مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل رایگان در آمریکا

تحصیل رایگان در آمریکا

دلیل اصلی اینکه مردم برای مقطع کارشناسی ارشد خود، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب می کنند، تجربه جدیدی است که کسب می کنند. علاوه بر شیوه زندگی جدید دانشگاهی، زندگی در کشوری دیگر و غوطه ور شدن در یک فرهنگ متفاوت، ما را وادار می کند تا با محیط جدید خود سازگارتر شویم.

تصمیم ‌گیری در مورد تحصیل در ایالات متحده سخت است چون گزینه‌های خیلی زیادی وجود دارد. فکر کردیم شاید دوست داشته باشید بدانید که طبق آمار سال 2021 Times Higher Education World University Rankings دانشگاه‌های برتر در ایالات متحده کدام دانشگاه‌ها هستند. صد و هشت و یک دانشگاه و کالج ایالات متحده در بین بهترین‌ها هستند و هر وقت بخواهید در ایالات متحده تحصیل کنید همیشه یک گزینه ی برتر در دسترس شما است. تقریباً تمام ایالت‌ها و 130 شهر در فهرست دانشگاه‌های برتر قرار دارند. ایالت کالیفرنیا با داشتن 15 دانشگاه دارای بیشترین تعداد است. نیویورک با 13، تگزاس با 12 و ماساچوست با 10 دانشگاه در رده‌های بعدی قرار دارند. دانشگاه‌های برتر در این رنکینگ در این ایالت‌‌ها متمرکز هستند و به داشتن فرصت‌های تحصیلی در مقاطع بالا معروف هستند. پنج دانشگاه برتر در کالیفرنیا و ماساچوست قرار دارند.

تحصیل رایگان در مدارس آمریکا

تحصیل رایگان در مدارس دولتی آمریکا امکان پذیر است اما شما به عنوان دانش آموز بین الملل نمی توانید به راحتی پذیرش این نوع مدارس را اخذ نمایید بنابراین برای تحصیل رایگان در آمریکا باید بر اساس شایستگی خود از کمک هزینه های تحصیلی و یا زندگی بهره مند شوید تا بتوانید هزینه های خود را کاهش دهید. معمولا مدارس خصوصی می توانند با بودجه های دولتی و یا کمک های مراکز مختلف بر اساس نیازمندی دانش آموزان، داشتن معدل بالا، موفقیت در مسابقات تعیین شده مبالغ مشخصی را به عنوان کمک هزینه، تخفیف در شهریه یا جوایز در نظر بگیرند. معمولا در این مقطع دریافت بورسیه تحصیلی رقابتی و سخت می باشد.

تحصیل رایگان در دانشگاه های آمریکا

در آمریکا دانشگاه های متفاوتی وجود دارد. دانشگاه های دولتی که پذیرش دانشجو به صورت محدود دارند و اخذ پذیرش از آنها سخت و رقابتی خواهد بود اما امکان تحصیل رایگان در آمریکا را برای شما فراهم می آورند. دانشگاه های خصوصی، کالج هایی نیز وجود دارد اما قطعا تحصیل رایگان در آمریکا را به صورت مستقیم ندارند. بلکه در صورتی می توانید به رایگان تحصیل نمایید که شرایط لازم برای اخذ کمک هزینه و یا بورسیه تحصیلی را داشته باشید. معمولا هزینه تحصیل در آمریکا برای دانشجویان بین الملل در سال بسته به رشته، دانشگاه و طول دوره بین 5 تا 50 هزار دلار آمریکا در نظر گرفته می شود. در ادامه شرایط تحصیل رایگان در مقاطع مختلف دانشگاهی را با هم بررسی می نماییم.

تحصیل رایگان در آمریکا برای مقطع کارشناسی

مقطع کارشناسی در کشور آمریکا عموما 4 ساله می باشد اما شما می توانید در برخی کالج ها یک دوره دو ساله را پشت سر گذاشته و سپس برای لیسانس اقدام نمایید. دانشگاه های دولتی این امکان را برای شما فراهم می آورند تا بتوانید تحصیل رایگان در آمریکا داشته باشید اما باید بدانید به عنوان دانشجوی بین الملل شانس بالایی برای ورود به این دانشگاه ها ندارید. این نقطه پایان برای تحصیل رایگان در آمریکا نیست شما می توانید از کمک های سخاوتمندانه مراکز علمی و دانشگاه های متعدد کشور آمریکا بهره لازم را داشته باشید. هر دانشگاه استانداردی را برای اهداء کمک هزینه یا بورسیه دانشجویی در نظر می گیرید و متقاضی در صورت کسب امتیاز لازم می تواند تحصیل رایگان در آمریکا داشته باشد. برای اخذ بورسیه تحصیلی شما باید مدارک تحصیلی قوی ارائه نمایید. معدل مقطع دبیرستان شما باید در سطح A باشد یعنی بالاتر از 18، سطح دانش زبان انگلیسی شما نیز باید یا آیلتس 6 باشد و یا نمره تافل 100 باشد. عموما در مقطع کارشناسی دانشگاه ها آزمون هایی را نیز مرتبط با رشته در نظر می گیرند مانند SAT که باید بتوانید حد نصاب لازم را کسب نمایید تا بتوانید تحصیل رایگان در آمریکا داشته باشید.

تحصیل رایگان در آمریکا برای مقطع کارشناسی ارشد

سیستم آموزش در کشور آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد 1 یا 2 سال تحصیلی می باشد که بسته به رشته و دانشگاه متفاوت می باشد. شما برای تحصیل رایگان در آمریکا می توانید با ارائه رزومه تحصیلی و علمی خود از دانشگاه مورد نظر پذیرش داشته باشید. برخی دانشگاه ها نیز این شرایط را فراهم نموده اند تا با گذراندن ترم اول و کسب نمرات عالی بتوانید از تخفیفات در شهریه بهره مند شوید. شما برای دریافت بورسیه تحصیلی و در واقع تحصیل رایگان در آمریکا باید مقالات علمی در سطح ژورنال های بین المللی داشته باشید. همچنین ارائه مدارک تحصیلی معتبر با نمرات بالا، ارائه نمره زبان انگلیسی با تافل یا ایلتس نیز الزامی است. شما در کنار موارد ذکر شده باید در برخی رشته ها نمره GMAT و در برخی رشته ها GRE داشته باشید.

تحصیل رایگان در مقطع دکتری در آمریکا

تحصیل در مقطع دکترا در آمریکا مستلزم آن است که شما بتوانید مرتبط با رشته و فیلد کاری خود استاد راهنمایی بیابید تا به شما پذیرش دهد. اساتید راهنما با بررسی رزومه شما می توانند به شما پذیرش با بورسیه یا بدون بورسیه دهند. در صورت اخذ بورسیه تحصیلی می توانید تحصیل رایگان در آمریکا داشته باشید. برای این موضوع شما باید بتوانید در رشته مورد نظر خود سوابق علمی ارزشمندی ارائه کنید. داشتن تحقیقات علمی معتبر در سطح جهانی، نمرات عالی در مقاطع قبلی از دانشگاه های معتبر دنیا، توصیه نامه از اساتید، دانش زبان کافی و قابل ارائه می تواند به شما کمک نماید تا تحصیل رایگان در آمریکا را تجربه نمایید. دوره تحصیلی شما معمولا بسته به رشته انتخابی بین 4 تا 6 سال به طول می انجامد و شامل دروس تئوری و تحقیقات عملی خواهد بود. در این دوره شما حتی می توانید به عنوان دستیار یک استاد فعالیت نمایید که یا در بخش تدریس یا بخش تحقیق خواهد بود و به شما کمک خواهد نمود تا بتوانید هزینه های زندگی خود را نیز تا حد بسیار زیادی پوشش دهید.




بورسیه تحصیلی در آمریکا

بورسیه تحصیلی آمریکا منطقی ترین روش برای تحصیل رایگان در آمریکا می باشد. کشور آمریکا همه ساله برای حمایت از افراد نخبه و با استعداد دنیا که پتانسیل مالی قوی ندارند، بودجه ایی را در نظر می گیرد. این بودجه می تواند از مالیات های حاصل از کشور و یا بودجه مراکز تحقیقاتی یا دانشگاه ها باشد. شما می توانید بر اساس استعداد خاص خود یا شایستگی کافی بر اساس رشته و دانشگاه اقدام نمایید. داشتن رزومه قوی علمی یا ورزشی، شرکت در آزمون های مشخص، مقالات متعدد، سطح زبان انگلیسی قوی می تواند موجب آن شود تا شما بتوانید از یک کالج یا دانشگاه در کشور آمریکا پذیرش همراه با بورسیه دریافت نمایید. این بورسیه ها می تواند به صورت پکیج کامل شامل هزینه تحصیل و زندگی شما باشد یا آنکه بخشی از هزینه های تحصیلی شما را پوشش دهد.

شرایط کار دانشجویی در آمریکا

در کشور پرهزینه ایی نظیر آمریکا یکی از مواردی که می تواند به شما کمک کند تا بتوانید هزینه های تحصیل و زندگی خود را مدیریت نمایید، کار ضمن تحصیل در آمریکا می باشد. طبق قانون این کشور شما به عنوان دانشجوی بین الملل می توانید در هفته بصورت پاره وقت یعنی 20 ساعت در هفته مشغول بکار شوید. این کار می تواند در محیط دانشگاه یا خارج از آن باشد. بسته به نوع کار و توافق شما با کارفرما بین 9 تا 10 دلار در ساعت دستمزد خواهید داشت. ضمنا شما می توانید در ایام تعطیلات به صورت تمام وقت فعالیت داشته باشید و از این طریق کسب درآمد نمایید. در مقطع دکترا حتی میتوانید به عنوان دستیار استاد راهنمای خود کار کنید. یعنی یا در مقاطع پایین تر تدریس کنید (TA) و یا در بحث تحقیقاتی فعالیت داشته باشید (RA) و از این روش هم رزومه کاری داشته باشید و هم کسب درآمد کنید.

بهترین دانشگاه های آمریکا برای ایرانیان

دانشگاه یا کالج انتخابی شما برای تحصیل می تواند تأثیر بسیار زیادی بر بقیه عمر شما داشته باشد. آمریکا کشوری بسیار ایده آل برای تحصیل و زندگی می باشد و دانشگاه های آمریکا برای ایرانیان و سایر مردم دنیا شناخته شده و بسیار باارزش می باشند.

دانشگاه های برتر آمریکا 2021
رتبه ی جهانیرتبه در آمریکادانشگاهاستانشهر
2
1دانشگاه استنفوردکالیفرنیااستنفورد
32دانشگاه هارواردکمبریجماساچوست
4
3انستیتو تکنولوژی کالیفرنیاکالیفرنیاپاسادنیا
54دانشگاه ماساچوستکمبریجماساچوست
7
5دانشگاه کالیفرنیاکالفرنیاباراکلی
86دانشگاه یلConnecticut
New Haven
97دانشگاه پریستوننیوجرسیپریستون
108دانشگاه شیکاگوایلی نوشیکاگو
129دانشگاه جانزهاپکینزمری لندبالتیمور
1310دانشگاه پنسیلوانیافیلادلفیاپنسیلوانیا

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

بعد از اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه یا کالج مورد نظر در آمریکا، باید جهت ورود به این کشور ویزای F یا M نیز دریافت کنید. در شرایط فعلی و روابط بین ایران و آمریکا تنها راه ورود ایرانی ها روش تحصیلی است اما دریافت ویزا بسیار سخت شده است و نظر افیسر پرونده در پذیرش یا رد نمودن ویزا بسیار تاثیر گذار است. به همین دلیل با وجود ارائه کامل مدارک نیز، تضمینی برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا وجود ندارد. از آنجایی که آمریکا در ایران سفارتی ندارد برای انجام مراحل مربوط به دریافت ویزا می توانید به سفارت آمریکا در خاک کشور های اطراف ایران نظیر امارات متحده عربی یا ترکیه مراجعه کنید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا در ذیل ذکر شده است؛

  • گذرنامه معتبر؛
  • عکس پاسپورتی؛
  • پرداخت هزینه درخواست و رسید آن؛
  • تاییدیه فرم درخواست DS-160؛
  • فرم I-20؛
  • برگه مربوط به تمکن مالی؛
  • گواهی سو پیشینه کیفری؛
  • ترجمه و اصل کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت (مربوط به آقایان)؛
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل
محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل

زمانی که تصمیم میگیرید در آمریکا مشغول به تحصیل شوید گزینه های مختلفی برای زندگی و محل اقامت برای شما وجود دارد که در این مقاله این موارد را بررسی می کنیم ...

بیشتر بخوانید
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا

دانشجویان بین المللی معمولا مدت زمان زیادی که برای اخذ پذیرش از کالج و دانشگاه در آمریکا لازم است را جدی نمی گیرند. شما می توانید با دانستن این موضوع و برنامه ریزی دقیق مشکلی در زمان بندی و شروع تحصیلتان نداشته باشید. ...

بیشتر بخوانید
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده

شما می توانید به همراه خانواده ی خود برای تحصیل به آمریکا بیایید، اما باید مقررات ضوابط خاصی را در نظر بگیرید و فرم های مربوط را تکمیل کنید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: