مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
درآمد کار سیاه freelancer در ترکیه

درآمد کار سیاه freelancer در ترکیه

نرخ بیکاری در ترکیه و چند کشور دیگر در سال 2021 در جدول ذیل مقایسه شده است:

نام کشورنرخ بیکاری
هلند2.9%
آلمان3.2%
مجارستان3.4%
اتریش4.2%
سوئد6.8%
فرانسه8.2%
ایتالیا9.8%
ترکیه12.9%
آفریقای جنوبی28.9%

با این وجود کسانی که از دانشگاه های برتر ترکیه فارغ التحصیل شوند، شانس خوبی برای پیدا کردن شغل در این کشور دارند. سطح درآمد افراد نیز در ترکیه با توجه به تعداد سال های سابقه کار، سطح تصحیلات و غیره متفاوت خواهد بود. در نتیجه پیشنهاد می شود افراد مهارت های خود را ارتقا دهند و به جای کار غیرقانونی، با اخذ ویزای کاری ترکیه، مشغول به کار قانونی باشند که بعد از 5 سال هم بتوانند پاسپورت ترکیه را اخذ نمایند. در جدول ذیل سطح درآمد به دست آمده از کار قانونی در ترکیه طی سال 2021 بررسی شده است:

توضیحاتسطح درآمد ماهیانه در ترکیه 2021
کم ترین میزان درآمد ماهانهTRY1980 
متوسط درآمد ماهانهTRY7830
بیشترین میزان درآمد ماهانهTRY35000

درباره درآمد کار سیاه freelancer در ترکیه

پیش از آن که به بررسی درآمد کار سیاه freelancer در ترکیه بپردازیم، به این پرسش پاسخ می دهیم که freelancer به چه معنی می باشد؟ ساده ترین تعریفی که از فریلنسر می توان گفت این است که فردی بدون آنکه به کسب و کار، سازمان یا شرکتی متعهد شود فعالیت های حرفه ای و تخصصی خود را برای مجموعه های مختلفی انجام می دهد و با توجه به پروژه های مختلف کارفرما خود را تغییر می دهد.

مزایای کار سیاه freelancer در ترکیه

در طی دهه های اخیر مفهوم فریلنسر یا آزاد کار مطرح شد و با توجه به ظهور اینترنت، عصر دیجیتال و گسترش وب فعالیت فریلنسرها هم افزایش چشمگیری یافت. متقاضیانی که کار فریلنسری را انتخاب می کنند از مزایایی مانند تنوع کاری بیشتر نسبت به کارمندان، انتخاب پروژه های دلخواه، آزادی در انتخاب مکان و زمان کار، توانایی کسب در آمد نامحدود برخوردار می شوند. کار فریلنسری در ترکیه بیشتر مورد توجه دانشجویان خارجی و بین المللی قرار گرفته است، دانشجویانی که به کشور ترکیه مهاجرت می کنند می توانند در طول دوران تحصیلی مشغول به انجام کار فریلنسری شوند. متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که برای کار در این کشور نیاز به اخذ مجوز کار می باشد.

قوانین درآمد کار سیاه freelancer در ترکیه در 2021

در کشور ترکیه نیز همانند سایر کشورها قوانین و شرایطی برای کار در نظر گرفته شده است، متقاضیانی که قصد دارند در این کشور مشغول به کار شوند باید آگاهی لازم را نسبت به این قوانین کسب نمایند. بازار کار در این کشور در سال 2021 با میانگین درآمد ماهیانه 422.4€ (یورو)، کار به مدت 45 ساعت در طول هفته و نرخ بیکاری 12.9% به عنوان یکی از بازارهای پررونق و بزرگ در منطقه خاورمیانه شناخته می شود.

متقاضیانی که قصد دارند به صورت قانونی در این کشور مشغول به کار شوند باید اقدامات لازم جهت دریافت اقامت کشور ترکیه، ویزای کار و مجوز کار را انجام دهند. متقاضیان جهت کار در ترکیه باید در اولین قدم از کارفرمایی در این کشور دعوت نامه شغلی دریافت نمایند. پس از اخذ دعوت نامه کاری، کارفرما به عنوان اسپانسر شما تمامی مدارک را برای دریافت مجوز کار به اداره تامین اجتماعی و کار ترکیه ارائه می دهد. پس از دریافت تاییدیه از وزارت کار متقاضی باید مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار را به سفارتخانه ترکیه ارائه دهد.

پس از دریافت مجوز فرد می تواند وارد کشور ترکیه شود، از تاریخ ورود به کشور ترکیه متقاضی به مدت 3 ماه فرصت دارد تا به ادامه پلیس در ترکیه مراجعه نماید و اقدامات لازم را برای دریافت مجوز اقامت انجام دهند.




کار سیاه freelancer برای دانشجویان در ترکیه

یکی از موضوعات مهم برای دانشجویانی که برای ادامه تحصیل وارد کشور ترکیه می شوند، هزینه های تحصیل و زندگی می باشد. با توجه به قوانین این کشور متقاضیان می توانند در طول تحصیل در با رعایت قوانین در مشاغل پاره وقت کار کنند و با کسب درآمد بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین کنند. منظور از کار سیاه، کار غیر قانونی می باشد. به عنوان مثال دانشجویان دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می توانند پس از گذشت سال اول تحصیلی و با دریافت مجوز مشغول به کار شوند. حال اگر فردی پیش از سال اول تحصیلی یا بدون دریافت مجوز مشغول به کار شود و دستمزد دریافت نماید، کاری بر خلاف قوانین ترکیه انجام داده است.

دانشگاه بغازیچی استانبول و دانشگاه فنی خاورمیانه تنها دانشگاه های پژوهشی در ترکیه می باشند که به ازای انجام کارهای پژوهشی به دانشجویان حقوق پرداخت می کنند. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری که علاقه به کار فریلنسری دارند می توانند با انجام پروژه های دانشگاهی از دانشگاهای فوق حقوق دریافت کنند.

وضعیت هزینه زندگی در ترکیه

در این بخش از مقاله مربوط به کار فریلانسری در ترکیه، ما به موضوع بسیار مهم هزینه زندگی در ترکیه می پردازیم. در مقایسه با دیگر کشورهای جهان و حتی اروپا، می توان چنین گفت که هزینه زندگی در ترکیه بسیار ارزان و منطقی است. برای تایید این گفته می توان از مقایسه هزینه های زندگی در کشور ترکیه و مقاصد تحصیلی معروف در جهان استفاده کرد:

مقایسهقیمت های رستوراناجاره بهاقیمت های مصرف کنندهقیمت های خوار و بارقدرت خرید
ترکیه و انگلستانترکیه 66.52% ارزان تر از انگلستان
ترکیه 76.59% ارزان تر از انگلستان
ترکیه 47.67% ارزان تر از انگلستان
نرکیه 40.43% ارزان تر از انگلستان
رکیه 55.62% پایین تر از انگلستان
ترکیه و فرانسهترکیه 66.43% ارزان تر از فرانسه
رکیه 72.97% ارزان تر از فرانسه
ترکیه 52.66% ارزان تر از فرانسه
ترکیه 54.76% ارزان تر از فرانسه
ترکیه 49.43% پایین تر از فرانسه
ترکیه و آلمانترکیه 152.86% ارزان تر از آلمان
ترکیه 291.99% ارزان تر از آلمان
ترکیه 88.06% ارزان تر از آلمان
ترکیه 66.01% ارزان تر از آلمان
ترکیه 150.52% پایین تر از آلمان
ترکیه و آمریکاترکیه 188.13% ارزان تر از آمریکا
ترکیه 483.93% ارزان تر از آمریکا
ترکیه 103.04% ارزان تر از آمریکا
ترکیه 119.27% ارزان تر از آمریکا
ترکیه 169.50% پایین تر از آمریکا


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
کار حین تحصیل در ترکیه
کار حین تحصیل در ترکیه

این قانون جدید کشور ترکیه حاکی از آن است که دانشجویان خارجی تحصیلات تکمیلی که به‌دنبال دوره‌های رسمی از دانشگاه‌های معروف و شناخته‌شده هستند، دارای حق جستجوی کار و گرفتن اجازه‌ی کار در ترکیه می‌باشند. ...

بیشتر بخوانید
ده دلیل برای تحصیل در ترکیه
ده دلیل برای تحصیل در ترکیه

انتخاب کشور ترکیه برای تحصیل باتوجه به سطح آموزشی بالا، هزینه های مقرون به صرفه و نزدیک بودن به ایران انتخابی مناسب برای افرادی است که می خواهند در خارج از ایران مشغول به تحصیل شوند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: