مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
به دنیا آوردن فرزند در آمریکا

به دنیا آوردن فرزند در آمریکا

به دنیا آوردن فرزند در ایالات متحده

وقتی که در ایالات متحده بچه به دنیا می‌آورید، شهروند، غیرساکن یا دارنده کارت سبز بودن از نظر قانون تفاوتی ندارد. اگر فرزند خود را در ایالات متحده به دنیا بیاورید فرزند شما دارای حق شهروندی ایالات متحده خواهد بود.

با وجود این، مهم‌ترین چالش به دنیا آوردن بچه در ایالات متحده، چه فردی خارجی باشید یا نه، معمولاً پرداخت کردن صورت حساب است. به همین دلیل مهم است که تمام ذوج‌هایی که قصد فرزندآوری در ایالات متحده را دارند، شرکت بیمه‌گر را از برنامه‌های خود مطلع کنند. به این شکل طرح‌های بیمه آنها برای تحت پوشش قرار دادن مراقبت بارداری قابل‌تعدیل خواهد بود.

هزینه به دنیا آوردن فرزند در ایالات متحده

هزینه‌های زایمان در بیمارستان‌ها و همچنین ایالت‌های مختلف متغیر است. در جدول زیر میانگین هزینه‌های زایمان، مراقبت دوران بارداری و مراقبت از نوزادان، طبق داده‌های Truven Health Analytics نشان داده شده است. این جدول فاقد هزینه‌های مراقبت قبل از زایمان است که معمولاً هزینه‌ای بین ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار دیگر به صورت حساب کلی اضافه می‌کند.

نوع زایمان
طبیعی سزارین نوع بیمه
18000 دلار 28000 دلار تحت پوشش بیمه گر
14000 دلار 23000 دلار پرداخت توسط خود فرد
32000 دلار 51000 دلار هزینه ی کلی

در نظر داشته باشند که اگر بدون بیمه در ایالات متحده بچه به دنیا بیاورید، باید تمام هزینه‌های زایمان را پرداخت کنید. با وجود این، اگر یک شهروند باردار و بدون بیمه باشید، ممکن است در بعضی از ایالت‌ها واجد شرایط Medicaid شوید که می‌تواند در پرداخت صورت حساب‌های سنگین به شما کمک کند.

مزایای به دنیا آوردن فرزند در ایالات متحده

همان‌طور که گفته شد، برای به دنیا آوردن بچه در ایالات متحده لازم نیست حتما شهروند دائمی یا حتی موقت باشید. ایالات متحده از معدود کشورهایی است که حق شهروندی تولد را به کسانی که در خاک این کشور به دنیا می‌آیند اعطا می‌کند. به این معنی که هر کسی که در ایالات متحده به دنیا می‌آید به صورت خودکار شهروند این کشور محسوب می‌شود.

مزیت دیگر به دنیا آوردن فرزند در ایالات متحده این است که می‌توانید از طریق فرزندتان در این کشور گرین کارت بگیرید. وقتی که فرزند شما ۲۱ ساله می‌شود، بستگان درجه یک او واجد شرایط اقامت دائم خواهند شد. شهروندان آمریکا می‌توانند مسئولیت چند نفر از بستگان نزدیک خود به عهده بگیرند، بنابراین بسیار رایج است که شهروندان آمریکا تمام افراد خانواده خود را به ایالات متحده بیاورند. به همین دلیل گردشگری زایمان (birth tourism) (سفر به ایالات متحده و به دنیا آوردن بچه در آنجا برای دریافت شهروندی) در این کشور بسیار پرطرفدار است.

با وجود این، والد یک شهروند آمریکایی بودن حق زندگی در این کشور را به شما اعطا نمی‌کند. تا زمانی که فرد ۲۱ ساله نشود، از والدین یا دیگر اعضای خانواده او انتظار می‌رود تا به صورت قانونی و با استفاده از ویزای خودشان در خاک آمریکا حضور داشته باشند. توجه داشته باشید که اگر انگیزه‌های شما غیرقانونی محسوب شوند (مثلاً با استفاده از یک ویزای تورسیتی با هدف به دنیا آوردن بچه وارد ایالات متحده شده‌اید) ممکن است شهروندی شما مورد پذیرش قرار نگیرد.

اگر وضعیت شما قانونی است و فرزندتان می‌تواند مسئولیت شما را به عهده بگیرد، می‌توانید در صورتی که به شکل قانونی در ایالات متحده هستید با انطباق وضعیت خود درخواست گزین کارت بدهید یا از طریق فرایند کنسولی درخواست بدهید. 

چگونه برای فرزندتان شناسنامه بگیرید؟

وقتی که وارد بیمارستان می‌شوید یا فرزندتان به دنیا می‌آید، از شما خواسته می‌شود تا فرم‌هایی را پر کنید که برای مقامات مسئول ارسال می‌شوند تا شناسنامه فرزندتان صادر شود. در بعضی از بیمارستان‌ها مسئولیت این کار بر عهده خودتان است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل
محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل

زمانی که تصمیم میگیرید در آمریکا مشغول به تحصیل شوید گزینه های مختلفی برای زندگی و محل اقامت برای شما وجود دارد که در این مقاله این موارد را بررسی می کنیم ...

بیشتر بخوانید
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا

دانشجویان بین المللی معمولا مدت زمان زیادی که برای اخذ پذیرش از کالج و دانشگاه در آمریکا لازم است را جدی نمی گیرند. شما می توانید با دانستن این موضوع و برنامه ریزی دقیق مشکلی در زمان بندی و شروع تحصیلتان نداشته باشید. ...

بیشتر بخوانید
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده

شما می توانید به همراه خانواده ی خود برای تحصیل به آمریکا بیایید، اما باید مقررات ضوابط خاصی را در نظر بگیرید و فرم های مربوط را تکمیل کنید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: