مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بازار کار مهندسی الکترونیک در ترکیه

بازار کار مهندسی الکترونیک در ترکیه

برای ارتقای شرایط کاری در ترکیه بهتر است افراد از همان ابتدا از دانشگاه های برتر این کشور پذیرش بگیرند. چرا که نرخ بیکاری در ترکیه بالا می باشد و در سال 2021 حدود 12.9% است؛ منتهی کارفرمایان علاقه مند به استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه برتر ترکیه هستند. در ادامه لیستی از بهترین دانشگاه های ترکیه ارائه می شود:

بهترین دانشگاه های ترکیهU.S. News And World Report Ranking 2021
186
Bogazici University
424
Istanbul Technical University
532
Hacettepe University
571
Bilkent University
706
Istanbul University

قوانین بازار کار مهندسی الکترونیک در ترکیه

قانون کار میزان ساعات کاری در ترکیه را برای ادارات و موسسات دولتی و خصوصی حدود 45 ساعت در هفته مشخص کرده است که می‌تواند با اضافه کاری افزایش پیدا کند. کارمندان و کارگران با سابقه کار کمتر از 5 سال در کشور ترکیه حداکثر 14 روز در سال مرخصی خواهند داشت که این میزان برای کارمندان با سابقه کاری بیش از 5 سال تا 20 روز در سال می‌رسد. حداقل دستمزد برای افراد خارجی در کشور ترکیه حدود 30% بیشتر از افراد محلی خواهد بود و این امر برای تشویق کارفرمایان به جذب نیروی خارجی می‌باشد. هنگامی که شروع به کار در شرکت های دولتی و خصوصی ترکیه می‌کنید از بیمه تامین اجتماعی برای استفاده رایگان از خدمات بیمارستان های دولتی بهره مند خواهید شد.

نکات مهم بازار کار مهندسی الکترونیک در ترکیه

نگارش شفاف قرارداد کاری همراه با ذکر تمام شرایط، مزایا و ضوابط کار برای کارفرما و کارمند از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا امکان تضییع حق را برای طرفین قرارداد از بین خواهد برد. اگر بیشتر از 1 سال در شرکت در ترکیه مشغول به کار باشید و شرکت قصد تعدیل نیرو کند باید به ازای هر 1 سال سابقه کاری 1 حقوق به شما بپردازد. در زمان عقد قرارداد با یک کارفرما در ترکیه باید یک حساب بانکی مشخص و مستقل برای دریافت حقوق ماهانه خود افتتاح کنید و هرگز حقوق را به صورت نقدی نپذیرید.




کاریابی رشته مهندسی الکترونیک در ترکیه

برای کاریابی در کشورهای خارجی با توجه به تخصص و توانایی متقاضی سه راه وجود دارد که راه اول مراجعه به روزنامه‌ های محلی و راه دوم استفاده از وبسایت های آنلاین یا موسسات کاریابی و راه سوم مراجعه به وب سایت رسمی شرکت ها به خصوص شرکت‌های بین المللی می‌باشد. در قدم اول باید برای خود یک رزومه کاری قدرتمند و کامل به زبان انگلیسی تهیه و تنظیم کنید و به دفاتر موسسات کاریابی تسلیم کنید تا پروفایل ایجاد کنید. اکثر مشاغلی که توسط موسسات کاریابی برای افراد پیدا می‌شود دارای درآمد بیشتر نسبت به سایر مشاغل و همینطور شرایط کاری بهتر می باشند. یافتن شغل از طریق موسسات کاریابی یا وبسایت های کاریابی آنلاین بسیار سریع‌تر انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است که دریافت ویزای کاری ترکیه برای افرادی که از طریق کار و تخصص به این کشور مهاجرت می‌کنند به عهده کارفرما و تمام هزینه های پرداختی به عهده کارفرما خواهد بود. شرکت هایی که در زمان مصاحبه از مهاجران خارجی درباره ویزا می پرسند که آیا ویزای کاری دارید یا خیر مشخص است که کمبود اطلاعات در زمینه منابع انسانی دارند. فرآیند دریافت ویزای کاری از طریق کارفرما در ترکیه زمان ‌بر و هزینه ‌بر نخواهد بود؛ اما در صورتی که شما از قبل برای مثال با ویزای دانشجویی وارد ترکیه شده باشید.

درآمد بازار کار مهندسی الکترونیک در ترکیه

میانگین درآمد با مدرک کارشناسی و درآمد با مدرک کارشناسی ارشد در کشور ترکیه اگر شما تکنسین نباشید تفاوت زیادی ندارد و در اکثر موارد داشتن دکترا بلا استفاده است. در لیست زیر درآمد بازار کار مهندسی الکترونیک در ترکیه و مهندسی مکانیک، مهندسی عمران و… را به تفکیک کار دولتی و خصوصی شرح داده‌ایم:

شغلدرآمد در شرکت های دولتیدرآمد شرکت های خصوصی
مهندسی الکترونیکTRY3750TRY6500
مهندسی مکانیکTRY4500TRY5500
مهندسی عمرانTRY7500TRY7500
مهندسی کامیپوترTRY5500TRY8000
مهندسی شیمیTRY5000TRY8000
مهندسی صنایعTRY4500TRY6000

اما همواره یکی از دغدغه های ذهنی متقاضیان در ورود به بحث مهاجرت کاری به ترکیه، اطلاع از بهترین شرایط برای ورود به بازار کار ترکیه است. بیشترین درآمد ممکن نصیب مهندسانی می شود که دارای شرایط ذیل باشند:

تجربه کاری2 الی 5 سال
مدرک آکادمیککارشناسی
جنسیتمرد
کارفرمابخش دولتی ترکیه




ورود به بازار کار مهندسی الکترونیک در ترکیه

برای ورود به بازار کار مهندسی الکترونیک در ترکیه بهترین راه تحصیل در این کشور است؛ خصوصا زمانی که افراد موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی ترکیه مثل دانشگاه آنکارا یا دانشگاه استانبول شوند که شهریه های بسیار پایینی اخذ می نمایند. شهریه دانشگاه های دولتی ترکیه با توجه به زبان تدریس، رشته انتخابی و مقطع تحصیلی معمولا به شرح ذیل است:

شهریه سالانه دانشگاه های دولتی ترکیه سال 2021زبان تدریس
240 دلار تا 750 دلارترکی استانبولی
700 دلار تا 1500 دلارانگلیسی

پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های خوب ترکیه، افراد به راحتی می توانند با استخدام شدن، ویزای تحصیلی ترکیه را تبدیل به ویزای کاری نمایند. اما راه دیگر اخذ مستقیم ویزای کاری ترکیه است که به مدارک متعددی از جمله موارد ذیل نیاز دارد:

  • قرارداد کاری با کارفرمایی در ترکیه؛
  • مدرک زبان ترکی استانبولی یا انگلیسی؛
  • پاسپورت معتبر؛
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری؛
  • تمکن مالی؛
  • مدرکی دال بر تهیه محل اقامتی در ترکیه؛
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
کار حین تحصیل در ترکیه
کار حین تحصیل در ترکیه

این قانون جدید کشور ترکیه حاکی از آن است که دانشجویان خارجی تحصیلات تکمیلی که به‌دنبال دوره‌های رسمی از دانشگاه‌های معروف و شناخته‌شده هستند، دارای حق جستجوی کار و گرفتن اجازه‌ی کار در ترکیه می‌باشند. ...

بیشتر بخوانید
ده دلیل برای تحصیل در ترکیه
ده دلیل برای تحصیل در ترکیه

انتخاب کشور ترکیه برای تحصیل باتوجه به سطح آموزشی بالا، هزینه های مقرون به صرفه و نزدیک بودن به ایران انتخابی مناسب برای افرادی است که می خواهند در خارج از ایران مشغول به تحصیل شوند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: