مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بازار کار رشته پرستاری در ترکیه

بازار کار رشته پرستاری در ترکیه

در رابطه با بازار کار پرستاری در ترکیه می توان گفت، در بیشتر اوقات پرستاران ثبت نام شده (RN) در بیمارستان ها یا کلینیک های پزشکی مشغول به کار می شوند. همچنین پرستاران می توانند در مراکز توانبخشی، مراکز سرپایی یا خانه های سالمندان مشغول به کار شوند. متقاضیان برای تبدیل شدن به RN ها باید مدرک تحصیلی کاردانی یا پرستاری یا کارشناسی پرستاری را ارائه نمایند. اگر قصد ورود به بازار کار رشته پرستاری در ترکیه را دارید باید مدرک تحصیلی و مدرک زبان ترکی ارائه نمایید. متقاضیانی که در کشور ترکیه تحصیل نکرده اند مدرک تحصیلیشان معادل سازی خواهد شد و در صورت نیاز باید در دوره های آموزشی شرکت نمایند تا بتوانند مجوز کار در ترکیه را کسب نمایند. شرایط کلی بازار کار پرستاری در ترکیه در سال 2021 بدین شرح است:

پرستاری در ترکیه
مدرک لازمکارشناسی پرستاری
هفته ی کاری پرستاران45 ساعت در مجموع
مزایای بیمه تامین اجتماعی و مرخصیدارد

ورود به بازار کار رشته پرستاری در ترکیه

برای کار در این کشور شرایط سنی در نظر گرفته شده است، سن متقاضی باید بین 25 تا 45 سال باشد. همچنین لازم است فرد دارای سوابق کاری (حداقل 6 ماه) باشد. سوال پر تکراری که در رابطه با بازار کار رشته پرستاری در ترکیه مطرح می شود، میزان حقوق و دستمزد پرستاران می باشد. متوسط حقوق پرستاران در کشور ترکیه TRY78.896 (لیر) می باشد، به عبارتی متقاضیان برای هر ساعت کار مبلغ TRY38 (لیر) دریافت می کنند. در سال 2021 علاوه بر این متقاضیان اضافه کاری و پاداش نیز دریافت می کنند.

متوسط درآمد پرستاران در ترکیه

پرستاران در ترکیه سطح درآمد نسبتا متوسطی دارند اما نکته بسیار مثبت در خصوص فارغ التحصیلان رشته پرستاری از دانشگاه های معتبر ترکیه مثل دانشگاه استانبول یا آنکارا این است که فرصت های شغلی بی شماری پیش روی خود خواهند داشت. در واقع اگرچه نرخ بیکاری در ترکیه بالا است، پرستاران گروهی هستند که با مشکل بیکاری روبه رو نخواهند بود. در جدول ذیل متوسط درآمد پرستاران و دندانپزشکان در ترکیه طی سال 2021 مقایسه شده است:

عنوان شغلیمتوسط درآمد ماهیانه در ترکیه به لیر طی سال 2021
پرستار
TRY6330
دندانپزشک
TRY18100

ویزا جهت ورود به بازار کار رشته پرستاری در ترکیه

متقاضیان خارجی و بین المللی برای ورود به بازار کار رشته پرستاری در ترکیه نیاز به ویزای کار این کشور دارند. ویزای کار در این کشور اروپایی در انواع مختلفی و با توجه به شرایط فرد صادر خواهد شد. جهت اخذ ویزای کار ترکیه لازم است مدارک زیر را آماده و ارائه نمایید.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن؛
  • ارائه دعوت نامه شغلی دریافت شده؛
  • پرداخت هزینه های مربوطه و ارائه رسید آن؛
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه؛
  • ارائه مدرک زبان معتبر؛
  • ارائه پاسپورت و فتوکپی از تمامی صفحات آن؛
  • ارائه مدارک شناسایی و ترجمه آن؛
  • ارائه 4 قطعه عکس پاسپورتی؛

با آموزش های در نظر گرفته شده در دوره های پرستاری، متقاضیان برای کار در سازمان های بهداشت محلی و بیمارستان ها و کلینیک ها آماده می شوند. دانشجویان پس از گذراندن دوره BSN باید در آزمون نهایی در نظر گرفته شده شرکت نمایند، دانشجویی که موفق به اخذ حداقل نمره تعیین شده شود می تواند به عنوان پرستار در مراکز بهداشتی آمریکا و در محیط های مختلفی مانند جراحان GP، خانه های پرستاری، کلینیک ها، مراکز خدمات بهداشتی، بیمارستان ها و سازمان های داوطلبانه مشغول به کار شود.




تحصیل پرستاری در کشور ترکیه

متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه باید ابتدا دعوت نامه دانشجویی دریافت نمایند و پس از آن باید اقدامات لازم جهت اخذ ویزا تحصیلی این کشور را انجام دهند. جهت دریافت دعوت نامه متقاضی باید مدارک لازم را در تاریخ تعیین شده (1 ماه مارس تا 1 نوامبر) ارسال نماید. طول مدت بررسی مدارک توسط وزارت تحصیلات عالی ترکیه بین 10 تا 15 روز می باشد. شرایط کلی تحصیل در رشته پرستاری در کشور ترکیه بدین شرح می باشد:

تحصیل پرستاری در ترکیه
مدرک تحصیلیلیسانس علوم پرستاری (BSN)
مدت تحصیل4 سال
زبان آموزشیترکی و انگلیسی
مدارک زبان مورد نیازIELTS, PTE, TOEFL, CAE

متقاضیان برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه باید مدارک ذیل را آماده و در زمان مصاحبه به سفارت خانه این کشور ارائه نمایند.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن؛
  • ارائه پاسپورت معتبر با داشتن حداقل 6 ماه اعتبار و 2 صفحه خالی؛
  • ارائه دعوت نامه تحصیلی دریافت شده؛
  • ارائه گواهی تمکن مالی جهت اثبات توانایی فرد در پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی؛
  • پرداخت هزینه های ویزا و ارائه رسید آن؛
  • ارائه مدارک پزشکی؛
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده؛
  • ارائه رسید از بلیت برگشت از ترکیه؛
  • ارائه 2 قطعه عکس پاسپورتی؛

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پرستاری در ترکیه

پرستاری در ترکیه جزو مشاغل مورد نیاز است به همین دلیل فارغ التحصیلان این رشته نگرانی خاصی برای کاریابی نخواهند داشت. با این حال کار در بیمارستان های مطرح و بزرگ ترکیه مستلزم فارغ التحصیل شدن از دانشگاه هایی است که رنکینگ ملی و جهانی خوبی داشته باشند. این دانشگاه ها در سال 2021 عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های ترکیه برای پرستاریTHE Ran
Cankaya University
401
Koc University
401
Hacettepe University
501
Sabanci University
501
Bilkent University
601
Bogazici University
601


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: