مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مطالعه ی گروهی انتخابی برای دانشجویان آلمانی

مطالعه ی گروهی انتخابی برای دانشجویان آلمانی

وقتی بتوانید دانش جدیدی را در کنار دیگران در یک گروه مطالعاتی بدست آورید، نیازی به تنها درس خواندن در خانه وجود ندارد. این گروه‌ها برای دانشجویانی خوب است که درباره‌ی یک موضوع واحد مطالعه می‌کنند. بحث درباره‌ی سوالات در کنار دیگران در یک گروه، به شما اجازه می‌دهد بر روی آن سوالات تامل کرده و فهم خود را از آنچه قبلاً در کلاس یاد گرفته‌اید، عمق ببخشید. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا شکاف‌های دانش خود را پُر کرده و به دانشجویان دیگر نیز کمک کنید تا شکاف‌های دانش خود را پُر کنند.

همه سود می‌برند- بازبینی آنچه می‌دانید

مزایای زیادی برای مطالعه‌ی گروهی وجود دارد. یکی از این مزایا، تشویق عادت‌های مطالعاتی خوب است. اعضا معمولاً پیوسته با هم ملاقات دارند و این به‌معنی آن است که اجتناب از چیزهای غیرقابل‌اجتناب و به عبارت دیگر، تنبلی کردن سخت‌تر می‌شود. و معمولاً درس خواندن در کنار هم لذت بیشتری دارد و انگیزه‌بخش‌تر است.

در کل، هر عضو نکته‌ی مثبتی را به گروه اضافه می‌کند. شما نه فقط از دانش دیگران سود می‌برید، بلکه می‌توانید بررسی کنید و ببینید آیا موضوع آن درس را با توضیح آن به اعضای گروه، فهمیده‌اید یا خیر. پرسیدن سوال در گروه کوچکی از دوستان، غالباً ساده‌تر است. اگر از بلند کردن دست خود و پرسیدن سوال از استادتان در مقابل چشم صدها دانشجوی دیگر می‌ترسید، یک گروه مطالعاتی، یک جایگزین ایده‌آل است. برای دانشجویان جدید به‌خصوص، گروه‌های مطالعاتی، فرصت ملاقات با افراد و پیدا کردن دوستان جدید را نیز فراهم می‌کند.

یک گروه مطالعاتی مناسب را کجا پیدا کنم؟

پیدا کردن یک گروه مطالعاتی همیشه ساده نیست، چون خیلی از دانشجویان خارج از دانشگاه در کنار هم قرار می‌گیرند. ساده‌ترین روش، سوال کردن از هم کلاسی‌های خود در یک سمینار یا کلاس درس درباره‌ی گروه‌های مطالعاتی‌شان است. در خیلی از دانشگاه‌ها، یک Schwarzes Brett یا تابلوی اعلانات مرکزی وجود دارد که شما می‌توانید اطلاعات گروه‌های مطالعاتی گوناگون را در آنجا پیدا کنید. و اگر اطلاعاتی در آنجا پیدا نکردید، می‌توانید با شورای دانشجویان دپارتمان خود (Fachschaftsrat) صحبت کنید. نمایندگان دانشجویان می‌توانند با تمام دانشجویان دپارتمان شما تماس بگیرند و به شما در پیدا کردن یک گروه مطالعاتی کمک کنند.

خیلی از دانشگاه‌ها، پورتال‌های مطالعاتی آن‌لاین دارند و در آن، می‌توانید انجمن‌ها یا گروه‌های مطالعاتی با موضوعات مختلف را پیدا کنید. شما می‌توانید همچنین در دفتر اجرایی استاد خود، درباره‌ی اینکه باید با چه کسی صحبت کنید، پرس و جو کنید.


چگونه گروه مطالعاتی خود را راه بیندازم؟

پیدا کردن یک گروه مطالعاتی گاهاً ممکن است سخت باشد، به‌ویژه اگر به‌تازگی به‌عنوان یک دانشجوی جدید ثبت‌نام کرده‌اید. پیدا کردن دانشجویانی که همچون شما از خانه دور هستند، مهم است. شما می‌توانید گروه مطالعاتی خود را راه بیندازید. تمام کاری که باید انجام دهید، نصب یک اعلامیه در Schwarzes Brett است. خیلی از دانشجویان از طریق وب‌سایت دانشگاه، فیس‌بوک یا شبکه‌های اجتماعی دیگر، در انجمن‌ها و گروه‌ها به شکل آن‌لاین با هم در ارتباط هستند. شما قطعاً دیگرانی را پیدا خواهید کرد که به پیوستن به یک گروه مطالعاتی جدید علاقه‌مند هستند. روش دیگر پیدا کردن شرکای مطالعاتی خود از طریق اطلاع‌رسانی به نمایندگان دانشجویان و هم‌کلاسی‌های خود درباره‌ی گروه جدیدی است که قرار است تشکیل دهید.

مجله‌ی 'Via medici' برای دانشجویان پزشکی توصیه‌های زیر را ارائه داده است: 'کارشناسان و اساتید آموزشی، تشکیل گروه‌های مطالعاتی کوچک را با بیش از 4 نفر و نه بیشتر توصیه می‌کنند. با این حال، گروه‌های مطالعاتی باید مکمل یادگیری خانگی باشند، نه جایگزین آن.' اگر کسی را علاقه‌مند به تشکیل یک گروه پیدا کردید، باید از قبل با او بحث کنید که آیا اهداف یادگیری‌تان یکسان است یا نه! اگر هر کدام از شما بخواهید بر روی شاخه‌های متفاوتی تمرکز کنید، این کار باعث نارضایتی همه می‌شود. ایده‌آل این است که تمام اعضای گروه باید دارای سطح یکسانی از دانش باشند تا بتوانید از یکدیگر به یک اندازه یاد بگیرند و دانش خود را در اختیار یکدیگر قرار دهید. اگر یکی از اعضاء با اصول اولیه آشنا نباشد و دیگران از او جلوتر باشند، در نهایت، همه ممکن است نااُمید شوند.

اگر برای تشکیل یک گروه برنامه‌ریزی کرده‌اید، نکات زیر را در ذهن بسپارید:

  •  مکانی را پیدا کنید که بتوانید بدون مزاحمت در آن کار کنید، مثلاً، یک اتاق خالی در دانشگاه یا در آپارتمان کسی.
  •  تاریخ ملاقات‌های آینده را با هم هماهنگ کنید تا همه بتوانند به شکل منظم در آن شرکت کنند.
  •  اگر برنامه‌های مطالعاتی‌تان زیاد است، چای، قهوه و میان‌وعده‌های غذایی، سطح انرژی‌تان را بالا نگه می‌دارد.
  •  وقتی افراد را برای گروه مطالعاتی خود پیدا می‌کنید، شماره‌ی موبایل و آدرس‌ ایمیل‌ خود را در اختیار هم قرار دهید. اگر جلسه‌ای کنسل یا به تاخیر اُفتاد، به این صورت، همه می‌توانند به‌سرعت با هم در تماس باشند.
  •  شما می‌توانید همچنین یک سخنگو برای گروه خود انتخاب کنید که مسئول انجام موضوعات سازمانی مرتبط با گروه باشد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آلمان در یک نگاه
آلمان در یک نگاه

به عنوان یک عضو از سازمان ملل، کشور آلمان متعهد شده است که از صلح جهانی حراست کند، برقوانین بین المللی پایبند باشد، از حقوق انسان ها در سراسر جهان محافطت کند و با تمام کشورها طبق قوانین سازمان ملل،همکاری داشته باشد. ...

بیشتر بخوانید
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: