مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بهترین شهرهای یونان برای تحصیل

بهترین شهرهای یونان برای تحصیل

گر در شهر آتن Athens تحصیل می کنید، فرصت بازدید از موزه نفس گیر آکروپولیس Acropolis را از دست ندهید. اگرهم در تسالونیکی Thessaloniki یا شمال تحصیل می کنید، با بازدید از موزه مقبره های سلطنتی در اژه  Aegae واقع در شهر ورجینا  Vergina، که درباره اسکندر مقدونی است اطلاعات بیشتری کسب کنید. مهم ترین شهرهای یونان برای تحصیل و زندگی عبارت هستند از: Athens، Thessaloniki، Chania، Nafplio، Heraklion،Rhodes Town، Patras، Rethymno و Kavala البته نباید از نظر دور داشت که متوسط درآمد ماهیانه در یونان با اینکه عضوی از اتحادیه اروپا می باشد از سایر کشورها پایین تر است.

بهترین شهرهای یونان برای تحصیل در سال 2022

برخلاف تحصیل در نروژ، فرانسه، اتریش، آلمان، آرژانتین و غیره نظام، تحصیلی یونان رایگان نیست و با توجه به رشته انتخابی و مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) افراد باید هزینه تحصیل خود در دانشگاه های این کشور را پرداخت نمایند. یونان 24 دانشگاه و 16 کالج فنی-حرفه ای دارد که غالب آن ها دولتی می باشند یعنی بخش عمده منابع مالی آن ها را دولت یونان پرداخت می کند نتیجتا شهریه پایین تری نسبت به دانشگاه ها و موسسات آموزشی خصوصی دریافت می کنند. یونان همچنین توافقنامه بولونیا را امضا کرده است و عضوی از فرآیند بولونیا است؛ نتیجتا استانداردهای آموزشی اروپایی در دانشگاه های یونانی نیز برقرار می باشند.

هزینه های دانشگاهی در بهترین شهرهای یونان برای تحصیل

دانشگاه های دولتی یونان برای دانشجویان تابعه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و اتحادیه اقتصادی اروپا رایگان می باشد منتهی سایر دانشجویان بین المللی می بایست شهریه پرداخت نمایند. شهریه دانشگاه های دولتی یونان در سال 2022 برای دانشجویان بین المللی سالیانه 1500€ تا 9000€ (یورو) می باشد. برخی دانشگاه های یونان امکانات متعددی را نیز در اختیار دانشجویان به صورت رایگان قرار می دهند؛ به عنوان مثال University of Thessaloniki بابت 2 بار در روز وعده غذایی گرم و استفاده از باشگاه ورزشی پولی از دانشجویان دریافت نمی کند.

معرفی دانشگاه ها در بهترین شهرهای یونان برای تحصیل

در کشوری مثل یونان با آمار بیکاری 13% فارغ التحصیلی از دانشگاه های برتر در کنار تسلط به زبان یونانی در کنار زبان انگلیسی اهمیت به سزایی در ایجاد فرصت های شغلی فرد دارد. 

دانشگاه ملی و کاپودیستری آتن (National and Kapodistrian University of Athens)

درصد دانشجویان بین المللی: 4%

از بین بسیاری از سیستم های رتبه بندی دانشگاه های ملی در یونان، دانشگاه ملی و کاپودیستری آتن تقریبا همیشه در صدر قرار دارد. این دانشگاه تأثیرگذارترین و قدرتمندترین دانشگاه یونان است. این را می توان با تعداد کل دانشجویان، تقریباً 126000، که همه سالانه در دانشگاه ثبت نام می کنند، ثابت کرد. بهترین دانشگاه یونان برای دانشجویان بین المللی، دانشگاه ملی و کاپودیستری آتن است.




دانشگاه ارسطو تسالونیکی (Aristotle University of Thessaloniki) 

درصد دانشجویان بین المللی: 5%

دانشگاه ارسطو تسالونیکی یکی از دانشگاه هایی است که مورد علاقه بسیاری از دانشجویان بین المللی است. از مجموع حدود 30000 دانشجو در کشور، 10 درصد در دانشگاه ثبت نام کرده اند و از آموزش، خدمات و امکاناتی که در حال حاضر دارند راضی هستند. گذشته از این، آنها بسیار مهمان نواز هستند و به نگرانی های همه دانش آموزان خود، بین المللی و محلی پاسخ می دهند.

دانشگاه فنی ملی آتن (National Technical University of Athens) 

درصد دانشجویان بین المللی: 4%

یکی از قدیمی ترین دانشگاه های یونان که به دلیل تجارب خود شبکه گسترده ای از ارتباطات را با سایر موسسات و کشورها برقرار کرده است، دانشگاه فنی ملی آتن است. به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های یونان برای دانشجویان بین‌المللی، 9 مدرسه مختلف تحصیلی ایجاد کرده است که هر کدام دوره‌ها و برنامه‌های متنوعی را برای میزبانی از دانشجویان داخلی و بین‌المللی ارائه می‌دهند. در حال حاضر، آنها با برقراری ارتباط با چندین موسسه از سراسر جهان، ارتباطات خود را برای اهداف تحقیقاتی تقویت می کنند.

مزایا و معایب تحصیل در یونان

از جمله مزایای تحصیل در یونان می توان به هزینه های پایین تحصیل و زندگی در این کشور اشاره نمود؛ به علاوه یونان عضوی از اتحادیه اروپا می باشد پس کسی که موفق به اخذ اقامت این کشور شود دیگر برای رفت و آمد به سایر کشورهای اروپایی نیازی به اخذ ویزای مجزا نخواهد داشت. منتهی بهتر است کسانی که این مزایا را می خواهند تحصیل در مجارستان را انتخاب کنند چرا که علاوه بر این که هزینه زندگی در مجارستان حتی از یونان نیز کمتر است و ماهیانه حدود 560€ (یورو) می باشد.

هرچند دانشجویان می توانند هزینه زندگی خود در مجارستان را با رزرو خوابگاه تحصیلی یا اجاره اشتراکی منزل با دانشجویان دیگر و به طور کلی صرفه جویی در هزینه ها به ماهی 450€ (یورو) نیز برسانند. شهریه دانشگاه ها در مجارستان نیز سالیانه 1000€ (یورو) تا 8000€ (یورو) است و این کشور همچنین از سال 2007 عضوی از شنگن شده است، منتهی بر خلاف یونان که اقتصاد پرآشوبی دارد شرایط اقتصادی در مجارستان خوب است و به عنوان مثال آمار بیکاری مجارستان در سال 2021 تنها 3.4% است یعنی مشابه آمار بیکاری در کشور آلمان.

اقامت پس از تحصیل در یونان

همان طور که اشاره شد برای تمدید اقامت پیش از انقضای ویزای تحصیلی دانشجویان باید بلافاصله بعد از اتمام تحصیلات خود به دنبال پیدا کردن شغلی در یونان باشند. اگرچه شرایط بازار کاری در یونان همانند پیدا کردن کار در آلمان، نروژ، سوئیس، انگلستان و غیره ساده نخواهد بود اما اگر فردی به زبان یونانی و انگلیسی تسلط کامل داشته باشد شانس خوبی برای پیدا کردن کار دارد. متقاضی باید قرارداد کاری، پاسپورت خود و پاسپورت کارفرمای خود را به اداره مهاجرت یونان و وزارت کار تقدیم کند و منتظر بررسی نتیجه باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه تحصیل و ویزا یونان
اجازه تحصیل و ویزا یونان

شرایط ویزای تحصیلی یونان بیشتر برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی اعمال می شود. اگر شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نباشید، برای تحصیل در یونان به گرفتن ویزای دانشجویی نیاز دارید. ناگفته نماند که باز هم باید از معتبر بودن پاسپورت خود ...

بیشتر بخوانید
زبان و فرهنگ یونان
زبان و فرهنگ یونان

اکثر دانشگاه‌های یونان و انواع مؤسسات غیرانتفاعی با هدف ترویج ارزش‌های زبان یونانی، دوره‌های ابتدایی و تحصیلات عالی را به زبان یونانی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. ...

بیشتر بخوانید
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان

تحصیل در یونان در مقایسه با سایر مقاصد معروف اروپایی، انتخابی کاملاً مقرون به صرفه برای دانشجویان است. وزارت آموزش و امور مذهبی یونان با معرفی یونان به عنوان یک مقصد دانشگاهی جهانی تلاش کرده است تا موسسات خصوصی و دولتی این کشور را بین المللی کند. این اتفاق ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: