مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ده کشور برتر برای تحصیل در سال 2020

ده کشور برتر برای تحصیل در سال 2020

در یک نظرسنجی از بیش از 30،000 دانشجوی خارجی، اکثر دانشجویان اظهار داشتند که به‌ هنگام تصمیم‌ گیری برای انتخاب مکان تحصیل خود در خارج از کشور، کشور را به دانشگاه یا دوره‌ی تحصیلی خاص ترجیح می‌دهند. آن‌ها همچنین گفتند که به‌هنگام انتخاب یک دوره‌ی تحصیلی در خارج از کشور، مهمترین عوامل را در نظر می‌گیرند. این مقاله، براساس بازخوردهای این دانشجویان، نوشته شده است.

رتبه‌ بندی کشورها، بر اساس 7 عامل زیر انجام شده است:

  • رسیدن به اهداف شغلی؛
  • رشد و توسعه‌ی فردی؛
  • تجربه‌ی فرهنگ یا سبک زندگی جدید؛
  • دسترسی به کیفیت آموزشی بالاتر؛
  • داشتن ماجراجویی؛
  • پیدا کردن دوستان جدید یا گسترش شبکه‌ی شغلی خود؛
  • یادگیری یک زبان جدید؛

10 کشور برتر برای تحصیل 2020

10- فرانسه

شماره‌ی 10 این فهرست، متعلق به کشوری است که غذاها، فرهنگ و شراب آن را می‌توان در یک کلمه توصیف و خلاصه کرد: غنی! برای دانشجویانی که می‌خواهند خود را در یک فرهنگ جدید غوطه‌ور سازند، فرانسه گزینه‌ی مناسبی است. فرانسوی‌ها به غذاها و شراب‌های خود افتخار می‌کنند و نواحی گوناگون فرانسه، بطری‌های شراب مخصوص به خود را دارند. اگرچه هر منطقه در فرانسه، دارای نوسیدنی خاص خود است، پاریس به‌خاطر مُد، غذا، هنر و رومانس بسیار معروف است. در حالیکه تحصیل در پاریس همیشه ایده‌ی خوب و مناسبی است، شما می‌توانید زندگی دانشجویی گسترده را در شهرهای دیگر فرانسه نیز پیدا کنید- شهرهایی همچون لیل، تولوز، گرنوبل یا لیون. اگر می‌خواهید بر روی پتوی پیک‌نیک خود در میدان شان دو مارس پاریس دراز بکشید یا از سواحل زیبای شهر نیس لذت ببرید، حتماً به فرانسه بیایید.

9- اسپانیا

اسپانیا، یک انتخاب محبوب در بین دانشجویان خارجی و گزینه‌ی مورد علاقه‌ی کسانی است که به‌دنبال تجربه‌ی یک فرهنگ و سبک زندگی جدید هستند. چه در حال امتحان کردن غذای تاپاس در خیابان‌های شهر سویا باشید و چه به کشف معماری آنتونی گائودی در شهر بارسلونا بپردازید، فرصت‌های زیادی برای تجربه کردن در اسپانیا وجود دارد. برای کسانی که به‌دنبال ماجراجویی هستند، اسپانیا فرصت‌های بسیاری در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد: با قطار، از شهرهای مورهای آندولس دیدن کنید، در والنسیا، از کوه به دریا سفر کنید یا شب را در جزیره‌ی ایبیزا، به رقص بگذرانید. با دانشگاه‌هایی که قدمت آن به سال 1218 می‌رسد، اسپانیا طیف گسترده‌ای از فرصت‌های مطالعاتی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. ماجراجویی بزرگ بعدی شما، می‌تواند در اسپانیا باشد، پس چرا از آن، بهره نبرید؟

8- بریتانیا

از محیط شلوغ شهری لندن گرفته تا خیابان‌های قرون وسطایی ادینبورگ، دانشجویان خارجی قطعاً عاشق تحصیل در بریتانیا خواهند شد. با توجه به دانشگاه‌های معروفی همچون آکسفورد و کمبریج و کلی دانشگاه باکیفیت دیگر در سراسر بریتانیا، این کشور، دومین کشور جهان بواسطه‌ی دسترسی به آموزش باکیفیت بالاست. با وجود دانشگاه در تقریباً تمام شهرها، دسترسی به زندگی مهیج دانشجویی در این کشور تضمین شده است! با قرار گرفتن در رده‌ی چهارم جهان بواسطه‌ی فرهنگ و سبک زندگی خود، تجربه‌های زیادی برای انجام دادن، خارج از کلاس درس وجود دارد. از نوشیدن چای عصرگاهی، از قلعه‌های موجود در تپه‌ها گرفته تا مناطق کوهستانی، از سوسیس و پوره‌ی سیب‌زمینی گرفته تا ماهی و چیپس، شما قطعاً تجربه‌ی دلنشینی در انگلستان خواهید داشت.




7- هلند

اگر کافه‌های دنج، مزارع بزرگ لاله و پیاده‌روهایی در اندازه‌ی یک کانال، توجه شما را به‌سمت خود جلب می‌کند، هلند باید مقصد مطالعاتی بعدی شما باشد! دانشگاه‌های هلند که به تسلط بسیار بالا به زبان انگلیسی معروف هستند، دوره‌های تحصیلی زیادی را به زبان انگلیسی در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهند. بنابراین، فرصت‌های زیادی برای دانشجویان خارجی وجود دارد تا دوره‌ی آموزشی مورد نظر خود را پیدا کنند. اگر انگلیسی زبان مادری شماست، زبان هلندی یکی از ساده‌ترین زبان‌ها برای یادگیری به‌حساب می‌آید! برای دانشجویانی که به‌دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های خود هستند، چشم‌انداز تخت هلند به‌معنی این است که افراد به همه جا با دوچرخه می‌روند. مردم هلند همچنین، مردم بسیار تحمل‌پذیر و باطاقتی هستند. بنابراین، شما می‌توانید در کشوری که برحسب رشد و توسعه‌ی فردی در جهان، رتبه‌ی ششم را دارد، نظرات خود را آزادانه بیان کنید.

6- سوئد

این کشور اسکاندیناوی که به‌ خاطر مبلمان‌های تخت و پهن، کوفته و گروه موسیقایی ABBA معروف است، چیزهای زیادی برای تجربه کردن دارد. شما می‌توانید بزرگ‌ترین دانشگاه‌های سوئد را در استکهلم، اوپسالا و لوند پیدا کنید، اما بیش از 30 دانشگاه برای انتخاب کردن وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها، یکی را انتخاب کنید. سوئد که رتبه‌ی اول جهان را برحسب اهداف شغلی بزرگ در اختیار دارد، صحنه‌ی رشد سریع استارت‌آپ‌ها شده و تسلط بالای مردم این کشور به زبان انگلیسی، به‌معنی آن است که دانشجویان خارجی، بعد از فارغ‌التحصیلی، فرصت‌های زیادی در اختیار دارند. با رقص در فستیوال‌های رقص تابستانی، خوردن کلوچه‌های سرشاز از خامه در فستیوالFat Tuesday  یا گرفتن حمام آفتاب در جزایر آرگی‌پلاگو، همچون یک سوئدی جشن بگیرید. سوئد همچنین کشوری با عجایب و شگفتی‌های نوآورانه‌ی زمستانی است.

5- ایالات متحده‌ی آمریکا

برای بسیاری از دانشجویانی که به‌دنبال تحصیل در خارج از کشور خود هستند، ایالات متحده‌ی آمریکا، فرصت‌های بی‌شماری را برای یافتن یک تجربه‌ی تحصیلی کامل فراهم می‌کند. این کشور وسیع و بزرگ که بین اقیانوس‌های اطلس و آرام کشیده شده، در هر ایالت خود، تجربه‌های منحصربه‌فردی را در اختیار شما قرار می‌دهد. نامیدن ایالات متحده‌ی آمریکا به عنوان سرزمین فرصت‌ها، ممکن است اغراق‌آمیز نباشد: ایالات متحده‌ی آمریکا برحسب دسترسی به کیفیت آموزشی بالا و فرهنگ و سبک زندگی منحصربه‌فرد خود، در رتبه‌ی پنجم جهان قرار دارد! اگر می‌خواهید بین کلاس‌های درس خود، کمی تفریح هم داشته باشید، آمریکا گزینه‌ی مناسبی است. چه به‌دنبال استفاده از سواحل آفتابی کالیفرنیا باشید، یا بهترین تاکو (پیراشکی مکزیکی) را در تگزاس امتحان کنید یا بخواهید در وال‌استریت نیویورک کار کنید، چرا 'خانه‌ی شجاعان' را به خانه‌ی اصلی خود تبدیل نکنید؟

4- سوئیس

در سوئیس، کیفیت زندگی و در نتیجه، کیفیت آموزش و تحصیل بسیار بالاست. در حالیکه سوئیسی‌ها بواسطه‌ی شکلات، پنیر، ساعت و چاقوهای ارتشی خود در سطح بین‌المللی شناخته شده‌اند، آیا می‌دانستید دانشگاه‌های آن‌ها دارای رتبه‌های بالای جهانی هستند؟ دانشگاه‌های سوئیس با ارائه‌ی یک محیط خلاقانه برای دانشجویان و محققان، پیوسته در رتبه‌های بالای بین‌المللی قرار می‌گیرند. با میزبانی از مقر اروپایی نهادهای بین‌المللی بزرگ مرتبط با سازمان ملل، جمعیت بین‌المللی بزرگ حاضر در سوئیس، امکان ملاقات با دانشجویان سراسر جهان را برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. سوئیس، به‌عنوان کشوری زیبا سرشار از چشم‌اندازهای خیره‌کننده و شهرهایی در سطح و کلاس جهانی، یکی از امن‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. بنابراین، دانشجویان همیشه در این خانه‌ی جدید خود، احساس راحتی می‌کنند.

3- آلمان

آلمان که سومین گزینه‌ی محبوب تحصیلی در جهان و اولین گزینه در اروپاست، یک انتخاب مناسب برای تحصیل دانشجویان خارجی است. چه به حس و حال و فضای شهری در شهرهایی مانند مونیخ، برلین یا فرانکفورت علاقه‌مند باشید و چه به شهرهای افسانه‌ی پریانی همچون ماربورگ و فرایبورگ، شما قطعاً در آلمان، آموزش در سطح و کلاس جهانی را با قیمت‌هایی عالی دریافت می‌کنید! دانشجویان خارجی، فارغ از شهروندی اتحادیه‌ی اروپا، می‌توانند در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد در آلمان به‌صورت رایگان تحصیل کنند. پول تحصیل را در جیب خود بگذارید  یک بلیط قطار به یکی از کشور همسایه‌ی اروپایی خود تهیه کنید یا در یکی از چندین فستیوال موجود در این کشور، حضور به‌هم رسانید. با اتمام تحصیلات، فرصت‌ها در آلمان، به‌پایان نمی‌رسد. آلمان به‌عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا، در موقعیت مناسبی برای کمک به شما در دستیابی به اهداف شغلی‌تان قرار دارد.




2- استرالیا

سفری به 'استرالیا' داشته باشید تا بدانید چرا این کشور، یک گزینه‌ی مناسب برای یک تجربه‌ی تحصیلی استثنایی در جهان است. با وجود 9 منطقه‌ی متمایز و 20 مکان که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، همچون Great Barrier Reef و خانه‌ی اُپرای سیدنی، چیزهای زیادی برای تجربه و کشف در این کشور قاره‌ی اقیانوسیه وجود دارد. چه بخواهید از آرامش سواحل Gold Coast لذت ببرید و چه از ماجراجویی در آلپ استرالیا، مطمئناً از خانه‌ی جدید خود در استرالیا لذت خواهید برد. استرالیا با داشتن رتبه‌ی سوم بر حسب دسترسی به آموزش با کیفیت بالا در جهان، به داشتن دانشگاه‌های برجسته و معتبر در شهرهایی همچون ملبورن، سیدنی و بریزبن افتخار می‌کند. این کشور همچنین در رتبه‌ی سوم کشورهایی که بیشتری توانایی برای پیدا کردن دوست در آن وجود دارد و همچنین رتبه‌ی هفتم بر حسب پیشرفت و توسعه‌ی فردی قرار دارد که این موضوع اثبات می‌کند که استرالیا جدا از آموزش و تحصیل، چیزهای زیادی برای عرضه کردن دارد.

1- کانادا

کانادا که به واسطه‌ی زیبایی طبیعی بکر و دست‌نخورده، مردمان محلی مهربان و خوشرو و فرهنگ تحمل و تنوع شناخته شده است، انتخاب مناسبی برای دانشجویانی است که به‌دنبال تحصیل در خارج از کشور مادری خود هستند. دانشگاه‌های کانادا به داشتن نوآوری، به‌ویژه در شاخه‌های کامیپوتر و فن‌آوری اطلاعات شناخته شده‌اند. اگرچه هزینه‌های تحصیل در کانادا به‌شکل قابل‌توجهی پایین‌تر است، دانشگاه‌های این کشور می‌توانند با دانشگاه‌های ایالات متحده‌ی آمریکا یا انگلیس رقابت کنند. به‌لطف سیاست چند فرهنگی خود، کانادا از تنوع قومی زیادی برخوردار است و از اقصی نقاط جهان، پذیرای افراد گوناگون است. اکثر کانادایی‌ها به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، اما فرانسه زبان مادری یک پنجم کانادایی‌هاست. بنابراین، این کشور مکان مناسبی برای یادگیری هر دو زبان است. در خارج از کلاس درس، نیز چیزهای زیادی برای تجربه کردن وجود دارد، به‌خصوص برای دوستداران طبیعت که می‌توانند در طبیعت زیبا و وسیع این کشور، به کوهنوردی، اسکی و شنا بپردازند. شما می‌توانید از تمام موارد فوق‌الذکر با آگاهی از این موضوع لذت ببرید که کانادا از یک محیط امن و دوستانه برخوردار است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل
محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل

زمانی که تصمیم میگیرید در آمریکا مشغول به تحصیل شوید گزینه های مختلفی برای زندگی و محل اقامت برای شما وجود دارد که در این مقاله این موارد را بررسی می کنیم ...

بیشتر بخوانید
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا

دانشجویان بین المللی معمولا مدت زمان زیادی که برای اخذ پذیرش از کالج و دانشگاه در آمریکا لازم است را جدی نمی گیرند. شما می توانید با دانستن این موضوع و برنامه ریزی دقیق مشکلی در زمان بندی و شروع تحصیلتان نداشته باشید. ...

بیشتر بخوانید
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده

شما می توانید به همراه خانواده ی خود برای تحصیل به آمریکا بیایید، اما باید مقررات ضوابط خاصی را در نظر بگیرید و فرم های مربوط را تکمیل کنید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: