مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
کشورهای برتر برای تحصیل ارشد سلامت عمومی

کشورهای برتر برای تحصیل ارشد سلامت عمومی

درست است که ورود به دنیای مدرن، با خود پیشرفت و راحتی برای انسان به‌ارمغان آورده است، اما این دوران مشکلات زیادی را نیز برای زندگی انسان ایجاد کرده است. جهان همیشه با بیماری‌های عفونی در جنگ و نبرد بوده و سبک زندگی انسان‌ها نیز معمولاً در سلطه‌ی سبک زندگی مصرف‌گرا قرار داشته و این منجر به محبوبیت غذاهای ناسالم، داشتن باورهای غلط نسبت به تغذیه و کاهش سلامت عمومی جسم و روان شده است. این‌ها فقط برخی از مشکلات سلامت عمومی مردم جهان است که مطالعه بر روی آن‌ها را ضروری ساخته است.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ی بهداشت عمومی، به درک و فهم چشم‌اندازهای جهانی در این رشته نیاز دارد. از آنجایی‌که بهداشت عمومی، علمی است که به حافظت از سلامت مردم می‌پردازد، دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد این رشته تحصیل می‌کنند، باید نکات گوناگونی را برای تحصیل خود در نظر بگیرند. قبل از آغاز تحصیل، آماده بودن در بسیاری از بخش‌ها از جمله بخش‌های اقتصادی بسیار مهم است. به هر حال، دوره‌ی کارشناسی ارشد رشته‌ی بهداشت عمومی، حداقل دو سال وقت دانشجو را می‌گیرد و برای دانشجویان خارجی، این به‌ معنای دو سال زندگی در خارج از کشور زادگاه خود است.

آگاهی از بهترین کشورها برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ی بهداشت عمومی، می‌تواند به آمادگی شما برای داشتن یک آینده‌ی شغلی موفق در این رشته کمک کند. نیاز به متخصصان بهداشت عمومی در آینده‌ای نزدیک افزایش خواهد یافت و انتخاب یک کشور مناسب که در این رشته تخصص دارد، عامل مهمی برای موفقیت است. در این مقاله، ما به بررسی کشورهای برتر برای مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ی بهداشت عمومی خواهیم پرداخت.

نکاتی که باید هنگام تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ی بهداشت عمومی به‌ یاد داشته باشید

دسترسی به منابع دانشگاهی و آکادمیک

آنچه مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ی بهداشت عمومی را از مقطع کارشناسی آن متمایز می‌کند، حوزه‌‌ی یادگیری دانشجویان است. در حالیکه مقطع کارشناسی به بحث در مورد جنبه‌های گوناگون رشته‌ی بهداشت عمومی می‌پردازد، مقطع کارشناسی ارشد به دانشجویان اجازه می‌دهد تا بر روی بخش‌های خاصی از این رشته تمرکز کنند. شاخه‌های جداگانه‌ی این رشته، اپیدمیولوژی، بهداشت محیط و علوم اجتماعی و رفتاری است.

پیدا کردن منابع آکادمیک مرتبط با شاخه‌ی تخصصی انتخابی آن‌ها، برای دانشجویان خارجی مفید خواهد بود. در حالیکه انتظار می‌رود کتابخانه‌های دانشگاه‌ها بتوانند چنین کمکی به دانشجویان ارائه دهند، دانشجویان می‌توانند از طریق منابع دیگری اطلاعات لازم خود را کسب کنند. دانشجویان خارجی که برای تحقیقات خود، نیاز به دسترسی به اطلاعات بهداشت عمومی دارند، باید از قوانین حریم خصوصی و محرمانگی آگاه باشند.

حمل و نقل

نکته‌ی دیگری که مقطع کارشناسی ارشد بهداشت عمومی را از مقطع کارشناسی جدا می‌سازد، نیاز دانشجویان برای گذراندن دوره‌های آموزش عملی، انجام تحقیقات یا ارائه‌ی آموزش‌ برای گسترش بهداشت جامعه است. این‌ها معمولاً در نیمه‌ی دوم مقطع کارشناسی ارشد انجام می‌شود. با وجود یک رویکرد عملی، از دانشجویان انتظار می‌رود که از فضای دانشگاه خارج شده و به بازدید از جوامع هدف خود بپردازند.

این بخش از مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان بومی بسیار راحت است، چون آن‌ها دارای آشنایی‌های محلی هستند. دانشجویان خارجی می‌توانند با کسب اطلاعات در مورد جغرافیا، شرایط و وسایل رفت و آمد در کشور مقصد خود، در این بخش دچار مشکل نشوند. غیرقابل‌ انکار است که حمل و نقل، نقش مهمی در این مورد ایفا می‌کند. آگاهی از بهترین مسیرهای موجود، وسایل حمل و نقل عمومی و وسایل نقلیه‌ی شخصی می‌تواند کمک بزرگی به شما کند.

زبان و ارتباطات

زبان و ارتباطات هنگام تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ی بهداشت عمومی، نکته‌ی مهم و قابل‌ ملاحظه‌ای است. بیشتر دوره‌های کارشناسی ارشد به‌زبان انگلیسی تدریس می‌شود و از دانشجویان خارجی انتظار می‌رود هیچ مشکل یا چالشی در این مورد نداشته باشند. به‌ عنوان بخشی از تکمیل دوره‌ی تحصیل خود، دانشجویان احتمالاً تحقیقاتی را در سطح جامعه انجام می‌دهند یا آموزش بهداشت عمومی را به عموم مردم ارائه می‌دهند.

این موضوعات دانشجویان خارجی را ملزم می‌سازد تا با مردمان کشور تحصیل خود ارتباط برقرار کنند. به‌ عنوان دانشجوی خارجی مهمان در کشور میزبان، اهمیت برقراری ارتباط برای موفقیت در تحصیل، امری بسیار ضروری است.




کشورهای برتر برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ی بهداشت عمومی

1- ایالات متحده‌ی آمریکا

یکی از کشورهای خوب برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ی بهداشت عمومی، کشور آمریکاست. کیفیت آموزش در آمریکا، اصلی‌ترین فاکتور در جذب دانشجویان خارجی است. چند تا از بهترین دانشگاه‌های جهان در ارائه‌ی دوره‌‌های بهداشت عمومی، در آمریکا قرار دارند، از جمله دانشگاه جان هاپکینز، دانشگاه هاروارد و دانشگاه کارولینای شمالی چپل هیل.

جدا از دانشگاه‌های برجسته‌ی خود، این کشور دارای پس‌زمینه‌ی تحقیقاتی ایده‌آل با گستردگی جمعیت و تنوع جوامع است. دانشجویان خارجی همچنین به اطلاعات مربوط به بهداشت عمومی جامعه دسترسی دارند. یکی از بازیگران اصلی در این رشته، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها یا CDC است که دفتر مرکزی آن در آتلانتای ایالت جورجیا قرار دارد. توجه و سرمایه‌ گذاری زیاد دولت در حوزه‌‌ی بهداشت عمومی و سایر عوامل موثر همچون کیفیت بالای زندگی، حمایت از دانشجویان خارجی و آینده‌ی شغلی اُمیدبخش باعث شده آمریکا واجد شرایط کسب بهترین رتبه در حوزه‌ی آموزش بهداشت عمومی باشد.

2- بریتانیا

بریتانیا کشور مناسب دیگری برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌ی بهداشت عمومی است. این کشور زیبا دارای بناهای محافظت‌ شده از جهان قدیم است، در حالی که شهرهای آن به‌ عنوان مدرن‌ترین‌ شهرهای جهان شناخته می‌شوند. مدارس گوناگون موجود در بریتانیا که برخی از آن‌ها به قرن هفدهم میلادی بازمی‌گردد، مفهوم کاملاً جدیدی به دانشجویان خارجی می‌دهد. دوره‌‌ی بهداشت عمومی در بریتانیا، همگام با حمایت‌های جهانی سازمان‌های بهداشت جهانی است. دانشجویان خارجی که مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ی بهداشت عمومی در بریتانیا هستند، فرصت‌های زیادی را پیش روی خود می‌بینند.

برخی از دانشگاه‌هایی که کارشناسی ارشد رشته‌ی بهداشت عمومی را برگزار می‌کنند، عبارتند از: دانشگاه آکسفورد و دانشگاه کالج لندن. London School of Hygiene and Tropical Medicine، موسسه‌ی دیگری در بریتانیاست که بدلیل تحقیقات خود و آموزش در سطح جهانی شهره است.

3- هلند

یکی از چندین دلیلی که هلند را به یکی از مقاصد اصلی آموزش عالی در رشته‌ی بهداشت عمومی تبدیل کرده، وجود جامعه‌ی چند فرهنگی و بین‌ المللی آن است. این موضوع باعث شده دانشجویان خارجی به‌ راحتی در هم ادغام شوند و به فهم و درک عمیقی از مردم کشورهای گوناگون برسند که این نکته‌ی مهمی در حوزه‌ی بهداشت عمومی است. در مقایسه با سایر کشورهای برتر جهان در این حوزه، هزینه‌های تحصیل در هلند نسبتاً کمتر است. اگر دانشجوی خارجی در هلند کار کند و در نتیجه، موظف به پرداخت مالیات شود، دولت به او در بازپرداخت مالیات، کمک‌ خواهد کرد. هم در بحث مالی و هم در بحث در دسترس بودن سیستم حمل و نقل و جاذبه‌های گردشگری شگفت‌ انگیز، هلند مکان مناسبی برای تحصیل در رشته‌ی بهداشت عمومی است.

البته دانشگاه‌های هلند با ارائه‌ی آموزش و تحقیقات باکیفیت، در سطح جهانی نیز قابل‌ رقابت هستند. دانشگاه‌های برتر این کشور شامل دانشگاه اوترخت، دانشگاه آمستردام و دانشگاه آمستردام V.U. است.

4- کانادا

به‌ عنوان یکی از کشورهایی که دارای کیفیت زندگی بالایی است، کانادا غالباً مقصد جذابی برای دانشجویان خارجی محسوب می‌شود. برحسب بهداشت عمومی، کانادا دارای یک استراتژی جامع است و تضمین می‌دهد که سیاست‌های دولت، سلامت مردم را هدف قرار داده و در نتیجه، برنامه‌های مراقبت‌های بهداشت و درمان مناسبی را به شهروندان خود ارائه می‌دهد. تحصیل در رشته‌ی بهداشت عمومی در کانادا، به گزینه‌ای جذابی برای دانشجویان خارجی بدل شده است.

دانشگاه‌های کانادا دارای قابلیت ارائه‌ی آموزش‌های باکیفیت هستند. سه موسسه‌ی آموزشی سطح بالا در رشته‌ی بهداشت عمومی در کانادا، دانشگاه مک‌گیل، دانشگاه ویکتوریا و دانشگاه تورنتو هستند.

5- استرالیا

استرالیا یکی از کشورهایی است که دانشجویان برای مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ی بهداشت عمومی به آنجا می‌روند. این کشور دارای کیفیت آموزشی بالا و تخصص‌های گوناگون است. انعطاف‌پذیری سیستم آموزشی در استرالیا، دانشجویان خارجی را جذب می‌کند، چون آن‌ها می‌توانند همزمان کار و تحصیل کنند.

در کنار سایر کشورهای برجسته در آموزش بهداشت عمومی، استرالیا دارای دانشگاه‌های رقابتی برای دانشجویان خارجی است. این دانشگاه‌ها شامل دانشگاه سیدنی، دانشگاه موناش و دانشگاه New South Wales است. جدا از موسسات آموزشی، مناظر زیبا و خیره‌کننده‌ی استرالیا که یک ماجراجویی جذاب را برای دانشجویان در فضای باز فراهم می‌کند، کیفیت کلی زندگی و خیل عظیم فرصت‌های شغلی، استرالیا را به مکان مناسبی برای دانشجویان خارجی تبدیل ساخته که در عین رسیدن به اهداف علمی خود، احساس در خانه بودن داشته باشند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل
محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل

زمانی که تصمیم میگیرید در آمریکا مشغول به تحصیل شوید گزینه های مختلفی برای زندگی و محل اقامت برای شما وجود دارد که در این مقاله این موارد را بررسی می کنیم ...

بیشتر بخوانید
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا

دانشجویان بین المللی معمولا مدت زمان زیادی که برای اخذ پذیرش از کالج و دانشگاه در آمریکا لازم است را جدی نمی گیرند. شما می توانید با دانستن این موضوع و برنامه ریزی دقیق مشکلی در زمان بندی و شروع تحصیلتان نداشته باشید. ...

بیشتر بخوانید
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده

شما می توانید به همراه خانواده ی خود برای تحصیل به آمریکا بیایید، اما باید مقررات ضوابط خاصی را در نظر بگیرید و فرم های مربوط را تکمیل کنید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: