ده لغت خطرناک در امتحان GRE

ده لغت خطرناک در امتحان GRE

چیزی که در مورد من خوب جواب می ده اینه که یه توضیح کوتاهِ کلیِ مختص خودم برای یه کلمه بسازم یا اینکه برم و ریشه لغت رو یادبگیرم و اگه تقریباً معنی یه کلمه رو بدونم، حتماً می تونم از پس آزمون بربیام.

این لغات را به خاظر بسپارید!

ولی بعضی اوقات، یه کلمه در آزمون GRE استفاده می شه به این دلیل که ما اغلب اشتباه استفاده ش می کنیم. بعضی وقتا مسئله فقط یه درک اشتباهه. در موارد دیگه، مسئله اینه که ما یه کلمه رو تقریباً هیچ وقت استفاده نمی کنیم مگه اینکه در شرایطی باشیم که تفاوت معنایی بین این کلمه و یه کلمه ی دیگه، فقط این کلمه رو قابل استفاده باقی بذاره.

میخواید چندتا مثال بزنیم؟

1. Peruse: معنی این کلمه «برای چیزی سرچ کردن یا به چیزی نگاه انداختن» نیست. معنی ش اینه :«با دقت خوندن یا امتحان کردن». اگه با این معنی توی یه مکالمه روزمره از این کلمه استفاده کنی، همه فکر می کنن اشتباه میکنی. ولی روز امتحان GRE باید حواست به این مفهوم باشه.

2. Abscond: ما معمولاً از این کلمه در جمله ای مثل: « He absconded with the diamonds » استفاده می کنیم. خیلی از ما فکر می کنیم این کلمه به معنی «دزدیدن» هست، در حالی که اینطور نیست. این کلمه معنی ش اینه که پنهانی فرار کنی، مخصوصاً برای اجتناب از دردسر.

3. Refute: ما به این کلمه عادت داریم، می دونیم که وقتی از این کلمه در ترکیب « refute someone’s argument » استفاده می کنیم معنی ش اینه که اون بحث رو رد می کنیم. ولی نه فقط با ابراز مخالفت. «refute» یعنی خلاف چیزی رو به طور کلی اثبات کردن.

4. Condone: ما معمولاً از این کلمه در جمله ای مثل: « the school does not condone this behavior. » استفاده می کنیم. خب، ممکنه مدرسه این رفتار و قبول نداشته باشه، اما این معنی کلمه «condone» نیست. این کلمه یعنی «نادیده گرفتن» یا «اعتنا نکردن». اگر من کاری که شما دارید انجام می دید رو condone می کنم، لزوماً به این معنی نیست که قبولش دارم، ولی تلاشی هم برای اینکه جلوتون و بگیرم انجام نمی دم.




5. Consent: این کلمه تقریباً مثل کلمه Condone هست. اگر من در بحث با شما Consent می کنم، لزوماً به این معنی نیست که چیزی که شما میگید رو دوست دارم. فقط به این معنیه که «موافقم»، حتی با یه حالت بی تفاوتی یا با نگرش منفی.

6. Aggravate: اگه شما حالتون خوبه، هیچ چیزی نمیتونه حس و حال شما رو aggravate کنه. چون که aggravate به معنی اذیت کردن نیست؛ به این معنیه که «چیزی که خودش بد هست رو بدتر کنی». بنابرین اگه جایی از بدنتون زخمه، نمک ریختن روش می تونه aggravate ش کنه، ولی اینکه من روی صورتتون نمک بپاشم، شما رو aggravate نمی کنه.

7. Travesty:  travesty  شبیه « tragedy » به نظر میاد، ولی مثل خیلی کلمه های دیگه که در آزمون GRE به کار میرن، معنی ش اون چیزی که به نظر میاد نیست، هرچند این کلمه بیشتر به غلط استفاده می شه تا درست. Travesty بر می گرده به هجو یا هزلیات.

8. Enormity: بله، مثل « enormous » به نظر میاد. نه، به معنی «enormous» بودن نیست. وقتی یه نفر می خواد شما «enormity» شرایط رو درک کنید، ازتون نمی خواد میزان بزرگی اون رو بدونید؛ بلکه می خواد بدونید چقدر «بد»ه. Enormity به معنی چیزی بد یا غیر اخلاقیه.

9. Chronic: خیلی از ما دوست نداریم دردِ chronic داشته باشم، چون این بد به نظر میاد و بد هم هست. ولی بد بودنش به این دلیل نیست که هر چیزی که chronic هست، بد، شدید، یا قویه. به این دلیله که در بازه ی زمانی طولانی مدتی وجود داره یا ادامه پیدا می کنه. شما در واقع می تونید خوشحالی chronic داشته باشید، و ممکنه هم داشته باشید در صورتی که نمره ی خوبی در GRE بگیرید!

10. Redundant: اگه یه کلمه رو 100 بار بخونید، آیا اون کلمه redundant هست؟ شاید. اگه معنی کلمه رو از قبل می دونید، حتما. ولی اگه هنوز دارید یادش می گیرید، خیر!. چون redundant به معنی تکراری نیست. به معنی « زیادی» یا «غیر لازم» هست. بنابرین اگه هر روز به یه بچه یاداوری کنیم که دندوناشو مسواک بزنه، و اون بچه اگه بهش یاداوری نشه فراموش می کنه، این یاداوری redundant نیست.

حالا که داریم راجع بهش صحبت می کنیم پس اینارم بدونید: «terrific» یعنی ترسناک ( به «terror» فکر کن)، «refuse» یعنی «قبول نداشتن» (نه «بحث کردن در مخالفت با چیزی»)، و در حالی که ممکنه به نظرتون غیر قابل درک بیاد (ببخشید، نتونستم این یکی رو نگم)، ultimate یعنی آخرین (نه بهترین).

وقتی به کلمه ای می رسید که از قبل می دونید، ولی تعریفی که از اون تو ذهنتون دارید کامل نیست، اون کلمه رو چک کنید و مطمئن بشید تفاوت معنایی ش رو می دونید. این کار انجامش سخته مگه اینکه خیلی تمرین کنید. اون کلمات،منظورم همون هایی هست که فکر میکنیم می دونیم، اونا خطرناکن! ولی اگه اون کلمات رو درک کنید، حتی یه مرد شش انگشتی هم نمی تونه جلوی شما رو برای گرفتن بهترین نمره بگیره.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter