جایگزین های آزمون آیلتس برای مهاجرت:گزینه اول تافل

جایگزین های آزمون آیلتس برای مهاجرت:گزینه اول تافل

چنانچه در حال اقدام برای مهاجرت به استرالیا هستید ، احتیاج به ارتقا دانش زبان انگلیسی خود دارید و سطح مورد نیاز بستگی به ویزای درخواستی شما دارد و 4 سطح متفاوت برای انگلیسی لازم تعریف شده است.

  • Superior English:جهت کسب 20 امتیاز
  • Proficient English: جهت کسب 10 امتیاز
  • Competent English: بدون امتیاز
  • Vocational English نیاز می باشد سطحی که برای اخذ ویزای طرح انتخاب کارفرما
  • Functional English :جهت افرادی که نمیخواهند هزینه آزمون زبان را پرداخت کنند

Timing of English
زمان مورد نیاز برای ارسال مدارک زبانی شما بستگی به نوع ویزای شما دارد
• General Skilled Migration: زمان دعوتنامه شما
• RSMS and ENS visas: زمان درخواست برای مهاجرت
از آنجایی که رزرو کردن یک آزمون زبان ممکن است زمان زیادی ببرد ، بهتر است قبل از شروع فرایند اخذ ویزا آزمون را رزرو کنید .
Validity of English Tests
نتیجه آزمون 3 سال قبل از باز کردن پرونده توسط دپارتمان مهاجرت قابل پذیرش می باشد .تنها اسثنا برای functional English میباشد که تست زبان مورد نیاز شما تا حداکثر 12 ماه قبل از شروع پرونده باید انجام شده باشد.
Acceptable English Tests
آزمون IELTS رایج ترین گواه بر توانایی شما در زبان انگلیسی می باشد . اگرچه برای دپارتمان مهاجرت هم آزمون جنرال و هم آکادمیک IELTS مورد قبول هستند اما برخی از مقامات و مسئولین ارزیابی مهارت زبانی ، نوع آکادمیک آزمون را تائید می کنند.
همچنین نیاز دارید که حداقل امتیاز را در هر مهارت (Reading, Writing, Listening, Speaking)کسب نمائید. آزمون OET(Occupational English Test) هم بعنوان گواهی بر سطح بالای زبان انگلیسی شما مورد پذیرش است. همچنین لازم است بدانید آزمون OET تنها برای متخصصین بهداشت مناسب است.
آزمون Pearson Academic Test of English (Pearson PTE) و TOEFL Internet Based Test (TOEFL iBT) اکنون برای تمامی کلاس های مهارتی مورد قبول هستند .اغلب ایالت ها و سران دولتی این آزمون را تشخیص می دهند و چندین ارزیابی برای سنجش مهارت ها انجام می دهند . همچنین آزمونCambridge Test of English از ژانویه 2015 پذیرفته شده است.
Vocational English
امتیازهای مورد نیاز برای هر مهارت برای Vocational Englishبه شکل جدول زیر می باشد:
Competent Englishبرای اغلب ویزاهای مهارتی ، نیاز دارید حداقل سطح قابل قبول و درخور زبانی را برای پشت سر نهادن معیارهای آستانه ای نشان دهید. چنانچه گذرنامه برای 5 کشور ذیل را دارید ، می توانید سطح قابل قبول دانش زبانی را اثبات کنید بدون اینکه نیاز به تکمیل نمودن آزمون داشته باشید.
1. Canada
2. New Zealand
3. United Kingdom
4. United States
5. Ireland


بعبارت دیگر شما می بایست دانش زبانی مشخص را طی آزمون کامل کنید بگونه ای که امتیازهای زیر را کسب نمایید:

تسلط به زبان مرتبط با حرفه هیچگونه امتیازی برای شما دربرنمی گیرد اما یکی از موارد ضروری برای داشتن ویزای مهارتی محسوب می شود.Proficient English

چنانچه proficient English از دانش زبانی را به معرض نمایش بگذارید ، 10 امتیاز برای توانایی زبان انگلیسی شما محسوب می گردد. حتی افراد محلی که به زبان انگلیسی هم صحبت می کنند می بایست آزمون را به منظور کسب امتیاز مهارتی و یا بالاتر از این سطح انجام دهند

امتیازهای مورد نیاز برای سطح Proficient English به شرح ذیل می باشد:


Superior Englishچنانچه سطح ممتاز از زبان انگلیسی را نمایش دهید ، حداکثر 20 امتیاز برای توانمندی شما در زبان انگلیسی لحاظ می گردد.حداقل امتیازها برای ارائه سطح ممتاز زبانی به شرح ذیل می باشد:

Functional Englishچنانچه همسر و یا همراه شما تسلط کمتری بر زبان انگلیسی داشته باشند می بایست شهریه تحصیل زبان انگلیسی را پرداخت نمایید . همچنین برای اخذ مهاجرت.می توانید با فراهم آوردن شواهد زیر توانایی خود را در زبان انگلیسی نشان دهید:• ارائه مدرک کارشناسی ، کارشناسی ارشد و یا دیپلم و گواهینامه بازرگانی که حداقل دو سال از مطالعه به زبان انگلیسی را نیاز داشته باشد.
• مدرک اتمام سال های ابتدایی تحصیلات و یا حداقل 3 سال تحصیل مقطع متوسطه
• مدرک اتمام حداقل 5 سال تحصیل در مقطع متوسطه
• کسب حداقل میانگین امتیاز 4.5 در آزمون IELTS طی 12 ماه قبل از ارسال درخواست و یا طی فرآیند اخذ پذیرش
• مدرکی مبنی بر حداقل یکسال تحصیل تمام وقت در استرالیا و یا تحصیل نیمه وقت درجه یا مقطع بالاتر ، دیپلم و یا شرکت در دوره دیپلم در سطح متوسط زبان انگلیسی.
• در برخی موارد ، سطح زبان انگلیسی کاربردی با مصاحبه و تعیین سطح مشخص می گردد.
همچنین با اخذ امتیازهای زیر می توانید سطح مقبولی از دانش زبانی وابسته به حرفه و شغل خود را نمایش دهید:


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter