مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مزایای لاتاری و برنده شدن در لاتاری چیست؟

مزایای لاتاری و برنده شدن در لاتاری چیست؟

آیا تا به حال شنیده‌اید که یک مهاجر در کشور شما درباره‌ی چگونگی 'برنده شدن در لاتاری' صحبت کند؟ لاتاری که همسایه‌ی شما درباره‌ی آن صحبت می‌کند، برنامه‌ی ویزای گوناگونی نژاد است که توسط وزارت امور خارجه‌ی آمریکا به‌عنوان راهی برای افزایش گوناگونی نژاد مهاجرانی اجرا می‌شود که برای زندگی، به آمریکا می‌آیند.

هر ساله، برنامه‌ی ویزای گوناگونی نژاد به 50000 نفر از افرادی که تصادفاً انتخاب شده‌اند- فقط از میان کشورهایی که مهاجران زیادی به آمریکا نمی‌فرستند- اجازه می‌دهد اقامت دائم (که معمولاً 'گرین کارت' نامیده می‌شود) دریافت کنند. این برنامه، راهی برای افراد و خانواده‌هایی است که هیچ راهی برای مهاجرت قانونی به آمریکا و دریافت گرین کارت ندارند.

ورود به لاتاری ویزای گوناگونی نژاد (که به لاتاری گرین کارت نیز معروف است)، شامل پُر کردن آنلاین یک فُرم ساده است و هزینه‌ای برای شما در پی ندارد. شما می‌توانید هر سال از اوایل اُکتبر تا اوایل ماه نوامبر در لاتاری شرکت کنید. برندگان به‌شکل تصادفی توسط کامپیوتر انتخاب می‌شوند و آن‌ها و خانواده‌های نزدیک آن‌ها، گرین کارت دریافت می‌کنند.

هر ساله بسیاری از مردم که رویای مهاجرت به آمریکا را در سر دارند، به‌امید برآورده‌شدن آرزوی خود در لاتاری ثبت‌نام می‌کنند. در حالی که برخی از آنان، ممکن است اطلاعات کاملی از مزایای لاتاری نداشته باشند یا حتی به‌درستی ندانند که با برنده شدن در لاتاری، چه شرایطی را در مقابل خود خواهند داشت. به‌نحوی که اگر درباره مزایای لاتاری نسبت به دیگر روش‌های مهاجرتی از آنان سوال کنیم، پاسخ دقیقی نخواهند داشت. یا هنگام فکرکردن به مزایای برنده شدن در لاتاری، دچار سردرگمی خواهند شد.

آنچه می‌خواهیم در این مقاله بررسی کنیم، مزایای لاتاری و همچنین مزایای برنده شدن در لاتاری است. سپس به مساله ازدواج و طلاق بعد از برنده شدن لاتاری خواهیم پرداخت و راجع‌به مراحل بعد از قبولی در لاتاری توضیحاتی بیان خواهیم کرد. اگر به‌دنبال آن هستید که در زمینه فواید و مزایای قبول شدن در لاتاری آمریکا اطلاعات جامعی به‌دست آورید یا دانسته‌هایتان را به‌روز کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا آخر مقاله همراه ما باشید.


مزایای لاتاری چیست؟

آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که در میان روش‌های مهاجرتی متعدد، چرا تنها لاتاری با چنین استقبالی روبه‌رو شده است؟ یا چرا برنده شدن در لاتاری آمریکا، بین عموم مردم محبوبیت دارد؟ اصلا برنده شدن در لاتاری چه حسنی دارد؟ اگر چنین پرسش‌هایی در ذهن شما شکل گرفته است، همراهمان باشید تا با بیان‌کردن مزایای لاتاری آمریکا، سیر تا پیاز ماجرا را تعریف کنیم!

سریع‌ترین و آسان‌ترین راه مهاجرت به آمریکا

در ابتدا باید بدانید که لاتاری سریع‌ترین و آسان‌ترین شیوه مهاجرت به آمریکا است. به طوری که در مقایسه با شیوه‌های مهاجرتی دیگر، به‌طرز قابل‌توجهی در زمان شخص صرفه‌جویی می‌شود و دوره مهاجرتش کم‌اضطراب‌تر سپری خواهد شد. به‌عنوان مثال، اخذ ویزایی چون ویزای خانوادگی ممکن است سال‌ها طول بکشد و در طی مراحل مختلف، اقدام‌کنندگان با مسائلی ناگهانی روبه‌رو شوند. در حالی که کل مراحل لاتاری، از ثبت نام ابتدایی تا برنده شدن و دریافت گرین کارت، جمعا کمتر از دو سال طول می‌کشد

کم هزینه ‌ترین شیوه مهاجرت به آمریکا

لاتاری ارزان ترین شیوه مهاجرت به آمریکا محسوب می‌شود؛ به این معنی که اگر لاتاری را در برابر سایر روش‌های مهاجرتی قرار دهیم، می‌توانیم بگوییم هزینه‌هایش بسیار کمتر است. چون در حال حاضر، هزینه به‌پایان‌رساندن تمامی مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری بین 1500 تا 2000 دلار است. در صورتی که انواع دیگر مهاجرت، به‌مراتب پرهزینه‌تر هستند و توانایی مالی بالاتر می‌طلبند. واضح است که این ویژگی از مهم‌ترین مزایای لاتاری محسوب می‌شود و باعث محبوبیت زیاد آن در میان اکثر متقاضیان شده است.

شانس برابر همه ثبت‌نام کنندگان لاتاری

از جمله مزایای دیگر لاتاری، شانس یکسان همه ثبت‌نام‌کنندگان برای برنده شدن است. زیرا انتخاب برندگان به‌شیوه سیستمی صورت می‌گیرد و سهم هرکس، دقیقا به‌اندازه دیگری است. نکته جالب، اهمیت بسیار زیاد این موضوع است که سبب شده اگر فردی اسم خود را دو بار ثبت‌نام کند، سیستم وی را به‌عنوان متخلف شناسایی کند و هر دو فرم ثبت نام لاتاری او را باطل کند.


اخذ اقامت دائم آمریکا ( گرین کارت )

بدون شک یکی از برجسته‌ترین مزایای لاتاری، همان زندگی‌کردن همیشگی در خاک ایالات متحده است. اتفاقی که آرزوی افراد بسیاری است اما تنها عده‌ای به‌واسطه خوش‌شانسی و استفاده درست از تجربه متخصصان این امر، به آن دست پیدا می‌کنند. مشخص است که حضور دائمی در این سرزمین و بهره‌مندی از امکانات شهروندی این کشور، نیازمند توضیحات زیادی نیست. چرا که خود از بزرگ‌ترین فواید لاتاری به‌حساب می‌آید.

مزایای برنده شدن در لاتاری آمریکا چیست؟

یکی از مبهم‌ترین سوالاتی که در ذهن متقاضیان ثبت نام لاتاری شکل می‌گیرد، این است که با برنده شدن در لاتاری آمریکا چه امکاناتی در اختیار آنان قرار خواهد گرفت؟ یا به‌طور کلی، مزایای برنده شدن در لاتاری چیست؟واقعیت این است که بردن لاتاری، به‌معنای ارائه‌شدن خدمات ویژه به برندگان نیست. بلکه برنده شدن در لاتاری، یعنی فرد می‌تواند بدون داشتن هیچ‌گونه شرایط خاص مانند مهارت‌های تخصصی ویژه یا سابقه علمی درخشان، ویزای تنوع نژادی آمریکا را دریافت و با ورود به خاک ایالات متحده، اقامت دائم این کشور را اخذ کند.البته منظور از حرف ما این نیست که هیچ‌نوع امکاناتی در اختیار برندگان لاتاری قرار نمی‌گیرد. چون خدمات گوناگونی شامل حال آنان می‌شود که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. بلکه اشاره ما به تصورات غلطی است که درباره مزایای شگفت‌انگیز برنده شدن در لاتاری ایجاد شده است.اکنون نوبت آن است که با بیان‌کردن برخی از خدمات در دسترس برندگان لاتاری، مزایای برنده شدن در لاتاری را توضیح دهیم.

مزایای برندگان لاتاری

همان‌طور که پیش از این گفتیم، یکی از مهم‌ترین مزایای قبولی در لاتاری آمریکا، دریافت گرین کارت آمریکا و اقامت دائمی در این کشور است. به این معنی که برندگان، پس از ورود به سرزمین آمریکا می‌توانند از همه امتیازات یک شهروند آمریکایی برخوردار شوند و در جهت بهبود کیفیت زندگی خود، از تمامی امکانات رفاهی استفاده کنند. در ادامه به چند مورد از این مزایا اشاره خواهیم کرد.

کار کردن در آمریکا مانند سایر شهروندان آمریکایی

برندگان لاتاری آمریکا، بعد از سکونت در آمریکا می‌توانند مانند هر شهروند دیگری کار کنند و ضمن کسب درآمد، برای پیشرفت در زمینه فعالیتشان برنامه‌ریزی کنند. البته طبیعی است که در ابتدای راه، ممکن است شانس کمتری برای به‌دست‌آوردن شغل دلخواه خود داشته باشند. ولی با این وجود جای نگرانی نیست. به این دلیل که ایالات متحده سرزمین فرصت‌هاست و هر شخصی با تمرکزکردن بر توانایی‌های خود، می‌تواند شایستگی‌هایش را اثبات کند و در زمینه مدنظرش مشغول‌به‌کار شود. این امکان، خود یکی از مزایای قبول شدن در لاتاری آمریکا است.

افتتاح حساب، حق تحصیل و حق دریافت گواهینامه در امریکا

امکان افتتاح حساب در بانک‌های آمریکا، حق تحصیل در دانشگاه‌های معتبر این کشور، اقدام برای دریافت گواهینامه رانندگی و... از دیگر مزایای برنده شدن در لاتاری محسوب می‌شوند و نمونه‌هایی از خدمات شهروندی‌اند. چنان‌که هزینه تحصیل برندگان لاتاری در آمریکا، بسیار ارزان‌تر از دانشجوهای خارجی است و مانند شهروندان آمریکایی محاسبه می‌شود. بنابراین دارنده گرین کارت لاتاری، می‌تواند مانند سایر آمریکایی‌ها در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها شرکت کند و برای قبولی در ممتازترین مراکز تحصیلی جهان، شانس خود را امتحان کند.


دریافت گرین کارت برای خانواده برندگان لاتاری

جدا از حقوق شهروندی، می‌توان به سایر مزایای قبولی در لاتاری آمریکا نیز اشاره کرد که شامل مزیتی همچون به همراه‌بردن خانواده (همسر و فرزندان زیر 21 سال) برای اخذ اقامت دائم در آمریکا است. همان‌طور که بسیاری از برندگان خوش‌شانس لاتاری، با همسر و فرزندان مجرد زیر 21سال خود راهی آمریکا شدند و زندگی ایده‌آل خود را شروع کردند

زندگی کردن در هر یک از ایالت های آمریکا

یکی دیگر از مزایای برندگان لاتاری آمریکا، آزادی عمل آن‌ها در انتخاب ایالت موردنظر خود است. به این صورت که دولت آمریکا، در تعیین محل زندگی آن‌ها هیچ دخالتی نخواهد کرد و این خود برنده لاتاری است که با بررسی عوامل گوناگونی مانند هزینه‌های زندگی، وضعیت آب‌وهوایی و...، مقصد نهایی‌شان را انتخاب می‌کنند. البته بررسی چنین فاکتورهایی چندان هم آسان نیست و زمان بسیار زیادی می‌خواهد

صرفه‌جویی در وقت و سرمایه برندگان لاتاری

همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم، قطعا یکی از مهم‌ترین مزایای برندگان لاتاری آمریکا این است که در وقت و سرمایه‌شان صرفه‌جویی می‌شود. برای درک بهتر این موضوع کافی است بدانید که اخذ ویزایی مانند ویزای سرمایه‌گذاری آمریکا، به سرمایه نهصدهزار تا یک‌میلیون‌وهشتصدهزار دلاری نیاز دارد. در حالی که جمع هزینه های بعد از برنده شدن در لاتاری تا دریافت ویزا ، کمتر از دوهزار دلار است. یا درباره ویزای تحصیلی امکان دارد که در مرحله پایانی اخذ ویزا، افسر مصاحبه‌کننده دانشگاه مقصد را به‌عنوان دانشگاهی نامعتبر تشخیص دهد و از صدور ویزا جلوگیری کند. تازه اگر قرار باشد ویزای تحصیلی غیرمهاجرتی به ویزای مهاجرتی تبدیل شود، پروسه‌ای زمان‌بر نیز طی خواهد شد.

ازدواج بعد از برنده شدن لاتاری

این موضوع را باید از چند دیدگاه مختلف بررسی کنیم.

در جواب به این گروه باید بگوییم که دو حالت وجود دارد: یکی اینکه شما در بازه بین ثبت نام در لاتاری تا اعلام نتایج آن ازدواج کرده باشید و دیگر اینکه تاریخ ازدواجتان، برای پس از اعلام نتایج لاتاری باشد. ضمنا باید بدانید که ملاک ازدواج شما، فقط اطلاعات داخل شناسنامه است.در حالت اول مشکلی وجود ندارد؛ یعنی شما می‌توانید موقع تکمیل فرم DS-260 اطلاعات همسر خود را وارد کنید و بدون آنکه مسئله خاصی پیش بیاید، خودتان را برای باقی مراحل آماده کنید. در حالت دوم نیز همین اتفاق تکرار می‌شود و شما مشخصات همسرتان را در فرم اضافه می‌کنید. با این تفاوت که موقع مصاحبه حضوری، احتمالا سوال‌های بیشتری از شما پرسیده می‌شود. چون تشخیص ازدواج واقعی از ازدواجی که به‌قصد دریافت اقامت آمریکا صورت گرفته باشد، برای دولت آمریکا اهمیت زیادی دارد و افسران در این زمینه با جدیت زیادی عمل می‌کنند.به همین خاطر، شما می‌توانید از خدمات ماک سفارتی حامی مهاجر استفاده کنید تا با شبیه‌سازی محیط مصاحبه، به‌خوبی برای حضور در سفارت آماده شوید و بهترین عملکرد را در برابر افسر داشته باشید.گروه دوم، گروهی هستند که می‌پرسند «پس از دریافت گرین کارت چه؟ اگر آن‌زمان ازدواج کنیم، چه پیش می‌آید؟» در پاسخ به این افراد باید بگوییم که پس از دریافت گرین کارت آمریکا، شما می‌توانید مانند هر شهروند آمریکایی دیگری با فرد موردنظر خود ازدواج کنید و برای وی درخواست گرین کارت بدهید. البته نیاز به گفتن ندارد که انجام کارهای اداری این فرایند، کمی طول می‌کشد. اما با همه این احوال، این امکان از مزایای برنده شدن در لاتاری به‌حساب می‌آید.


طلاق بعد از برنده شدن لاتاری

مانند مساله ازدواج، این بحث را نیز باید از چند دیدگاه جداگانه بررسی کنیم.ابتدا به گروهی می‌پردازیم که سوال می‌کنند: «اگر بعد از ثبت نام در لاتاری طلاق بگیریم، چه اتفاقی میفتد؟» در جواب به این عده باید بگوییم که چه در بازه ثبت نام در لاتاری تا اعلام نتایج آن از همسر خود جدا شده باشید و چه بعد از برنده شدن در لاتاری طلاق گرفته باشید، مشکل خاصی در روند کارهایتان به‌وجود نمی‌آید. چرا که ملاک، تنها اطلاعات موجود در شناسنامه است و به‌وسیله آن می‌توانید افسر را از طلاق خود مطلع کنید.گروه دوم، گروهی هستند که می‌پرسند: «اگر پس از دریافت گرین کارت آمریکا طلاق بگیریم، چه چیزی در انتظارمان است؟» در پاسخ به این گروه باید بگوییم که اگر شما و همسرتان بعد از قدم‌گذاشتن به خاک آمریکا جدا شده باشید، در موضوع اقامت هیچ‌کدامتان مشکلی پیش نمی‌آید و می‌توانید بدون دردسر، به زندگی خود در ایالات متحده ادامه دهید.

مراحل بعد از قبولی در لاتاری

پس از اعلام نتایج لاتاری، برگزیدگان باید مراحل مختلفی را پشت‌سر بگذرانند. به این صورت که در مرحله اول، باید فرم برندگان لاتاری (فرم DS-260) را کامل کنند و منتظر باشند تا نامه سفارت آمریکا به دستشان برسد. در قدم بعدی، پس از آنکه نامه سفارت را دریافت کردند، باید برای تکمیل امور اداری و انجام مصاحبه به یکی از سفارت‌های آمریکا مراجعه کنند. در گام پایانی هم، در صورت قبول شدن در مصاحبه، باید ویزای خود را دریافت کنند و با ورود به خاک آمریکا، اقدامات لازم جهت اخذ گرین کارت را انجام دهند. واضح است که داشتن گرین کارت آمریکا، به‌معنی دریافت مجوز اقامت دائمی در این سرزمین است. بنابراین پس از این، دیگر نیاز به انجام کاری نیست.

آیا دولت آمریکا از برندگان لاتاری حمایت می کند؟

خیر. هرچند مزایای لاتاری آمریکا متنوع هستند و ما نیز آن‌ها را به‌طور مفصل توضیح دادیم، اما لاتاری به‌معنای دریافت حمایت ویژه‌ای از دولت آمریکا نیست. یعنی دولت آمریکا به آن‌ها خانه، پول، حقوق و... نمی‌دهد.


خدمات دولت آمریکا به برندگان لاتاری چیست؟

برندگان لاتاری می‌توانند مانند هر سیتیزن آمریکایی دیگری، از حقوق شهروندی خود برخوردار شوند. حقوقی مانند کار، تحصیل و... که آن‌ها را در همین مقاله، تحت‌عنوان مزایای برنده شدن در لاتاری بیان کردیم.

آیا حقوق و خانه به برندگان لاتاری می‌دهند؟

چنین شایعه‌ای به‌هیچ‌عنوان صحت ندارد. عده‌ای لاتاری گرین کارت آمریکا را با لاتاری پولی آمریکا اشتباه می‌گیرند و همین عامل باعث می‌شود آن‌ها گمان کنند که یکی از مزایای قبولی در لاتاری، دریافت خانه و مستمری از دولت آمریکا است.

اسامی برندگان لاتاری در ایران را از کجا ببینیم؟

به دلیل حفظ حریم شخصی، اسامی برندگان لاتاری آمریکا منتشر نمی‌شود و هر شرکت‌کننده، صرفا با مراجعه به سایت لاتاری آمریکا می‌تواند نتیجه خود را بررسی کند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا

دانشجویان بین المللی معمولا مدت زمان زیادی که برای اخذ پذیرش از کالج و دانشگاه در آمریکا لازم است را جدی نمی گیرند. شما می توانید با دانستن این موضوع و برنامه ریزی دقیق مشکلی در زمان بندی و شروع تحصیلتان نداشته باشید. ...

بیشتر بخوانید
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده

شما می توانید به همراه خانواده ی خود برای تحصیل به آمریکا بیایید، اما باید مقررات ضوابط خاصی را در نظر بگیرید و فرم های مربوط را تکمیل کنید. ...

بیشتر بخوانید
انتخاب کشور آمریکا برای تحصیل
انتخاب کشور آمریکا برای تحصیل

هر ساله تعداد دانشجویان بین المللی در ایالات متحده افزایش می یابد و دانشجویان بیشتر و بیشتری آمریکا را به عنوان مکانی برای گسترش تجربه‌ و ادامه‌ی تحصیل خود انتخاب می‌کنند. در واقع ، ایالات متحده اکنون محبوب ترین کشور برای دانشجویان بین المللی است. چرا بسیا ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: