مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل پزشکی در آمریکا آپدیت 2021

تحصیل پزشکی در آمریکا آپدیت 2021

تحصیل پزشکی (پزشکی و دندانپزشکی) در ایالات متحده از نظر زمان، هزینه ها و تلاش فکری بسیار چالش برانگیز است. معیارهای پذیرش بسیار سخت و تحصیلات در این رشته ها بسیار فشرده است، اما دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی مهارت های کافی برای کمک به نیازمندان را پیدا می کنند و یک تغییر واقعی در زندگی افراد ایجاد می شود. این خودش ارزش ساعتها کار سخت را دارد. دانشجویان بین المللی که دوست دارند به مردم کمک کنند و با تجربه های جدید و چالش برانگیزی روبرو می شوند، می توانند تحصیل در رشته ی پزشکی در ایالات متحده را در نظر بگیرند. این مسیر طولانی و دشوار است، اما پاداش آن دسته از دانشجویانی که می خواهند پزشکی بخوانند شغلی امن و پردرآمد است که می توانند به آن افتخار کنند.

تحصیل در رشته ی پزشکی در ایالات متحده 

بر خلاف تحصیل در رشته ی پزشکی در اروپا، پزشکی در ایالات متحده به طور کلی پس از اتمام چهار سال تحصیلات کارشناسی که شامل گذراندن دروس دوره های پیش پزشکی همراه با اخذ مدرک لیسانس (BA) در هر موضوع است، آغاز می شود. الزامات (پیش نیازها) برای تحصیل پزشکی در UASA از مدرسه ای به مدرسه دیگر متفاوت است، اما تقریباً همیشه شامل زیست شناسی، شیمی عمومی و شیمی آلی به عنوان دوره های اصلی علوم است. همچنین ممکن است بعضی از مدارس دروس دیگری در رشته های علوم انسانی، انگلیسی، ریاضی و علوم را نیز در این رشته جای دهند؛ بنابراین مطمئن شوید که در دوره کارشناسی خود به مدارس پزشکی مراجعه می کنید تا بتوانید کلاس های خود را به طور مناسب انتخاب کنید.

تحصیل پزشکی در آمریکا یک دوره 4 ساله است که به دو بخش تقریباً مساوی تقسیم می شود: پیش بالینی (متشکل از دوره های آموزشی در علوم پایه) و بالینی (دوره های عملی متشکل از حضور در بخشهای مختلف یک بیمارستان آموزشی). در پایان این برنامه ی تحصیلی، بسته به دانشکده پزشکی که در آن شرکت می کنید، شما حائز مدرک پزشکی استئوپاتیک (D.O) یا دکتری پزشکی (M.D.) می شوید. هر دو مدرک به دارنده اجازه می دهد تا پس از اتمام برنامه ی دستیاری، به عنوان پزشک مشغول به کار شود. پیش نیاز اصلی داشتن مدرک لیسانس در زیست شناسی ، شیمی یا سایر رشته های مرتبط با پزشکی است.

چند دانشکده پزشکی برنامه های محدودی را شروع می کنند که از زمان دبیرستان شروع می شود و تحصیلات دانشگاهی را با تحصیلات پزشکی ترکیب می کند. دانش آموزان بر اساس مدارک دبیرستان به طور موقت در این برنامه ها پذیرفته می شوند و اگر عملکرد آنها مطلوب باشد، مجاز به پیشرفت در درجه M.D هستند. این برنامه به طور کلی شش یا هفت سال به طول می انجامد و پذیرش در آن برای دانشجویان خارجی بسیار سخت است.

داوطلب دانشجویی پزشکی همچنین باید آزمون MCAT را که مخفف تست پذیرش کالج پزشکی است، به پایان رسانده باشد. این آزمون توانایی تفکر انتقادی، حل مسئله، نوشتن واضح و همچنین دانش عمومی دانش آموز از مفاهیم مختلف علمی را اندازه گیری خواهد کرد. نمره خوب در MCAT کلید ورود به یک دانشکده پزشکی خوب است.

فرصت های بسیار کمی برای دانشجویان خارجی برای اخذ مدرک دکترای پزشکی در ایالات متحده وجود دارد. مدارس پزشکی آمریكا دو برابر درخواست پذیرش از شهروندان واجد شرایط آمریكا دریافت می كنند و طبق قانون بسیاری از دانشكده های پزشكی (که مورد حمایت ارگانهای عمومی قرار دارند) ملزم به پذیرش داوطلبان مقیم ایالت های متبوع خود هستند.

دانشجویان بین المللی متقاضی حضور در دانشگاه های پزشكی آمریكا باید در نظر داشته باشد كه متأسفانه، آنها شانس کمتری نسبت به دانشجویان بومی برای پذیرش در این دانشگاهها دارند، زیرا دانشكده های بودجه دولتی مجبورند بخشی یا كلیه بودجه دولتی خود را در اختیار دانشجویان ساكن ایالت خود قرار دهند. این امر عمدتا برای اطمینان از وجود پزشکان کافی برای این منطقه است، و در عین حال، این سیاست باعث شده تا دانشجویان بین المللی در روند پذیرش شانس به مراتب کمتری داشته باشند. شما همیشه می توانید برای دانشگاه های خصوصی اقدام کنید، اما مطمئناً این مراکز گران ترند. هر دانش آموز باید جوانب مثبت و منفی هر انتخابی را که دارد در نظر بگیرد و در مدرسه ای که برای او مناسب است درخواست پذیرش کند.

اکثر موسسات از دانشجویان خارجی می خواهند که حداقل دو سال آخر تحصیلات کارشناسی خود را در دانشگاه های ایالات متحده آمریکا بگذرانند. تعداد زیادی از مدارس پزشکی نیاز به مدرک لیسانس از یک مدرسه ایالات متحده دارند و متاسفانه، در نتیجه این سیاست نرخ پذیرش دانشجویان بین المللی بسیار کاهش می یابد.

درخواست پذیرش برای تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا

برای تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا، دانشجویان بین المللی باید این شرایط را داشته باشند:

  • سوابق تحصیلی کارشناسی (مدرک لیسانس)
  • امتیازات مناسب در MCAT
  • توصیه نامه
  • فعالیت های فوق برنامه
  • برجستگی های شخصی 
  • تعهد به رشته پزشکی

اکثر دانشکده های پزشکی به دانشجویان بین المللی، در صورتی که آنها تمایل به تحصیل در دکتری پزشکی (M.D.) داشته باشند، اجازه می دهند تا از طریق سامانه خدمات کاربردی کالج پزشکی آمریکا (AMCAS) اقدام به پذیرش کنند و در صورتی که آنها مایل به تحصیل در رشته ی دکتر پزشکی استیوپاتی باشند، این دانشجویان می توانند از طریق سامانه انجمن کالج های خدمات پزشکی کاربردی استئوپاتیک انجمن آمریکایی (AACOMAS) برای پذیرش اقدام کنند. استفاده از این سامانه های بسیار توصیه می شود زیراکه باعث صرفه جویی در زمان می شود.به یاد داشته باشید که برخی دانشکده های پزشکی، از پذیرش دانشجویان بین المللی سرباز می زنند.

تحصیل پزشکی: دستیاری پزشکی در آمریکا

هر یک از تخصص های پزشکی برنامه درسی خود را دارد، که طول و محتوای آموزش دستیاری (RESIDENCY) لازم برای تمرین در آن تخصص را تعریف می کند. برنامه های دستیاری از سه سال بعد از دانشکده پزشکی برای پزشکی داخلی تا پنج سال برای جراحی تا هفت یا هشت سال برای جراحی مغز و اعصاب طول می کشد. این دوره ها شامل سالهای تحقیق نیست که در صورت دکترا ممکن است از یک تا چهار سال طول بکشد. هر برنامه آموزش تخصصی یک سال کارآموزی را برای برآورده کردن شرایط مجوز دولتی در بر می گیرد، و یا شرط می کند که یک دوره کارآموزی قبل از شروع برنامه در سال دوم تحصیلات تکمیلی به پایان برسد.

شهریه ها برای تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در ایالات متحده آمریکا بسیار پرهزینه است. با در نظر گرفتن اینکه هیچ کمک مالی برای دانشجویان بین المللی وجود ندارد، این دانشجویان باید ثابت کند که سالانه حدود 25000 دلار درآمد دارد. همچنین، اکثر مدارس دانشگاه های پزشکی که دانشجویان بین المللی را می پذیرند خصوصی هستند و شهریه سالانه ی آنها حدود 40000 دلار است،

هزینه تحصیل در مدارس دانشگاه های عمومی و خصوصی پزشکی در آمریکا تقریباً می تواند سالانه 35000 و 50،000 دلار باشد.علاوه بر پرداخت شهریه سالانه، دانشجویان باید هزینه های زندگی در طول دوره ی تحصیل خود در ایالات متحده آمریکا را نیز در نظر داشته باشند. دانشجویانی که توانایی پرداخت هزینه بالای دانشکده های پزشکی و هزینه های زندگی در آمریکا را دارند، و در عین حال فرصتی برای ورود به دانشکده پزشکی ایالات متحده را دارند، پس از گرفتن مدرک پزشکی خود از ایالات متحده آمریکا، تقریباً در همه جا می تواند به عنوان پزشک مشغول به کار شوند.




جایگزین های رشته پزشکی در آمریکا

اکثر دانشکده های پزشکی در ایالات متحده آمریکا بسیار گران هستند و پذیرش در آنها بسیار دشوار است. علاوه براین، برخی از مدارس پزشکی دولتی در ایالات متحده آمریکا دانشجویان پزشکی بین المللی را نمی پذیرند و میزان قبولی دانشجویان مقیم ایالات متحده از 50٪ بیشتر نیست. به عنوان گزینه دیگر، اکثر دانشجویان ایالات متحده و دانشجویان بین المللی به دانشگاه های پزشکی خارج از کشور می روند. از جمله مشهورترین دانشگاه های خارج از کشور، می توان به دانشگاه های پزشکی در اروپای شرقی (رومانی، بلغارستان، لهستان، مجارستان، چک، اوکراین و روسیه و غیره)، کارائیب، چین، ایتالیا و مالت و آلمان اشاره کرد.

اکثر دانشکده های پزشکی در این کشورها بسیار ارزان هستند، دسترسی به آنها آسان است (نیازی به داشتن مدرک لیسانس، دوره های پزشکی (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، بهداشت عمومی، دامپزشکی و غیره) نیست، برنامه ها به زبان انگلیسی ارائه می شوند، و مدارک پزشکی آنها در سراسر جهان شناخته شده است. تحصیلات پزشکی و آزمون MCAT برای گرفتن پذیرش در مدارس پزشکی خارج از کشور در اروپا لازم نیست. دیپلم دبیرستان کافی است. حتی اگر برخی از دانشگاه ها آزمون ورودی پزشکی در در یکی از گرایشهای زیست شناسی، شیمی و فیزیک برگزار کنند دیگر دانشگاه ها بر اساس سوابق تحصیلی دانشجویان آنها را می پذیرند. دانشجویان ایالات متحده و سایر دانشجویان بین المللی که آرزو دارند دکتر شوند (در پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و غیره) می توانند تحصیل در خارج از کشور، به ویژه در اروپا را انتخاب کنند. تحصیل در رشته ی پزشکی در ایالات متحده بسیار چالش برانگیز است، اما اگر اشتیاق زیادی دارید و می خواهید تلاش لازم را انجام دهید، ارزش یک کار سخت را دارد. پس از فارغ التحصیلی، مهارت های لازم برای کمک به نیازمندان و ایجاد تغییر واقعی در زندگی افراد را خواهید داشت. این خودش ارزش ساعت ها کار سخت را دارد. دانشجویان بین المللی که دوست دارند به مردم کمک کنند و با تجربه های جدید و چالش برانگیزی روبرو می شوند، می توانند تحصیل پزشکی در ایالات متحده را در نظر بگیرند. این مسیر طولانی و سخت است، اما پاداش آن دسته از دانشجویانی که می خواهند پزشکی بخوانند، یک کار مطمئن و پردرآمد است که می توانند به آن افتخار کنند.

پروسه پذیرش پزشکی در آمریکا

قبل از مراجعه به هر دانشکده پزشکی، دانشجویان بین المللی باید اطمینان حاصل کنند که یک دوره لیسانس چهار ساله را گذرانده اند، با تمام کلاس های پیش نیاز که برای حضور در دانشکده های پزشکی خاص مورد نیاز است. این پیش نیازها در هر دانشگاه متفاوت است، اما تقریباً همیشه شامل دوره های زیر است: زیست شناسی، شیمی عمومی و شیمی آلی. همچنین ممکن است بعضی از مراکز آموزشی دروسی در زمینه های علوم انسانی، انگلیسی، ریاضی و علوم را نیز به این پیش نیاز ها اضافه کرده باشند، بنابراین مطمئن شوید که در دوره کارشناسی خود مدارس پزشکی را تحت نظر دارید تا بتوانید کلاس های خود را به طور مناسب انتخاب کنید. 

داوطلب دانشجویی پزشکی همچنین باید آزمون MCAT را که مخفف تست پذیرش کالج پزشکی است، به پایان رسانده باشد. این آزمون توانایی تفکر انتقادی، حل مسئله، نوشتن واضح و همچنین دانش عمومی دانش آموز از مفاهیم مختلف علمی را اندازه گیری خواهد کرد. نمره خوب در MCAT کلید ورود به یک دانشکده پزشکی خوب است.

با فرض اینکه اکنون مدرک لیسانس و نمره MCAT خوب دارید، قدم بعدی شما این است که در واقع اقدام به پذیرش کنید. دانشجویان بین المللی متقاضی حضور در دانشگاه های پزشكی آمریكا باید در نظر داشته باشد كه متأسفانه، آنها شانس کمتری نسبت به دانشجویان بومی برای پذیرش در این دانشگاهها دارند، زیرا دانشكده های بودجه دولتی مجبورند بخشی یا كلیه بودجه دولتی خود را در اختیار دانشجویان ساكن ایالت خود قرار دهند. این امر عمدتا برای اطمینان از وجود پزشکان کافی برای این منطقه است، و در عین حال، این سیاست باعث شده تا دانشجویان بین المللی در روند پذیرش شانس به مراتب کمتری داشته باشند. شما همیشه می توانید برای دانشگاه های خصوصی اقدام کنید، اما مطمئناً این مراکز گران ترند. هر دانش آموز باید جوانب مثبت و منفی هر انتخابی را که دارد در نظر بگیرد و در مدرسه ای که برای او مناسب است درخواست پذیرش کند.

انتظار شما از مدارس پزشکی چه باید باشد

تکمیل دانشکده پزشکی معمولاً 4 سال طول می کشد. پس از آن 3 تا 7 سال دوره های دستیاری (residency) وجود دارد، در این دوره ها دانشجویان تمرینات لازم در رشته های اختصاصی خود را تحت نظارت متخصصان می گذرانند. دانشجویان بین المللی که هنوز احساس می کنند به آموزش اضافی نیاز دارند یا می خواهند در یک رشته فوق تخصص پیدا کنند، می توانند در یک بورس تحصیلی دیگر نیز شرکت کنند که 1 تا 4 سال دیگر به آموزشهای آنان می افزاید. 

آموزشی که دریافت خواهید کرد فشرده است و یک فعالیت تمام وقت خواهد بود. در سال اول به مطالب حفظی زیادی در موضوعات  آناتومی، بافت شناسی، آسیب شناسی و بیوشیمی برمی خورید. این کلاسها بصورت کلاس و آزمایشگاه برگزار می شود که هم دانش آکادمیک و هم دانش تجربی از بدن انسان را در برمی گیرد. به عنوان مثال، یک کلاس معمول آناتومی ناخالص متشکل از یک سخنرانی یک ساعته و پس از آن آزمایشگاه برای چندین ساعت خواهد بود، جایی که شما جسد ها یا حیوانات را کالبد شکافی می کنید تا تجربه دست اول در مورد شکل و ظاهر واقعی بدن را بدست آورید. شما همچنین در طول تحصیلات خود دوره های بالینی را طی خواهید کرد. این به شما امکان می دهد نحوه تعامل با بیماران را بیاموزید، و به شما این امکان را می دهد تا ببینید آینده شغل شما به عنوان پزشک چگونه است. با نزدیک شدن به اتمام دوره، چرخش های بالینی بیشتر و بیشتر می شود.

قبل از اینکه بتوانید مدرک پزشکی خود را در ایالات متحده دریافت کنید، باید در آزمون امتحان مجوز پزشکی پزشکی ایالات متحده (USMLE)، که به آن آزمون بورد نیز گفته می شود، شرکت کرده و قبول شوید. این آزمون به سه قسمت تقسیم می شود که در طول تحصیل خود آن را انجام خواهید داد. قسمت اول معمولاً بعد از سال دوم تحصیل در رشته پزشکی، قسمت دوم مربوط به سال چهارم و قسمت سوم بعد از سال اول دستیاری است. هر آزمون متفاوت است و هدف آنها اطمینان از رعایت استانداردهای تعیین شده توسط ایالات متحده در آموزش شما است.




این دوره ی آموزش پزشکی برای چه کسانی مناسب است؟

به دلیل طولانی بودن این دوره آموزشی، هزینه های زیاد و چالش کلی آن، تحصیل پزشکی در ایالات متحده برای همه مناسب نیست. فقط دانشجویانی که علاقه زیادی به پزشکی دارند و عاشق چالش هستند بهتر است پزشکی بخوانند. همچنین باید توجه داشته باشید که هزینه مالی که در این چهار سال (یا حتی بیشتر) متحمل خواهید شد بسیار زیاد است، خصوصاً اگر به کالج خصوصی بروید. با این حال، اگر علی رغم همه این چالشها تصمیم به تحصیل در پزشکی در ایالات متحده گرفته اید، باید بدانید که یکی از بهترین آموزش های جهان بهمراه یکی از عالی ترین مدارک پزشکی جهان را دریافت خواهید کرد.

در کدام مراکز می توانیم در آمریکا پزشکی بخوانم؟

172 دانشکده پزشکی در ایالات متحده آمریکا وجود دارند که مدرک دکترای پزشکی (MD) یا دکتر پزشکی استئوپاتیک (DO) را ارائه می دهند - بنابراین اگر به فکر تحصیل پزشکی در ایالات متحده هستید گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد! دانشگاه های زیر برای تحقیقات پزشکی بالاترین رتبه را دارند:

  • دانشگاه هاروارد
  • دانشگاه استنفورد
  • دانشگاه جان هاپکینز
  • دانشگاه کالیفرنیا
  • دانشگاه پنسیلوانیا
  • دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس
  • دانشگاه ییل
  • دانشگاه کلمبیا
  • دانشگاه دوک
  • دانشگاه واشنگتن

اخذ ویزای تحصیلی آمریکا (F1 Visa)

افرادی که می خواهند برای تحصیل در آمریکا اقدام کنند، قبل از آنکه بخواهند برای ویزای دانشجویی آمریکا اقدام کنند باید از دانشگاهی در امریکا پذیرش بگیرند. نوع ویزای تحصیلی شما با توجه به دانشگاهی که از آن پذیرش گرفته اید و دوره ی تحصیل شما مشخص می شود. اصلی ترین ویزاهای دانشجویی کانادا F-1 و M-1 هستند.

ویزای F-1 آمریکا: این ویزای برای دانشجویان بین المللی است که می خواهند به صورت تمام وقت در دانشگاه تحصیل کنند.

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • تکمیل فرم DS-160
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • پاسپورت
  • عکس
  • انگیزه نامه و رزومه
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک پزشکی
  • بیمه
  • سوء پیشینه
  • تعیین زمان مصاحبه
  • مشخص کردن محل اقامت
  • ترجمه ی کلیه مدارک


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل
محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل

زمانی که تصمیم میگیرید در آمریکا مشغول به تحصیل شوید گزینه های مختلفی برای زندگی و محل اقامت برای شما وجود دارد که در این مقاله این موارد را بررسی می کنیم ...

بیشتر بخوانید
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا

دانشجویان بین المللی معمولا مدت زمان زیادی که برای اخذ پذیرش از کالج و دانشگاه در آمریکا لازم است را جدی نمی گیرند. شما می توانید با دانستن این موضوع و برنامه ریزی دقیق مشکلی در زمان بندی و شروع تحصیلتان نداشته باشید. ...

بیشتر بخوانید
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده

شما می توانید به همراه خانواده ی خود برای تحصیل به آمریکا بیایید، اما باید مقررات ضوابط خاصی را در نظر بگیرید و فرم های مربوط را تکمیل کنید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: