مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
چگونه در یونان پزشک شوید؟

چگونه در یونان پزشک شوید؟

یونان کشوری زیبا و دارای تاریخی بسیار مهم و حائز اهمیت است که در جنوب شرقی اروپا واقع شده است. این کشور بیش از 10 میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده و با داشتن تعداد زیادی جزیره و سواحل، یک مقصد گردشگری مشهور در سطح جهان تبدیل شده است. یونان باستان، مهد تمدن مدرن غربی و مفاهیمی مانند دموکراسی، علوم سیاسی، فلسفه و ادبیات غرب و بسیاری موارد دیگر بود. امروزه یونان یک کشور مدرن است که سخت تلاش می کند تا بر مشکلات اقتصادی که در دهه گذشته پشت سر گذاشته است غلبه کند، و عامل بزرگ موفقیت در این امر، جذب متخصصان با استعداد جهت مهاجرت و کار کردن در این کشور است. در این مقاله به بررسی شرایط پزشکان خارجی جهت واجد شرایط شدن برای کار به عنوان پزشک در یونان می پردازیم.

تحصیل پزشکی در یونان - الزامات مهارت زبان یونانی

زبان یونانی یکی از قدیمی‌ترین زبان‌های جهان است و از آنجایی که در زمینه‌هایی مانند ریاضیات و فیزیک به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرند، احتمالاً از قبل با برخی از حروف آن آشنا هستید. همانطور که گفته شد، این زبان به شدت با انگلیسی و سایر زبان های رایج اروپا متفاوت است، اما بدان معنی نیست که آموختن آن دشوار است. همه دستورات زبانی بعلاوه استثنائات بسیار ساده هستند و این زبان به راحتی ساختار می یابد. البته‌ در مراحل اولیه یادگیری زبان یونانی، ممکن است مشکلاتی بوجود بیاید، اما پس از آن تسلط بر آن بسیار آسان تر می شود.

برخلاف بسیاری از کشورها، هیچ الزامی در فرآیند صدور مجوز و ثبت نام وجود ندارد که از شما بخواهد برای دکتر شدن در این کشور باید در زبان یونانی مهارت داشته باشید. پس شما می توانید آزادانه یک مطب خصوصی بدون حتی کوچکترین دانش یونانی راه اندازی کنید. با این حال، اگر می خواهید در یک بیمارستان دولتی کار کنید، اگر به زبان یونانی روان صحبت نکنید، یافتن شغل برای شما عملا غیرممکن خواهد بود، زیرا اکثریت قریب به اتفاق بیماران و سایر کارکنان به زبان یونانی صحبت می کنند.

تحصیل پزشکی در یونان - در صورت امکان در دانشکده های پزشکی یونان شرکت کنید

تحصیل در رشته پزشکی در یونان یکی از مقرون به صرفه ترین راه ها برای اخذ مدرک پزشکی در داخل اتحادیه اروپا و پزشک شدن در این کشور است. کیفیت آموزش نسبتاً بالا است و هزینه های زندگی حتی در شهرهای بزرگتر بسیار پایین است. دانشگاه‌های یونان همچنین با سایر دانشگاه‌ها و سازمان‌های تحقیقاتی اروپایی همکاری نزدیکی دارند که به دانشجویان منابع عالی برای جستجوی اقامت یا سایر نیازهایی که ممکن است به عنوان یک دانشجوی پزشکی داشته باشید، می‌دهد.

تحصیل در رشته پزشکی برای همه شهروندان یونانی و اتحادیه اروپا رایگان است، در حالی که دانشجویان غیر اتحادیه اروپا بسته به دانشگاه باید حدود 1/500 یورو در سال هزینه تحصیل بپردازند. طول تحصیل 6 سال است، اما معمولاً تا به طور کامل مدرک بگیرید کمی بیشتر طول می کشد. تعداد زیادی از دانشکده های پزشکی با کیفیت بالا در تمام شهرهای بزرگ از جمله آتن Athens، تسالونیکی Thessaloniki، کرت Crete، پاتراس Patras و غیره وجود دارند.




قبولی در آزمون های پزشکی یونان

پس از فارغ التحصیلی، یا به رسمیت شناخته شدن مدرک پزشکی خود به عنوان یک دانشجوی خارجی، می توانید به عنوان عضو انجمن پزشکی در منطقه ای که می خواهید در آن کار کنید ثبت نام کنید. این کار پس از دریافت مجوز پزشکی نیز قابل انجام است. برای به رسمیت شناخته شدن مدرک خود، باید آن را برای احراز هویت به مرکز ملی شناسایی و اطلاعات دانشگاهی یونان (DOATAP) ارسال کنید. هیچ آزمون یا امتحان اضافی دیگری وجود ندارد که برای گرفتن مجوز پزشکی و انجام کار به عنوان پزشک در یونان نیاز به قبولی داشته باشید، مگر اینکه به دنبال متخصص شدن باشید.

اقامت یونان

زمانی که صحبت از اقامت به میان می‌آید، هیچ الزامی برای افراد حرفه‌ای مستقر برای تکمیل دوره اقامت در یونان وجود ندارد، در حالی که فارغ‌التحصیلان اخیر می‌توانند بلافاصله پس از پایان تحصیلات خود اقدام به اخذ اقامت کنند. برای تخصصی شدن باید بسته به نوع تخصص، یک دوره آموزشی طولانی مدت 4 تا 7 ساله را در یک بیمارستان دولتی بگذرانید تا واجد شرایط شرکت در آزمون تخصص مورد نظر بشوید.

گرفتن مجوز کار در یونان

مجوز پزشکی که به پزشکان اجازه می دهد در یونان کار کنند توسط وزارت بهداشت و همبستگی اجتماعی (MHSS) صادر می شود. اتباع یونان و سایر اتباع اتحادیه اروپا می توانند بلافاصله به اداره بهداشت عمومی شهرداری که می خواهند در آن کار کنند، برای دریافت مجوز درخواست دهند. این درخواست باید شامل یک کپی از مدرک پزشکی و همچنین مدرکی مبنی بر عدم سابقه کیفری باشد. حدود یک ماه طول می کشد تا وزارت بهداشت مجوز را صادر کند، این مجوز 5 سال اعتبار دارد و می توانید به عنوان پزشک در یونان شروع به کار کنید. پس از انقضای 5 سال، پزشکان موظفند مجوز خود را از طریق وزارت بهداشت و همبستگی اجتماعی MHSS تمدید کنند.

اجازه کار دانشجویی در یونان

از آنجایی که یونان در اتحادیه اروپا است، اتباع سایر کشورهای عضو این اتحادیه می توانند آزادانه نقل مکان کنند و با توجه به اینکه شرایط لازم برای پزشک شدن، ثبت نام و مجوز فعالیت در یونان را دارند، می توانند به دنبال شغل باشند.

شهروندان غیر اتحادیه اروپا ابتدا باید ویزای کار در نزدیکترین سفارت یا کنسولگری یونان انجام می شود، دریافت کنند. نام ویزای مورد نیاز برای درخواست، ویزای ملی (Type-D) است که به شما اجازه می دهد بیش از 90 روز در یونان بمانید و کار کنید. برای درخواست، باید مدارکی مانند قرارداد کاری با بیمارستان و سایر مدارک بسته به شرایط خود ارائه دهید. بلافاصله پس از ورود به این کشور، همه دارندگان ویزای ملی نیز باید برای اجازه اقامت اقدام کنند.




یافتن شغل در بیمارستان‌های یونان

بحران مالی در یونان منجر به از دست دادن قابل توجه نیروی انسانی شده است و تعداد زیادی از مشاغل در بسیاری از زمینه ها از جمله پزشکی فاقد نیروی کافی است. از آنجایی که این کشور بار دیگر در مسیر ثبات اقتصادی قرار گرفته و موقعیت های زیادی در دسترس است، زمان بسیار خوبی برای یافتن شغل در بیمارستان های این کشور است. ساده ترین راه برای یافتن شغل در بیمارستان، جستجوی موقعیت تخصصی آموزشی است که می تواند در آینده به استخدام تمام وقت ختم شود. اگر در حال حاضر متخصص هستید، هنوز هم می توانید برای شغل درخواست دهید و تنها مانع آن زبان است.

تمرین را آغاز کنید

پزشک خصوصی بودن در یونان امری رایج و عادی است، اما اگر می خواهید یکی از برترین ها شوید، ابتدا باید 4 تا 7 سال آموزش تخصصی را در بیمارستان بگذرانید، پس از آن، یک امتحان نهایی دولتی وجود دارد که اگر در آن قبول شوید، می توانید مطب خصوصی خود را راه اندازی کنید و هیچ الزام دیگری وجود ندارد، حتی نیاز به زبان برای شروع کار خود و پزشک بودن در یونان. اگر در منطقه ای از یونان تمرین می کنید که در آن تعداد زیادی افراد خارجی وجود دارد، موقعیتی بسیار عالی است.

پزشکانی که در سطح بین المللی آموزش دیده اند چگونه می توانند در یونان پزشک شوند

این کار بسته به اینکه شهروند اتحادیه اروپا هستید یا نه متفاوت است، اما در هر دو مورد خیلی پیچیده نیست. شرایط برای شهروندان اتحادیه اروپا کمی ساده تر است، زیرا آنها فقط باید مجوز پزشکی را دریافت کرده و با مقامات بهداشتی محلی در منطقه ای که می خواهند در آن کار کنند ثبت نام کنند. پس از انجام این کار، آنها آزادند تا شروع به جستجوی کار در بیمارستان باشند یا یک مطب خصوصی به عنوان پزشک در یونان راه اندازی کنید.

شهروندان غیر اتحادیه اروپا باید یک مرحله دیگر را نیز طی کنند و آن درخواست ویزای ملی از طریق سفارت محلی یونان است. برای این کار، آنها باید قبلاً در یک بیمارستان یونانی کار پیدا کرده باشند و از نظر پزشکی مجوز فعالیت در یونان را داشته باشند. پس از دریافت ویزا نیز باید بلافاصله پس از ورود به این کشور برای مجوز اقامت اقدام کنند. اگر پزشک آموزش دیده خارجی مدرک پزشکی خود را در خارج از اتحادیه اروپا کسب کرده باشد، ملزم به تایید مدرک خود توسط DOATAP است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه تحصیل و ویزا یونان
اجازه تحصیل و ویزا یونان

شرایط ویزای تحصیلی یونان بیشتر برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی اعمال می شود. اگر شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نباشید، برای تحصیل در یونان به گرفتن ویزای دانشجویی نیاز دارید. ناگفته نماند که باز هم باید از معتبر بودن پاسپورت خود ...

بیشتر بخوانید
زبان و فرهنگ یونان
زبان و فرهنگ یونان

اکثر دانشگاه‌های یونان و انواع مؤسسات غیرانتفاعی با هدف ترویج ارزش‌های زبان یونانی، دوره‌های ابتدایی و تحصیلات عالی را به زبان یونانی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. ...

بیشتر بخوانید
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان

تحصیل در یونان در مقایسه با سایر مقاصد معروف اروپایی، انتخابی کاملاً مقرون به صرفه برای دانشجویان است. وزارت آموزش و امور مذهبی یونان با معرفی یونان به عنوان یک مقصد دانشگاهی جهانی تلاش کرده است تا موسسات خصوصی و دولتی این کشور را بین المللی کند. این اتفاق ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: