مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته حقوق در یونان

رشته حقوق در یونان

آموزش عالی یونان سرشار از تاریخ است، سرشار از مدارس معروف یونان باستان مانند لیسیوم ارسطو (Aristotle’s Lyceum) که در ابتدا در شهر آتن تأسیس شد. امروزه دانشگاه های یونان از زیرساخت های مدرن تری استفاده می کنند، اما آتن همچنان مرکز اصلی دانشجویی در جنوب یونان است. آموزش عالی به آتن محدود نمی شود، با این حال، موسسات آموزش عالی بسیاری در سرتاسر سرزمین اصلی یونان و جزایرش وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

سیستم دانشگاه یونان به دو مسیر مختلف سازماندهی شده است:

  • بخش دانشگاه - این 24 موسسه شامل دانشگاه های عمومی و دانشگاه های فنی تخصصی است. آنها جایی هستند که بخش عمده ای از آموزش ها و تحقیقات آکادمیک انجام می شود.
  • بخش فنی - این 14 موسسه بیشتر به آموزش فنی و حرفه ای می پردازند.

یونان در همسایگی ترکیه، مقدونیه و بلغارستان، یکی از پر بازدیدترین کشورها در جهان است. قدمت این کشور دارای خطوط ساحلی زیبا، چشم انداز کوهستانی و اماکن تاریخی باستانی به قرن ششم قبل از میلاد باز می گردد. یونان کشوری دموکراتیک و بسیار پیشرفته است، عضو اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد می باشد، در شاخص توسعه انسانی رتبه بالایی دارد و بزرگ ترین اقتصاد بالکان را دارا است. جمعیت یونان بیش از 10720000 نفر می باشد. این کشور توسط نخست وزیر یونان اداره می گردد که به وسیله پارلمان یونان انتخاب می شود. قانون اساسی یونان آزادی های مدنی و سایر حقوق مشابه گنجانده شده در قانون اساسی دموکراتیک را تضمین می کند.

یونان دارای سه دادگاه مختلف است: دادگاه های اداری، مدنی و کیفری. پرونده های مدنی در ابتدا توسط دادگاه های بدوی رسیدگی می شوند و سپس می توانند به دادگاه های تجدیدنظر برسند. جرایم جنایی در دادگاه های بدوی و در صورت لزوم در دادگاه های تجدیدنظر مورد رسیدگی قرار می گیرند. فقط متعهدترین و باتجربه ترین حقوقدانان یونانی برای سمت های قضایی انتخاب می شوند که مستلزم موفقیت در آزمون های Areios Pagos (دادگاه عالی یونان) هستند.

چرا تحصیل در رشته حقوق در یونان؟

یونان یکی از قدیمی ترین کشورهای جهان است که دارای تاریخ و فرهنگ غنی و خارق العاده ای است. دانشگاه های این کشور استانداردهای مدرن آموزش عالی را ارائه می دهند و در چند سال گذشته تعداد فزاینده ای از دانشجویان بین المللی در دانشگاه های این کشور ثبت نام کرده اند. دانشگاه های یونان هر سال در رتبه بندی های دانشگاهی جهانی رتبه کسب می کنند. بهترین دانشگاه های یونان بر اساس رتبه بندی های بین المللی در 2020 و 2021 عبارتند از:

5 دانشگاه برتر یونان در سال 2022
دانشگاه THE 2022 QS 2022 ARWU 2021
Harokopio University
351-400 - 801-900
University of Crete 401-500 651-700 801-900
National and Kapodistrian University of Athens 401-500 651-700 401-500
Aristotle University of Thessaloniki 601-800 551-560 401-500
Technical University of Crete 801-1000 - -

یونان به خاطر مهمان نوازی مردمانش مشهور است. یونانی ها از مهمان نوازترین مردمان جهان هستند. تحصیل به زبان انگلیسی در یونان، هزینه های پایین تحصیل و زندگی، مکان های باستانی و سواحل زیبا، آب و هوای گرم در تمام طول سال، محیط چندفرهنگی در دانشگاه ها، فرصت یادگیری زبان یونانی و کار ضمن تحصیل در یونان از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در این کشور اروپایی است. با این حال، علیرغم امکان اشتغال حین تحصیل در این کشور، پیدا کردن کار دشوار به نظر می رسد زیرا نرخ بیکاری آن بالا بوده و تعداد افراد بیکار زیاد است.




تحصیل در رشته حقوق و وکالت در یونان

مدرک کارشناسی ارشد حقوق (LLM) مدرک پیشرفته ای است که پس از کسب مدرک کارشناسی حقوق (LLB) می توان دریافت نمود. اگرچه داشتن مدرک LLM برای وکالت در یونان ضروری نیست، اما شرکت های حقوقی هنگام استخدام فارغ التحصیلان تازه وارد به داشتن این مدرک تمایل نشان می دهند. همچنین، این مدرک می تواند دانش تخصصی را برای دانشجویانی که می خواهند در یک حوزه خاص از حقوق کار کنند، فراهم سازد. اکثر دانشجویان برای تحصیل و به پایان رساندن مدارک LLB و LLM بین 5 تا 6 سال زمان صرف می کنند. پس از فارغ التحصیلی از برنامه حقوق، دانشجویان پس از اتمام دوره کارآموزی هجده ماهه در یک موسسه حقوقی یا در کنار یک وکیل مستقل، مجاز به شرکت در آزمون وکالت می شوند. آزمون وکالت یونان شامل بخش های شفاهی و کتبی در مورد حقوق کیفری، مدنی و تجارت است.

دانشجویانی که می خواهند در یونان وکالت کنند باید بدانند که آزمون وکالت به زبان یونانی گرفته می شود. جهت تحصیل در رشته حقوق در یونان، دانشجویان اتحادیه اروپا (EU) و منطقه اقتصادی اروپا (EEA) نیازی به پرداخت شهریه در دانشکده ها یا دانشگاه های دولتی یونان ندارند. با این حال، ممکن است برای برخی از برنامه های کارشناسی ارشد شهریه اخذ شود. دانشجویان غیر اروپایی باید هر سال شهریه پرداخت کنند که شامل کتاب های درسی و غیره می شود. وکلای واجد شرایط یونان از موقعیت اجتماعی و شغلی بالایی برخوردار هستند، به ویژه هنگام وکالت در تسالونیکی و آتن. در حال حاضر، تقاضا برای وکلای شرکت های خصوصی و دولتی بیش تر است تا شرکت های حقوقی که فقط در یک نوع زمینه حقوقی متخصص هستند و این تقاضا فزاینده است.

چگونگی ارائه درخواست برای تحصیل در رشته حقوق در یونان

برای ارائه درخواست جهت برنامه ای در مقطع کارشناسی در دانشگاه های کشور یونان، متقاضی باید تمامی اسناد و مدارک مورد نیاز درخواست را به صورت آنلاین از طریق وزارت آموزش ملی و امور دینی یونان ارسال کند. تمام مدارک باید به زبان یونانی ترجمه شده و توسط مرجع دیپلماتیک یونان در خارج از کشور یا توسط سرویس ترجمه وزارت امور خارجه در یونان تایید شود.

برای ارائه درخواست جهت برنامه ای در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا در دانشگاه های یونان، متقاضی باید به صورت آنلاین درخواست ارائه دهد و تمام مدارک مورد نیاز را برای دانشگاه منتخب خود ارسال نماید. تمامی اسناد و مدارک باید به زبان یونانی ترجمه شده باشند. مدرک کارشناسی یا معادل آن که در سطح بین الملل شناخته شده باشد مدرک اصلی مورد نیاز برای ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های یونان است. همچنین، متقاضی باید در مورد گواهینامه زبان انگلیسی مورد نیاز و این که آیا قبل از ثبت نام در برنامه تحصیلی مورد نظر نیاز به اثبات مهارت در زبان انگلیسی دارد یا خیر، مطمئن شود. برای افزایش شانس رفتن به یونان، به متقاضیان توصیه می شود به بیش از یک دانشگاه یونانی درخواست ارائه دهند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه تحصیل و ویزا یونان
اجازه تحصیل و ویزا یونان

شرایط ویزای تحصیلی یونان بیشتر برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی اعمال می شود. اگر شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نباشید، برای تحصیل در یونان به گرفتن ویزای دانشجویی نیاز دارید. ناگفته نماند که باز هم باید از معتبر بودن پاسپورت خود ...

بیشتر بخوانید
زبان و فرهنگ یونان
زبان و فرهنگ یونان

اکثر دانشگاه‌های یونان و انواع مؤسسات غیرانتفاعی با هدف ترویج ارزش‌های زبان یونانی، دوره‌های ابتدایی و تحصیلات عالی را به زبان یونانی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. ...

بیشتر بخوانید
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان

تحصیل در یونان در مقایسه با سایر مقاصد معروف اروپایی، انتخابی کاملاً مقرون به صرفه برای دانشجویان است. وزارت آموزش و امور مذهبی یونان با معرفی یونان به عنوان یک مقصد دانشگاهی جهانی تلاش کرده است تا موسسات خصوصی و دولتی این کشور را بین المللی کند. این اتفاق ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: