مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آب و هوای کشور ترکیه

آب و هوای کشور ترکیه

در ترکیه یکی از عوامل تعیین کننده ی زندگی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، مکان قرارگیری این کشور در جهان است. این کشور در منطقه ایی قرار گرفته که قاره ی آسیا و اروپا به یکدیگر وصل می شوند که موقعیتی منحصر بفرد است. کشور ترکیه در محل تقاطع Balkans، Caucasus، خاورمیانه و حوضه ی مدیترانه واقع شده است. نتیجه ی این موقعیت جغرافیایی این است که در کمتر از چهارساعت از استانبول می توان به کشورهای فنلاند، موراکو، امارات متحده عربی، اسپانیا، مصر، روسیه، ترکمنستان و انگلستان پرواز کرد. این نکته را بدانید که خطوط هوایی Turkish Airlines یکی از خطوط هوایی است که پروازهای مستقیم به اکثر کشورهای دنیا را دارد.

موقعیت جغرافیایی ترکیه

کشور ترکیه از نظر مساحت کشوری بزرگ است، در واقع می توان گفت که ترکیه بزرگترین کشور اروپا از نظر مساحت است. فاصله ی بین شرق تا غرب ای کشور بیش از 2000 کیلومتر است. بخش بزرگ ترکیه در قاره ی آسیا واقع شده است و آن را با نام Anatolia/Asia Minor خوانده می شود و بخش نسبتا کوچکی که در قاره ی اروپا قرار دارد Thrace نامیده می شود. 

Anatolia و Thrace در تنگه هایی Çanakkale و İstanbul در کناریکدیگر قرار می گیرند. این دو قاره از طریق سه پل در استانبول به یکدیگر متصل می شوند. اگر شما شناگر خوبی هستید ما شما را به شرکت در مسابقه ی Intercontinental Swimming Race دعوت می کنیم مسابقه ایی که به صورت سالیانه توسط کمیته ی ملی المپیک ترکیه برگزار می شود. مرز کشور ترکیه از شمال دریای سیاه و از شمال شرق کشورهای ارمنستان و گرجستان است، ایران و آذربایجان در شرق این کشور و عراق و سوریه در جنوب شرقی این کشور واقع شده اند، دریای مدیترانه و اژه در جنوب و جنوب غربی و یونان و بلغارستان در شمال غربی این کشور هستند.

ترکیه شبه جزیره ایی است که از سمت شمال، غرب و جنوب توسط دریا احاطه شده است، هرچند ترکیه کشوری کوهستانی است و میانگی ارتفاع این کشور 1132 متر است. هرچند ترکیه با رودخانه ها و دریاچه های بیشماری آراسته شده است، از دریاچه ی وان را می توان به عنوان دریایی در داخل کشور نام برد، Kızılırmak بلندترین رودخانه ی کشور است و رودخانه های Fırat و Dicle اصلی ترین و قدیمی ترین رودخانه های این کشور هستند. سالیانه میلیون ها توریست محلی و خارجی برای دیدم این جاذبه های طبیعی به ترکیه سفر می کنند.




آب و هوای ترکیه

ترکیه کشوری است که در آن می توانید آب و هوایی متفاوت را به دلیل موقعیت جغرافیایی و ویژگی های متمایز اقلیمی را ببینید. از آنجا که ترکیه از سه طرف با دریا احاطه شده است و کشوری کوهستانی است، تفاوت آب و هوایی زیادی میان مناطق ساحلی و کوهستانی در این کشور دیده می شود. در نواحی غربی و جنوبی آب و هوای مدیترانه ایی غالب است و در فصل زمستان بارش باران در این منطقه کم است، هرچند در مناطق کوهستانی زمستان هایی نسبتا سرد در مقایسه با سایر کشورهای مدیترانه ایی تحربه می شود.

در جدول زیر میانگین دمای هر فصل (به سانتی گراد) در استان های کشور ترکیه آمده است. این نکته را بدانید که در ترکیه دو ترم آموزشی است ترم پاییز که از سپتامبر تا ژانویه است و ترم بهار که از فوریه تا جون می باشد.

شهرمیانگین دما در زمستانمیانگین دما در بهارمیانگین دما در تابستانمیانگین دما در پاییز
استانبول6.812.12315.8
آنکارا1.41122.312.9
ازمیر9.5162718.8
آنتالیا10.816.527.320.3
ترازبون81222.316.6
ارزوروم7.6-4.517.97.9
قاضی عنتب413.326.416.1
بورسا6.312.923.615.5
اسکیشر11020.611.8
کونیا110.822.212.4
سامسون7.711.622.416.2

خب با دانستن این شرایط به عنوان دانشجوی بین المللی جه فکری به ذهنتان خطور می کند؟ چمدانی پر از لباس برای هر فصل؟ این نکته ی مهم را به یاد اشته باشید که کشور ترکیه در زمینه ی پوشاک کشوری پیشرو است و می توانید لباس های خود را با هزینه ایی مناسب خریداری کنید. این جغرافیا و آب وهوای متنوع گزینه هایی متفاوتی را به وجود که شاید در خیلی از کشورهای دینا دیده نشود مانند: محصولات کشاورزی، فعالیت های ورزشی و توریستی. زمانی را که در ترکیه سپری می کنید در کنار آموزشی با کیفیت جهانی می توانید در ساحل معروف Cleopatra Beach شنا کنید، از صخره نوردی در پارک ملی Niğde Aladağlar  لذت ببرید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: