Writing Integrated در آزمون تافل iBt

Writing Integrated در آزمون تافل iBt

Reading:

 ابتدا یک متن سه یا چهارپاراگرافی درخصوص موضوعی آکادمیک را به طور کلی مطالعه می کنیم که متشکل از حدودا 300 لغت می باشد و سه دقیقه زمان برای نکته نویسی خواهیم  داشت. بهتراست نکات کلی هرپاراگراف نوشته شود و از نوشتن جزییات پرهیز کنید زیرا در قسمت نوشتن به متن اولیه دسترسی داریم

Listening:

در گام دوم، یک قسمت Listening در قالب سخنرانی استاد (Lecture) در حدود دو تا چهاردقیقه را باید گوش دهیم که دقیقا درخصوص قسمت Reading ابتدایی خواهد بود. توجه داشته باشید که باید نکات (Details) در این قسمت به طور کامل و جزئی نوشته شود زیرا بعد از این دسترسی به فایل شنیداری این بخش نخواهید داشت. 

Writing:

در گام سوم و آخر، باید نکات مربوط به قسمت خواندنی را به شنیداری متصل کرده و متنی با تعداد پاراگراف مشخص بنویسیم که از حیث قواعد، نقطه گذاری و نوشتار باید کاملا عاری از هرگونه خطا باشد.

نکته اول: به عنوان متقاضی آزمون، شما باید بتوانید ارتباط بین Reading و Listening را بیابید که به قرار زیر هستند:

الف) دراکثر موارد صحبت کننده در قسمت دوم، نکات را در قسمت Reading تمثیل آوری می کند و به طور جزئی تر به مسائل کلی آن می پردازد (Illustrate/Exemplify/Support) 

ب) در بعضی موارد گوینده نکات بخش اول را کاملا نقض می نماید و به جای آنها اطلاعاتی دقیقا متضاد ارائه می نماید.

 (Refute/Oppose/Challenge/Contradict)

ج) در مواردی هم گوینده فقط به ایجاد تردید در موضوعات Reading می پردازد و هدف او فقط وارد کردن شک و شبهه می باشد پس این مورد از مورد قبلی نرم تر می باشد (Cast doubt on)

نکته دوم: به دلیل وجود سه پاراگراف در قسمت Reading شما نیاز دارید سه نکته از قسمت ابتدایی تهیه کنید که طبیعتا سه نکته نیز از بخش شنیداری به دست می آید، بنابراین در قسمت Writing بایستی سه پاراگراف برای آنها تخصیص دهید.

نکته سوم: از آنجاییکه در قسمت Writing به متن اولیه دسترسی دارید، سعی کنید از لغات خود استفاده کرده و از بخش Reading موردی را کپی نکنید. (Paraphrasing)

نکته چهارم: از بیست دقیقه زمان خود، هفده دقیقه به نوشتن و سه دقیق نهایی را به تصحیح نوشته خود بپردازید.

نکته پنجم: این نوع Writing از نوع Impersonal می باشد، بدین معنا که به هیچ عنوان ایده های شخصی شما مدنظر نبوده و باید مانند یک Report عمل کنید و آنچه که در بخش یک و دو موجود است را بازگردانی نمایید.

نمونه ساختاربندی نوشته ی بخش یکپارچه:

  • Intro (مقدمه): نشان دهنده ی یکی از سه ارتباط گفته شده در بالا می باشد.
  • Body (بدنه) : که بر حسب تعداد نکات بدست آمده سه یا چهار پاراگراف خواهد بود.
  • دقت داشته باشید در این بخش نتیجه گیری یا Conclusion وجود ندارد (چرا؟).


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

Listening تافل ترکیبی ازمکالمات پیرامون زندگی و تجارت می باشد.در این مبحث با چگونگی ارتقاء مهارت listening برای آزمون TOEFL و چگونگی کسب نمره قابل قبول در این بخش آشنا می شوید. ...

بیشتر بخوانید
برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

TOEFL یک نگرش خوب بیان علمی از سخنرانی ها و گفتگوهای آکادمیک در محوطه دانشگاه یا کلاس را مهیا می کند. در این پست، به راهکارهایی که واقعا می توانند به توسعه مهارت های Listening TOEFL دانشگاهی که برای آزمون TOEFL و گرفتن نمره خوب در این بخش است بیانجامند، می ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter