6 دلیل انتخاب جی آر ای به جای جی مت

6 دلیل انتخاب جی آر ای به جای جی مت

هنگام درخواست پذیرش برای شرکت در دوره‌های MBA، باید در آزمون GMAT شرکت کنم یا GRE؟ خُب، با توجه به اینکه بسیاری از مدارس بازرگانی شروع به پذیرش GRE به‌جای GMAT کرده‌اند، انتخاب بین این دو آزمون می‌تواند بسیار گیج‌کننده باشد. بیایید بررسی کنیم و ببینیم که کدام آزمون برای شما مناسب است. یکی از شایع‌ترین و پایاترین افسانه‌ها درباره‌ی پذیرش در دوره‌های MBA این است که شرکت در آزمون GMAT به‌شکل خودکار به شما کمک می‌کند تا در رقابت بین متقاضیان برجسته‌تر از دیگران شوید- و در نتیجه، آزمون GMAT به آزمون GRE ترجیح داده می‌شود. واضح است که این موضوع راجع‌به همه‌ی مدارس تحصیلات تکمیلی صدق نمی‌کند، چون غالباً آن‌ها در مورد ترجیح داده شدن آزمون GMAT به آزمون GRE بی‌طرف هستند.

جنگ بین GMAT و GRE زمانی شروع شد که GRE به قلمروی پذیرش MBA راه یافت. در حال حاضر، تعداد رو به افزایش دوره‌‌های MBA- بیش از 1200 دوره- نمرات هر دو آزمون GMAT و GRE یا یکی از آن‌ها را برای پذیرش در دانشکده‌‌های بازرگانی می‌پذیرند. با این حال، در حالیکه GRE برای پذیرش در سایر دانشکده‌های تحصیلات تکمیلی استفاده می‌شود، آزمون GMAT فقط برای متقاضیان MBA طراحی شده است. برای من که سعی می‌کنم برخلاف مسیر آب- باور عمومی- شنا کنم، شرکت در آزمون GMAT چندان برجسته نیست. قبل از آنکه فکر کنید که من عقلم را از دست داده‌ام، اجازه دهید به شما بگویم که چرا GRE ممکن است گزینه‌ی بهتری نسبت به GMAT باشد.

دلایل اینکه چرا GRE ممکن است بهتر از GMAT باشد

تنها آزمون پذیرش مشترک برای همه‌ی برنامه‌های تحصیلات تکمیلی از جمله MBA

GRE تنها آزمون پذیرفته شده برای آمادگی شما برای تحصیلات تکمیلی و تنها آزمونی است که می‌تواند شما را وارد مدارس بازرگانی، حقوق و هر مدرسه‌ی تحصیلات تکمیلی دیگری کند و درهای بیشتری را نسبت به GMAT برای شما باز می‌کند. شرکت در آزمون GRE تضمین می‌کند که علاوه بر کسب مدرک رشته‌ی تجارت یا MBA، گزینه‌های دانشگاهی بیشتری در اختیار شما خواهد بود. من با تعداد زیادی از دانشجویان برخورد کرده‌ام که مطمئن نبودند کدام برنامه را انتخاب کنند و GMAT را انتخاب کردند و در نهایت، آرزو داشتند انعطاف‌پذیری داشته باشند که آزمون GRE به‌شکل طبیعی ارائه می‌دهد.

در حالیکه GMAT خاصه برای ارزیابی عملکرد مدرسه‌ی بازرگانی شما طراحی شده است، با نمره‌ی GRE، شما می‌توانید نقاط قوت خود را خارج از مجموعه‌ی مهارت‌های تجاری شایع برجسته سازید و این می‌تواند شما را به یک مسیر تحصیلی و شغلی منحصربه‌فرد هدایت کند. علاوه بر این، اگر سایر نمرات شما همچون معدل‌تان آنطور که دوست داشتید خوب نباشد، GRE به‌عنوان یک مکمل برای توانایی‌های آکادمیک شما عمل می‌کند.


اگر با ریاضی دست و پنجه نرم می‌کنید، شرکت در آزمون GRE یک امتیاز است

با توجه به اینکه اکثر دوستان من از ریاضی یا کوانت می‌ترسند، شرط می‌بندم که بیشتر شماها هم از این بخش‌ها می‌ترسید. در این‌صورت، باید از آماده شدن برای بخش ریاضی GMAT وحشت داشته باشید. خُب، برخلاف GMAT که اغلب برای افرادی که مهارت‌های کمّی و تحلیلی قوی دارند مناسب است، بخش ریاضی GRE ساده و نسبتاً آسان است.

GRE بیشتر بر روی واژگان و کمتر بر روی گرامر و استدلال‌های منطقی تمرکز دارد، در حالیکه GMAT بر روی گرامر و استدلال تمرکز می‌کند. یکی از مزیت‌های بزرگ استفاده از GRE این است که بخش Integrated Reasoning ندارد که چگونگی ارزیابی داده‌ها و استفاده از آن برای حل سوالات سخت را سنجش می‌کند. در نتیجه، شما می‌توانید از 12 سوال GMAT در بخش Integrated Reasoning فرار کنید.

مدارس تحصیلات تکمیلی می‌گویند که یک آزمون را به آزمون دیگر ترجیح نمی‌دهند

بله، بسیاری از متقاضیان MBA بر این باورند که شرکت در آزمون GMAT، تنها راه رسیدن به مدارس بازرگانی برتر است. اما اجازه دهید من چیز دیگری به شما نشان دهم. در ادامه، نظرات مدارس تجاری برتر در مورد ترجیح‌شان بین GMAT و GRE نقل می‌شود (نقل‌قول‌های زیر از وب‌سایت‌های رسمی دانشگاه‌های مربوطه استخراج شده است):

دانشگاه استنفورد می‌گوید که آن‌ها 'هیچ اولویتی بین آزمون‌های GMAT و GRE ندارند' و همین موضوع در مورد مدرسه‌ی بازرگانی هاروارد (HBS)، MIT Sloan، دانشگاه پنسیلوانیا (وارتون)، HEC پاریس، شیکاگو بوث، آکسفورد و NYU Stern نیز صدق می‌کند. UCLA (اندرسون) می‌گوید: 'ما هر دو آزمون را می‌پذیریم. اگر تا به حال در هیچ‌کدام از این آزمون‌ها شرکت نکرده‌اید، ما GRE را توصیه می‌کنیم.'

با توجه به اینکه دانشگاه‌های برتر ارائه‌دهنده‌ی دوره‌های MBA هیچ اولویتی بین این دو آزمون ندارند، این احتمال وجود دارد که مدارس بازرگانی بیشتری از این رویه پیروی کنند. علاوه بر این، ابزار تبدیل نمره‌ی ETS برای تبدیل نمرات GRE به نمرات GMAT، به دانشگاه‌ها این امکان را می‌دهد که نمرات متقاضیان را با استفاده از یک مقیاس مقایسه کنند و دیگر جایی برای ترجیح GMAT به GRE باقی نمی‌ماند.

تمام دوره‌های تجاری به GMAT نیاز ندارد

مدرسه‌ی بازرگانی ملبورن می‌گوید: 'اگر برای ورود به دوره‌ی کارشناسی ارشد اقتصادسنجی کاربردی، کارشناسی ارشد اقتصاد و کارشناسی ارشد امور بازرگانی (علوم آماری)، از شما خواسته شود که در آزمونی شرکت کنید، شما باید در آزمون GRE شرکت کنید. برای کارشناسی ارشد امور مالی، می‌توانید بین GMAT یا GRE یکی را انتخاب کنید.

چه باور کنید و چه نه، دوره‌هایی همچون کارشناسی ارشد بازاریابی، GRE را به GMAT ترجیح می‌دهند. این به آن دلیل است که GRE بیشتر کیفی و با پایه‌های وربال است که برای دانشجویان علاقه‌مند به بخش بازاریابی منطقی‌تر می‌نماید. ذکر این نکته ضروری است که نمره‌ی کوانت که GMAT بیشتر روی آن تمرکز دارد، خلاقیت متقاضی را سنجش نمی‌کند. همین موضوع در مورد کسانی که برای دوره‌های مشترکی همچون MBA/MPP و MBA/MPA-ID اقدام می‌کنند که معمولاً دانشجویان را ملزم به شرکت در آزمون GRE می‌کنند، نیز صادق است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
7 عادت خوب در مطالعه GRE

7 عادت خوب در مطالعه GRE

تو این مقاله، من می‌خوام یک توصیه مطالعاتی کوچیک رو با شما در میون بذارم. این سخنیه که من قاطعانه باور دارم که درسته: '30 دقیقه مطالعه‌ی با تمرکز بالا بهتر از 2 ساعت مطالعه‌ی نیم‌بنده.' هر چقدر فرد تلاش کنه از طریق یک جلسه‌ی ماراتون‌گونه‌ی پایان هفته‌ای چ ...

بیشتر بخوانید
7راه برای جلوگیری از اشتباهات نسنجیده ریاضی GRE

7راه برای جلوگیری از اشتباهات نسنجیده ریاضی GRE

اگر در آزمون GRE شکست خوردید هیچ جای نگرانی ندارد، زیرا بیش از حد سخت است. آزمون به این روش طراحی شده است. سوالاتی در GRE وجود دارد که حتی نابغه های ریاضی را هم در میان ما به چالش می کشد. با این حال، خیلی ناامید کننده است که فقط به خاطر یک اشتباه احمقانه ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter