5 استراتژی برای موفقیت در تافل

5 استراتژی برای موفقیت در تافل

شرکت در آزمون تافل، تقریباً همیشه یک تجربه‌ی استرس ‌زاست. شما باید نمره‌ی خاصی کسب کنید. برای شرکت در آزمون، باید هزینه‌ی زیادی پرداخت کنید. ماه‌ها باید آماده شوید. مرکز آزمون ممکن است پُر از سر و صدا یا شلوغی باشد و ممکن است شب قبل از آزمون، خواب خوبی نداشته باشید.

در مورد هیچ‌ کدام از این‌ها، شاید نتوان کاری ‌انجام داد، اما آماده شدن برای آزمون تافل، یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای کاهش سطح استرس خود در روز آزمون انجام دهید. در این مقاله، به 5 استراتژی برای آماده ‌سازی آزمون تافل اشاره شده که به‌نظر من، استراتژی‌های موثری هستند.

به یک یادداشت ‌کننده‌ی خوب تبدیل شوید

در آزمون تافل، فقط یکبار می‌توانید به کلیپ‌های صوتی گوش دهید. سپس باید در مورد موضوعی که شنیده‌اید، به‌ سوالات پاسخ دهید، صحبت کنید یا بنویسید. از آنجایی‌که کلیپ صوتی، دوباره پخش نمی‌شود، باید به یک یادداشت ‌کننده‌ی خوب تبدیل شوید. یادداشت ‌برداری را می‌توانید به زبان مادری یا زبان انگلیسی انجام دهید. احتمالاً بهتر است هر دو را انجام دهید. هدف شما، یادداشت ‌برداری در زمان واقعی، بدون از دست دادن آن‌چیزی است که گوینده می‌گوید. انواع کلیپ‌های صوتی مختلف، با زمان و سطح پیچیدگی‌های مختلف را امتحان کنید. سپس مجدداً به کلیپ گوش دهید و ببینید صحت یادداشت‌های شما چقدر است. به نکاتی که ممکن است ابتدایی به‌نظر برسد، مانند طرح یادداشت‌ها و خوانایی دست‌ نوشته‌های‌تان، توجه کنید. اینکه بتوانید با اطمینان یادداشت ‌برداری کنید و تمام اطلاعات مهم را در زمان واقعی ثبت کنید، کمک بزرگی به شما در آزمون تافل و مطالعات آینده‌تان می‌کند.

در آزمون‌های آزمایشی شرکت کنید

وقتی برای تافل آماده می‌شوید، هدف شما همیشه کسب نمره‌ای خاص است. در طول دوره‌ی آمادگی تافل، با شرکت در آزمون‌‌های آزمایشی، می‌توانید بفهمید که آیا به هدف خود نزدیک شده‌اید یا نه. آزمون‌های آزمایشی تافل، همچنین به شما کمک می‌کنند تا نسبت به محیط آزمون، انواع سوال‌ها و محدودیت‌هایی که در روز آزمون با آن‌ها روبرو خواهید شد، آشنا شوید.




هر روز مطالعه کنید

حتی خود انگلیسی ‌زبانان هم با خواندن، واژگان خود را توسعه می‌دهند. هرچه بیشتر و گسترده‌تر بخوانید، بیشتر در معرض مفاهیم و واژگان قرار می‌گیرید. هرچه دقیق‌تر مطالعه ‌کنید، مهارت درک مطلب خود را توسعه می‌دهید. برای گسترش دامنه‌ی موضوعاتی که با آن‌ها راحت هستید، به زبان انگلیسی و زیاد بخوانید. شما هرگز نمی‌دانید چه‌چیزهایی در آزمون تافل ظاهر می‌شود. بنابراین، بهتر است ناحیه‌ی آرامش گسترده‌ی خود را داشته باشید.

به پادکست‌ها گوش کنید

رادیوهای آنلاین زیادی به زبان انگلیسی وجود دارد، همچون بی‌بی‌سی یا NPR که کمدی یا خبر پخش می‌کنند. گوش دادن به صحبت‌های انگلیسی ‌زبانانی که با سرعت نرمال، انگلیسی صحبت می‌کنند، درک شنیداری شما را توسعه می‌دهد. همچنین می‌توانید با گوش دادن به قسمت‌هایی از یک پادکست و تلاش برای تقلید تلفظ گوینده، مهارت‌های گفتاری خود را ارتقاء دهید. درک یک کلیپ صوتی، دشوارتر از درک یک فیلم است، چون نشانه‌‌های متنی یکسانی در آن وجود ندارد. این موضوع باعث می‌شود پادکست‌ها برای تمرین درک مطلب، بهتر از تماشای فیلم یا شوهای تلویزیونی به زبان انگلیسی باشند.

با تایپ کردن آشنا شوید

 بخش رایتینگ امتحان تافل، از شما می‌خواهد که پاسخ‌های خود را در کامپیوتری نا آشنا با صفحه کلید QWERTY، تایپ کنید. اگر تمام وقت خود را صرف سر و کله زدن با صفحه کلید کنید، زمان زیادی برای نوشتن یک مقاله‌ی خوب ندارید. تایپ کردن، ظاهراً مهارت ساده‌ای است، اما بسیاری از افراد، فراموش می‌کنند که برای آن آماده شوند. مطمئن شوید که می‌توانید قبل از آزمون، روی صفحه کلید QWERTY به انگلیسی تایپ کنید. ابزارهای آنلاین رایگان زیادی برای کمک به شما در یادگیری تایپ کردن با صفحه کلید QWERTY وجود دارد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

Listening تافل ترکیبی ازمکالمات پیرامون زندگی و تجارت می باشد.در این مبحث با چگونگی ارتقاء مهارت listening برای آزمون TOEFL و چگونگی کسب نمره قابل قبول در این بخش آشنا می شوید. ...

بیشتر بخوانید
برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

TOEFL یک نگرش خوب بیان علمی از سخنرانی ها و گفتگوهای آکادمیک در محوطه دانشگاه یا کلاس را مهیا می کند. در این پست، به راهکارهایی که واقعا می توانند به توسعه مهارت های Listening TOEFL دانشگاهی که برای آزمون TOEFL و گرفتن نمره خوب در این بخش است بیانجامند، می ...

بیشتر بخوانید
٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

شركت در TOEFL هميشه استرس زا بوده و هست. چراكه بايد يك نمره دقيق و مشخص بگيرين. واسه اين امتحان كلي هزينه ميكنين و ماه ها صرف آماده شدن واسه اون وقت ميزارين.ممكنه جلسه امتحان شلوغ و پر سر و صدا باشه يا اينكه شب قبل امتحان به اندازه كافي نخوابيده باشين. راج ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter