مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ویزای کار آمریکا

ویزای کار آمریکا

میانگین حقوق در ایالات متحده بالاترین میزان در جهان محسوب می‌شود. طبق دفتر آمار کار ایالات متحده، پردرآمدترین مشاغل در ایالات متحده به این شرح هستند:

شغل میانگین دستمزد ساعتی

(دلار)

میانگین دستمزد سالیانه

(دلار)

دکتر 70-130

(بسته به حوزه فعالیت)

150-265 هزار

(بسته به حوزه فعالیت)

مدیر عامل 95 195 هزار
خلبان نامشخص 160 هزار
مدیرها 55-70

(بسته به حوزه فعالیت)

120-150 هزار

(بسته به حوزه فعالیت)

وکلا 68 140 هزار

حداقل دستمزد در ایالات متحده براساس قانون کار آن تعیین می‌شود. با این حال حداقل دستمزد ساعتی ثابت فدرال 7.50 دلار است.

مناطق دارای بالاترین حداقل دستمزد ساعتی

(دلار)

حداقل دستمزد
منطقه کلمبیا

(District of Colombia)

13.25
واشنگتن 12.00
ماساچوست 12.00
نیویورک 11.10
کالیفرنیا، آریزونا،کلرادو،مین 11.10

تعیین اینکه آیا یک حقوق خوب است یا نه بستگی به فاکتورهای زیادی دارد: شغل، تجربه کاری، تعداد افرادی که به حقوق شما وابسته هستند و عواملی دیگر. درست مانند خیلی از کشورهای دیگر، این مسئله به منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید هم بستگی دارد. هم ایالت و هم منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید فاکتورهایی مهم از نظر میزان دستمزد هستند. شرکت‌های واقع در مادر شهرها اغلب پول بیشتری به کارکنان خود می‌دهند، با این حال زندگی در یک شهر بزرگ معمولاً پرهزینه‌تر است. یکی از بهترین راه‌های فهمیدن اینکه در زمان درخواست کار باید به دنبال چه مقدار حقوق باشید مراجعه سایت living wage ایالت مربوطه است. حداقل دستمزد میزان حداقل پولی است که برای گذراندن زندگی به آن احتیاج دارید. برای اینکه حقوق شما حقوق خوبی باشد کارفرما باید مبلغی را به شما پرداخت کند که بیشتر از حداقل دستمزد ثابت است.

شرایط کار در آمریکا

اقتصاد آمریکا امسال نیز اقتصاد اول و برتر جهانی می باشد. مطمئنا باید از این اقتصاد برتر توقع داشت که فرصت های کاری بی شماری برای شهروندان داخلی و خارجی مهیا کند. نرخ بیکاری روبه کاهش آمریکا آن هم در چنین شرایطی که بیماری کرونا جهان را فراگرفته شاهدی بر این ادعاست. آمارهای موجود از اداره کار آمریکا (BLS) خود گویای این مطلب مهم است که در ژوئن سال 2020 نرخ بیکاری این کشور به 11.1% از نرخ 14.7% آوریل همین سال کاهش یافته است! این خود دستاورد مهمی برای اقتصاد ایالات متحده بوده و یکی از عوامل مهم در جذب نیروهای کار ماهر از سراسر جهان به سوی اقتصاد اول جهان است.

از سوی دیگر سطح درآمدی کارگران هم در آمریکا بالاتر از استاندارد جهانی است. مطابق آمار سال جدید، میانگین درآمد ماهانه کار در آمریکا حدودا 5032$ (دلار) می باشد که این در مقایسه با متوسط درآمدی در اقتصاد دوم جهان و رقیب اصلی آمریکا یعنی کشور چین 2811$ (دلار) درآمد بسیار ایده آل و خوبی برای مهاجران خارجی جهت یک زندگی مرفه و با استاندارد بالا محسوب می شود.

مهاجرت از طریق ویزای کاری آمریکا 

بهتر است قبل از مهاجرت تحصیلی به آمریکا در رشته هایی که در آمریکا برای کار بازار خوبی دارند دقت کافی را مبذول نمود تا در آینده برای اخذ ویزای کاری آمریکا دچار مشکل نشوید. سرمایه گذاری در آمریکا آخرین راه برای عزیزان است که قصد مهاجرت به آمریکا را دارند مهاجرت از طریق سرمایه گذاری کار مفید و به صرفه ای نیست و پیشنهاد می شود با تایپ ویزای دیگر حتی توریستی وارد کشور شد تا فرد اصطلاحا قاعده بازی را یاد گیرد و سپس سرمایه گذاری بکند چون سرمایه گذاری یک امر ریسکی است و امکان سوخت شدن سرمایه بسیار بالاست.

انواع ویزای کاری آمریکا عبارت است از:

  • ویزای H1B آمریکا
  • ویزای EB3 آمریکا

بهترین تایپ ویزا برای مهاجرت ویزای کاری است، از این جهت که اگر فرد موفق شود و کار پیدا کند یا با کارفرمایی قرارداد منعقد بکند مسیر رسیدن به اقامت برای فرد کوتاه و آسان تر می شود و با هر تایپ ویزایی غیر از کاری بخواهد وارد آمریکا بشود اینکه به اقامت آمریکا برسد روند طولانی مدت و سخت حقوقی و قانونی را باید پشت سر بگذارد.

ویزای کاری آمریکا یا  H1B

ویزای کاری آمریکا یا همان ویزای H1B ویزایی است که با داشتن آن ویزا میتوان به عنوان نیروی کار وارد آمریکا شد. ویزای کاری آمریکا را به آسانی نمی توان اخذ نمود و آن به این صورت است که حتما باید کارفرما یا موسسه یا شرکت خاصی در آمریکا پیدا شود که متقاضی کار فرد باشند و از قبل اطلاعیه جستجوی کارمند خود را در آمریکا به مدت 3 ماه آگهی کرده باشند، اگر نیروی کاری خود را پیدا نکنند می تواند فرد خارجی را استخدام نماید که درصد کاریابی از این طریق به 20% حتی پایین تر می رسد.

مهاجرت از طریق ویزای کاری از انجایی که فرد به درآمد میرسد آرامش روانی را فراهم می کند به این دلیل که فرد مهاجر تنها به اندوخته مالی از پیش داشته خود اکتفا نمی کند و حقوق و مزایایی دریافت می کند. این ویزای کاری بیشتر به افرادی تعلق میگیرد که حداقل مدرک لیسانس داشته باشند و اگر مدرک تحصیلی ندارند بتوانند سابقه کاری معقول و مناسبی ارائه دهند از مزایای این ویزا این است که به فرد امکان می دهد که همراه داشته باشد و ویزای همراه به همسر و فرزند زیر 18 سال تعلق میگیرد. روند اخذ ویزای کاری آمریکا حدودا یکسال طول میکشد.




ویزای کاری J1 و P آمریکا

این ویزا برای تبادل نیرو جهت کار در زمینه های آموزش و پرورش، تدریس و یا تحقیق می باشد. برای اخذ این ویزا دوره هایی توسط کارفرما برگزار می شود که فرد باید در آن ها شرکت نماید. کارفرما می تواند شرکت، شخص و یا نهاد دولتی باشد. متقاضیان می توانند این ویزا را به مدت 7 سال تمدید کنند ولی امکان تبدیل این ویزا به ویزا دیگری وجود ندارد. بعد از پایان یافتن اعتبار ویزا متقاضی باید خاک آمریکا را به مدت 2 سال ترک نماید و برای مهاجرت به کشور باید ویزای کار دیگری دریافت نماید. یکی دیگر از انواع ویزاهای کاری ویزا نوع P می باشد، اعتبار این ویزا یک ساله می باشد که برای هنرمندان و ورزشکاران صادر می گردد. این ویزا نیز انواع مختلفی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • ویزای کاری P1: برای ورزشکارانی صادر می شود که در دنیا شناخته شده اند.
  • ویزای کاری P2: هنرمندانی که قصد مهاجرت به این کشور دارند باید از این ویزا استفاده نمایند.
  • ویزای کاری P3: این ویزا برای مربیان ورزشی و هنری صادر می گردد.
  • ویزای کاری P4: این ویزا برای همراهان هنرمندان و ورزشکاران می باشد.

ویزای کاری E1 آمریکا

می توان گفت ویزای کاری E1، ویزای تجاری می باشد، این ویزا جهت صادرات و واردات و گسترش تبادل کالا می باشد. برای دریافت این ویزا شخص نمی تواند اقدام کند و حتما باید شرکت و یا موسسه ای برای دریافت آن اقدامات لازم را انجام دهد. برای دریافت این ویزا سرمایه اولیه ای تعیین نشده است ولی فرد باید به طور مستمر سرمایه گذاری انجام دهد. اعتبار این ویزا برای مدت 2 تا 5 سال می باشد. نوع کار باید تجاری باشد و یکی از طرف های قرار داد باید کشور آمریکا باشد، همچنین باید به این نکته اشاره کرد، فردی می تواند این ویزا را دریافت نماید که شهروند کشورهای تایید شده آمریکا باشد.

ویزای کاری E2 آمریکا

با دریافت این نوع ویزا فرد باید نوعی سرمایه گذاری انجام دهد و با ارائه یک بیزینس پلن یا برنامه تجاری می تواند ویزا را دریافت نماید. سرمایه اولیه تعیین شد 80000$ (دلار آمریکا) می باشد. این سرمایه می تواند تا میزان 200000$ (دلار آمریکا) افزایش یابد. یکی از مواردی که در اخذ این ویزا اهمیت دارد میزان سرمایه اولیه می باشد. اگر فردی نتواند سرمایه اولیه را ارائه دهد امکان رد درخواستش وجود دارد. در این نوع ویزا فرد می تواند همراه با خود داشته باشد و همراهان می توانند در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند. متقاضی باید از 3 یا 4 نیرو کاری استفاده نماید و این افراد را بیمه کند متقاضی باید به عنوان کارفرما یا نیروی کار در شرکت مشغول به کار شود، و نمی تواند در شرکت های دولتی استخدام شود.

مدت زمان ویزای کار آمریکا

بیشترین مهلتی که فردی با ویزای کاری می تواند در کشور آمریکا مقیم باشد حداکثر تا 3 سال است و اینگونه است که امکان تمدید این نوع ویزا تا 3 سال دیگر نیز وجود دارد و در طول این زمان کارفرمای وی می تواند برای کارمند خود در صورت صلاحدید درخواست گرین کارت آمریکا و کارت اقامت آمریکایی را نماید و با گذشت حدود 6 سال در صورتی که هیچگونه تغییری در وضعیت گرین کارت و اقامتی کارمند صورت نپذیرد فرد باید خاک آمریکا را ترک کند و مجدد و با مدارک کامل برای ویزای کار آمریکا اقدام کرده و درخواست بدهند.

مدارک مورد نیاز ویزای کاری آمریکا عبارتند از:

  • پاسپورت دارای اعتبار و مدارک هویتی
  • جاب آفر و پیشنهاد کاری و دعوتنامه کاری
  • هزینه مصاحبه سفارت
  • مدارک مالی نشان دهنده توانایی مالی

البته کمتر کسی است که در آمریکا اشتغال داشته باشد اما نتواند اقامت بگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آمریکا به مقاله مهاجرت به آمریکا رجوع نمایید. معمولا راه های کاریابی در آمریکا متفاوت و گوناگون است و متقاضیان همواره می توانند از دوستان و خویشاوندان خود در کشور آمریکا استفاده کنند و از آنها بخواهند که معرف و رابط به شرکت یا شخص حقوقی یا کارفرمای خاصی در کشور آمریکا باشند. هزینه زندگی در آمریکا به صورت میانگین بستگی به شهر زندگی بین 1200$ تا 1500$ (دلار آمریکا) می باشد.

موسسات کاریابی در آمریکا

از راه های دیگر این است که فرد می تواند با مراجعه به سایتهای کاریابی و یا موسسات یا شرکت های کاریابی رجوع نماید و رزومه کاری خود را به این شرکت ها ارسال کند و معمولا این شرکت ها در قبال کاری که می کنند و قراردادی که برای فرد تنظیم می نمایند دستمزد و حق الزحمه اخذ می کنند.

در زیر نمونه ای از موسسات کاریابی آمریکا را قید می کنیم:

  • موسسه کاریابی Work bridge associate
  • موسسه کاریابی اپل وان (Apple One)
  • موسسه کاریابی نشنال ایونت
  • موسسه کاریابی جاب اسپرینگ آمریکا
  • موسسه کاریابی رابرت هلف آمریکا


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده

شما می توانید به همراه خانواده ی خود برای تحصیل به آمریکا بیایید، اما باید مقررات ضوابط خاصی را در نظر بگیرید و فرم های مربوط را تکمیل کنید. ...

بیشتر بخوانید
کار در حین تحصیل در آمریکا
کار در حین تحصیل در آمریکا

با برنامه ی work/study می توانید در حین تحصیل در امریکا کار کنید، و اگر دانشجوی مقطع ارشد باشید فرصت های شغلی بسیار خوبی خواهید داشت ...

بیشتر بخوانید
مسیر تحصیل دانشجویان بین المللی در آمریکا
مسیر تحصیل دانشجویان بین المللی در آمریکا

شروع تحصیل در آمریکا با اخذ پذیرش از دانشگاه ها آغاز می شود و با دریافت ویزای دانشجویی آمریکا،زندگی دانشجویی شما و رویای آمریکایی آغاز می شود ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: