مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته مهندسی هوافضا در ترکیه

رشته مهندسی هوافضا در ترکیه

ترکیه یکی از کشورهای همسایه غربی ایران است و به همین دلیل است که مورد توجه بسیاری از ایرانیان برای تحصیل قرار گرفته است. رشته مهندسی هوافضا در ترکیه به عنوانی یکی از رشته های کلیدی در این کشور در سال های اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. دانشجویانی که در رشته هوافضا در کشور ترکیه به کار مشغول می شوند، قادر خواهند بود تا در آینده در این کشور به کار مشغول شده و درآمد کسب کنند.

دانشگاه های ترکیه در سال های اخیر در رنکینگ های بین المللی پیشرفت نسبتا خوبی داشته اند و همین مسئله تحصیل در دانشگاه های این کشور را بیش از پیش جذاب کرده است. هزینه های مقرون به صرفه زندگی و تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور سبب شده است تا متقاضیان زیادی از ایران برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه اقدام کنند و از آنجا که رشته مهندسی هوافضا یکی از رشته های بسیار خوب در کشور ترکیه به شمار می آید، تمایل به تحصیل در این رشته بسیار طبیعی است.

موسسات ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در ترکیه

یکی از موضوعاتی که باید به شدت به آن توجه داشت، دانشگاه هایی است که فرصت تحصیل در رشته هوافضا را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می دهند. دانشگاه های دولتی کشور ترکیه برای پذیرش دانشجوی خود، آزمون ورودی برگزار می کند و تنها دانشجویانی که موفق به کسب نمره بالا در آزمون شوند اجازه تحصیل در دانشگاه های این کشور را به دست می آورند. تحصیل در ترکیه به زبان ترکی بسیار ارزان قیمت است و دانشجویان می توانند به زبان انگلیسی نیز در این کشور به تحصیل بپردازند.

یکی از دانشگاه هایی که می توان برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در کشور ترکیه انتخاب کرد، دانشگاه فنی استانبول است. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های کشور ترکیه است. دانشگاه فنی خاورمیانه نیز یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در این کشور است.

آکادمی نیروی هوایی ترکیه یکی دیگر از دانشگاه های ترکیه برای تحصیل رشته هوافضا است اما باید در نظر داشت که بسیاری از موارد دانشجویان بین المللی اجازه تحصیل در این دانشگاه را پیدا نمی کنند. دانشگاه اقتصاد در ازمیر نیز یکی دیگر از دانشگاه هایی است که شهروندان خارجی می توانند تحصیل رشته هوافضا در ترکیه را در آن تجربه کنند. دانشگاه های آنادولو، گلیسیم استانبول، آندوکوز و چند دانشگاه دیر در ترکیه این امکان را در اختیار شما قرار خواهند داد تا بتوانید در رشته مورد علاقه خود در این کشور به تحصیل مشغول شوید. در بسیاری از موارد به دانشجویان توصیه می شود تا در خاک ترکیه به تحصیل دوره های YOS بپردازند تا بتوانند خود را آماده شرکت در آزمون کنند.


هزینه تحصیل رشته مهندسی هوافضا در ترکیه

در بخش های قبلی اشاره کردیم که هزینه تحصیل و زندگی در کشور ترکیه بسیار مناسب است و دانشجویان در این کشور بسته به زبان تحصیل خود، باید شهریه به دانشگاه ها پرداخت نمایند. هزینه تحصیل رشته مهندسی هوافضا در دانشگاه های دولتی این کشور کمتر از 800$ (دلار) در سال است و برای تحصیل به زبان انگلیسی نیز دانشجویان موظف به پرداخت شهریه ای کمتر از 2000$ (دلار) در سال هستند.

هزینه های تحصیل در دانشگاه های غیردولتی ترکیه اما بسیار زیاد است و گاه با هزینه تحصیل در کشور انگلستان و کانادا نیز برابری می کند و این درحالی است که از نظر جایگاه علمی بسیاری از این دانشگاه ها وضعیت مناسبی ندارند. هزینه تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در ترکیه و در دانشگاه های خصوصی این کشور از 22000$ (دلار) در سال آغاز می شود.

دانشجویان خارجی در سال اول تحصیل خود در ترکیه اجازه کار دانشجویی در این کشور را نخواهند داشت و این می تواند یکی از نکات منفی در رابطه با تحصیل در ترکیه باشد اما به طور کلی از آن جا که هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور را می توان در حدود 600$ (دلار) در ماه و حتی کمتر از آن اعلام داشت، دانشجویان می توانند هزینه های زندگی خود در این کشور را به نوعی پوشش دهند. البته باید به این نکته نیز اشاره داشت که سخت گیری های زیادی بر روی کار سیاه دانشجویان در ترکیه صورت نمی گیرد مگر این که آن ها تخلفات قانونی انجام دهند.

درآمد مهندسین صنایع هوایی در ترکیه

افرادی که از نظر علمی در سطح مناسبی قرار داشته باشند و بتوانند به بازار کار کشور ترکیه وارد شوند، امکان اقامت در این کشور را از طریق کار پیدا خواهند کرد اما باید در نظر داشت که بسیاری از افراد پس از پایان تحصیل خود در ترکیه راهی آلمان یا اتریش می شوند و در این کشورها به جستجوی کار می پردازند.

با همه این تفاسیر، شرایط کار مهندسان صنایع هوایی در کشور ترکیه بسیار مناسب است و آن ها به درآمد خوبی دسترسی دارند و به راحتی می توانند هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. شهر محل زندگی، تجربه کاری، سطح تحصیلات و عواملی از این دست می توانند در میزان درآمد یک مهندس صنایع هوایی در ترکیه تاثیرگذار باشد. متوسط درآمد یک مهندسین هوا فضا در ترکیه 9710 لیر و در کمترین میزان 4950 لیر ­و در بیشترین میزان 15000 لیر است.

متوسط درآمد یک مهندس هوافضا در کشور ترکیه حدودا 29% بیش تر از متوسط درآمد در این کشور است و این مسئله می تواند ضامن رفاه اجتماعی برای این افراد در کشور ترکیه باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: