مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
وقت سفارت یونان

وقت سفارت یونان

یونان زادگاه دموکراسی و زادگاه فیلسوفان مشهوری مانند افلاطون، ارسطو یا سقراط، زادگاه بازی های المپیک، همراه با تاریخ غنی باستانی و اساطیر منحصر به فرد است. یونان (یا به طور رسمی جمهوری یونان)، نباید تنها به عنوان یک مقصد سفر تابستانی تلقی شود. یونان اقتصاد متنوعی دارد، از گردشگری گرفته تا کشاورزی. تاریخ نیز در سراسر یونان وجود دارد، از ساحل کشتی شکسته در زاکینتوس تا پارتنون در آتن. این امر یونان را به مکانی عالی برای مطالعه طیف گسترده ای از موضوعات تبدیل می کند.

برای سفر به کشور زیبای یونان ابتدا شما باید وقت سفارت یونان و سپس ویزای یونان را اخذ نمایید. برای گرفتن ویزای یونان راه های زیادی وجود دارد و شما با گزینه های مختلفی برای اخذ ویزا از جمله ازدواج، کار، تحصیل روبه رو خواهید بود. اگر می خواهید اطلاعاتی درباره ی شرایط مورد نیاز برای اخذ ویزای یونان به دست بیاورید با ما در این مقاله همراه باشید.

از آن جا که یونان عضو محدوده ی شینگن می باشد در صورت اخذ ویزای شینگن به راحتی می توانید به تمامی کشورهای عضو این پیمان سفر کنید. برای دریافت ویزای شینگن در ابتدا باید اقامت دائم در یکی از کشورهای عضو اتحادیه را اخذ کنید. پس با دریافت ویزای یونان و اقامت دائم در این کشور قادر به اخذ ویزای شینگن خواهید بود.

در این مقاله درباره اخذ ویزای یونان و چگونگی رزرو وقت سفارت یونان و مدارک مورد نظر برای این کار صحبت خواهیم کرد. 

وقت سفارت یونان چیست؟

همچون دیگر کشورهای اروپایی برای سفر به یونان نیز نیاز به ویزای این کشور و به تبع آن رزرو وقت سفارت یونان دارید. دریافت وقت سفارت یونان نیازمند انجام مراحلی است که باید به طور دقیق و بدون کم و کاست انجام شود. مسلما بدون داشتن اطلاعات کافی نمی توانید در این امر موفق باشید و وقت سفارت یونان برای شما میسر نمی شود. باید دقت داشته باشید که مهمترین نکته تهیه مدارک مورد نیاز برای این کار می باشد، همه مدارک در روز مصاحبه به دقت بررسی خواهد شد پس در تهیه آن دقت کنید. بعد از تهیه مدارک باید نسبت به اخذ وقت سفارت یونان اقدام کنید. مدارک در روز مصاحبه باید به افسر سفارت تحویل شود.

روند گرفتن وقت سفارت یونان

امکان انجام تمامی مراحل تعیین وقت سفارت یونان به صورت آنلاین برای متقاضیان فراهم شده است. باید به وبسایت کنسولگری یونان مراجعه کنید و یک اکانت معتبر برای خود بسیازید. به یاد داشته باشید که با نام و اطلاعات دارای اعتبار این اکانت را ایجاد کنید و از اسامی نامعتبر و اطلاعات نادرست به هیچ وجه استفاده نکنید.

بعد از ایجاد حساب کاربری کد رهگیری برای پیگیری کارها برای شما ارسال می شود که با استفاده از آن قادر خواهید بود به قسمت وقت سفارت یونان وارد شوید و فرم مربوطه را دانلود کنید. لازم به ذکر است این فرم به زبان فارسی می باشد و شما نیز می توانید به زبان فارسی ان را تکمیل کنید و بعد به همراه مدارک آن را ترجمه کنید.

پس از ورود به بخش وقت سفارت یونان چه چیزی برای شما به نماشی در می آید ؟ باید گفت که در ابتدای مسیر باید به دقت بررسی شود که آیا وقت آزاد وجود دارد یا خیر؟

چنانچه زمان آزاد وجود داشت باید فرم را تکمیل کنید و در بین تایم های آزاد به دنبال زمانی مناسب برای روز مصاحبه خود باشید و درخواست آن را بدهید. این انتخاب یه معنی قطعی بودن آن نیست ! تاریخ درخواستی شما ابتدا باید مورد تائید سفارت یونان قرار گیرد.




اطمینان از تعیین وقت سفارت یونان

به یاد داشته باشید که بعد از فرستادن درخواست وقت سفارت یونان باید شکیبا باشید و مدتی را در انتظار ایمیل تائیدیه از سمت کنسولگری یونان بمانید. این ایمیل حاوی اطلاعاتی مبنی بر تائید تاریخ درخواستی شما و یا رد این درخواست می باشد. چنانچه تاریخ دیگری برای شما در نظر گرفته باشند به شما اعلام می شود.

چنانچه ایمیلی از سوی سفارت برای شما ارسال نشود یعنی با درخواست شما مخالفت شده و از نو باید اقدام به تعیین وقت سفارت یونان کنید و مجددا مراحل تکمیل فرم و ساخت حساب و بررسی تاریخ ها را انجام دهید و درخواست خود را ارسال کنید.

لازم به ذکر است که تنها در صورت تکمیل اطلاعات بدرستی در فرم وقت سفارت یونان برای شما ارسال می شود. چنانچه اطلاعات را درست وارد نکنید با مشکل مواجه خواهید شدو باید از ابتدا تمامی مراحل اخذ وقت سفارت یونان را انجام دهید.با داشتن کد رهگیری می توانید بطور مستمر با سفارت در ارتباط باشید و مراحل وقت سفارت یونان خود را به دقت مورد پیگیری قرار دهید و میتوانید نواقص کار خود را برطرف کنید.

مدارک وقت سفارت یونان

  • اصل و ترجمه شنتاسنامه و کارت ملی از ابتدایی ترین و مهمترین مدارک مورد نیاز برای ارائه به سفارت یونان می باشد. همانطور که در بالا گفته شد فرم درخواست روادید شینگن را از وبسایت سفارت دریافت کنید با اطلاعات صحیح کامل کنید و به سفارت تحویل دهید زیرا که از ملزومات دریافت ویزای یونان می باشد.
  • کشور یونان دعوتنامه را از مدارک صدور ویزای یونان قرار نداده است. اما داشتن آن شانس صدور ویزای یونان را برای شما بالا خواهد برد.پس توصیه می شود که یک دعوتنامه از آشنایان و یا اعضای خانواده خود در یونان درخواست کنید تا شانس صدور ویزای را بالا ببرید
  • داشتن تمکن مالی قوی برای دریافت ویزای یونان و هر کشور دیگری بسیار مهم می باشد. پرینت حساب مالی و نیز اسناد گردش مالی خود را که مربوط به سه ماه گذشته می باشد را تهیه و در بین مدارک تحویلی خود به سفارت قرار دهید. اگر که پشتوانه مالی خوبی ندارید باید از روش های دیگر مسوولین سفارت را در روز مصاحبه متقاعد کنید که از نظر مالی مشکلی در کشور یونان نخواهید داشت.
  • داشتن و ارائه اسناد مالکیت شانس شما را بالا خواهد برد برای صدور روادید یونان زیرا که شما به سفارت و افسر مسئول مصاحبه ثابت می کنید که وابستگی هایی در کشور خود دارید و به کشور خود باز خواهید گشت و قصد ماندن در کشور یونان را نخواهید داشت.

مدارک تکمیلی برای وقت سفارت یونان

گواهی شغلی که نوع شغل و سمت شما را ثابت می کند نیز از مدارک غیرقابل انکار برای صدور روادید یونان می باشد. باید معرفی نامه ای برای خود از سوی سازمان و یا شرکت مشغئل در آن تهیه کنید که بنا به شغل شما می تواند متفاوت باشد. بطور مثال دانشجویان باید کارت دانشجویی بین المللی و کارمندان بخش دولتی و یا خصوصی حکم کار گزینی و یا فیش حقوقی به سفارت ارائه دهند.

مالکین موسسات خصوصی و شرکت ها نیز باید بین مدارک خود روزنامه رسمی شرکت را قرار دهند و تسلیم سفارت کنند همچنین اساتید دانشگاه باید کارت بین المللی دال بر عضویت آن ها در هیئت علمی را به سفارت یونان ارائه دهند.

بیمه درمانی مسافرتی یکی از مهمترین مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای هر کشوری می باشد یونان نیز از این قاعده مستثنی نیست. ارزش این بیمه نامه باید 30 هزار یورو و به اعتبار تمام مدت اقامت در یونان باید باشد و عدم وجود آن قطعا باعث رد درخواست ویزای شما خواهد شد. هر سفارت بنابر سیاست های خود ممکن است مدارک دیگری نیز درخواست کند که بسته به نوع ویزای درخواستی شما نیز می باشد.

بطور مثال شخصی که قصد سفر توریستی و تهیه روادید توریستی یونان را دارد باید برگه رزرو هتل کانفرم شده و مورد تائید و همچنین  بلیط رفت و برگشت یونان را نیز باید رزرو کرده و کپی آن را به سفارت تحویل دهید.




قوانین وقت سفارت یونان

دقت کنید که برای دریافت ویزای یونان باید تابع قوانین ذکر شده باشید و به آنها بی اعتنایی نکنید زیرا که با سهل انگاری موفق به دریافت روادید یونان نخواهید بود.

چنانچه برای صدور روادید تحصیلی یونان درخواست می دهید باید در قسمت مشخص شده در فرم درخواست ویزا که از سایت سفارت گرفتید اطلاعات مربوط به پذیرش و نام دانشگاه مورد نظر را که برای تحصیل در آن به یونان سفر می کنید را کاملا وارد کنید . همچنین این اشخاص باید سلامت روان و جسم و همچنین عدم سوء پیشینه خود را ارائه دهند همچنین از ارائه اسناد مربوط به زبان خود غافل نشوید.

همینطور اشخاصی که برای کار نسبت به دریافت وقت سفارت یونان اقدام می کنند باید دعوتنامه از کارفرما و یا شرکتی در یونان دریافت کرده و آن را به سفارت تحویل دهد. همانطور که بارها گفته شده رعایت این نکات برای دریافت روادید یونان بسیار حائز اهمیت می باشد.

وقت سفارت یونان برای پرطرفدارترین ویزا

مسافران بسیاری در ایران برای تعیین وقت سفارت یونان و صدور ویزای آن اقدام می کنند و به طور کلی سفر به کشور یونان برای تفریح و با اهداف توریستی برای ایرانیان بسیار مورد توجه می باشد می توان گفت کشور یونان از مهمترین مقاصد گردشگری مورد توجه ایرانیان است. ولی در بعضی موارد ویزای تحصیلی و کاری یونان نیز درخواست هایی داشته است.

هر یک از ویزاهای یونان دارای شرایط و مدارک متفاوتی می باشد. برای مثال شخصی که روادید توریستی دریافت کرده نباید بیش از 3 ماه در یونان اقامت کند و در طی این مدت حق اشتغال به کار در این کشور را ندارد، اما افرادی که موفق به دریافت ویزای تجاری یونان شده باشند می توانند اقامت طولانی مدت و بیش از 3 ماه در این کشور داشته باشد و مشغول به کار یا حرفه ای باشد . برای این نوع ویزا شما باید پذیرش از سوی شرکتی برای استخدام و دعوتنامه ای از طرف کارفرمای یونانی داشته باشید.

لازم به ذکر است که روادید تحصیلی یونان از مهمترین و پرطرفدارترین ویزاهای یونان می باشد زیرا که موسسات آموزش عالی زیادی در سطح بالا در این کشور وجود دارد که پذیرای دانشجویان از سرتاسر دنیا میباشند .

راهنمای وقت سفارت یونان

برای تعیین وقت سفارت یونان باید بدانید که این وقت ها به صورت ادواری آزاد می شوند و به نمایش متقاضیان در می آیند و همیشه نمی توانید برای رزرو وقت سفارت یونان اقدام کنید.

عموماً سفارت یونان در ایران به‌صورت دوره‌ای اقدام به تعیین وقت می‌کند یعنی وقت‌های آزاد برای این سفارت به‌صورت مقطعی است و در هر زمان نمی‌توان اقدام به تعیین وقت سفارت یونان کرد.

لازم به ذکر بوده که چنانچه سفارت برای شما تاریخی را تعیین کرده جهت انجام مصاحبه و تحویل مدارک آن زمان قطعی بوده و عدم حضور شما باعث هدر رفتن فرصتتان خواهد شد و قادر به اخذ ویزای یونان نخواهید بود و باید از نو اقدام به تعیین وقت سفارت یونان و اخذ ویزا کنید. به یاد داشته باشید که در روز مصاحبه از شما پرسش هایی به عمل می آید که با توجه به نوع ویزای درخواستی متفاوت می باشد و باید دقت کنید.

تعیین وقت فوری سفارت یونان

اگر تحت شرایطی هستید که نیازمند تعیین وقت سفارت فوری یونان هستید باید به سایت سفارت مراجعه کرده و فرم اختصاص یافته به این کار را دریافت کنید و با دقت و صحت شرایط خود را در آن ذکر کنید. باید بدانید که این فرم و درخواست بارها و بارها مورد بررسی قرار خواهد گرفت و هیچ مشکلی از نظر پنهان نخواهد شد. اگر برای درمان بیماری و مسائل پزشکی به یونان سفر می کنید باید دلیل انتخاب این کشور را بطور کامل توضیح دهید و مدارک پزشکی خود را کامل و بدون نقص در قسمت مربوطه ضمیمه کنید.

دقت کنید که همه موارد در روز مصاحبه با وسواس خاصی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و هیچ موردی فراموش نخواهد شد.

تعیین وقت سفارت برای ویزای تحصیلی یونان

روادید تحصیلی از محبوب ترین ویزاها برای جوانان و دانشجویاین است که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند. در ابتدای مسیر اقدام برای درخواست این ویزا مشخص کردن مقطع تحصیلی می باشد. در کشور یونان هزینه تحصیلات در مقطع دکترا و تکمیلی به مراتب از باقی مقاطع پایین تر می باشد. بعد از انتخاب مقطع نسبت به تهیه مدارک تحصیلی خود اقدام کنید و بعد از تهیه دیپلم و ریزنمرات خود با باقی مدارک فردی، آن ها را در بین مدارک دیگر قرار دهید. برای تهیه این ویزا باید در فرم اختصاص داده شده به این نوع ویزا مشخص کنید که هدف سفر شما تحصیلی بوده و قصد پناهندگی در یونان را ندارید. در روز مصاحبه که تعیین می شود برای متقاضی از او در مورد رشته تحصیلی و دلیل انتخاب آن پرسش هایی بعمل می آیدکه باید با دقت و صحت کلام پاسخ دهید.




وقت سفارت یونان و روز مصاحبه

  • توصیه می کنیم که در این روز استرس نداشته باشید و به خود مسلط باشید و سر وقت یا حتی کمی زودتر در محل سفارت حضور پیدا کنید.
  • چنانچه خانوادگی اقدام به سفر می کنید باید بدانید که تک تک افراد باید نسبت به اخذ وقت سفارت یونان بصورت جداگانه اقدام کنند و سوالات مورد پرسش از هر فرد نیز ممکن است تفاوت داشته باشد.
  • کاور و پوشه هایی جداگانه برای مدارک خود تهیه کنید و و به صورت منظم  مدارک و اسناد خود را طبقه بندی کنید . این کار تاثیر مثبتی در روند صدور ویزای شما خواهد داشت.
  • در زمان مصاحبه افسر مربوطه بسیار در مورد هدف و مقصود شما از سفر به یونان سوال می پرسد و شما باید با دقت و به درستی هدف سفر خود را بازگو کنید حتی اگر چند مرتبه پرسیده شود.

نکات مهم وقت سفارت یونان

چنانچه تاریخ تعیین شده از طرف کنسولگری یونان مناسب و دلخواه شما نیست آن را تائید نکنید و از نو اقدام به تعیین وقت سفارت یونان کنید. زیرا که رزرو وقت و حاضر نشدن در سفارت شانس شما را برای ویزا شدن پایین خواهد آورد.

دقت کنید وقتی برای این کار اقدام کنید که کاملا به سفر خود مطمئن باشید. لازم به ذکر است که اگر از مدارک جعلی برای تعیین وقت سفارت یونان و اخذ ویزای آن استفاده کنید وارد لیست سیاه کشورهای حوزه شینگن می شوید و دیگر قادر به اخذ ویزای شینگن و ورود به خاک اروپا نیستید.

هزینه تعیین وقت سفارت یونان

پرداخت هزینه برای ویزای یونان دو بار می باشد . یک بار وقتی که فرم مربوطه را کامل کرده اید که طی 3 ساعت باید واریز هزینه را انجام دهید. و دومین باز وقتی که در روز مصاحبه در سفارت حضو پیدا می کنید و باید هزینه را به صورت نقدی و واحد یورو پرداخت کنید. به یاد داشته باشید این هزینه ها در هیچ صورتی قابل استرداد نیست.

وقت سفارت یونان ارزان

چنانچه قصد صرفه جویی در هزینه های سفر خود را دارید شخصا اقدام به انجام مراحل کار خود کنید اما اگر به هر دلیلی تصور می کنید که نمی توانید این اقدامات را بدون اشتباه انجام دهید و ممکن است دچار خطا شوید و شانس خود را از دست دهید توصیه ما استفاده از آژانس های گردشگری فعال در این زمینه و استفاده از تجربیات ان ها در زمینه تعیین وقت سفارت یونان و وصدور ویزای یونان می باشد.

چنانچه در روند تعیین وقت سفارت یونان 3 با فرم مربوطه را تکمیل کنید ولی آن را تائید نکنید اکانت شما از اعتبار ساقط می شود و باید یک اکانت دیگر بسازید و نسبت به انجام دوباره تمام مراحل اقدام کنید . البته باید سعی کنید چنین اتفاقی رخ ندهد.

لازم به ذکر است که باید با یک برنامه ریزی دقیق چندین ماه پیش از سفر خود نسبت به تعیین وقت سفاتر یونان اقدام کنید تا دچار محدودیت زمانی نشوید. در این صورت زمان کافی برای تهیه مدارک و برطرف کردن نقص آن ها را خواهید داشت. دقت داشته باشید که اشخاص بالای سن 12 سال باید به صورت جداگانه و مجزا گرفتن وقت سفارت یونان را انجام دهند و همه افراد باید در روز مصاحبه در محل سفارت حضور داشته باشند و هیچ نائبی از طرف شخص پذیرفته نخواهد شد .

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آشنایی با کشور یونان
آشنایی با کشور یونان

اگرچه یونان در تقاطع غرب و شرق قرار دارد اما به جای آنکه ترکیبی از فرهنگ اروپایی و خاورمیانه، ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. نزدیک به یازده میلیون نفر در یونان زندگی میکنند. این کشور که در دریای مدیترانه قرار دارد دارای آب و هوای معتدل با تابستان های ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: