مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته فارماکولوژی در یونان

رشته فارماکولوژی در یونان

شور یونان با سابقه طولانی در پزشکی که به دوران باستان باز می گردد، مکانی عالی برای تحصیل در رشته  پزشکی است که درعین حال روش های  قدیمی را با جدید و مدرن ترکیب می کند. به عنوان یک دانشجو در یونان، شما نه تنها در مهد تمدن غرب قرار خواهید گرفت، بلکه فرصت سفر و کشف مقاصد برتر توریستی را خواهید داشت. اگر تصمیم به تحصیل در دانشکده های پزشکی در یونان دارید - همه مکان های این کشور مملو از تاریخ و سنت هستند.

تحصیل در رشته  پزشکی در یونان روشی مقرون به صرفه جهت برآورده کردن شرایط تحصیلی برای پزشک شدن است. هزینه های زندگی حتی در شهرهای بزرگ پایین است، هزینه های تحصیل نیز بسته به شهروندی شما حذف یا بسیار پایین است. یک شبکه به هم پیوسته عالی با سایر دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی اروپایی نیز وجود دارد که می توانید به عنوان دانشجو یا مقیم از آن بهره مند شوید. در زیر بهترین دانشکده های پزشکی کشور یونان آورده شده است.

معرفی رشته فارماکولوژی در یونان

در کل داروسازی یا رشته فارماکولوژی در یونان مطالعه روش های مختلف تولید دارو، تحقیق درباره تاثیرات دارو بر روی بیماران، تعیین دوز داروها، اثربخشی درمانی داروها و مقوله دارودرمانی در پیشگیری از بیماری های مختلف و غیره می باشد. معمولا این رشته تحصیلی در دانشگاه های یونان به 2 زبان انگلیسی و یونانی تدریس شده و در قالب آن دانشجویان با دروس تئوری و عملی زیر آشنا شده و تخصص لازم را در عرض 5 سال آموزش کسب می کند. دروس ارائه شده برای تحصیل رشته فارماکولوژی در یونان:

  • فیزیولوژی
  • شیمی آلی
  • بیوتکنولوژی گیاهان دارویی
  • بیوشیمی
  • داروسازی بالینی
  • ایمونوبیولوژی
  • فناوری های دارویی
  • کنترل کیفی دارو
  • بیوشیمیایی و بیوانفورماتیک
  • آنالیز دارویی
  • بیولوژی سلولی
  • میکروبیولوژی دارویی

با وجود اینکه برای تحصیل رشته فارماکولوژی در یونان دانشگاه های زیادی وجود دارد اما برخی از دانشگاه های یونان مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد و توصیه می شود که ابتداء این دانشگاه ها در اولویت انتخاب دانشگاه ها قرار داشته باشند. لیست این دانشگاه ها عبارتند از:

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران 2022
اسم دانشگاه ردیف
Aristotle University of Thessaloniki
1
Democritus University of Thrace
2
National and Kapodistrian University of Athens
3
University Ioannina
4
University of Crete
5
University of Patras
6
University Thessaly
7

شرایط پذیرش دانشجوی رشته فارماکولوژی در یونان

بمانند اغلب دانشگاه های داروسازی جهان، دانشگاه های داروسازی یونان نیز شرایط خاص خود را برای پذیرش دانشجو دارند. درست است که متقاضیان تحصیل این رشته در یونان نیازی به گذراندن آزمون ورودی ندارند. اما نباید از این نکته غافل شد که تحصیل رشته فارماکولوژی در یونان به دو زبان انگلیسی و یونانی میسر بوده و از همین رو نیز متقاضیان جهت اثبات مهارت زبانی خود ملزمند یکی از مدارک IELTS با حداقل نمره 6.5 یا TOEFL با امتیاز 570 را به دانشگاه مربوطه ارائه نمایند. از این گذشته آنها برای اخذ پذیرش خود از دانشگاه های یونان بایستی مدرک دیپلم متوسطه و ریزنمرات این دوره را با GPA (معدل کل) بالا ارائه نمایند. شما عزیزان در نمودار زیر می توانید با شرایط و الزامات پذیرش دانشجوی فارماکولوژی در مقاطع مختلف دانشگاه های یونان آشنا شوید:

ضمنا پروسه پذیرش دانشجویان رشته فارماکولوژی در یونان نیز به صورت آنلاین بوده و متقاضیان ضمن مراجعه و تکمیل فرم آنلاین همچنین جهت تکمیل درخواست خود بایستی مدارک ذیل را هم به آدرس دانشگاه مربوطه ارسال نمایند.

  • فرم درخواست تکمیلی
  • مدرک مسافرتی یا پاسپورت ملی معتبر
  • مدرک دیپلم دبیرستان یا پیش دانشگاهی
  • مارک شیت با معدل کل یا GPA بالا
  • مدرک دانش زبان یونانی یا زبان انگلیسی
  • CV یا رزومه ای جامع از دانشجو
  • توصیه نامه از اساتید یا دبیران قبلی
  • انگیزه نامه یا SOP


اخذ ویزا جهت تحصیل رشته فارماکولوژی در یونان

به دنبال اتمام مرحله پذیرش و دریافت دعوت نامه از دانشگاه یونانی، متقاضیان بلافاصله به سراغ مرحله اخذ ویزا می روند تا بدین صورت فرآیند پذیرش خود از دانشگاه های یونان را نهایی کنند. معمولا ویزای صادره برای دانشجویان رشته فارماکولوژی در یونان از نوع ویزای D خواهد بود که معمولا برای دانشجویان غیر اروپایی مایل به تحصیل فول تایم در این کشور صادر می شود. فلذا اخذ ویزای مذکور صرفا از طریق سفارت یونان و با ارائه مدارک زیر امکان پذیر است:

اخذ ویزا جهت تحصیل رشته فارماکولوژی در یونان
مدارک شرایط
پاسپورت معتبر با اعتبار بیش از 3 ماه
فرم درخواست ویزای تحصیلی یونان تکمیل شده به زبان یونانی یا انگلیسی
دعوت نامه معتبر از دانشگاه یونان -
مدرک اثبات تمکن مالی کافی حدود حداقل 400€ (یورو) در ماه جهت اقامت در یونان
گواهی عدم سوء سابقه -
گواهی اسکان در یونان -
تاییدیه سلامت دانشجو -
بلیط رزرو شده -
بیمه مسافرتی معتبر -
هزینه درخواست ویزای تحصیلی یونان در حدود 90€ (یورو)

شرایط کاری متخصصان فارماکولوژی در یونان

با وجود شرایط رکود اقتصادی چند سال اخیر در کشور یونان اما امسال اقتصاد این کشور رشد مثبتی را از خود نشان داده است و این خبر خوبی برای متقاضیان کار در یونان 2021 می باشد. از این گذشته کار در یونان روشی آسان و سریع برای اخذ اقامت اروپا نیز به حساب می آید. فارغ التحصیلان این رشته می توانند با ثبت نام در بورد داروسازی یونان و قبولی در آزمون داروسازی مجوز خود را از این کشور دریافت کنند. این متخصصان بسته به مدرک تحصیلی، سابقه کار داروسازی و نیز معیارهای دیگر از رنج درآمدی زیر در کشور یونان برخوردارند:






این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه تحصیل و ویزا یونان
اجازه تحصیل و ویزا یونان

شرایط ویزای تحصیلی یونان بیشتر برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی اعمال می شود. اگر شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نباشید، برای تحصیل در یونان به گرفتن ویزای دانشجویی نیاز دارید. ناگفته نماند که باز هم باید از معتبر بودن پاسپورت خود ...

بیشتر بخوانید
زبان و فرهنگ یونان
زبان و فرهنگ یونان

اکثر دانشگاه‌های یونان و انواع مؤسسات غیرانتفاعی با هدف ترویج ارزش‌های زبان یونانی، دوره‌های ابتدایی و تحصیلات عالی را به زبان یونانی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. ...

بیشتر بخوانید
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان

تحصیل در یونان در مقایسه با سایر مقاصد معروف اروپایی، انتخابی کاملاً مقرون به صرفه برای دانشجویان است. وزارت آموزش و امور مذهبی یونان با معرفی یونان به عنوان یک مقصد دانشگاهی جهانی تلاش کرده است تا موسسات خصوصی و دولتی این کشور را بین المللی کند. این اتفاق ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: