چگونه Task 1 رایتینگ آکادمیک را مدیریت کنیم؟

چگونه Task 1 رایتینگ آکادمیک را مدیریت کنیم؟

زمانبندی! زمان کم نگذارید

بیست دقیقه خود زمانی طولانی برای نوشتن نیست و این در حالیست که داوطلبان آیلتس زیادی از زمانی از Task 1 خود را به Task 2 اختصاص میدهند به این دلیل که اهمیت بیشتری دارد. زمان خود را به چهار قسمت تقسیم کنید و به این تقسیم بندی پایبند باشید.

قسمت اول: سوال را درک کنید.

درک سوال و تحلیل درست از سوال از اهمیت بالایی برخوردار است. گاها دیده میشود پس از بیست دقیقه هنوز داوطلب IELTS درک درست، کامل و شفافی از سوال ندارد. درک درست از سوال و تحلیل درست از اطلاعات داده شده در سوال میتواند تا حد زیادی راهگشا باشد.

قسمت دوم: نوشتن مقدمه و جمله کلی

پس از تحلیل درست و جامع سوال، اکنون فرصت نوشتن مقدمه است. اگر از مهارت Paraphrasing بالایی برخوردار باشید که باید برای آن آموزش های لازم را دیده باشید نوشتن مقدمه کار بسیار ساده ای میباشد. برای جمله ای که بتوانید اطلاعات را در یک جمله خلاصه کنید، باید از تحلیل درستی که قبل از نوشتن مقدمه کرده اید استفاده کنید. هایلایت کردن اطلاعات و روند ها و تغییرات کمک زیادی به شما میکند.


قسمت سوم: نوشتن جزییات Body

با استفاده از تحلیل انجام شده که قبل از نوشتن مقدمه شروع کرده بودید شروع به نوشتن جزییات کنید. متاسفانه خیلی از داوطلبان به این نکته دقت نمیکنند و در حال نوشتن دست به تحلیل هم میزنند و این یعنی از دست رفتن انرژی و وقت که بسیار خطرناک میباشد. چنانچه تحلیل درستی داشته باشید، اکنون نوبت نوشتن با زبانی فاخر است. متاسفانه داوطلبان IELTS زیادی هستند که با نوشتن جمله به جمله از صحت درستی جملات بر اساس اطلاعات داده شده اطمینان حاصل میکنند که این خود نشانگر ضعف در تحلیل ابتدایی میباشد. این درحالیست که داوطلبان قوی و آماده ی آزمون آیلتس ، به درستی اطلاعات اطمینان دارند و در پی ارتقاء زبان مورد استفاده خود میباشند.

قسمت چهارم: نوشتن نتیجه گیری و چک کردن

پس از نوشتن جزییات، اکنون موقع نوشتن یک پاراگراف کوتاه میباشد که در آن اطلاعات به طور خلاصه نوشته شوند. پس از نوشتن، زمانی را برای درستی نوشته خود کنار بگذارید. هر فرد از موارد مشخصی از مهارت های زبانی رنج میبرد. بعنوان مثال، حروف تعریف A/AN/THE همیشه مساله ساز هستند و داوطلب میبایست هنگامی که به چک کردن نوشته میپردازد به آن موارد خاص که طی آموزش، توسط مربی خود از آنها آگاه میشود توجه ویژه داشته باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter