نکات بخش Speaking TOEFL

نکات بخش Speaking TOEFL

پاسخ هایی کامل و ارائه دلایل کافی برای گفته خود، امری مهم در بخش Speaking و Writing تافل محسوب می شود. درSpeaking TOEFL، این چالش حتی بیشتر هم می شود. پاسخ هایی که در بخش Speaking TOEFL ارائه می دهید، باید پاسخ های کاملا موجه، کامل، و همچنان کوتاه باشد –فقط ۴۵ ثانیه وقت خواهید داشت. بنابراین، درک اینکه یک گزاره کامل الزاما نباید طولانی و پیچیده باشد، مسئله بسیار مهمی است.

در قسمت اولِ بخش Speaking TOEFL: تنها یک نکته را مطرح کنید.

Writing در تافل می تواند شامل چندین نکته باشد که حول محور یک اندیشه اصلی و کلی تر مطرح می شوند. پاسخ هایی که در بخش Speaking  منسجم در تافل که ۶۰ ثانیه زمان دارد، ارائه می شود نیز ماهیتا چند بُعدی است. اما در بخش Speaking مستقل، شما با مطرح کردن صرفا یک نکتۀ اصلی، به سؤال پاسخ می دهید. نیازی نیست که چندین نکته مختلف که همگی بخشی از یک اندیشه کلی تر هستند را مطرح کنید.

برای مثال، فرض کنید در قسمت اولِ بخش Speaking تافل از شما خواسته می شود در مورد زمانی صحبت کنید که چیزی را با غلبه بر دشواری آموخته اید. در پاسخ، نیاز است که فقط در مورد یک رویداد در زندگی خود فکر کنید، لازم نیست که دوره های مختلف زندگی خود که بر دشواری ها غلبه کرده اید را با هم مقایسه کنید. و در مورد دیگر رویدادهای زندگی که به مبارزه شما با آن مسئلۀ خاص کمک کرد، توضیح ترجیحا کمتری ارائه دهید.

یک گزارۀ صحیح برای مطرح کردن پاسخ، می تواند چیزی همانند این باشد: «زمانیکه در دوره دبیرستان بودم، گذراندن کلاس های ریاضی برایم بسیار دشوار بود» (حالا ممکن است که شما حتی در دوران دبیرستان در درس ریاضی عملکرد خوبی داشته اید، اما مشکلی نیست، وانمود کنید که ....) . این گزاره با جزئیاتی در مورد آنچه ریاضی را در ان زمان برای شما دشوار می ساخت و اینکه چرا با موفقیت تمام کردنِ واحدهای ریاضی، تجربۀ یادگیری خوبی برای شما بود، دنبال می شود).

اضافه کردن تعداد زیادی نکات مرتبط به نکتۀ اصلی در خصوص دشواریِ گذراندن کلاس های ریاضی در مقطع دبیرستان، روشی مناسبی خواهد بود. احتمالا نیازی نیست در مورد عملکرد خود در درس ریاضی در اواسط دوره دبیرستان یا جزئیاتی در خصوص توانایی های خود در کلاس های دیگر در مقایسه با ریاضی، صحبت کنید. این نکات اضافی برای یک سخنرانی کامل در صورتیکه ۵ یا ۱۰ دقیقه وقت برای صحبت داشتید، نیاز است. اما در محدودۀ زمانی ۴۵ دقیقه ای بخش Speaking  مستقل تافل، این نوع «نکات توجیهی» برای داستانی که در خصوص مبارزه خود در دوران دبیرستان روایت می کنید،جزئیاتی اضافیست. برای توضیح کامل شرایط جامع تری از حرفه اکادمیک شما، بیش از ۴۵ دقیقه به طول خواهد انجامید.

در قسمت دومِ بخش Speaking تافل : صرفا ۱ یا ۲ مورد جزئیات توجیهی ارائه دهید.

زمانیکه شما ایده اصلی در پاسخ به سؤالات شخصی پرسیده شده از شما در قسمت اولِ بخش Speaking تافل را مطرح می کنید، آماده توجیه ایده اصلی خود با جزئیاتی ساده و راحت باشید. در مورد فرضیِ مذکور، زمانیکه نکتۀ اصلی این است که شما در دوره دبیرستان در درس ریاضی ضعیف بوده اید، می توانید جزئیاتی توجیهی نظیر ‹اما می دانستم که نمرات ریاضی تا چه حد برای ورود به دانشگاه مهم است› را به صحبت خود بیافزایید.

این جزئیات توجیهی به شنونده کمک می کند که دریابد چرا شما ترغیب شدید تا بر مشکل خود در خصوص درس ریاضی غلبه کنید. پس از توضیحی مختصر در خصوص این نکته توجیهی، می توانید پاسخ خود را با افزودن نکتۀ توجیهی دیگری نظیر «بنابراین من معلم خصوصی گرفتم و کتابهای ریاضی را با دقت ویژه ای مطالعه کردم و درنهایت، روش ها و فرمول های ریاضی را یاد گرفتم».

مطمئن شوید که ساختار کلی انچه که می گویید، کوتاه و مرتبط است

در پاسخ فوق، طرحِ کلی پاسخ شبیه این است:

1. ریاضی در دبیرستان: دشوار

2. قصد ورود به کالج: انگیزه

3. دبیر خصوصی و مطالعه کتاب ها: موفقیت، یادگیری ریاضی

با این سه نکته به عنوان اسکلتِ پاسخ ارائه شده، به راحتی می توانید ۴۵-۴۰ ثانیه زمان را پر کنید، اما همچنین می توانید به راحتی در محدوده زمانی کوتاهی کلِ گفتار خود را به شکل منسجم حفظ کنید.

قسمت دومِ بخش Speaking مستقل تافل را ساده و کوتاه پاسخ دهید


در قسمت اولِ بخش Speaking TOEFL، از شما خواسته می شود در مورد تجارب شخصی خود صحبت کنید. این قسمت انعطاف پذیر است، از این نظر که در این قسمت، ساده و پیچیده کردن پاسخ تا حدی که نیاز است کار بسیار ساده ایست. در مقابل، قسمتِ دوم Speaking مستقل، کمی دشوارتر است. در قسمت دوم، نظر شخصی شما در مورد یک مسئله اجتماعی بسیار عمومی، پرسیده می شود. بنابراین، نیاز است که استدلال ذهنیِ کاملا موجهی با استفاده از شواهدِ عینی ارائه دهید.

ارائه این نوع پاسخ در عرض یک سخنرانی ۴۵ ثانیه ای، کار کمی دشواریست. اما قابل انجام است. 


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

Listening تافل ترکیبی ازمکالمات پیرامون زندگی و تجارت می باشد.در این مبحث با چگونگی ارتقاء مهارت listening برای آزمون TOEFL و چگونگی کسب نمره قابل قبول در این بخش آشنا می شوید. ...

بیشتر بخوانید
برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

TOEFL یک نگرش خوب بیان علمی از سخنرانی ها و گفتگوهای آکادمیک در محوطه دانشگاه یا کلاس را مهیا می کند. در این پست، به راهکارهایی که واقعا می توانند به توسعه مهارت های Listening TOEFL دانشگاهی که برای آزمون TOEFL و گرفتن نمره خوب در این بخش است بیانجامند، می ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter