مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته تربیت بدنی در یونان

رشته تربیت بدنی در یونان

تحصیل در یونان تجربه ای است که هیچ تجربه مشابه دیگری ندارد. یونان با آلبانی، مقدونیه شمالی، بلغارستان و ترکیه هم مرز است و این کشور را در چهارراه اروپا و آسیا قرار می دهد. این بدان معنی است که یونان یک تجربه آموزشی منحصر به فرد را ارائه می دهد. آیا چیزی بهتر از تحصیل در یونان و لذت بردن همزمان از 250 روز آفتابی در سال وجود دارد؟

یونان زادگاه دموکراسی و زادگاه فیلسوفان مشهوری مانند افلاطون، ارسطو یا سقراط، زادگاه بازی های المپیک، همراه با تاریخ غنی باستانی و اساطیر منحصر به فرد است. یونان (یا به طور رسمی جمهوری یونان)، نباید تنها به عنوان یک مقصد سفر تابستانی تلقی شود. یونان اقتصاد متنوعی دارد، از گردشگری گرفته تا کشاورزی. تاریخ نیز در سراسر یونان وجود دارد، از ساحل کشتی شکسته در زاکینتوس تا پارتنون در آتن. این امر یونان را به مکانی عالی برای مطالعه طیف گسترده ای از موضوعات تبدیل می کند. زمانی که در یونان تحصیل می‌کنید، می‌توانید در حالت ذهنی چندفرهنگی، آرام، باز و مهمان‌نواز باشید که یک عمر خاطرات را برای شما به یادگار خواهد گذاشت.

یونان یکی از کشورهای اروپایی بوده که عضو اتحادیه شنگن می باشد و به دلیل مزایایی که به دنبال دارد، تحصیل در این کشور می تواند انتخاب ایده آلی برای علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی باشد. تحصیل در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی یونان به دو زبان انگلیسی و یونانی امکان پذیر بوده و متقاضیان در صورت تحصیل به زبان یونانی، از امتیاز تحصیل رایگان و مزایایی از جمله کتابخانه های غنی این کشور بهره مند می گردند. هر سال تحصیلی در یونان به دو ترم تقسیم شده که از سپتامبر آغاز می شود و تا ماه آگوست ادامه خواهد داشت. علاقه مندان تحصیل به زبان یونانی در این کشور، می توانند از مراکز و کالج های آموزش زبان یونانی واقع در این کشور پذیرش دریافت نموده و از این طریق ویزای تحصیلی یونان را اخذ نمایند و سپس وارد دانشگاه های این کشور گردند.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در یونان

یونان از نظر علمی ظرفیت بالایی داشته و از دانشگاه های متعددی برخوردار است که هر روزه مشغول ارتقا کیفیت آموزشی خود می باشند. یکی از دانشگاه های محبوب در یونان، دانشگاه ملی آتن (National and Kapodistrian University of Athens) می باشد که در پایتخت این کشور واقع شده و یک دانشگاه دولتی می باشد. دانشگاه آتن یه عنوان یکی از پر تقاضا ترین دانشگاه های اروپا شناخته می شود و 69,000 دانشجوی ثبت شده دارد. این دانشگاه از 9 دانشکده و حوزه آموزشی گوناگون از جمله حقوق، فلسفه، سلامت، ورزش و غیره تشکیل شده است و بر اساس رتبه بندی QS 2021، در جایگاه 650 الی 700 در بین برترین دانشگاه های جهان قرار دارد. یکی دیگر از دانشگاه های محبوب یونان، دانشگاه ارسطو (Aristotle University of Thessaloniki) می باشد که در سال 1925 در شهر تسالونیکی تاسیس شده و یک دانشگاه دولتی است.

دانشگاه های برتر یونان
نام دانشگاه
National and Kapodistrian University of Athens
Aristotle University of Thessaloniki
University of Crete
National Technical University of Athens
University of Patras

هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در یونان

تحصیل در یونان و انتخاب این کشور به عنوان مقصدی برای مهاجرت تحصیلی، هزینه بالایی در بر نداشته و گزینه ای مقرون به صرفه در میان کشورهای اروپایی به شمار می رود. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی در این کشور، 1500€ الی 2000€ (یورو) در هر سال تحصیلی را در بر گرفته و با توجه به نوع دانشگاه انتخابی می تواند متفاوت باشد. تحصیل در دانشگاه های دولتی ارزان تر بوده و با انتخاب زبان یونانی به عنوان زبان تحصیل، افراد می توانند از تحصیلات رایگان نیز بهره مند گردند. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی یونان نیز به طور کلی، 10000€ (یورو) و یا بیشتر را در هر سال تحصیلی شامل می شود. شایان ذکر است که با وجود پایین بودن هزینه تحصیل در یونان، دولت این کشور کمک هزینه هایی را نیز برای دانشجویان مستعد در نظر گرفته است.


نحوه اخذ ویزای تحصیلی یونان

طبق قوانین دولت یونان، افرادی که تابعیت کشورهای خارج از اتحادیه اروپا را دارند برای تحصیل در این کشور ملزم به اخذ ویزای تحصیلی می باشند. مرحله اول برای مهاجرت تحصیلی به یونان، دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه ها و یا کالج های زبان است. برای اخذ پذیرش افراد باید با دانشگاه مورد نظر خود در ارتباط بوده و مدارک خواسته شده، از جمله مدرک زبان، گواهی تمکن مالی و مدارم هویتی را ارائه دهند. برای ورود به برخی دانشگاه ها، لازم است تا افراد در آزمون ورودی نمره لازم را کسب نمایند. در صورت دریافت نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر، متقاضیان می توانند مدارم مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی یونان جمع آوری نموده و به سفارت یونان ارائه نمایند. اسناد مورد نیاز در این مرحله عبارتند از پاسپورت معتبر، گواهی عدم سو پیشینه، نامه پذیرش تحصیلی و گواهی تمکن مالی به ارزش 10000€ الی 12000€ (یورو).

فرصت های شغلی رشته تربیت بدنی در یونان

همانند سایر کشورهای اروپایی، یونان نیز اشتغال برای دانشجویان را بلامانع دانسته و دانشجویان داخلی و خارجی می توانند به مشاغل پاره وقت و با مدت زمانی محدود (عموما 20 ساعت در هفته) وارد گردند. دانشجویان می توانند در حوزه های مرتبط با رشته تحصیلی خود و در داخل دانشگاه ها مشغول به کار شده و یا در حوزه ای کاملا غیر مرتبط با رشته خود، اشتغال یابند. پس از اتمام دوران تحصیل، فارغ التحصیلان می توانند تا پایان اعتبار ویزای خود، به جستجوی فرصت های کاری در یونان بپردازند. از مشاغل محبوب برای فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی می توان به مواردی از جمله مربی گری در باشگاه ها، تیم های ورزشی و یا به طور خصوصی اشاره نمود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه تحصیل و ویزا یونان
اجازه تحصیل و ویزا یونان

شرایط ویزای تحصیلی یونان بیشتر برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی اعمال می شود. اگر شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نباشید، برای تحصیل در یونان به گرفتن ویزای دانشجویی نیاز دارید. ناگفته نماند که باز هم باید از معتبر بودن پاسپورت خود ...

بیشتر بخوانید
زبان و فرهنگ یونان
زبان و فرهنگ یونان

اکثر دانشگاه‌های یونان و انواع مؤسسات غیرانتفاعی با هدف ترویج ارزش‌های زبان یونانی، دوره‌های ابتدایی و تحصیلات عالی را به زبان یونانی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. ...

بیشتر بخوانید
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان

تحصیل در یونان در مقایسه با سایر مقاصد معروف اروپایی، انتخابی کاملاً مقرون به صرفه برای دانشجویان است. وزارت آموزش و امور مذهبی یونان با معرفی یونان به عنوان یک مقصد دانشگاهی جهانی تلاش کرده است تا موسسات خصوصی و دولتی این کشور را بین المللی کند. این اتفاق ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: