مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
فرصت های شغلی برای دانشجویان در ترکیه

فرصت های شغلی برای دانشجویان در ترکیه

به طور خاص، دانشجویان بین المللی که در دوره کارشناسی ارشد یا دکترا در ترکیه ثبت نام کرده اند می توانند به عنوان محقق در پروژه های علمی مرتبط با کار خود برای تأمین اعتبار تحصیلات تکمیلی خود فعالیت کنند. برخی از دانشگاه های خصوصی نیز دانشجویان را با بورسیه های تحصیلی کامل برای تحصیلات تکمیلی پذیرفته و می توانند در ازای این بورس تحصیلی، کمک هزینه تحصیلی را برای دانشجویان فراهم کنند. دانشجویان دوره کارشناسی، طبق برنامه دروس خود، غالباً فرصت هایی را برای کار نیمه وقت خواهند داشت.

اگر برنامه دارید در زندگی دانشجویی خود کار کنید، آنچه در ابتدا باید بدانید این است که اجازه اقامت دانشجویی شما به تنهایی به معنای داشتن اجازه کار کفایت نمی کند. بنابراین، اگر می خواهید در طول تحصیل کار کنید، ابتدا نیاز به اخذ مجوز کار دارید. انواع مختلفی از مجوزهای کار مانند کار کوتاه مدت، دائم، مستقل وجود دارد و توسط اداره کل کار بین المللی داده می شود.

فرصت های کارآموزی در ترکیه

برنامه آموزش عالی ای که در ترکیه در آن ثبت نام کرده اید ممکن است شامل فعالیت کارآموزی اجباری یا اختیاری باشد. این نوع فعالیت های کارورزی که بیشتر در برنامه های کارشناسی مشاهده می شود، معمولاً در طول دوره تابستان انجام می شود. در این حالت نیازی به دریافت مجوز کار ندارید و با راهنمایی دانشگاه خود می توانید در بسیاری از شرکت های خصوصی، سازمان های دولتی، سازمان های بین المللی یا سازمان های غیردولتی در ترکیه فرصت هایی را برای کارآموزی پیدا کنید.




همچنین می توانید به مدت 2-12 ماه در یک کشور اروپایی تحت برنامه Erasmus +، که برای شرکت کنندگان در سراسر جهان در دسترس است، در طول مدت تحصیل در ترکیه یا بلافاصله پس از فارغ التحصیلی در یک دوره ی کارآموزی شرکت کنید. فراموش نکنید که برای این امر با دفتر بین المللی دانشگاه خود در ارتباط باشید!

اگر دانشجویی هستید که در دانشگاهی خارج از کشور ثبت نام کرده اید و قصد دارید برای کارآموزی به ترکیه بیایید، خوب است بدانید که در شرایط خاص از شرط مجوز کار معاف هستید.

 پس از فارغ التحصیلی در ترکیه

اگر می خواهید بعد از فارغ التحصیلی در ترکیه کار کنید، نمایشگاه های شغلی که در پردیس های دانشگاه برگزار می شود را از دست ندهید. مسئولین منابع انسانی که در این نمایشگاه ها حضور دارند، از بسیاری از شرکت های مهم ترکیه آمده اند. آنها اطلاعاتی را  در مورد فرصت های کار و کارآموزی در شرکت خود می دهند، ضمن اینکه رزومه هایی را نیز از کاندیداهای فارغ التحصیل جمع می کنند. این نمایشگاه ها فرصت خوبی برای فرصت های شغلی و کارآموزی است.

علاوه بر این، بسیاری از مراکز شغل یابی دانشگاه انواع خدمات مشاوره ای را از جمله اعلام فرصت شغلی برای مراحل شغلی پس از فارغ التحصیلی، شبیه سازی مصاحبه و ایجاد رزومه در اختیار دانشجویان قرار می دهند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: