مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل مهندسی در آمریکا

تحصیل مهندسی در آمریکا

دانشجویان بین المللی که میخواهند در یکی از رشته های مهندسی در آمریکا تحصیل کنند، باید در نظر داشته باشند که گروه مهندسی یک زمینه ی در حال رشد است که دارای چشم انداز شغلی عالی و حرفه ای در آمریکا و سایر کشورهای جهان می باشد، دانشجویانی که به ریاضی و علوم علاقه زیادی دارند، بهتر است تحصیل در رشته های مهندسی را در نظر بگیرند و  در این گروه تحصیلی تخصص های مختلفی ارائه داده می شود. برنامه‌ های مختلف و بی شماری برای مدرک مهندسی در سراسر ایالات متحده وجود دارند که دانشجویان بین المللی می توانند از میان آنها رشته ی مورد نظر خود را انتخاب کنند. مهندسی این امکان را به افراد می دهد تا افراد با استفاده از علوم و ریاضیات، انواع مختلف ساختارها، ماشین آلات و فرایندهای مختلف را طراحی کنند و به کار گیرند. مهندسی به دلیل فرصت های شغلی و جبران خسارتی که در اختیار دارد، به یک حوزه مطالعاتی بسیار محبوب تبدیل شده است. مهندسی یک موضوع چالش برانگیز و در عین حال ارزشمند است که شامل ریاضیات، علوم و دانش عملی برای طراحی، ساخت و حل مسئله است.

چرا در آمریکا مهندسی بخوانیم؟

دانشجویانی که در رشته مهندسی تحصیل می کنند بعد از فارغ التحصیلی گزینه های شغلی زیادی را پیش روی خود دارند و خوشبختانه دانشجویان مهندسی رضایت شغلی بالایی را دارند، در مشاغل مهندسی تضمین شغلی و تغییر و تحول وجود دارد و این بدان معنی است که؛ دانشجویان نباید نگران این باشد که برای سالیان متمادی یک کار را هر روز انجام می دهند، شغل مهندسی هیچگاه دچار روزمرگی نمی شود، علاوه بر این مشاغل مهندسی معمولا از دستمزد خوبی برخوردار هستند. در واقع حقوق اولیه این رشته بهترین و بالاترین حقوق در بین بخش های صنعت است، همچنین فارغ التحصیلان مهندسی حقوق بیشتری از حقوق افراد در زمینه ی کاری فروش، منابع انسانی و مالی دریافت می کنند. فارغ التحصیلان مهندسی با مهارت های مختلفی فارغ التحصیل می شوند، که می توانند از این مهارت ها در فعالیت های روزمره ی خود استفاده  کنند، مهارت هایی از جمله: حل مساله، تصمیم‌گیری، نوآوری، مدیریت پروژه، مهارت‌های کارتیمی و ارتباطات، به همین دلیل، دانشجویان مهندسی در هر رشته ای که تمایل دارند می توانند آن را انتخاب کنند و موفق شوند. بعضی از سمت ها و موقعیت های مهندسی در گروه پر درآمد ترین شغل ها در ایالات متحده قرار می گیرند و برای شروع کار و ورود به بازار کار داشتن مدرک لیسانس نیاز است

مدارک لازم برای تحصیل مهندسی در آمریکا

شرایط ورود به برنامه های مهندسی در هر دانشگاه متفاوت است، اما موارد مشترکی وجود دارد، اکثر دانشگاه ها  گذراندن دوره های علوم و ریاضی را الزامی میدانند. به علاوه بسیاری از دانشگاها کلاس های مختلفی دارند که دانشجویان مهندسی تخصص های مختلفی را در این رشته یاد میگیرند و برخی دیگر از دانشگاه ها از دانشجویان آزمون ریاضی و فیزیک می گیرند، زیرا این دو درس، دو عامل مهم در تبدیل شدن فرد، به مهندسی موفق، هستند. دانشجویان بین المللی که میخواهند در دانشگاه مهندسی ایالت متحده درس بخوانند قبل از همه چیز باید در مورد دانشگاه مورد نظر، شرایط ورود به دانشگاه اطلاعات لازم را کسب نمایند.

انتخاب دانشگاه برای تحصیل مهندسی در آمریکا

در حالی که اکثر دانشگاه ها برنامه های مهندسی ارائه می دهند، دپارتمان ها هستند که تخصص های مختلف را ارائه می دهند. اگر شما یک دانشجوی بین المللی هستید و مهندسی را به عنوان شغل خود انتخاب کرده اید، حتما با سایر دانشجویان دانشگاه درباره ی نقاط ضعف و قوت برنامه ی تحصیلی که انتخاب کرده اید، صحبت کنید. تعدادی از زمینه های مهندسی که در تمام دانشگاه ها ارائه می شوند عبارتند از: مهندسی برق، شیمی، صنایع و عمران. در حالی که درخواست برای تحصیل در رشته های مهندسی رو به افزایش است، زمینه های جدیدی از جمله مهندسی هسته ای، مهندسی معماری و مهندسی صدا معرفی شده است.




برترین دانشگاه ها برای تحصیل مهندسی در آمریکا

اگرچه برنامه های مهندسی بسیاری در سراسر ایالات متحده وجود دارند، اما تعداد کمی از آنها در بین بقیه برتر هستند. طبق رتبه بندی اخبار ایالات متحده، موسسه فناوری ماساچوست، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه کالیفرنیا (برکلی) در مقطع کارشناسی، در رتبه های اول قرار دارند. دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در رشته مهندسی در ایالات متحده هستند و میخواهند بهترین آموزش را داشته باشند، باید تحصیل در این دانشگاه ها را در نظر بگیرند. همچنین بسیاری از برنامه های دیگر وجود دارند که درجه مهندسی با کیفیت بالا و تخصص منحصر به فرد ارائه می دهند. به عنوان مثال دانشگاه کانزاس برنامه هایی را در زمینه مهندسی برق و الکترونیک، فیزیک مهندسی -فیزیک کاربردی -علوم مهندسی و مهندسی - مدیریت صنعتی ارائه می دهد. علاوه بر این، برنامه مهندسی دانشگاه اوبرن به طور مداوم در حال یافتن راه های ابتکاری و جدید برای کمک به توسعه علم است و اخیراً، تیم مهندسی آبرن به تیم پزشکی این دانشگاه پیوسته است تا بتواند پلیمری بهینه برای چاپ سه بعدی بافت و استخوانها تولید نمایند. تیم مهندسی آبرن همیشه بر نیاز به حفاظت از محیط زیست آگاه است و محققان ساخت آزمایشگاه سیار میتوکندری را با هدف تجزیه و تحلیل اثرات نشت روغن و سایر بلایای طبیعی در سایت های مزرعه آغاز کرده اند. آزمایشگاه تولید انرژی میتوکندری مهره داران ساکن در سایت ها را اندازه گیری می کند. علاوه بر این ، محققان در تلاشند مرکز ساخت و ذخیره سازی CO2 آلاباما را ایجاد کنند ، که راهی برای جذب انتشار CO2 و تبدیل آنها به سوخت های سبز خواهد کرد. آبرن در خط مقدم تلاش های حفاظت از آلاباما است و تیم مهندسی آنها کمک زیادی به این امر می کنند، مطمئن شوید که مدارس مورد نظر شما می توانند مدرک مهندسی که مد نظر شماست را به شما ارائه دهند. به عنوان مثال :

 کالج مهندسی، در دانشگاه آرکانزاس فقط برای برنامه کلی مهندسی و اعطای دکترا در ایالت آرکانزاس است. این کالج دارای مدرک تحصیلات تکمیلی و کارشناسی در ده رشته مهندسی و همچنین شامل برنامه های آموزش از راه دور و میان رشته ای است. توجه داشته باشید که اعضای هیئت علمی دانشکده مهندسی دانشگاه آرکانزاس در بسیاری از زمینه های کلیدی  از جمله الکترونیک، انرژی، مراقبت های بهداشتی، فناوری نانو و حمل و نقل و تدارکات  تحقیقاتی را انجام می دهند. ما توصیه می کنیم  تصمیم بگیرید و تحقیقات خود را انجام دهید که چه عواملی برای تجربه آموزشی شما مهمترین هستند.

شغل مهندسی در آمریکا

اگر مدرک مد نظر شما مهندسی است به زودی متوجه خواهید شد که فرصت های شغلی زیادی برای دانشجویانی وجود دارند که با مدرک مهندسی فارغ التحصیل می شوند. چه  در رشته های مهندسی شیمی ، مکانیک ، عمران یا برق تحصیل کنید که تقاضای زیادی برای نیروی کار جدید وجود دارد. طبق اداره آمار کار برای وزارت کار ایالات متحده، سمت های مهندسی از پردرآمدترین ها شغل ها در ایالات متحده هستند و فقط برای ورود به بازار کار به مدرک لیسانس نیاز دارند. حقوق متوسط بسته به رشته تخصصی بین 50،000 تا 100،000 $ USD بود. همچنین طیف گسترده ای از تخصص های بالقوه در مشاغل مهندسی وجود دارد. پردرآمدترین مشاغل مهندسی در ایالات متحده عبارتند از:

  • مهندسی برق
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی هوا فضا
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی مواد
  • مهندسی نفت

بازار کار بین المللی مهندسی نیز متعهد است به این که بازارهای نوظهور به دلیل گسترش صنعتی و تجارت عمده ای که دارند، تقاضای زیادی برای مهندسان دارند. جدا از اینکه در کدام کشور می خواهید کار کنید، شما به یک زبان خوب احتیاج دارید که بتوانید از اصطلاحات فنی لازم برای مهندسان استفاده کنید. در صورت ادامه تحصیل در رشته مهندسی، فرصتهای شغلی خوبی پیش رو دارید و به طرز چشمگیری حقوق شما افزایش می یابد. مهندسی یک مسیر مشکل است و دانشجویان بین‌المللی باید آماده باشند تا ساعت‌های طولانی مشغول به درس خواندن و کار برروی پروژه باشند. اگرچه چالش بیشتر از بسیاری از برنامه‌های دیگر است، مطالعه مهندسی در ایالات‌متحده می‌تواند در را برای بسیاری از فرصت‌های شغلی و سودآور باز کند. اگر از حل مساله، ریاضیات و علوم بیشتر لذت می‌برید، مهندسی ممکن است مسیر شما باشد.

تحصیل مهندسی آمریکا در مقطع لیسانس

کشور آمریکا از تعداد دانشگاه های بسیار زیادی با رنک جهانی بالایی برخوردار است. همچنین گستردگی و تنوع رشته های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه های آمریکا و شرایط اقتصادی بسیار خوب و آمار بیکاری پایین، کشور آمریکا را به یک کشور مورد علاقه جهت مهاجرت تبدیل کرده است. دوره کارشناسی در آمریکا 3 الی 4 سال می باشد که بستگی به رشته مورد تقاضای متقاضی دارد. مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا در مقطع لیسانس در اینجا بیان شده است:

  • مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی با معدل 18 به بالا
  • ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره 6 یا مدرک تافل با نمره 90 به بالا
  • نداشتن گپ تحصیلی بعد از دیپلم

لازم به ذکر است که امکان اخذ بورسیه تحصیلی نیز در این مقطع وجود دارد. هر چند از آن جایی که رقابت بسیار زیادی جهت اخذ بورسیه تحصیلی وجود دارد، فرد باید شرایط قابل متمایزی داشته باشد تا موفق به دریافت بورسیه تحصیلی گردد. برخی از بورسیه های تحصیلی که در مقطع کارشناسی در کشور آمریکا ارائه می گردد به ترتیب زیر است:

  • بورسیه تحصیلی ICSP در دانشگاه اورگان برابر با 9000 تا 27000 دلار آمریکا
  • بورسیه تحصیلی مختص دانش آموزان ممتاز با معدل بالا در مقطع دیپلم و مدرک زبان بالا در دانشگاه کلارک
    • این مبلغ حداقل برابر با 15 هزار دلار آمریکا است
  • بورسیه تحصیلی EGL که توسط برخی از دانشگاه های آمریکایی ارائه می گردد




تحصیل مهندسی آمریکا در مقطع فوق لیسانس

طول دوره تحصیل در کارشناسی ارشد در آمریکا 1 الی 2 سال است که بسته به رشته مورد پذیرش دارد. مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش در دوره کارشناسی ارشد در آمریکا در زیر مورد بیان قرار گرفته شده است:

  • ارائه مدرک کارشناسی 4 ساله یا معدل 16 به بالا
  • ارائه نمره زبان معادل آیلتس 6.5 و تافل 95 به بالا که بسته به دانشگاه مورد تقاضا دارد
  • ارائه توصیه نامه از اساتید دوره کارشناسی
  • ارائه مدرک GRE و GMAT در برخی از رشته ها

لازم به ذکر است که امکان اخذ بورسیه تحصیلی در آمریکا نیز وجود دارد. برای افزایش شانس دریافت بورسیه تحصیلی در دوره کاشناسی ارشد، فرد متقاضی باید دارای رزومه قوی شامل معدل بالا، مدرک زبان بالا، انگیزه نامه قوی، ارائه مقالات ISI، شرکت در سمینارها و کنفرانس های بین المللی و تالیف کتاب باشد. توجه به این نکته ضروری است که در صورتی که فرد در ابتدا و در بدو ورود موفق به دریافت بورسیه تحصیلی نشود، می تواند در ابتدا هزینه های تحصیل را شخصا پرداخت نماید. پس از ورود در صورتی که در سال اول موفق به کسب رتبه برتر دانشگاه شود امکان دریافت کمک هزینه تحصیلی از دانشگاه را دارد.

تحصیل مهندسی آمریکا در مقطع دکتری

طول دوره تحصیلی در مقطع دکترا در آمریکا بین 4 الی 6 سال است. مدت زمان تحصیل بسته به رشته مورد تقاضای فرد دارد. فرد متقاضی تحصیل در مقطع دکتری در آمریکا پس از گذراندن واحدهای درسی، ارائه سمینارها، قبولی در امتحانات، انجام پروژه های تحقیقاتی و ارائه پایان نامه دکترا (رساله دکترا) و دفاع از آن موفق به پایان رساندن مقطع دکترا می گردد. جهت موفقیت در اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکتری در آمریکا به مدارک زیر نیاز است:

  • داشتن معدل بالای 15 در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • مدرک زبان معادل آیلتس 6.5 و یا تافل 80 به بالا
  • بستگی به رشته  مورد تقاضا دارد. به عنوان مثال رشته های مهندسی نیاز به ارائه نمره زبان پایین تری نسبت به رشته های علوم انسانی دارند
  • ارائه مدرک GRE و GMAT در بسیاری از رشته ها
  • نمره مورد قبول در این آزمون ها بسته به رشته و دانشگاه مورد تقاضا دارد
  • ارائه انگیزه نامه
  • ارائه توصیه نامه از اساتید دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • داشتن مقالات ISI در مجلات معتبر

تحصیل مهندسی آمریکا به زبان انگلیسی

از آنجایی که زبان رسمی کشور آمریکا زبان انگلیسی است، تمامی دوره ها به زبان انگلیسی برگزار می شود. از این رو داشتن مدرک زبان انگلیسی برای اخذ پذیرش در تمامی مقاطع مورد نیاز است. مدرک زبان مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های آمریکا در مقاطع مختلف در جدول زیر بیان شده است:

مدرک زبان برای تحصیل مهندسی در امریکا
مقطعمدرک زبان
کارشناسیمدرک زبان معادل آیلتس 6
کارشناسی ارشدمدرک زبان معادل آیلتس 6.5
دکترامدرک زبان معادل آیلتس 7




از جمله دیگر مدارک مورد نیاز برای تحصیل به زبان انگلیسی داشتن معدل بالا در مقطع و یا مقاطع قبلی، داشتن مقالات ISI، انگیزه نامه و توصیه نامه برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا می باشد.

تحصیل مهندسی آمریکا و وضعیت ویزای همراه

دانشجویی که با ویزای F1 یا J1 وارد آمریکا می گردد، اجازه دارد همسر و فرزند زیر 21 سال خود را به همراه داشته باشد. ویزای همراه تحت عنوان ویزای F2 یا J2 می باشد. همچنین ارائه تمکن مالی کافی (بین 5000 تا 7000 دلار برای همسر و 6000 تا 7000 دلار برای هر فرزند) نیز جهت موفقیت در اخذ ویزا ضروری است. فرزند فرد متقاضی تحصیل در آمریکا این امکان را دارد تا پایان دبیرستان در آمریکا تحصیل کنند. برای ورود به دانشگاه فرزندان خود باید ویزای تحصیلی مستقل (ویزای F1 یا M1) اخذ نمایند.

تحصیل مهندسی آمریکا و وضعیت اقامت پس از تحصیل

یکی از اهداف افراد از اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی آمریکا دریافت اقامت پس از اتمام تحصیل می باشد. به طور کلی فرد متقاضی تحصیل در آمریکا پس از اتمام تحصیل به مدت 60 روز اجازه دارد در خاک آمریکا بماند. در صورتی که در طول دوره تحصیل و یا در مدت 60 روز موفق به استخدام شدن گردد می تواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نماید و اقامت خود را در خاک آمریکا تمدید نماید. همچنین لازم به ذکر است امکان تمدید اقامت از طریق ازدواج با یک تبعه آمریکایی نیز وجود دارد.

ویزاهای تحصیلی آمریکا

افرادی که می خواهند برای تحصیل در آمریکا اقدام کنند، قبل از آنکه بخواهند برای ویزای دانشجویی آمریکا اقدام کنند باید از دانشگاهی در امریکا پذیرش بگیرند. نوع ویزای تحصیلی شما با توجه به دانشگاهی که از آن پذیرش گرفته اید و دوره ی تحصیل شما مشخص می شود. اصلی ترین ویزاهای دانشجویی آمریکا F-1 و M-1 هستند.

ویزای F-1 آمریکا: این ویزای برای دانشجویان بین المللی است که می خواهند به صورت تمام وقت در دانشگاه تحصیل کنند.

ویزای M-1 آمریکا: این ویزای برای دانشجویان بین المللی است که می خواهند به صورت تمام وقت در دوره های فنی حرفه ای تحصیل کنند.

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • تکمیل فرم DS-160
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • پاسپورت
  • عکس
  • انگیزه نامه و رزومه
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک پزشکی
  • بیمه
  • سوء پیشینه
  • تعیین زمان مصاحبه
  • مشخص کردن محل اقامت
  • ترجمه ی کلیه مدارک
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل
محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل

زمانی که تصمیم میگیرید در آمریکا مشغول به تحصیل شوید گزینه های مختلفی برای زندگی و محل اقامت برای شما وجود دارد که در این مقاله این موارد را بررسی می کنیم ...

بیشتر بخوانید
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا

دانشجویان بین المللی معمولا مدت زمان زیادی که برای اخذ پذیرش از کالج و دانشگاه در آمریکا لازم است را جدی نمی گیرند. شما می توانید با دانستن این موضوع و برنامه ریزی دقیق مشکلی در زمان بندی و شروع تحصیلتان نداشته باشید. ...

بیشتر بخوانید
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده

شما می توانید به همراه خانواده ی خود برای تحصیل به آمریکا بیایید، اما باید مقررات ضوابط خاصی را در نظر بگیرید و فرم های مربوط را تکمیل کنید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: