برنامه های فشردۀ انگلیسی در برابر برنامه های گذری زبان انگلیسی

برنامه های فشردۀ انگلیسی در برابر برنامه های گذری زبان انگلیسی

امروز، نگاهی خواهیم داشت به تفاوت بین برنامه های فشردۀ انگلیسی و برنامه های گذری زبان انگلیسی. هر دوی  این برنامه ها در بهبود زبان انگلیسی به شما کمک می کنند. این برنامه ها همچنین می توانند در آمادگی برای تحصیلات دانشگاهی نیز کمک کننده باشند. اما تفاوت هایی نیز بین این دو برنامه وجود دارد.
برنامه های فشردۀ انگلیسی در برابر برنامه های گذری زبان انگلیسی: مدت زمان کلاس
برنامه های فشردۀ انگلیسی همانطور که از اسم شان مشخص است، می باشند. مدت زمان این کلاس، فشرده است. طبق حجم درسی تمام وقتِ متعارف برای کلاس های دانشگاهی، شما ۱۲ تا ۱۵ ساعت در هفته کلاس دارید. اما در برنامه های فشردۀ انگلیسی، شما ۲۵ تا ۳۵ ساعت در هفته کلاس دارید. اندیشه نهفته در پس این نوع کلاس ها، مواجهه دائمی با زبان انگلیسی است که به شما در تسلط سریع تر بر زبان انگلیسی کمک خواهد کرد. و البته این استراتژی کارساز است. دانش جویان برنامه های فشردۀ انگلیسی می توانند سطح زبانی خود را تا حد زیانی صرفا با ۱ یا ۲ ترم کلاس، بهبود بخشند. برنامه های گذری زبان انگلیسی گاها از مدل برنامه های فشردۀ انگلیسی پیروی می کند. اما در نام خود، اسمی تحت عنوان ‹فشرده› ندارند، برنامه های گذری زبان انگلیسی الزاما شما را به گذراندن ۲۵ تا ۳۵ ساعت کلاس در هفته، ملزم نمی کنند. من تجربۀ تدریس برنامه های گذری زبان انگلیسی را داشته ام که صرفا به ۱۸ ساعت کلاس در هفته، نیاز داشته و برخی دیگر از آنها به ۳۰ ساعت کلاس در هفته یا درس های کلاسی بیشتری، نیاز داشته است. بنابراین، اگر می خواهید برنامه گذری زبان انگلیسی را آغاز کنید، در خصوص میزان ساعات کلاس در هفته، مجددا بررسی هایی را انجام دهید. ممکن است به دنبال یک برنامه گذری زبان انگلیسی با همان میزان ساعات کلاسیِ برنامه های فشردۀ انگلیسی باشید یا ممکن است بخواهید که ساعات آن کمتر باشد تا بتوانید زمانی برای انجام کار پاره وقت یا گذراندن زمان بیشتر با خانواده را داشته باشید.
آیا انگلیسی را با استفاده از برنامه های گذری زبان انگلیسی بخوانیم یا برنامه های فشردۀ انگلیسی: بستگی به هدف شما دارد
اگر واژه کلیدی در ‹برنامه های فشردۀ انگلیسی›، کلمه ‹فشرده› باشد، مهمترین واژه در ‹برنامه های گذری زبان انگلیسی› نیز ‹گذرا› است. برنامه های گذری زبان انگلیسی، برای کمک به شما برای گذر به سطح متعارفِ مقطع مربوطه است، به همین جهت معمولا توسط دانشگاه ها برگزار می شود.جهت درخواست برای برنامه های گذری زبان انگلیسی، معمولا مستقیما به دانشگاه میزبان درخواست می دهید. و اگر درخواست شما پذیرفته شد، انتظار می رود که پس از تسلط بر زبان انگلیسی در برنامه گذرا، برای تکمیل یک مدرک تحصیلی کامل، در آن دانشگاه ادامه تحصیل دهید. به عبارتی دیگر، برنامه های گذری زبان انگلیسی، شکلی از پذیرش مشروط برای دانشجویانی هستند که می خواهند در یک برنامه تحصیلی ثبت نام کنند اما هنوز از سطح زبانی خوبی برای آغاز کلاسهای معمول خود، برخوردار نیستند.
از آن طرف، برنامه های فشردۀ انگلیسی، به اهداف بسیار متفاوتی به آموزش زبان انگلیسی می پردازد. برنامه های فشردۀ انگلیسی گاها توسط شرکت های آموزشی خصوصی تشکیل می شوند و گاهی توسط دانشگاه ها. به هر حال، اگر شما در یک برنامه فشردۀ انگلیسی ثبت نام کنید، انتخاب هایی در خصوص اینکه چه نوع از انگلیسی را می خواهید بیاموزید به شما ارائه می شود. برنامه های فشردۀ انگلیسی اغلب به دانشجویان، انتخاب تمرکز بر یوتوب نوع خاصی از انگلیسی را می دهد، مثلا انگلیسی تافل، انگلیسی کسب و کار، یا انگلیسی مکالمه ای. انگلیسی آکادمیک نیز یکی دیگر از گزینه های انتخابیست. بسیاری از برنامه های فشردۀ انگلیسی، واحد هایی را ارائه می دهند که به شما امکان انتقال به یک برنامه مدرک دانشگاهی را نیز می دهد. در واقع، برنامه های فشردۀ انگلیسی که توسط دانشگاه ها برگزار می شوند، تقریبا همیشه این گزینه را ارائه می دهند.


برنامه های که بخشی از انها، برنامه فشردۀ انگلیسی است و بخشی از آنها، برنامه گذری زبان انگلیسی

برنامه های گذری زبان انگلیسی به مطالعات دانشگاهی و اخذ مدرک ارتباط دارد.

اما برنامه های فشردۀ انگلیسی، بیشتر الگو گرفته از کمپ های زبانی هستند –تجارب فشرده ای که می تواند به شما جهت یادگیری سریع تر زبان انگلیسی، کمک کند. اما دانشجویان بین المللی اغلب از برنامه های فشردۀ انگلیسی به عنوان سکوی پرتابی برای ادامه تحصیل در دانشگاه، استفاده می کنند.

از آنجا که انگلیسی آکادمیک در بین دانشجویان برنامه های فشردۀ انگلیسی، بسیار محبوب است، بسیاری از برنامه های فشردۀ انگلیسی نیز ویژگی های بسیار مشابه با برنامه های گذری زبان انگلیسی دارند. حتی برنامه های گذری زبان انگلیسی که توسط دانشگاه ها برگزار نمی شوند نیز ممکن است دانشگاه هایِ شریکی داشته باشد. این شرکا، دانشجویان برنامه های فشردۀ انگلیسی که توانسته اند با موفقیت این برنامه را به اتمام برسانند را می پذیرند. و برخی از داشنگاه ها حتی پذیرش مشروط را به محض پذیرش دانشجویان در یک برنامه فشرده زبانی که به صورت خصوصی اجرا می شود را ارائه می دهند.

همینطور، برنامه های گذری زبان انگلیسی که توسط دانشگاه ها اجرا می شوند نیز برخی دانشجویان فراگیر انگلیسی به عنوان زیان دوم را می شناسند که در زمان آغار تحصیلات خود، مطمئن نیستند آیا می خواهند مدرک بگیرند یا خیر. به همین دلیل، بسیاری از برنامه های گذری زبان انگلیسی در دانشگاه ها، گزینه گرفتن واحد هایی سبیه به برنامه های فشردۀ انگلیسی که بر مهارت عمومی زبان انگلیسی، انگلیسی کسب و کار، و آمادگی برای آزمون معطوف هستند را می دهند. دانشجویانی که در یک برنامه گذری زبان انگلیسی، از این مسیر می روند، می توانند بعدا در صورتیکه خواستند، به مسیر اخذ مدرک دانشگاهی، تغییر مسیر دهند.

خلاصه اینکه، برچسب های برنامه های گذری زبان انگلیسی و برنامه های فشردۀ انگلیسی، کل داستان را بازگو نمی کنند. اگر علاقه مند به یکی از این برنامه ها هستید، با دانشگاه/دانشکدۀ مورد نظز تماس بگیرید و ببینید که برنامه از نظر کلاس ها، ساعت های آموزش، و پذیرش مشروط در برنامه معمول مدرک دانشگاهی، چه چیزی را ارائه می دهد.





این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

Listening تافل ترکیبی ازمکالمات پیرامون زندگی و تجارت می باشد.در این مبحث با چگونگی ارتقاء مهارت listening برای آزمون TOEFL و چگونگی کسب نمره قابل قبول در این بخش آشنا می شوید. ...

بیشتر بخوانید
برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

TOEFL یک نگرش خوب بیان علمی از سخنرانی ها و گفتگوهای آکادمیک در محوطه دانشگاه یا کلاس را مهیا می کند. در این پست، به راهکارهایی که واقعا می توانند به توسعه مهارت های Listening TOEFL دانشگاهی که برای آزمون TOEFL و گرفتن نمره خوب در این بخش است بیانجامند، می ...

بیشتر بخوانید
٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

شركت در TOEFL هميشه استرس زا بوده و هست. چراكه بايد يك نمره دقيق و مشخص بگيرين. واسه اين امتحان كلي هزينه ميكنين و ماه ها صرف آماده شدن واسه اون وقت ميزارين.ممكنه جلسه امتحان شلوغ و پر سر و صدا باشه يا اينكه شب قبل امتحان به اندازه كافي نخوابيده باشين. راج ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter