مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بیمه درمانی ترکیه برای دانشجویان

بیمه درمانی ترکیه برای دانشجویان

 افرادی که به عنوان دانشجویان بین المللی به ترکیه می آیند، موظف هستند در طول اقامت رسمی خود از بیمه درمانی برخوردار باشند. دو نوع بیمه درمانی وجود دارد. در صورت تمایل می توانید به هر آژانس خصوصی بیمه درمانی مراجعه کنید و از سیاست های متناسب با افراد خارجی استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که پوشش این بیمه ها محدود است و فقط در بیمارستان هایی که شرکت بیمه با آن قرارداد دارد معتبر است!

 گزینه دیگر بیمه سلامت عمومی (GSS) است. این نوع بیمه که توسط مؤسسه تأمین اجتماعی جمهوری ترکیه اداره می شود، به شما این حق را می دهد که در کلیه بیمارستان های دولتی بصورت رایگان از معالجه درمانی بهره مند شوید. از این طریق می توانید داروهای تجویز شده خود را نیز با پرداخت مقدار بسیار کمی از سهم هزینه، دریافت کنید. مهمترین نکته ای که باید در مورد GSS به آن توجه داشته باشید این است که شما باید درخواست خود را ظرف سه ماه پس از ثبت نام در دانشگاه، انجام دهید. تمدید بیمه درمانی خصوصی یا دولتی شما در ترکیه هر ساله یک ضرورت قانونی است و شما را از پرداخت هزینه های درمانی برای یک مشکل سلامتی غیر منتظره نجات خواهد داد. خدمات بهداشتی همه ی دانشگاه های ترکیه دارای مراکز درمانی خاص خود هستند. در این مراکز که عموماً با عنوان MEDİKO شناخته می شوند ، همه دانشجویان می توانند به راحتی بررسی های بهداشتی اساسی (check up) و معاینات پزشکی را انجام دهند.

برای کسب اطلاعات دقیق در مورد مرکز بهداشت دانشگاه خود، می توانید با بخش های مربوطه ی دانشگاه تماس بگیرید. داروخانه ها در ترکیه تا ساعت 19:00 عصر به جز یکشنبه ها باز هستند. بعد از ساعت 19 و یکشنبه ها، تعداد مشخصی از داروخانه های در حال انجام وظیفه در هر شهر در حال خدمت هستند. واحدهای خدمات اورژانس بیمارستان ها و مراکز بهداشتی دانشگاه ها برای خدمات اضطراری 24 ساعته و 7 روز هفته خدمات ارائه می دهند. برای خدمات آمبولانس، شماره ی مرکز تماس 112 است و می توانید از هر نقطه ی ترکیه بصورت رایگان تماس بگیرید.




همه ی دانشگاه های ترکیه دارای مراکز درمانی خاص خود هستند. در این مراکز که عموماً با عنوان MEDİKO شناخته می شوند، همه دانشجویان می توانند به راحتی بررسی های بهداشتی اساسی (check up) و معاینات پزشکی را انجام دهند. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد مرکز بهداشت دانشگاه خود، می توانید با بخش های مربوطه ی دانشگاه تماس بگیرید.

داروخانه ها در ترکیه تا ساعت 19:00 عصر به جز یکشنبه ها باز هستند. بعد از ساعت 19 و یکشنبه ها، تعداد مشخصی از داروخانه های در حال انجام وظیفه در هر شهر در حال خدمت هستند. واحدهای خدمات اورژانس بیمارستان ها و مراکز بهداشتی دانشگاه ها برای خدمات اضطراری 24 ساعته و 7 روز هفته خدمات ارائه می دهند.

برای خدمات آمبولانس، شماره ی مرکز تماس 112 است و می توانید از هر نقطه ی ترکیه بصورت رایگان تماس بگیرید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: