مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
محل اقامت دانشجویی در ترکیه

محل اقامت دانشجویی در ترکیه

دانشجویان بین المللی انتخاب های متفاوتی برای محل اقامتشان در طی دوران تحصیل در ترکیه دارند. دانشجویان می توانند در خوابگاه دانشگاه که در کمپس قرار دارد بمانند یا درخوابگاهایی که در نقاط مختلف شهر هستند (خوابگاه های خصوصی) و یا می توانند در شهر آپارتمانی را اجاره کنند.

خوابگاه دانشگاه های ترکیه

تقریبا تمام خوابگاه ها در ترکیه برای بانوان و آقایان جدا است و تفکیک جنسیتی وجود دارد. هرچند تعداد دانشجوهایی که در یک اتاق می مانند متفاوت است و هزینه ی اجاره با توجه به تعداد افرادی که در یک اتاق اقامت دارند کم یا زیاد می شود. در اتاق و فضای عمومی-مشترک تمام لوازم و وسایل مورد نیاز دانشجویان فرهم شده است. در خوابگاه اینترنت برای دسترسی تمام دانشجو وجود دارد. بعضی از خوابگاه کافه تریا اختصاصی دارند و به طور معول برای دانشجویان صبحانه و نهار آماده می شود. از فضاهای مشترک می توان اتاق تلویزیون، اتاق مطالعه و آشپزخانه را نام برد که همه ی دانشجویان می توانند از آن ها استفاده کنند. هزینه ی اجاره ی ماهیانه خوابگاه توسط KYK (Higher Education Credit and Hostels Institution) مشخص می شود و در سال 2019 از 168 لیر تا 285 لیر متغییر بوده است. هزینه ی خوابگاه های دانشجویی در ترکیه با توجه به هر دانشگاه و شرایط و امکانات اتاق ها تغییر می کند. برای کسب اطلاعات درباره ی امکانات و هزینه ها میتوانید به سایت دانشگاه مدنظرتان مراجعه کنید.

شما می توانید در اطراف کمپس دانشگاه ها، خوابگاه خصوصی پیدا کنید، امکانات خوابگاه های خصوصی بهتر از خوابگاه های دولتی و دانشگاه است و از این رو هزینه ی اجاره ی تاق بالاتر است.




گزینه ی دیگر برای دانشجویان بین الملللی در ترکیه اجاره ی خانه است. به خصوص در همسایگی دانشگاه ها، اکثر دانشجویان ترجیح می دهند، همراه با چند دوست خانه ایی را اجاره کنند. شما برای اجاره ی خانه انتخاب های متفاوتی براساس ویژگی ها و امکانات خانه خواهید داشت و هزینه ی اجاره در هر شهر و هر منطقه از شهر متفاوت است ولی می توانید مطمئن باشید باهر بودجه ایی که دارید می توانید خانه ایی مناسب را اجاره کنید.

خانه های ترکیه به طور معول آپارتمان هستند. خانه های با اتاق نشیمنی بزرگ به همراه دو تا چهار اتاق و اکثر خانه ها دارای بالکن هستند و آشپزخانه هم به صورت مجزا در خانه طراحی شده است. برای گرم شدن خانه سیستم مرکزی یا دیگ بخار استفاده می شود. در جدول زیر هزینه ی اجاره ی خانه ایی 90 متری در شهرهای مختلف را آورده ایم.

شهرهزینه ی اجارهشهرهزینه ی اجاره
استانبول1468TLقاضی عنتب727TL
ازمیر1139TLاسکیشر704TL
موغلا985TLآنکارا703TL
زونگواداک944TLاسپارتا695TL
چاناک کاله932TLآدنا645TL
بورسا852TLکارابوک635TL
آنتالیا787TLکونیا630TL


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: