط به فوت همسر و تاییدیه افسر سفارت که نشان می دهد مانعی برای ازدواج شما وجود ندارد به سفارت تحویل داده شود.

بعد از ثبت ازدواج شما در یونان باید اعلامیه ازدواج شما در یکی از روزنامه ی یونانی منتشرمی شود و فرد متقاضی باید کپی روزنامه را به مدارک خود ضمیمه کند. این فرد بعد از گذشت سه سال اقامت در این کشور می تواند اقامت دائم بگیرد. نکته ی مهم دیگر این است که همسر یونانی باید ثابت کند می تواند هزینه های زندگی را برعهده بگیرد.

ویزای نامزدی یونان زیر مجموعه ی ویزای ازدواج است اگر فرد متقاضی بعد از 6 ماه از صدور ویزا به عقد و ازدواج فردی که تبعه یونان است در نیاید باید برای اخذ مجدد ویزا تمامی مراحل را طی کند.

ویزای توریستی یونان

اگر تصمیم دارید سفری تفریحی داشته باشید یا با دوستان و خانواده ی خود در یونان ملاقات کنید ویزای توریستی به شما پیشنهاد می شود. مدت اعتبار ویزای شما بستگی به مصاحبه حضوری و کامل بودن مدارکتان دارد به طور کلی تاریخ اعتبار ویزا با توجه به تصمیم سفارت و نوع درخواست شما متغیر خواهد بود.

اگر تصمیم به اخذ ویزای توریستی یونان دارید با مراجعه به سفارت یونان و پر کردن فرم های مربوطه و تحویل مدارک به سفارت، در تاریخی که برای شما مشخصی می شود برای انجام مصاحبه ی حضوری در آن جا حاضر شوید.


ویزای پزشکی یونان

کشور یونان عضو اتحادیه شینگن است و برای صدور ویزای پزشکی مطابق با قوانین اتحادیه اروپا عمل می کند در صورتی که فرد شرایط زیر را داشته باشد ویزای پزشکی یونان برای وی صادر می شود:

  • شخص بیمار دارای بیماری مسری و واگیردار نباشد.
  • بیمار ثابت کند بعد از طی مراحل درمانش به کشور خودش باز می گردد.
  • مدت زمانی که فرد بیمار باید تحت درمان قرار بگیرد خیلی طولانی نباشد.
  • با بیمارستان و پزشک مربوطه که قرار است در کشور یونان مراحل درمانی فرد را برعهده بگیرند هماهنگی های لازم انجام شده باشد.
  • بیمار باید تمکن مالی خود را برای هزینه های درمانش ثابت کند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای پزشکی یونان

به طور کلی برای اخذ ویزای پزشکی باید مدارک و تایید نامه ای از پزشک متخصص و بیمارستان کشور مقصد که قرار است معالجه ی شما را برعهده بگیرد ارائه دهید.

  • اگر بیمار کارمند باشد باید از سوی کارفرما نامه ای دریافت کرده و به سفارت تحویل دهد که نشان دهنده ی مرخصی بیمار برای ادامه ی درمان می باشد.
  • با ارائه ی مدارک بانکی و صورتحساب شش ماه گذشته مسافر باید ثابت کند توان مالی برای هزینه های درمانی در کشور مقصد را دارد.
  • در صورتی که شخص بیمار خود فرما است باید اوراق و مدارک شرکت که نشان دهنده ی فعالیت شرکت می باشد به سفارت یونان تحویل دهد.
  • ارائه ی اصل و کپی مدارک خانه و مستغلات بیمار ،همسر و یا والدین بیمار به سفارت خانه ی یونان الزامی است.
  • مدارکی که نشان می دهد شخص بیمار محل اقامت خود را در کشور یونان مشخص یا اقدام به رزرو هتل کرده است.

سفارت یونان در ایران

سفارت یونان در ایران در خیابان آفریقا، بلوار اسفندیار، پلاک 43 واقع شده است.

تلفن : ‌(021)22050533 ,22053784

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

زبان و فرهنگ یونان
زبان و فرهنگ یونان

اکثر دانشگاه‌های یونان و انواع مؤسسات غیرانتفاعی با هدف ترویج ارزش‌های زبان یونانی، دوره‌های ابتدایی و تحصیلات عالی را به زبان یونانی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. ...

بیشتر بخوانید
راهنمای جامع مهاجرت به یونان
راهنمای جامع مهاجرت به یونان

شهروندان اتحادیه اروپا که با اهداف شغلی به یونان میروند باید پس از ورود برای مجوز اقامت درخواست دهند، خیلی راحت اما برای شهروندان غیراتحادیه اروپا، این روند کمی پیچیده تر است، بسته به اینکه شخص در سطوح بالای مدیریتی باشد یا یک کارمند عادی، مجوزهای اقامتی م ...

بیشتر بخوانید
زندگی در یونان را بیاموزید
زندگی در یونان را بیاموزید

یونان دارای چهار فرودگاه مهم بین المللی است که بزرگترین آنها فرودگاه بین المللی الفتریوس ونیزلوس در 33 کیلومتری شمال شرقی آتن می باشد. سایر فرودگاه های بین المللی خارج از تسالونیکی، کورفو و رودس واقع شده اند. همچنین خطوط راه آهن خوبی با بسیاری از مقاصد مهم ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: