مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته ریاضی در ترکیه

رشته ریاضی در ترکیه

فرصت تحصیل در نزدیکی خاک ایران و همچنین هزینه های مقرون به صرفه تحصیل موجب جذابیت تحصیل رشته ریاضی در ترکیه برای علاقه مندان شده است. ترکیه در سال های اخیر دچار یک انقلاب در زمینه های مختلف شده است و حوزه تحصیل و آموزش نیز به شدت تحت تاثیر آن قرار گرفته است. این پیشرفت ها تا جایی ادامه داشته است که دانشگاه بوگازیچی اکنون در جمع 200 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است و تنها دانشجویان برتر از سراسر جهان می توانند در این دانشگاه تحصیل کنند.

تحصیل در رشته ریاضی در ترکیه

هزینه های تحصیل در کشور ترکیه برای بسیاری از افراد بسیار مقرون به صرفه است و به همین دلیل این کشور را انتخاب می کنند البته تحصیل تنها در دانشگاه های دولتی ترکیه بسیار ارزان قیمت است اما برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی باید هزینه های بسیار زیادی را صرف کنید. از طرف دیگر ثبت نام در دانشگاه های دولتی ترکیه تنها زمانی امکان پذیر خواهد بود که در آزمون های ورودی بتوان نمره قبولی دریافت کرد. برخی از دانشگاه های دولتی کشور ترکیه هزینه های بسیار کمی برای ثبت نام از دانشجویان دریافت می کنند و همین مسئله تحصیل در ترکیه را به یک گزینه جذاب تبدیل کرده است. دانشگاه غازین تپه یکی از دانشگاه های مطرح ترکیه است که در سال 1987 فعالیت خود را آغاز کرده است و با وجود سابقه کم در ارائه دروس توانسته است به یکی از دانشگاه های مطرح این کشور تبدیل شود.

دانشگاه اقتصاد استانبول نیز یکی دیگر از دانشگاه هایی است که می توانید برای مقصد تحصیلی خود به آن مراجعه کنید. این دانشگاه در اوایل قرن 21 در شهر استانبول فعالیت خود را آغاز کرده است. دانشگاه اقتصاد ازمیر نیز یکی از دانشگاه های مناسب برای تحصیل رشته ریاضی تا مقطع دکتری است.دانشگاه بوگازیچی به عنوان یکی از قدیمی ترین و البته بهترین دانشگاه در شهر استانبول نیز مقصد بسیار جذابی برای تحصیل رشته ریاضی در ترکیه است. زمانی که این دانشگاه را برای تحصیل خود انتخاب می کنید باید رزومه تحصیلی قدرتمندی را نیز در اختیار داشته باشید چراکه این دانشگاه در جایگاه 198 جهان قرار دارد. دانشگاه کاستامونا که در سال 2006 افتتاح شده است نیز یکی دیگر از دانشگاه های مناسب برای تحصیل رشته ریاضی در ترکیه است. با وجود اینکه این دانشگاه از نظر قدمت بسیار جوان است اما فرصت تحصیل تا مقطع دکترا در رشته ریاضی را در اختیار شما قرار می دهد.

دانشگاه دوملوپینار، دانشگاه فنی کارادنیز، دانشگاه ماردین آرتوکلو و دانشگاه ایسیک از دیگر دانشگاه های کشور ترکیه هستند که برای تحصیل رشته ریاضی در ترکیه می توانید به آن ها مراجعه کنید. 42 دانشگاه در ترکیه برای تحصیل رشته ریاضی در دسترس شما قرار دارد.

هزینه تحصیل رشته ریاضی در ترکیه

یکی از نکات مثبت در رابطه با تحصیل در کشور ترکیه هزینه های مقرون به صرفه زندگی در این کشور است. دانشجویان خارجی به راحتی می توانند در صورت قبولی در آزمون های ورودی دانشگاه ها که به زبان ترکی یا انگلیسی برگزار می شود، مجوز ورود به دانشگاه های دولتی را دریافت کنند. دانشجویانی که از طریق این آزمون ها وارد دانشگاه های ترکیه می شوند، برای تحصیل خود باید سالیانه مبلغی در حدود 400$ تا 1000$ (دلار) را در نظر بگیرند. این مبلغ در مقایسه با شهریه دانشجویان در بسیاری از کشورهای اروپایی بسیار مناسب است.

البته دانشجویانی که نمی خواهند در این آزمون ها شرکت کنند باید دانشگاه های خصوصی ترکیه را برای تحصیل خود انتخاب کنند. شهریه دانشگاه های خصوصی در ترکیه بسیار سنگین است و حداقل 10000$ (دلار) در سال ارزیابی می شوند و در بسیاری از دانشگاه های این کشور بخصوص در شهر استانبول بیش از 20000$ (دلار) در سال است. بنابراین به بسیار از افراد توصیه می شود که در مسیر تحصیل در این دانشگاه ها قرار نگیرند.

علاوه بر هزینه تحصیل، دانشجویان باید هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز در نظر بگیرند. هزینه های زندگی ماهیانه در ترکیه برای دانشجویان ماهیانه 400$ تا 500$ (دلار) در ماه ارزیابی می شود. البته باید در نظر داشت که دانشجویان مقطع کارشناسی اجازه کار در ترکیه را نخواهند داشت و باید کل هزینه های زندگی خود را نیز شخصا تامین کنند. با این وجود سایر دانشجویان به راحتی می توانند با دریافت اجازه کار در ترکیه بخش عمده ای از هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند و مسیر اقامت پس از تحصیل خود در ترکیه را هموارتر کنند.


درآمد متخصصین ریاضی در ترکیه

یکی از مزیت های تحصیل در ترکیه آن است که دانشجویان پس از تحصیل در این کشور فرصت خواهند داشت تا با دریافت اجازه کار اقامت موقت این کشور را به دست آورند. به همین دلیل موضوع درآمد متخصصین رشته ریاضی در ترکیه نیز اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند. درآمد یک فارغ التحصیل رشته ریاضی بسته به شغلی که در اختیار دارد در حدود 7600TRY (لیر ترکیه) است که نسبت به بسیاری از کشورهای جهان درآمد کمی محسوب می شود اما با توجه به هزینه های زندگی در ترکیه می توان آن را بسیار خوب ارزیابی کرد. حقوق متخصصان ریاضی در این کشور بین 481 دلار (کم ترین) تا 1385دلار(بیش ترین) در ماه متغیر است.

اگرچه در بسیاری از کشورهای جهان فارغ التحصیلان رشته ریاضی درآمدی به مراتب بیشتر از مقدار تعیین شده را تجربه می کنند اما باید در نظر داشت که هزینه های زندگی در آن کشورها نیز بیش تر از ترکیه است. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: