مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شغل های دانشجویی ترکیه

شغل های دانشجویی ترکیه

برای انجام تحقیقات بر روی فرصت‌های شغلی در ترکیه، اینترنت نخستین مکان برای شروع تحقیقات است. فرد باید اطمینان پیدا کند که رزومه‌ی تحصیلی دقیق و جامعی به کارفرما ارائه می‌دهد که در آن، تصویر مشخص و واضحی از توانایی‌های او نشان داده شده است. علاوه بر برقراری ارتباط به زبان ترکی، کمپانی‌های دیگری هم در ترکیه هستند که از زبان‌های دیگری همچون آلمانی، عربی، روسی، فرانسه، اسپانیایی و ... استفاده می‌کنند. بعد از فرستادن چند درخواست، می‌توانید منتظر گرفتن پاسخی از سوی آن شرکت‌ها باشید.

اگر به‌دنبال شغلی با پرداخت خوب و حرفه‌ای در ترکیه هستید، باید به‌دنبال کار در کنسولگری‌ها، سفارتخانه‌ها و NGOها باشید. گرفتن شغل در این بخش‌‌ها، بدلیل رقابت شدید در میان متقاضیان خیلی سخت است.

یک فرصت شغلی مناسب در ترکیه، تدریس زبان مادری‌تان به دانشجویان دیگر است. زبانی که بیشتر دانشجویان ترکیه در جستجوی یادگیری آن هستند، انگلیسی است. به‌عنوان یک دانشجوی خارجی انگلیسی زبان، می‌توانید هر از گاهی، چنین شغل‌هایی داشته باشید. با این حال، شغل‌های با حقوق بالای دیگری هم برای افرادی با مدارک زبان وجود دارد. برخی از دوره‌های زبانی مرتبط با با این شغل‌ها که حقوق نسبتاً بالایی هم دارند، تافل، TESOL، سلتا و PGSE است.

فرصت شغلی دیگری هم وجود دارد که برخی کمپانی‌های ترکیه‌ای برای استخدام خارجی‌ها در سازمان‌های خود، به‌دنبال آن هستند. برخی از شرکت‌هایی که به‌دنبال استخدام خارجی‌ها هستند، شامل Turkish Daily News، Zaman، The New Anatolian و همچنین مجلات، روزنامه‌ها و انتشارات دیگر است. این موسسات مطبوعاتی به خارجی‌ها نیاز دارند تا آثار و مطالب‌شان را به زبان‌های خارجی ترجمه کنند. فرصت‌های شغلی که در این شرکت‌ها وجود دارد، شامل سردبیر، ویراستار فنی، ژورنالیست و نمونه‌خوان است.

افرادی که به‌دنبال فرصت‌‌های شغلی برای کارهای فصلی هستند، باید در بورد اعلانات دانشگاه، به دنبال آن باشند. این فرصت‌های شغلی در بخش تبلیغات مجلات نیز دیده می‌شود. شغل‌های فصلی غالباً در بخش توریسم وجود دارد، چون ترکیه به‌خصوص در تابستان، دارای تعداد بالای توریست است. چالش اصلی شغل‌های مرتبط با توریسم، این است که دارای ساعات کاری طولانی در طول هفته هستند و این امر تا انتهای فصل تابستان طول می‌کشد. دانشجویان خانم نیز فرصت‌های شغلی زیادی را برای کار به‌عنوان پرستار بچه در خانواده‌های ثروتمند دارند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: