آزمون GRE دشوار هست؟

آزمون GRE دشوار هست؟

جی آر ای برای کمک به موسسات آموزشی در مقطع تحصیلات تکمیلی طراحی شده است تا مشخص کنند کدام یک از متقاضیان برای کارهای آکادمیک پیشرفته، مناسب تر هستند. این آزمون، توسط برخی از رقابتی ترین برنامه ها و دانشگاه های جهان استفاده می شود. سؤالات GRE، می توانند چالش بزرگی برای مهارت تفکر انتقادی شما ایجاد کند.

سطح دشواری جی آر ای

میزان سختی آزمون GRE شما تا حدی به عملکرد شما بستگی دارد. GRE یک آزمون چند مرحله ای است، به این معنی که به عملکرد شما وابسته است. به عنوان مثال بخش کوانت را در نظر بگیرید. در اولین بخش کوانت، سطح سختی برای همه 'متوسط' است، به این معنی که ممکن است سؤالاتی داشته باشد که بیشتر افراد درست پاسخ می دهند و همچنین برخی سؤالات که تعداد معدودی پاسخ درست می دهند. سختی متوسط، به طور کلی عملکرد را برای رقابت در بازه حدود 25 تا 75 صدک اندازه‌گیری می‌کند. وابسته به عملکرد شما در بخش اول، سطح سختی بخش دوم متفاوت خواهد بود.

  • اگر بخش اول را خوب انجام دهید، بخش کمی دوم شما نیز سطح سختی 'متوسط' خواهد داشت.
  • اگر بسیاری از سوالات بخش اول را درست پاسخ ندهید، بخش دوم کوانت شما سطح 'آسان' خواهد داشت.
  • اگر بخش اول را عالی پاسخ داده باشید، متوجه خواهید شد که بخش دوم کوانت شما سطح 'دشوار' خواهد بود؛ این بخش، حاوی سوالاتی است که برای متمایز کردن آزمون گیرنده صدک 95 از آزمون گیرنده صدک 98 طراحی شده اند.

سطح بخش‌های وربال نیز به همین صورت مشخص می شود.




آماده شدن برای GRE

اینکه چقدر GRE برای شما دشوار خواهد بود، به آمادگی شما نیز بستگی دارد. مانند هر کار دیگری، اگر ندانید چگونه آن را انجام دهید، انجام دادن آن تقریبا غیرممکن خواهد شد. با این حال، اگر بدانید چگونه آن را انجام دهید، آنقدرها هم سخت نیست. مثلا اولین باری را که یک بزرگسال به شما بستن بند کفش را آموزش داد به خاطر دارید؟ این روش احتمالاً بسیار پیچیده به نظر می رسید. اما شما یاد گرفتید که چگونه این کار را انجام دهید و از آن زمان این کار را به راحتی انجام می دهید.

GRE توانایی شما را در استدلال با واژگان سطح کالج، تجزیه و تحلیل متن های دانشگاهی سنگین، و به کار بردن دانش ریاضی برای حل مسائل را آزمایش می کند. بنابراین، آزمون شوندگانی که دانش لازم را دارند و مهارت های تفکر انتقادی خود را تقویت کرده اند، به اکثر سوالات به سادگی پاسخ خواهد داد و در آزمون عملکرد خوبی خواهند داشت.

GRE یک آزمون استاندارد است؛ به این معنی که انواع سوالاتی که خواهید دید، مطالبی که باید بدانید و نوع استدلالی که باید انجام دهید، قابل پیش بینی است. این قابل پیش بینی بودن به این معنی است که شما می توانید یاد بگیرید که مانند 'طراحان آزمون' فکر کنید. با مطالعه منابع شناخته شده، تمرین با سوالات تست مانند و انجام تست هایی که ساختار تغییر سطح سختی GRE را شبیه سازی می کنند، برای آزمون آماده شوید.

نمره هدف شما در آزمون GRE

در مورد برنامه هایی که قصد دارید برای آنها اپلای کنید تحقیق کنید: چه نمره GRE نیاز یا رقابتی است؟ سپس در آزمون تمرینی GRE شرکت کنید. چه نمره ای را کسب کردید؟

اگر نمرات شما، بالاتر از نمرات مورد نیازتان است، پس باید کمی مطالعه کنید تا مطمئن شوید که در روز آزمون بطور ناخوشایندی، غافلگیر نخواهید شد. با این حال، ممکن است نیازی نباشد که زمان آماده سازی زیادی را در نظر بگیرید.

از سوی دیگر، اگر تفاوت قابل توجهی بین نمرات مورد نیاز شما و نمرات آزمون تمرینی شما وجود داشته باشد، باید سخت تلاش کنید تا به نمرات مورد نظر خود برسید. در این صورت، GRE یک آزمون 'سخت' برای شما خواهد بود؛ اما فقط به این دلیل که هنوز برای شرکت در آن آماده نیستید. اگر تمرین کنید، آزمون برای شما آسان تر خواهد شد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter