مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان

راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان

تحصیل در یونان تجربه ای است که هیچ تجربه مشابه دیگری ندارد. یونان با آلبانی، مقدونیه شمالی، بلغارستان و ترکیه هم مرز است و این کشور را در چهارراه اروپا و آسیا قرار می دهد. این بدان معنی است که یونان یک تجربه آموزشی منحصر به فرد را ارائه می دهد. آیا چیزی بهتر از تحصیل در یونان و لذت بردن همزمان از 250 روز آفتابی در سال وجود دارد؟

یونان زادگاه دموکراسی و زادگاه فیلسوفان مشهوری مانند افلاطون، ارسطو یا سقراط، زادگاه بازی های المپیک، همراه با تاریخ غنی باستانی و اساطیر منحصر به فرد است. یونان (یا به طور رسمی جمهوری یونان)، نباید تنها به عنوان یک مقصد سفر تابستانی تلقی شود. یونان اقتصاد متنوعی دارد، از گردشگری گرفته تا کشاورزی. تاریخ نیز در سراسر یونان وجود دارد، از ساحل کشتی شکسته در زاکینتوس تا پارتنون در آتن. این امر یونان را به مکانی عالی برای مطالعه طیف گسترده ای از موضوعات تبدیل می کند. زمانی که در یونان تحصیل می‌کنید، می‌توانید در حالت ذهنی چندفرهنگی، آرام، باز و مهمان‌نواز باشید که یک عمر خاطرات را برای شما به یادگار خواهد گذاشت.

  • پایتخت: آتن
  • زبان: یونانی
  • جمعیت: 10.7 میلیون نفر
  • مساحت منطقه: 131957 کیلومتر مربع
  • دانشجویان بین المللی: 30000
  • سال تحصیلی: سپتامبر – ژوئن

اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در یونان

تحصیل در یونان در مقایسه با سایر مقاصد معروف اروپایی، انتخابی کاملاً مقرون به صرفه برای دانشجویان است. وزارت آموزش و امور مذهبی یونان با معرفی یونان به عنوان یک مقصد دانشگاهی جهانی تلاش کرده است تا موسسات خصوصی و دولتی این کشور را بین المللی کند. این اتفاق در سال‌های گذشته از طریق اجرای چارچوب همکاری بین مؤسسات یونانی و بین‌المللی رخ داد که ایجاد برنامه‌های مناسب برای دانشجویان بین‌المللی، دوره‌های چند زبانه و مدارک مشترک لیسانس و کارشناسی ارشد را افزایش می‌دهد.




برنامه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در یونان

تحصیل در یونان به شما امکان دسترسی به 24 دانشگاه دولتی و حدود 140 برنامه کارشناسی ارشد را می دهد که اکثر آنها به زبان یونانی یا انگلیسی در تمام سطوح تحصیلی: لیسانس، فوق لیسانس یا دکترا برگزار می شوند.

برای هر برنامه دانشگاهی یونان یک محدودیت دانشجویی وجود دارد که اصطلاحاً 'numerus clausus' نامیده می شود. این تعداد هر سال توسط وزارت آموزش و پرورش تعیین می شود. بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین شهرهای دانشجویی آتن، پایتخت و تسالونیکی، دومین شهر هستند. موسسات آموزش عالی در شصت شهر مختلف در سراسر یونان وجود دارد. شما می توانید در یونان در شهرها، شهرک ها یا حتی خارج از جزایر تحصیل کنید!

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه تحصیل و ویزا یونان
اجازه تحصیل و ویزا یونان

شرایط ویزای تحصیلی یونان بیشتر برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی اعمال می شود. اگر شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نباشید، برای تحصیل در یونان به گرفتن ویزای دانشجویی نیاز دارید. ناگفته نماند که باز هم باید از معتبر بودن پاسپورت خود ...

بیشتر بخوانید
زبان و فرهنگ یونان
زبان و فرهنگ یونان

اکثر دانشگاه‌های یونان و انواع مؤسسات غیرانتفاعی با هدف ترویج ارزش‌های زبان یونانی، دوره‌های ابتدایی و تحصیلات عالی را به زبان یونانی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. ...

بیشتر بخوانید
فرآیند اخذ پذیرش از یونان
فرآیند اخذ پذیرش از یونان

برای تحصیل در یونان هیجان زده هستید؟ فرآیند درخواست برای دانشگاه های یونان شامل چندین مرحله است. در نظر داشته باشید که مراحل زیر می‌تواند به‌عنوان یک راهنمای اولیه برای شما کار کند، زیرا هر دانشگاه ممکن است از قوانین فرآیند درخواست خود پیروی کند، بنابراین ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: