مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته علوم کامپیوتر در ترکیه

رشته علوم کامپیوتر در ترکیه

از دلایلی که دانشجویان ایرانی تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در ترکیه را انتخاب می کنند وجود برنامه های باکیفیت ارائه شده توسط دانشگاه ها است. همچنین، نزدیکی به ایران، هزینه های مقرون به صرفه تحصیل و زندگی، تحصیل به زبان انگلیسی، طیف گسترده بورسیه های تحصیلی، محیط چندفرهنگی و زیبایی های طبیعت از دیگر دلایل دانشجویان برای انتخاب ترکیه به عنوان مقصد تحصیل در خارج از کشور می باشد. آمارها نشان می دهد تعداد دانشجویان خارجی در ترکیه هر سال افزایش می یابد. 

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته علوم کامپیوتر در ترکیه

در جدول زیر بهترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر را معرفی می کنیم:

دانشگاه امتیاز موضوعی (از 100) امتیاز جهانی (از 100)
دانشگاه فنی خاورمیانه 40.8 52.2
دانشگاه بغازیچی 38.6 62.6
دانشگاه بیلکنت 31.5 47.2
دانشگاه فنی استانبول 29.8 50.7

بهترین برنامه های کارشناسی رشته علوم کامپیوتر در ترکیه

در جدول زیر چند فرصت عالی برای تحصیل در ترکیه در مقطع کارشناسی در رشته علوم کامپیوتر را معرفی می کنیم:

رشته دانشگاه شهریه در سال (یورو) طول دوره (سال) نوع برنامه
علوم و مهندسی کامپیوتر دانشگاه سابانجی 15246€ 4 تمام وقت
علوم کامپیوتر دانشگاه اوزیگین 10133€ 4 تمام وقت

در بخش های فرعی زیر برنامه های فوق را معرفی می کنیم.

کارشناسی رشته علوم و مهندسی کامپیوتر در دانشگاه سابانجی ترکیه

برنامه کارشناسی علوم و مهندسی کامپیوتر دانشگاه سابانجی یک برنامه درسی مدرن را ارائه می دهد که توسط امکانات محاسباتی مدرن مرتبط با دنیای خارج از طریق اینترنت پشتیبانی می شود. این برنامه به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 48 ماه به طول می انجامد. تحصیل در این برنامه در محل دانشگاه انجام می شود. زبان آموزشی برنامه انگلیسی است و نمرات زبان قابل قبول برای ورود به این صورت است که، تافل حداقل نمره 90 و PTE Academic حداقل نمره 60 نیاز است.

هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این برنامه 15246€ (یورو) در سال و هزینه های زندگی در استانبول که یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل می باشد و دانشگاه سابانجی در آن واقع است نیز 202€ تا 328€ (یورو) در ماه است.


کارشناسی رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه اوزیگین ترکیه

دانشجویان در برنامه کارشناسی علوم کامپیوتر در دانشگاه اوزیگین ترکیه، دانش مدیریت پروژه، مدیریت ریسک، نوآوری و مدیریت تغییر، کارآفرینی و توسعه پایدار را کسب می کنند. زبان آموزشی این برنامه انگلیسی است و تحصیل در محل دانشگاه انجام می شود. همچنین، تحصیل در این برنامه از نوع تمام وقت است و 48 ماه طول می کشد. از دروس این برنامه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقدمه ای بر رایانگری مهندسی (Engineering Computation)
  • برنامه نویسی کامپیوتری
  • برنامه نویسی شیءگرا
  • ریاضیات گسسته برای علوم کامپیوتر
  • ساختارهای داده ای و الگوریتم ها
  • سیستم های مدیریت پایگاه داده

هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این برنامه 10133€ (یورو) در سال است. هزینه های ماهانه زندگی در استانبول که دانشگاه اوزیگین در آن واقع شده نیز 202€ تا 328€ (یورو) است.

بهترین برنامه های کارشناسی ارشد رشته علوم کامپیوتر در ترکیه

در جدول زیر چند فرصت عالی برای تحصیل در ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد در رشته علوم کامپیوتر را معرفی می کنیم:

رشته دانشگاه شهریه در سال (یورو) طول دوره (سال) نوع برنامه
علوم و مهندسی کامپیوتر (بدون پایان نامه) دانشگاه کوچ 11294€ 2 تمام وقت
علوم و مهندسی کامپیوتر دانشگاه کوچ رایگان 1 ½ تمام وقت
علوم و مهندسی کامپیوتر دانشگاه سابانجی 15246€ 2 تمام وقت

در بخش های فرعی زیر برنامه های فوق را معرفی می کنیم.

کارشناسی ارشد رشته علوم و مهندسی کامپیوتر (1) دانشگاه کوچ

هدف برنامه کارشناسی ارشد علوم و مهندسی کامپیوتر (بدون پایان نامه) دانشگاه کوچ ترکیه ارائه یک آموزش پیشرفته و یک تجربه تحقیقاتی پیشرفته در مهندسی کامپیوتر یا مهندسی برق و کامپیوتر که از مرز دو رشته عبور می کند، می باشد. این برنامه به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 24 ماه به طول می کشد. تحصیل در این برنامه در محل دانشگاه انجام می شود. زبان آموزشی برنامه انگلیسی است و نمرات زبان قابل قبول برای ورود به این صورت است که، تافل حداقل نمره 80 نیاز است.

برخی از دروس برنامه عبارتند از:

  • بینایی کامپیوتری و تشخیص الگو
  • گرافیک کامپیوتری
  • برنامه نویسی موازی
  • کامپیوتر و امنیت شبکه

هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این برنامه 11294€ (یورو) در سال و هزینه های زندگی در استانبول که دانشگاه کوچ در آن واقع شده است 202€ تا 328€ (یورو) در ماه است.

کارشناسی ارشد رشته علوم و مهندسی کامپیوتر (2) دانشگاه کوچ

این برنامه کارشناسی ارشد علوم و مهندسی کامپیوتر دانشگاه کوچ برخلاف برنامه قبلی این دانشگاه که در بالا توصیف کردیم (بدون پایان نامه بود)، با پایان نامه همراه است. این برنامه به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 18 ماه طول می کشد. تحصیل در این برنامه رایگان است؛ البته دانشجویان باید هزینه های زندگی در استانبول را در نظر داشته باشند. زبان آموزشی این برنامه انگلیسی است و نمره زبان مورد قبول برای ورود به آن به این صورت است: TOEFL – IBT: 80. تحصیل در این برنامه در محل دانشگاه انجام می شود.

کارشناسی ارشد رشته علوم و مهندسی کامپیوتر دانشگاه سابانجی ترکیه

هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این برنامه 15246€ (یورو) در سال است. علاوه بر هزینه تحصیل، دانشجویان باید هزینه های زندگی در استانبول را که 202€ تا 328€ (یورو) در ماه است را نیز در نظر داشته باشند. این برنامه به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 24 ماه طول می کشد. زبان آموزشی این برنامه انگلیسی است و نمرات زبان قابل قبول برای ورود به آن به این صورت است که، تافل حداقل نمره 80 و PTE Academic حداقل نمره 69 نیاز است.

تحصیل در این برنامه در محل دانشگاه انجام می شود. از دروس این برنامه می توان به پردازش زبان طبیعی، مدلسازی زبان آماری، بیوانفورماتیک و امنیت بیومتریک اشاره کرد.

وضعیت درآمد متخصصان رشته علوم کامپیوتر در ترکیه

فردی که به عنوان متخصص علوم کامپیوتر در ترکیه کار می کند معمولاً ماهانه حدود 13200TRY (لیره ترکیه) حقوق دریافت می کند. حقوق متخصصان علوم کامپیوتر در این کشور بین 7140TRY (کم ترین) تا 20000TRY (بیش ترین) (لیره ترکیه) در ماه متغیر است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: